Gå til innhold

fy faen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fy faen for noen fæle kvinnfolk dere er!!! at det virkelig ikke kan gå ann å innrømme her inne at man er sliten, uten at man skal få 100 kommentarer på hvor mye værre alle andre har det.

Det er for svarte ingen konkurranse.

skriver man her inne at man ikke ønsker at mannen skal på julebord, så er man den kjærringa, og mannen blir å gå i fra deg osv.

er ikke noe svakhetstegn å være hormonell og usikker på et nyfødt barn.

jeg syns virkelig synd på dere kvinner som har menn, som mener at de skal få gjøre alt de vill, for det skulle bare mangle at mor skal ta vare på barnet.

man er faktisk to om å få barn, og har jeg hatt en mann som ikke er enig i det, så har jeg faen ikke fått barn med han.

jeg syns virkelig synd på dere som har det så jævlig trasige liv.

Jeg vil faktisk ikke være så sterk at mannen min bare kan reise bort i 3 uker , bare noen uker etter at barnet er født.

jeg er så glad for jeg har en mann som heller vil være hjemme sammen med meg å barnet vårt, enn å dra ut å feste. kommer alltids fester senere, MEN spebarnstiden kommer ALDRI tilbake.

å nå får jeg sikkert kommentarer om at han egentlig ikke ønsker det å at han har en annen som jeg ikke vet om osv.

Men det får nå så være. tro hva dere vil.

stakkars dere sier jeg bare.

Er så glad for jeg har enn mann som mener det samme som meg akkurat når det gjelder dette temaet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fremstår som veldig moden og reflektert

NOT!

Skrevet

I LIKE!!! :)

Veldig enig med deg!! :)

Skrevet

Ett julebord? Eller hver dag?

Ett barn? Eller ti en ikke har styring på alene?

Det får da være grenser for hva en ikke takler at partneren har lyst til, og noe bør en klare selv som nybakt og hormonell mor.

De kunne jo hatt barnevakt, og gått sammen noen timer....?

Skrevet

jeg er helt enig med deg...man er 2 om å få barn,og 2 til å ta det ansvaret, er ikke bytterett, på barn innen 30 dager som det er på elkjøp.....

Skrevet

Hysj! Du må ikke nevne barnevakt. Noen kan ringe inn bekymringsmelding til barnevernet

Skrevet

hvorfor sender du meg den linken? hva har den med saken å gjøre? jeg snakker ikke om å eie noen. jeg snakker om gjensidig respekt!!!

jeg eier ikke mannen min. vi er begge enige om at når vi har så små barn,så holder vi oss hjemme, eller finne på ting sammen.

hva hadde mannen din sagt viss dere hadde hatt en baby på 4 uker. så har du sagt at jeg drar på julebord? han hadde nå sikkert hatt ett å annet å sagt.

men viss han skal på julebord så har vi ikke noe vi skulle sagt?

det er ikke mye gjensidig respekt sier nå jeg da.....

heldigvis har jeg funnet en mann som er enig med meg i det:)

HI

Skrevet

barnevakt til et barn på 4 uker. latterlig spør du meg.

jenta vår på 20 måneder, har vi aldri hatt barnvakt til.

jeg sier ikke at alle skal gjøre det sånn da. men det er noe vi har blitt enige om.

men 4 uker syns jeg er for drøyt.

HI

Skrevet

dere tror sikkert jeg er en gammel kjærring eller noe sånt, men både jeg å mannen er 20 år:)

HI

Skrevet

er oppriktig glad for å se at noen her inne har noe fornuft i skallen sin:)

HI

Skrevet

Ja, jeg trodde nok du var ung, både av tankegang og skrivemåte. Jeg er vel det en betegner som "gammel kjerring". Og det var jeg som skrev det om barnevakt........

Skrevet

var ikke meningen å virke så umoden, når jeg skrev, men jeg blir bare så provosert.

Når man er førstegangs å barnet bare er 4 uker, så er det mange følelser ute å går.

Det er skummelt å være førstegangs, jeg selv var livredd, jeg tenkt konstant på krybbedød osv.

eller at det skulle skje ting med meg når jeg var alene med barnet. osv. er mye tanker som surrer når barna er så små,

HI

Skrevet

Jeg har da hatt spedbarn selv. Og vært alene har jeg også, fra fødsel med eldste. Til og med førstegangsmor har jeg vært;) Og ung mor.....

Slapp av. Ikke nihold så på barna. Og ikke nihold på partner heller.

Skrevet

Enig, så enig! Og utrolig glad for at vi også har det slik=)

Skrevet

skal man ikke niholde på barna når de er under året?? hva er det med dere egentlig?

hvis man ikke kan kose seg med barna når de er spebarn,når kan man gjøre det da?

jeg får ikke barn for å øke folkemengeden i landet vårt. jeg får barn før jeg ønsker det og får jeg er glad i barn!!!

HI

Skrevet

Enig i mye av det du sier.

Festing syns jeg man skal være ferdig med når man for barn men det betyr ikke at man trenger miste vennene sine.

Viktig å ta vare på forholdet som kjærster så en barnevakt en gang i blandt så ikke så dumt. Så når den ene ungen din nå er 22 mnd, om det var det som stod her så vil jeg anbefale deg å gutten din og finne på noe bare dere.

Er også viktig at du har ditt eget liv som du tar vare på uten mann og barn.

Skrevet

selfølgelig skal man ikke miste vennene sine. det er jeg helt enig med.

men man trenger ikke å dra ut i mange mange timer på fest bare for å bevare vennskap. da har men ikke rette venner hvis de forlanger det.

selv har jeg overrasket mannen og en kompis av han med metallicakonsert billetter, for å vise at han jeg virkelig setter pris på alt han gjør for oss:)

vi bor ganske langt nord, så da blir han borte i 2 dager. og det under jeg han.:)

det jeg setter mest pris på med han det er at han ikke tar det som en selfølge at han bare kan dra når det passer han. men han vi snakker sammen og planlegger hvordan vi skal gjøre ting sammen og hver for oss:)

Skrevet

Jeg er helt enig, mange fæle kvinnfolk her som helst skulle holdt mannfolka låst fast hjemme. Er vel ikke lenge til de krever at begge foreldre skal ha permisjon sammen, for en klarer jo ikke passe barnet alene...

Ja, man har fått barn. Mange store forandringer. Men livet rundt oss stopper ikke opp forde.

Skrevet

Det var snakk om noen timer på julebord en kveld ikke for resten av livet.

Klarer man ikke ta vare på ett eget barn burde man kanskje ikke ha det.

Skrevet

Vi har gjensidig respekt og det innebærer faktisk at man får gå på julebord også! Spedbarnstiden er hver dag 24/7 i MANGE mnd. Julebordet er noen timer EN kveld! Mannen min er en slik som gjerne heller er hjemme, men jeg "tvinger" han litt til å gå for jeg synes det er viktig med litt plass for seg selv og tid til å savne hverandre. Jeg bestemmer aldri over mannen, men oppfordrer han til å gå!

Det samme gjelder reiser i jobbsammenheng. Vi tjener på at han gjør en god jobb! Deltar på kurs osv. Han reiser ikke mye, men får han ett tilbud oppfordrer jeg han til å dra, han takker vei nei omtrent 50% av gangene tror jeg.

MÅ man være 2 personer 24/7 på 1 barn? Mener du det? Vel, vi kommer til å ende opp på 3 barn under 4 år om 6 mnd og jeg håper da virkelig jeg vil klare å holde kontroll på de selv! Mye mulig jeg da er kjempe sterk - aldri tenkt over det, men kan ikke fatte annet enn at det må være en STOR fordel!

Skrevet

Hadde du hatt flere år på baken, HI, så hadde du nok også hatt et langt mer avslappet forhold til dette temaet, og langt færre utropstegn i teksten din.

Selv er jeg 38, og må flire litt av hele debatten. Den er ikke-eksisterende hos de fleste jeg kjenner.

Skrevet

Visst du aldri har hatt barnevakt til ungen din på 20 mnd og ikke har planer om å ha d snart heller så tror jeg du vil slite med han/henne i fremtiden. Barnet kan bli engstelig av å være borte fra dere. Barn trenger litt variasjon de også. Er ikke bra og overbeskytte og tvihholde på barnet heller. Er enig i at 4mnd er for tidlig til barenvakt. Hadde ikke barnevakt selv før gutten min var 9-10 mnd men..

Så dere går aldri ut og finner på noe sammen dere altså? Er hjemme med barna heeeele tiden? ikke sunt. hverken for dere el barnet vil jeg tro.

Men er heller ikke enig med de som har barnevakt i tide og utide bare så d er sagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...