Gå til innhold

Jeg orker ikke mer!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte og på det med å få sjekka øyrene, så du er sikker på at ho ikkje grin pga ho har vondt. Ein god del foreldre som slit med legging har seinare fått aha oppleving når barnet vert større og det viser seg at det har problem med øyreverk. Du kan evt prøve med å gje paracet før legging for å sjå om ho vert rolegare. Som eit forsøk altså, men om ho har kome inn i eit mønster med grining så er det ikkje sikkert at ho vert så mykje rolegare første kvelden.

Dette var råd eg fekk frå legen på helsestasjonen då eg sa at junior plutseleg var byrja å bli uroleg på kveld/natt. Hjå oss var øyrene fine, men det viser seg at han sansynlegvis vert uroleg pga oppstart med graut, og då spesielt om han får graut med kveite før han legg seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du over her som babler om at jeg lager det vanskelig for meg selv og at jeg legger hun ALTFOR tidlig. Man skal vite før man avgjør ting. Hun har lagt seg kl syv i MANGE uker, er denne siste uken hun har begynt med dette. Og hun er stuptrøtt ved seks, syv tiden, så ikke kom her å si at JEG legger henne for tidlig. Du virker ekstremt dømmende og lite reflektert. Skjerp deg.

Skrevet

"puttet rett inn i rutiner som passer dere foreldre" Er du dum eller bare later du som? Les hva HI skriver da menneske! Du virker som en real idiot!! Når man er fem mnd, blir man ikke puttet RETT INN I RUTINER! Da har man HATT RUTINER en stund! De kommer FØR barnet nærmer seg et halvt åt. Uff, du virker sååå vanvittig fjern!

Ikke hi

Skrevet

Barnets søvnsykluser er ganske korte, mellom 30 og 40 minutter for de fleste. Det høres for meg ut som om hun våkner hver gang hun er i en lettere søvnfase og at hun har mistet evnen til å falle i søvn igjen av seg selv. Jeg ville først og fremst sjekket om det er noe fysiologisk som gjør henne urolig - ører, nakke osv. Kanskje hun har vondt i magen av vellingen? Antar at grøt/velling er noe nokså nytt for henne. Når alt dette er sjekket ut, tenker jeg at du har to valg. Enten ta henne opp og regne med at dette går over av seg selv og la henne være oppe til du legger deg. Eller bestemme deg for at når det er natt så er det natt. Et av mine barn var som datteren din og vi satt ved sengen hans ganske mange kvelder (et par uker?) før det rettet seg. Han hadde problemer med å sovne da han ble lagt og han våknet også etter en halv time hver dag. Det rettet seg etter hvert. Vi ga ham lite oppmerksomhet, det var mørkt på rommet (utrolig kjedelig å sitte der inne i mørket...), vi bare klappet litt på ham innimellom og gjentok med rolig stemme "Nå må du sove, nå er det natta".

Ikke kutt ned på dagsøvn! Hun er liten og trenger masse søvn. Lykke til! Jeg vet man blir desperat, men prøv å huske at dette ikke varer evig.

Skrevet

Begge mine har vært sånn i perioder, og det har vært fordi de har vært overtrøtte pga. for lite søvn på dagtid.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å gi henne en liten lur i femtiden. Hva med en halvtimes trilletur i vogna? Det virker kanskje litt ulogisk,men det kan faktisk hjelpe.

Lykke til!

Skrevet

Mulig dere synes jeg er dum og fjern, men jeg har i hvertfall hjernekapasitet nok til å forstå mitt eget barn, og ikke spørre her inne om råd for å få henne til å sovne. Jada, jenta di virker veldig trøtt HI. Da hadde hun huelt sikkert maktet å ligge og skrike i flere timer. Men Hotel Cæsar begynner vel klokken 19.30, så forstår at det er viktig at hun sover da.

Skrevet

Ja, eg synes du er dum og fjern som svarar Hi slik du gjer. Reknar med hi kjenner barnet sitt så godt at ho veit at ungen er trøtt. Overtrøtte barn kan faktisk skrike i staden for å sovne. Det kan og vere fysiske grunnar til at ein unge som har sove godt plutseleg byrjar å grine ved legging, så synes det er fornuftig å søkje råd og hjelp.

Skrevet

Hvis hun er frisk, mett og tørr hadde jeg ikke tatt henne opp.

Hadde heller satt meg ved siden av henne, lagt en hånd på brystet for nærvær og funnet fram en evetyrbok og lest høyt men rolig fra den.

Da er det lettere for deg å holde deg rolig, hun merker at du er der men får ikke viljen sin ved å komme opp, og sansynligvis roer eventyret og din stemme henne så hun slapper av etter kort tid.

Fungerte som søren på min eldste og siden har vi kost oss med en liten historie hver kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...