Gå til innhold

Hele julen er ødelagt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble utrolig rørt over å lese hva dere gjør på lille julaften, for en fin ting å gjøre for å kunne minnes noen sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett om det er samme bedrift eller ikke (noe jeg virkelig har en sterk følelse over at det er)

Så vet man ikke om eieren har drukket opp pengene, det er det kun han som vet. Hun sier selv at dette er en bedrift som nesten er konkurs.

Er det den bedriften jeg tror, så er det ikke tilfelle... Han har ikke rørt noen penger som hører bedriften til.

Det er uansett utrolig trist.

Både for HI og hennes familie... Og eieren og hans familie.

Jeg unner ingen å ha en rusmisbruker som far eller mor.

Spesielt ikke ved juletider, og andre høytids-dager...

Skrevet

Caity hvordan kan du være så sikker på at det er samme bedrift, er vel flere titalls bedrifter som går konkurs hver uke?

Skrevet

Når en bedrift gr konkurs har man krav på utestående penger fra lønnsgarantifondet, dette kan imidlertid ta tid, og da trår Nav inn å hjelper til så lenge ved en ordning som heter forskuttering av dagpenger ved konkurs. Da får man dagpenger utbetalt som ordinære arbledige, fram til lønnsgarantien er ferdig, når den går til utbetaling blir det trukket for det man har fått forskuttert fra NAV, glimrende løsning, og gjør at ting går litt fortere..på mitt navkontor tar dagpengesøknader ca 2 uker.

Skrevet

Kan du ikke ringe banken å høre om 5 - 10 000 i overtrekk? Det hadde hvertfall jeg gjort, forklart situasjonen. Banken vår er alltid behjelpelig om vi trenger det hvertfall =)

Skrevet

Ja, jeg ville også sjekket nav og slikt hvis det er lønnsgarantifondet dere skal få penger av! For samboeren tok det fra desember til juli før han fikk penger- ikke akkurat den raskeste saksbehandlingen (eller bobestyreren heller for den saks skyld!).

Skrevet

I slike tilfeller er det lov, og helt greit og bruke kredittkort..Ofte mellom 30 og 40 dager gratis betalingsutsettelse, og innen da har han fått lønnen og dere betaler inn på kreditkortet det dere har brukt..I verste fall slipper dere unna med 250 til 300 i "minsteavdrag" en gang om lønna drøyer litt mer, så tar dere og betaler ned hele når lønna kommer ASAP!!!

Skrevet

Jeg tenker at hvis de hadde hatt kredittkort så hadde de ikke skrevet dette innlegget her. Og noe mer galle fra meg, jeg tenker også at når folk skriver sånne innlegg så er det et skjult forsøk på å be om penger fra ukjente. Men jeg er ekstremt kynisk og det er sikkert ikke sånn ment. Generelt sånn jeg tolker sånne innlegg.

Skrevet

Først vil jeg si at dette er skikkelig kjipt for deg og din familie.

Men jeg er også enig med Caity, som tar opp noe jeg synes er en gjenganger her inne. Hva med å skrive "Bedriften til samboeren min er mest sannsynlig i ferd med å gå konkurs"?

Arbeidsgivere er så utsatt "for hogg". Når noe går galt, er det lett å glemme at denne arbeidsplassen faktisk har gitt flere mennesker en arbeidsplass å gå til.

En konkurs går nok i det store og det hele mest utover arbeidsgiver, og ikke minst dennes familie. Så jeg har full forståelse for at dette er veldig uheldig for dere som familie, men jeg har ikke sansen for den siste setningen din.

Skrevet

Ja, HVORFOR har man ikke kredittkort,- får jeg også i tankene...Men samtidig så kan det jo være at de er som vi var..Livredd for kredittkort, fordi man hører så mye snakk om folk som blir gjeldsslaver grunnet bruk av slike..Men i noen tilfeller er kredittkort gull verdt..SOm f.eks at lønnen kommer for sent (kan skje alle steder), men man VET det kommer penger inn..Man finner drømmesalongen på salg en drøy måned før feriepengene kommer osv osv....

Det skal ganske mye til for å få avslag på kreditkortsøknad ihvertfall.....Tror en liten betalingsanmerking eller to ikke har noe å si, skal ENDA mer til....Det vet jeg..For samboer hadde lønnstrekk på studielån et lite år, og fikk kredittkort lett som en plett....Og kynkeren inni meg sier også "jeg vil at dere skal gi meg noe".........Mens "den naive" inni meg tror alltid det beste om folk:o)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...