Gå til innhold

Hele julen er ødelagt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboern min får ikke lønningen sin som han skal :( Bedriften han jobber i er i ferd med å gå konkurs, eieren er alkohliker og har rett og slett gitt opp alt sammen så nå har han ikke utbetalt lønn til de ansatte.

De har fått vite at de har krav på lønningen sin men at det da må igjennom et annet system og da kan det ta opptill 4 uker før han får lønna si.

Hele lønningen min har gått til de faste utgiftene denne mnd så pengene til samboern skulle gå til julegaver.

Nå har vi ingen penger :( har kjøpt en julegave hver til ungene (heldigvis) men har ikke penger til noen andre gaver :( For de pengene vi har igjen ca 2000 kr må vi bruke på mat og bensin de nærmeste 4 ukene.

Huff dette blir en tragisk og flau jul når man bare tar imot gaver uten å kunne gi noe tilbake :(

Søren ta eieren til bedriften som har drukket opp lønna til folk :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelgi kjedelig.

Men jeg er sikker på at familien deres vil forstå.

Hva med å lage noen gratis-gaver? Gavekort for eksempel.

- Klippekort med barnevakt

- Ved bruk av dette gavekortet, får dere 2 timer gratis husvask.

- Vi skal bake en kake til deg

osv osv.

Skrevet

om det er lønnsgarantifondet som du tenker på, så må måtte jeg vente i 6 mnd på å få penger....men det er noen år siden nå, så håper at systemet er bedre enn for 5 år siden.

Skrevet

Trist:( Jeg ville bare skrive at hvis det var noen av mine som kom i en slik situasjon så ville jeg forstått. Jeg gir ikke gaver for å få noe igjen. Vet du hvem som er bostyrer eller er ikke bedriften konkurs enda?

Slenger med en klem:)

Skrevet

Dere kan jo sette gaver på kredittkort om dere vet at han får penger om fire uker, og da blir det uten renter.

Men jeg har igrunnen mest lyst til å si kjære deg. Alle er friske, dere har familie rundt dere og er glad i hverandre - hvordan kan jula være ødelagt da? Dere kan lage julegaver og dere voksne i familien kan kutte ut gaver tl hverandre. Vi går på gravstedet til min bror og vår dødfødte jente hver lillejulaften, med kaffi, pepperkaker, lykter og sang. Hele familien og gode venner - og det er den fineste stunden i julen for liten og stor. Julen handler om så mye mer enn gaver.

Skrevet

Ikke for å trekke humøret enda lengre ned, men hvis det er lønnsgarantifondet så kaaaan det ta lenger tid enn 4 uker.

Her tok det fra Mars til August før noe skjedde.

Skrevet

Er han med i fagforening? Da bedriften jeg jobbet i gikk konkurs fikk jeg låne rentefritt de pengene lønnsgarantifondet skulle utbetale. Fikk utbetalt pengene den dagen konkursen var avgjort. Når oppgjøret fra lønnsgarantifondet endelig kom, ble pengene automatisk betalt tilbake til fagforeningen(NITO) Han burde ringe fagforeningen sin og høre om de kan hjelpe han med noe.

Skrevet

Men i dette tilfellet her så var det en treig x-sjef og en somlete advokat og seff NAV som tok tia si...

Skrevet

Hør om noen kan låne dere penger til dere får ut lønna hans over jul. Sjekk med sosialkontoret i kommunen ( er vel på Nav).

Ellers får man mye god julemat til en billig penge, sjekk på Rema 1000 eller i tilbudsavisene.

Skrevet

Sjekk med sosialkontoret (ev. nav om de har slått sammen). Ha med dokumentasjon på utestående lønn, søknaden til garantifondet og spør om dere kan få et "lån"

lykke til!

Skrevet

Uff da.... høres ikke hyggelig ut.

Men det kommer jo inn penger sånn etter hvert, dere kan ikke bruke et kredittkort eller låne et par-tre tusenlapper av foreldre?

Skrevet

Er dette i Oslo?

Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner til bedriften det her er snakk om.

Og det er ikke snakk om at eieren har drukket opp firmaets penger.

Dette er et firma som sliter med finans krisen slik som mange andre firmaer.

Ja eieren er alkoholiker, men har aldri rørt firmaets penger.

Han er under stort press, og har utbetalt seg selv og aksjonærene sist, alltid.

Jeg syns det er forferdelig synd på dere.

Men vær forsiktig med hva du sier, når det ikke er sant.

Hva med å prøve å snakke med sosialkontoret på Nav? Kanskje de kan hjelpe?

Jeg håper det ordner seg.

Skrevet

Er han medlem i LO har de et sammarbeid med sparebank1 som hjelper medlemmene med kontokreditter i slike tider.

snakk ellers med banken deres om et lån, burde ikke være noe problem om dere ikke har dårlig kundehistorikk eller bet.annmerkninger.

Velg å se løsninger, ikke problem!

"Jula er ødelagt" = problemfokusert

"hvordan skal vi ordne med penger"=Løsningsorientert.

Skrevet

Husker engang jeg fikk en sms fra en vennine.

Der forklarte hun at pga flytting osv hadde hun desverre ikke råd til julepresanger det året, men ønsket alle en riktig god jul.

Full forståelse!!! :))

Jeg syns ikke man skal ta opp lån osv for å få råd til julepresanger, de aller fleste vil skjønne at det oppstår situsjoner hvor man faktisk ikke har mulighet til å kjøpe masse julepresanger!

Skrevet

Jeg syns selvsagt at det er en trist situasjon for HI.

Men jeg syns ikke det skal glemmes at hun her kommer med usakelige påstander.

ja bedriften er på randen til konkurs, men det er på ingen måte pga at eier har drukket opp lønningene.

Skrevet

Du vet vel ikke om det er akkurat den bedriften hun snakker om. stygt av deg å påstå at hun lyver før du vet om dere snakker om samme firma.

finnes vel ganske mange firmaer som går konk, og sikkert flere enn 1 hvor eier er alkoholiker.

Skrevet

Ikkje la penger styre julegleden!!Lag hjemmelagede gaver, bruk kreditten for en gangs skyld eller be om et privat lån.Dette ordner seg!!Ingenting er så koselig som hjemmelagede gaver =)

Skrevet

Kan dere ikke snakke med banken å få et lån?

Skrevet

Det viktigste er at dere skaper stemingen for ungene som pleier å være i julen.

Synd med slike arbeidsgivere, men det er jo også en tragedie egentlig.

Hva andre måtte mene er uinteressant, slik er jo situasjonen og de fleste forstår jo at slike ting kan inntreffe.

Skrevet

Står vel ikke noe i hovedinnlegget om at eieren har drukket opp pengene?

Skrevet

Les siste setning:-)

Skrevet

:-)

Skrevet

snakk med sosialkontoret, De hjelper vel til i slike situasjoner??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...