Gjest Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Jeg. Pga lite utprøvd vaksine, overhysteri og er redd for eventuelle senvirkninger
junior&vesl@ Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Signerer på denne. Har ikke og skal ikke vaksineres. I klassen til junior var 7 stykker borte forrige uke, alle de hadde tatt vaksinen. Jeg vet ikke sammenhengen, men det er nok til at jeg blir litt forundret...
*Lille Persille" Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Samme her, synes vaksinen kom for fort og at den ikke er testet nok. Redd for bivirkninger / senskader.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Har ikke vaksinert, mest pga sykdom da vi har kunnet. Men også grunnet (mild) eggeallergi, og da fikk vi ikke vaksinen.
Turid Laila Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Ikke vaksinert i det hele tatt, eller mot svineinfluensa?
2SmåTroll Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har ikke vaksinert barna, pga de ikke er i risiko gruppa, samt at jeg er litt i tvil på vaksina siden den har kommet så fort, og er så til de grader masse produsert. Men må litt i tenkeboksen igjen nå, da muligens minste mann er i risiko gruppa. Mulig barneastma.
2SmåTroll Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 nå tenkte jeg kun på svineinfluensaen. Ellers har de fulgt vaksine planen.
Gjest irismor Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Ikke vaksinert henne eller oss pga at det er alt for lite kunnskaper om bivirkninger og senvirkninger av vaksinen. Og det er mange godkjente vaksiner på markedet men i Norge skal vi kun bruke denne ene.....
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har ikke latt jenta mi få vaksinen. Hovedsaklig fordi det ikke er rapportert virkning av vaksina på barn under 3 år, da det i utgangspunktet ikke var anbefalt at barn under 3 år skulle ta den. Jeg syns den er lite utprøvd generelt, og jeg syns det er hårreisende at noen foreldre bruker sine barn under 6 mnd som prøvekanin for vaksinen! Jeg så senest for 3 dager siden, noen som tok vaksinen på ei 2 uker gammel jente! Jeg er også veldig bekymret for senskader osv. Det er ingen som veit noe om det. Dessuten er vaksinen ment for voksne, dermed må dosene gjøres svakere for at barn kan ta de, og hvem gjør det? Har de peiling? Det er jo flere enn bare leger som kan gi vaksinen. Nei, vi er heller forsiktige med hvem som er nært inn på jenta vår, hygiene og har bedt folk la være å kysse så mye på ho i desse influensa tidene Og vil nå har det gått super bra! Hun går ikke i barnehage, heldigvis. Da hadde det nok ikke vært så lett å holde folk "unna" hun.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 jeg, fordi jeg ser ikke grunnen. hadde de vert virkelig engsetlige hadde de vaksinert de friske først
Glad_mor_85 Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 er nok i et evig dilemma, men har fortsatt ikke vaksinert mine. Skeptisk til nye vaksiner og spesielt denne som er så ny, og det at landene er uenige om akkurat denne og barn. Får se ann litt fremover, men har virkelig ikke lyst. Også redd for bivirkninger og senskader pga vaksinen. Min mor har vært dårligere i 5 uker etter hun tok vaksinen. Hun var visstnok i risikogruppa, men de ble jo anbefalt å ta den, men hun skal ikke at den igjen. Vanskelig valg er dette da
fox`y Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 Verken jeg eller gutta er vaksinert. å d er pga at vaksinen er lite prøvd ut og jeg er skeptisk til senvirkningen av vaksinen.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #15 Skrevet 15. desember 2009 vi har ikke. Av stort sett samme grunner som de ovenfor. Men vi fikk influensaen så nå trenger vi ihvertfall ikke:-) Men vi var bestemt på å ikke vaksinere før vi fikk den da.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 Ingen her har vaksinert seg... Omtrent de samme grunnene som de andre her skriver... Men holder meg oppdatert hele tiden og vurderer... Var det ikke snakk om å blande denne vaksina med den vanlige influensa sprøyta i fremtiden?? Det betyr også at man må vaksineres hvert år?? Og det er jeg iallefall ikke interessert i.... Stoler på immunforsvaret mitt jeg... Iallefall sånn som det er i dag..
solei Skrevet 15. desember 2009 #18 Skrevet 15. desember 2009 Noen i familien har vaksinert barna fra de var små. Men vet ikke om noen som har vært så mye syk som de. Er alltid forkjølet, får lett spysyke, lungebetennelse osv... Kroppen har jo aldri fått byggd opp immunforsvaret sitt. Faren er faktisk lege...men tyr alt for lett til medisiner i alle situasjoner!
PAVEEL Skrevet 15. desember 2009 #19 Skrevet 15. desember 2009 Hverken jeg eller ungene har vaksinert oss. Skjønner ikke vitsen rett og slett. I de aller aller fleste tilfellene er dette en mild type influensa. Og når man tenker på at det er 850 000 som har vært syke og rundt 30 som har dødd, og av de så er det kun et minimun som ikke var i risikosonen så er det ikke så ille. Tror det er mange flere som dør av den "vanlige" influensaen årlig...... Og siden dette er en vaksine som så og si ikke er utpøvd, så velger vi å avstå fra denne. Ellers så følger ungene vanlig vaksinasjonsprogram.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 15. desember 2009 #20 Skrevet 15. desember 2009 Signerer hun over meg her! INGEN av oss er vaksinert, verken vi eller barna. Kommer ikke til å gjøre det heller!!
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 15. desember 2009 #21 Skrevet 15. desember 2009 Har ikke vaksinert lillemann siden jeg er skeptisk til en såpass lite utprøvd vaksine. Eneste her som er vaksinert nå er meg siden vi planlegger å bli gravide igjen om ikke så veldig lenge. Mann min og junior kommer ikke til å ta vaksinen.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #22 Skrevet 15. desember 2009 Ikke vært rapport virkning på barn under 3 år? Hvor i all verden har du hørt det? Dosene gjøres svakere? Barn under 10 år får halv dose ergo mindre belastning på immunforsvaret..
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #23 Skrevet 15. desember 2009 Skjønner ikke vitsen? Er du klar over hvor mange barn og unge som har vært innlagt pga respirasjonsproblemer og høy feber? Selvfølgelig er det mange fler som har dødd av den vanlige influensaen men det er hovedsaklig eldre, eldre som tåler lite før de "rusler" Det er noen som i utganspunktet var helt friske som døde nå, svineinfluensaen setter seg i større grad i luftveiene enn den andre gjør..
PAVEEL Skrevet 15. desember 2009 #24 Skrevet 15. desember 2009 Jeg forstår godt at de i risikogruppene vaksinerer seg, og de som jobber innen helsevesenet, skole etc. Men for meg og min familie der vi har et godt immunforsvar så ser jeg ikke helt vitsen nei, hvis vi får han så er det vel 99% sikkert at vi ikke trenger Tamiflu engang.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #25 Skrevet 15. desember 2009 Får bare håpe dere slipper å få den så du ikke må teste ut teorien den. Kjenner mye til dette og i flere av familiene som har fått influensaen kraftig så er det de barna som har vært minst syke tidligere som er blitt kraftigst rammet. Stikk i strid med det som egentlig er forventet. Poenget er at man kan ikke forutsi om hvorvidt man blir hardt rammet eller ikke. Vitsen er at dess fler som vaksinerer seg dess mindre blir neste bølge med influensa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå