Gå til innhold

Er det så ille med desemberbarn da...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er desemberbarn selv jeg, aldri merket at det skal være noe ille :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er desemberbarn. Begynte på skolen ett år senere pga det og fordi jeg var så liten av vekst. Men har aldri vært noe problem iforhold til skolen.

Skrevet

Ut fra min erfaring fra barnehagen så er det mange desember barn som er veldig små og "umodne" når de begynner på storavdeling og på skolen, men det er jo også de som er veldig flinke og som klarer det bra.

Har selv flere i familien som er født i nov og des og tidlig i jan som synes det er kjipt fordi de får 2 små gaver en til jul og en til bursdagen sin, istenden for to store som mange av de andre som har bursdag andre tider på året. Mange av de har slit veldig på skolen,men det kan jo også være en kompnasjon med at flere har dysleksi og andre problemer på skolen.

Er selv glad jeg har barn som er født i juni og juli og at jkeg har termin i april med den jeg har i magen,.

Skrevet

Barnet kommer når det kommer, ingenting du kan gjøre med det! Kos deg i førjulstiden, og lykke til med fødsel, uansett om det blir i år eller til neste år! :D

Skrevet

Det er ingen krise. Min samboer har en niese som er født 1. juledag og på bursdagen hennes kommer hele slekta hennes for å feire henne. Dagen hennes har ingenting med jul å gjøre, selv om det er dagen etter julaften.

Skrevet

Datteren min er førdt på julaften og jeg synes i grunn det er veldig koselig.. Da har jeg alltid anledning til å tilbringe hele dagen med henne.

Ang. selskaper og sånn så har ikke det vært ett problem til nå.

I barnehagen feirer de bursdagen hennes siste fredagen før jul og vi har bursdagsselskap for henne i januar:-)

Skrevet

Neida, det er ikke ille..

Jeg er selv desemberbarn og det er min bror også.

Klart det er kjedelig når man er mindre og man ofte må utsette selskap osv fordi det krasjer med jul, men ellers ser jeg virkelig ikke problemet..

Skrevet

Sønnen min har bursdag 31.12, og han blir 4 år nå i år, ingen problem med det i utgangspunktet, og han er rask ut i utviklingen, og henger ikke etter noen av de andre i bhg som er født samme året.

Det som er "verst" er at så å si ingen kommer på bursdagen hans, familien til sambo bor 2-3 timer unna, og de har ikke vært her å feiret bursdagen hans ennå, det er litt sårt synes jeg, selv om jeg legger opp bursdagen i helg, eller på selve dagen passer det ikke, gavene gir de som oftest sammen med julegavene.

Håper i allefall noen av de kommer i år (min familie bor like i nærheten, så de kommer nok uansett da.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...