Gå til innhold

Steng Løken gård!!!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjør meg kvalm. Er medlem av Facebook gruppa "steng Løken gård"

Skrevet

Hvorfor vil dere ha den stengt? De gjør nyttig, lovlig arbeid som de fleste av oss drar veksler på.

Forsøksdyr ør ha det best mulig, men desverre trenger vi dem. Godt det er noen sm tar belastningen med oppalet.

Skrevet

fra www som hi linket til:

Opprop mot Løken Gård

Skriv under på oppropet og still deg bak kravet om at Løken Gård stopper all oppdrett og salg av hunder og katter til dyreforsøk.

Jeg kan ikke akseptere at eierne av Løken Gård tjener seg rike på å selge hunder og katter til voldelige dyreforsøk.

Jeg krever at forsøksdyrfarmen Løken Gård stopper oppdrett og salg av dyr til forskningslaboratorier.

Jeg krevet at dyrene som holdes innesperret på Løken Gård må frigis og omplasseres til trygge hjem via Nettverk for dyrs frihet. Hundene og kattene må omplasseres til gode hjem hvor de kan oppleve frihet og trygg få et tillitsfullt forhold til mennesker.

Signaturene som samles inn skal overleveres til eierne av Løken Gård når vi har samlet inn 20.000 underskrifter.

Skrevet

Trodde faktisk ikke det var lov å drive forsøk på katter og på hunder.

Og uansett så SKAL dyrene, alle dyr, behandles med respekt og på en human måte

Skrevet

Jeg vet ikke om det er spessielle regler for katter og hunder, hvorfor skulle det være det?

Jeg har heller ikke lest noe om at de ikke behandler dyrene bra nok.

Hvis vi er enige m at vi trenger forsøksdyr, hvordan burde de da fremskaffes? Stamtavle ol er jo ofte ganske viktig for å få sikkre resultater.

Skrevet

I utgangspunktet så finner jeg det ganske smakløst å holde husdyr innesperret og selge dem for profitt til eksperimenter.

Vi gjør ikke dette med mennesker, men likevel så tar vi oss den frihet til å gjøre dette med dyrene våre.

Jeg er ikke enig i at vi trenger forsøksdyr. Vi trenger ikke teste vår mascara på rotter, lebestifter på kaniner og vi trenger ikke å genmanipulere sauer.

Medisin kan, slik man gjorde før, kan forskes på og fremstilles uten bruk av dyr.

Ja, verden går fremover og med den øker også vår hunger etter å knekke de fleste koder som kan knekkes. Men vi trenger ikke å eksperimentere med dyr for å få dette til. Jeg ønsker ikke at noen av mine, verken mennesker eller dyr, skal bli utsatt for slike ting. Gjør du?

Skrevet

Helt enig med vinterflickan. Bra skrevet :-) HI

Skrevet

Jeg er takknemlig for at vi har muligheten til å teste ulike ting på dyr. Kosmetikk trenger vi ikke i det heletatt, så det er det greit at blir droppet for min del, men jeg er glad for at medisiner testes på dyr før man gir dem til mennesker og jeg er veldig glad for at vi har medisiner. Det samme med andre kjemikalier. Det er bra at vi kan teste dem på dyr slik at ikke mennesker skades unødig. Hvis jeg måtte velge om katten eller datteen min skulle være den første til å teste en medisin er ikke valget vanskelig. Uansett hvor glad jeg er i katten betyr den lite i forhold til jenta.

Skrevet

Vet du hvordan dyreforsøk gjøres 23.31? Skal jeg sende deg noen linker?

Skrevet

Det finnes veldig mange typer dyreforsøk. Noen av dem er groteske andre er ganske harmløse. Jeg er helt enig i at dyreforsøk må gjøres med forsiktighet og bare der det faktisk er nødvendig, men noen gangre må desverre et eller flere dyr lide for at mennesker skal få det bedre. Man har læret enormt mye av å eksprimentere på dyr opp gjennom tidene.

Skrevet

Fra uavhengige kilder eller?

For faktainformasjon om dyreforsøk i Norge:

www.fdu.no

Skrevet

Vi trenger ikke dyreforsøk lenger, nok dyr har lidd på grunn av mennsker, man vet nå at ammoniakk forårsaker smerter, sår og blindhet når det dryppes i kaninøyne, man vet hvordan forskjellige giftstoffer dreper, sminke trenger man ikke bruke levende dyr for å lage og teste.

Hunder, katter, kaniner, gris, sjimpanser, rotter og mus er alle levende skapninger, som fortjener større respekt av oss mennesker! Alt de har er livet sitt, og det er det vi tar fra dem, sperrer dem inne i små bur for å studere deres abnormale adferd pga stoffer som blir gitt dem... Dyreforsøk har forresten ikke så mye å si, som mange skal ha det til, da mus og mennesker ikke nødvendigvis reagerer likt på stoffet som skal testes!

Alle som er for dyreforsøk burde skamme seg, uvitenhet er kanskje ikke straffbart, men det er synd i dem som bare går rundt og tenker at det er greit nok, så lenge det ikke skader meg og mine!

http://www.dyrevern.no/Emner/dyreforsok/Nyheter_om_dyreforsok/1337

Skrevet

Det er ikke lov med dyreforsøk i Norge om det ikke er nødvendig. Det er forøvrig et større problem at vi importerer varer fra land med andre holdninger til dyr enn vi har i Norge.

Om noe skulle gjøres måtte det være obligatorisk merking av produkter som er testet på dyr (litt sånn som på røykpakkene, så kunne produktene for eksempel merkes med bilde av en død kattunge).

Forøvrig er det vel litt hyklersk om man er absolutt mot dyreforsøk, men spiser kjøtt uten å tenke over det.

Skrevet

Om det er hyklersk å spise kjøtt, selv om man er mot dyreforsøk, greier jeg ikke helt å sette i sammenheng.

Mennesker har spist kjøtt siden de fant ut hvordan man spisset flint til spyd og våpen.. De har også holdt husdyr siden lenge før vår tidsregning. Sauen holdt dem med ull og kjøtt, kua med melk og kjøtt, hønene med egg og kjøtt, samtidig som de dyrket jorda.

Det de derimot ikke gjorde var å sprute maursyre i øynene på dem for å se reaksjonen, smøre giftige salver på kjønnsorganene for å studere hva som skjedde..

Dette er det nåtidens menneske som gjør.. Og joda, jeg skulle gjerne ha sett at flere mennesker var, om ikke helt vegetarianere, så i alle fall mer bevisst på hva de spiser, og hvordan forhold dyrene de spiser lever under.. Og ikke bare velger det billigste alternativet på Rema 1000.. (les: Solvinge og Norsk Kylling)

Skrevet

Det er en ting å drepe ett dyr med egne hender og spise det slik jegere gjorde for lenge siden. Det er noe helt annet å ale opp tusenvis av dyr for så å sende dem til en fabrikk der fem tusen dyr drepes hvert døgn og lages om til ett "produkt" f.eks. julepølse, så du kan gå i butikken å spise det uten å engang tenke over at det var en del av ett dyr.

Dessuten er jeg sikker på at mennesker har drevet forsøk på dyr (og mennesker også, men vi er jo bare en ape) så lenge de har kunnet. Det var sågar en periode mulig å dømme husdyr til døden ved f.eks. henging.

Slike forsøk som du beskriver skal gjøres med bedøvelse i Norge og selv om utfallet for ett dyr som gjennomgår en slik test antagelig vil ende med at dyret blir avlivet (formodentlig før bedøvelsen slutter å virke), så er jo ikke den skjebnen så mye værre enn skjebnen til lammet som skal bli fårikål.

En annenting er at vi i Norge årlig bruker ca 2 millioner forsøkdyr hvorav nesten 2 millioner er fisk. Relativt få forsøksdyr er pattedyr og dersom de ikke ales opp i Norge blir de importert fra utlandet (noe som gjør det vanskligere for norske myndigheter å sørge for at det skjer under skikkelige forhold).

Ville det ikke være bedre å sende ett opprop til fiskeriministeren om stans i alle forsøk på fisk? Det er jo trossalt nesten 2 millioner årlig indivinder, mens hunder og katter antagelig ikke er mer enn noen tusen.

Er det viktigere å beskytte søte katter enn slimete fisker?

Og kommer ikke ganske mange av produktene vi kjøper fra Kina? Er ikke det ett land hvor de spiser både hunder og katter (og gjerne slakter dem på bestialsk vis i prosessen)? Hva slags forhold tror du at produktutviklere i Kina har til dyreforsøk?

Skrevet

Jeg har laget et innlegg om dette på bloggen min: http://christinesinterior.blogspot.com/

Håper flere kan skrive under. Mange her har veldig gode argumenter.

Jeg er selv vegetarianer, men det er noe helt annet å drive med dyreforsøk enn å spise dyr.

Dyreforsøk er helt unødvendig og dyreplageri.

Skrevet

Må bare få si at Miztery skriver meget bra. Helt enig med deg..

Skrevet

Min bestevenninne i barndommen bodde der i mange år, jeg var mye hos henne å leka og sov over, men kan ikke huske noe av dette. Eneste jeg la merke til, som jeg kan huske var at jeg syntes hundene sku ha større uteplass.

Mulighet det skjedde bak låste dører, men vi var jo overalt og leka..

Hmm.. detta var ubehagelig, tanke på hvor mye jeg har vært det..

Uff, stopp dyreforskning!

Skrevet

Oi, det var ekkelt da.. Hadde de masse hunder osv da også?

Skrevet

Hadde en del hunder ja, så var det 1-3 hunder i hvert rom, mange rom bortover en lang låve, eller hva jeg skal kalle det..

Jeg trodde da at de drev med hundehotell jeg, hvor eierene setter hundene sine når de drar på ferie.

Eneste jeg kan huske med katter, var at de hadde noen som bodde i en annen låve, men de var jo løse og gikk rundt som de ville...

Snakket med moren min nå, og hun husket godt hvordan det var der. Men som jeg forstod så avler de opp hunder og så selger de til forskningssteder. Huff fælt å tenke på at det foregår noe sånt sååå nærme oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...