Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hei jenter! Kunne ikke finne noen skravletråd for uke 53... Starter like så godt en selv! Har ikke vært inne på BIM på en god stund. Har vært bortreist og uten pc. Kjenner det har vært litt godt å ikke tenke så mye på babylaging, men er klar som et egg nå! Har testet positivt for eggløsning i dag. Regner med at jeg kan bli befruktet innen en dag eller to! Har tenkt på at dette er aller siste uka i året, og hvorfor ikke sitte med en positiv test i hånden da! Starte et godt nytt år med en baby i magen.. Hvordan er det med dere andre? Håper vi blir en fin gjeng Klem fra
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 da hopper jeg på denne lista også,med ikm 1jan:-)) hvilken syklusdag er du på da Perle 79? jeg tror også jeg har EL nå pga symp,men er på syklusdag 9 bare.vet jo ikke helt sikkert da,når jeg ikke tester etter EL:-))
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2009 Hei nanna 32! Er på syklusdag 12. Har som regel en syklus på 24-27 dager. Tar temperaturen hver morgen, og den har ennå ikke steget. Dette er jo den aller beste måten å finne ut at eggløsningen min har vært. Satser på at den har steget i morgen tidlig eller på tirsdag. Fikk som sagt positiv EL-test i dag! Blir sex før leggetid i kveld! Hva slags symptomer kjenner du? Merker aldri at jeg har noen symptomer.. Er litt vond nede i magen, men det kan jo være hva som helst.. Har dere sex hver dag eller annenhver dag? Har prøvd det meste, men nå sikter vi på sex hver dag til eggløsningen er over!
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 nja,er jo litt varm jeg da.og så er det at jeg blir kvalm de dagene jeg har EL og litt før.har litt vondt på sidene,i lysken.så er det utflod akurat i EL-tiden da.. ja,så er det at jeg har ekstremt lyst i den tiden rett før TR drar og et par dager etter.hehe:-D jeg er i 8 pp og er litt oppgitt for tiden,så de 2 siste mnd har jeg gidd litt f for å si det mildt.men passer på at det ikke går mer enn 3 dager mellom sex.og at det blir i den tiden jeg tror jeg har EL.det er bestandig 2 dager etter at TR har dratt og så de dagene jeg egentlig skal ha EL.12-16 dager etter TR:-)) syklusen min er på 28 dager. å ha sex hver dag,har jeg ikke overskudd til,med jobb,oppussing og 3 barn.jeg beundrer dere som orker det:-))
kmne+ida+sara Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Hei, jeg melder meg også på her! Har IKM ca 29/12. Syklusen min er ikke helt stabil for tiden, og er blitt stadig kortere siden jeg sluttet på pillen i mai. (Fra 32-33 dgr til 26 dgr siste PP). Denne måneden går jeg til akupunktur. Jeg tester ikke etter EL, bruker ikke ha symptomer heller tror jeg... Sist jeg ble gravid ble jeg det rett etter at TR var ferdig, for vi hadde ikke sex midt i mellom TR og IKM... Så nå passer det fint med økende lyst i løpet av TR. Hadde sex rett etter TR denne mnd også - så får vi se om det klaffer. Har ihvertfall hatt veldige bekkensmerter i tre dager nå. Hadde bekkenløsniing sist svangerskap... Lykke til alle sammen! Måtte alle få verdens beste romjulsgave!!! Klem kmne!
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2009 Er selv i min 11. pp, så skjønner det med å være oppgidd ja.. Trodde aldri det skulle gå mot 1 år.. Har vel lest tidligere at du merker eggløsning 2 ganger i løpet av din pp. Ikke verst det! Da har man kanskje flere sjanser, og ikke minst en mulighet for toeggede tvillinger! Ble en kjappis i morges! Vet jeg har eggløsning nå. Temperaturen min har såvidt begynt å gå litt oppover. Tipper den er over i morgen. Man får nesten tid til alt vi som ikke har noen barn fra før av! Det bare MÅÅÅÅÅ klaffe denne gang.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2009 Velkommen kmne! Både du og nanna 32 kjenner eggløsningen rett etter TR. Hvor lenge har dere egentlig TR? Har du også eggløsning 2 ganger eller bare denne ene? Tenkte bare om en hadde feks. mensen i 6 dager og sex dag 7 og så ble man gravid??!! Kanskje vi er flere som skulle hatt sex mye tidligere enn vi gjør?
kmne+ida+sara Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Takk for det perle79! (Jeg er selv født i 79 også... ) Jeg kjenner ikke egentlig selve EL jeg da, bare vet at jeg ikke kan ha blitt gravid annet enn rett etter TR sist. Det stemte med både UL-termin og dagen hun faktisk kom, den ble først satt frem 1 uke på UL, og hun kom 8 dgr før UL-temin igjen. TR har jeg vanligvis i 5 dager, jeg har ikke så veldig store blødninger heller, trenger ikke annet enn truseinnlegg på slutten av dag 2. Om men har en eller to EL vet jeg heller ikke... Jeg har ikke satt meg inn i alt det tekniske, i håp om at det ikke skal bli altfor teknisk å lage barn... Da vet jeg at jeg bare hadde blitt stresset...
lykke c Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Hei jenter! Melder meg inn i uke 53-klubben jeg også! Har hatt en måneds bim-pause, men nå er jeg tilbake, og satser alt på denne pp:) Neste pp kommer ikke til å gå da mannen er på tur under el. Litt usikker på om jeg har hatt el eller ikke, men har allerede begynt å bli kvalm, så den er i tilfelle rett rundt hjørnet. Er det andre som er kvalme mellom el og tr? Har vært det de tre siste pp, og det er fryktelig irriterende. Tror jeg er gravid med all den kvalmen! Men så er jeg ikke det, og kjedelig å gå rundt å være kvalm i to uker. Noen som har erfaringer eller tips? Er i 7. pp nå, syns det har tatt lang nok tid nå, men vi får jo bare vente og se hva som skjer:) Er også 79-modell, koselig med mange 30åringer her!! PS! Spottet på fredag og lørdag! Kan det være blødende el?
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 hei igjen perle og kmne:-) jeg også har mens 4-5 dager,og kan ha det tynneste bindet fra dag2-3. er ikke sikker på om jeg har EL 2 ganger pr pp,men det kjennes sånn:-)) akk når mens er slutt og et par dager etter og rundt dag 14 ca:-)) da er det de samme symp.kvalme osv. (bra husk du har Perle)
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 hallo Perle igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er det muligheter for toegget tvillinger om man har EL 2 ganger i en pp????????????????????? neiiiiii:p hjelpe meg,det er ikke noe ønske om det akkurat med 3 barn fra før. hehe:-D
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Har holdt meg unna ikm-lister i flere måneder, men kan vel alltids sette meg opp igjen. Usikker ikm ca. 1/1. Kommer an på om syklusen er regelmessig med en gang etter SA'en jeg akkurat hadde. Tester eller temper ikke etter el, men er helt sikker på at jeg kjenner når jeg har det. Lykke til alle sammen :-)
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 Da smilte el testen pos til meg , så da er det bare å kline til igjen hehehe ... sååå blir det lange uker til ikm 2 januar ! Håper alt er bra med dere her inne!
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. desember 2009 nanna 32: fra babyverden sine nettsider: Den før-fruktbare fasen: Når blødningen stopper, begynner den pre-ferile fasen. Nå bygges livmorslimhinnen opp, og en gruppe egg vil begynne å modnes i eggstokken. Ett av disse eggene (noen ganger to – som kan resultere i tvillinger) vil vokse fortere enn de andre, og blir etter hvert det utvalgte egget, mens de andre krymper bort. Alle som er toeggede tvillinger kommer jo fra 2 forskjellige egg! Dvs. da må man ha eggløsning 2 ganger i løpet av en syklus! Lykke til!
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 16. desember 2009 #15 Skrevet 16. desember 2009 takk Perle:-)) ja selvfølgelig.har bare ikke tenkt så langt som at det kan være sjanse for tvillinger jeg:-) det eneste jeg har tenkt ang det,er at her er det kun samboer som har tvillinger i familien(mange),en at det er arvelig kun fra mor til datter heldigvis:-) ar aldri tenkt den tanken om det du skrev.hehe
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 16. desember 2009 Har egentlig ikke tenkt på det jeg heller!! Du har fremdeles muligheten til å få eneggede tvillinger hvis mannen din har det i familien. Snakk om å ha sjanser på begge sider! Hadde jeg bare vært så heldig å få 1 barn så skulle jeg jublet så høyt av glede! Jeg kan spy helt til jeg føder, bare det kommer et lite nurk. Har laget profil på fertilityfriend.com. Synes dette er en bra side for å finne ut når en har eggløsning osv. Er det andre her som er medlem der?
kmne+ida+sara Skrevet 16. desember 2009 #17 Skrevet 16. desember 2009 Hmm.. Det med tvillinger har ikke jeg tenkt på før heller. Ingen drøm for min del, må jeg si Ellers tror jeg at jeg må ha hatt EL i går eller i forgårs, for jeg hadde som nevnt bekkenløsningssymptomer tidligere i uken og i helgen som var, i går gav de smertene seg og jeg hadde masse utflod. Ikke spesielt elastisk da. Det er bare en veldig irriterende greie, og det er at mannen min har vært i DRITTHUMØR og ikke vært i nærheten av å ta på meg en gang... Dessuten kan jeg ikke si til ham at "nå har jeg EL" - da får han fullstendig prestasjonsangst. Så da tenker jeg at vi venter noen få mndr før vi prøver å time det igjen, for jeg har ikke så veldig lyst på enda et barn født sent på året... Men alt i alt, er jeg veldig glad for i det hele tatt å ha merket når EL er, det tror jeg at jeg kan takke akupunkturen for. Så ikke så galt osv osv. Er det forresten noen som vet hvor i slim-prosessen (jeez for et ord) egget faktisk slippes. Kommer det slim før det slippes, eller i etterkant? Anyone? Kose dere, dere med menn i godt humør! )
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 20. desember 2009 #18 Skrevet 20. desember 2009 hallo jenter:-)) sover dere?hehe.dytter denne opp jeg:-)) hvordan går det med dere da? jeg har nettopp hatt EL,men det ble ikke så mye kos:-( med jobb,husbygging og oppussing er vi slitne til kvelds.. men litt kos er det jo blitt:-)) noen med symp allerede da?
Blinkimom Skrevet 20. desember 2009 #19 Skrevet 20. desember 2009 Heisann damer Melder meg på her jeg også. Har hatt en liten pause nå etter vaksinering. Hadde egentlig ikke så store planer om å være prøvere denne mnd, men så tok jeg tilfeldigvis en el-test den 18. og den var positiv... ei runde i høyet samme kveld -kan vel holde det Sambo var borte i hele går og kommer ikke hjem før i kveld. Hadde fortsatt positiv test i går, men i dag er den på vei ned... Får satse på svømmerene har holdt ut der inne da hehe! Om det ikke klaffer så blir det vel ei ny pergorunde neste mnd. Lykke til alle sammen
kmne+ida+sara Skrevet 21. desember 2009 #20 Skrevet 21. desember 2009 Hei jenter! Ja, nå spørs det om spiren sitter denne gang! Vi har hatt mye kos, men muligens begynte vi for sent. Det blir spennende å se om en ukes tid! Jeg skal til akupunktur igjen idag, så få vi se om hun har noen gode tips videre. Riktig god jul til dere alle, så håper jeg vi treffes inne på 1. tri alle sammen på nyåret! Tihii!!!
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 21. desember 2009 #21 Skrevet 21. desember 2009 Hei alle sammen =) Da er el over for dem fleste tenker jeg.. VI brukte el test den mnd her så håper det hjelper =) Har ikm 2 jan. Noen fler??
FrkFrik++ Skrevet 21. desember 2009 #22 Skrevet 21. desember 2009 Jeg melder meg inn her, har ikm 1 januar tror jeg... Jeg har en på 2 år fra før og nå har vi bestemt oss for å prøve på en til:) Jeg pleier å bli ekstremt premenstruell så det er vanskelig å skille menssymptomer og graviditetssymptomer. I går og i dag har jeg vært veldig støl nederst i magen med murringer og har veldig vondt i korsryggen, fryser gjør jeg også...hm, jeg mener å huske at det var slik sist også...*håpe*... Hvordan er formen deres?
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 22. desember 2009 #23 Skrevet 22. desember 2009 formen her er bra. Har kjempe ømme bryster da, men det har jeg hatt før også ( da kom mensen ) Men nå har dem blitt større. Samboeren min sa det senest i stad at dem hadde vokst hehe... Så har jeg mere utflod og mensen murringer. Har ikm 2 jan
Blinkimom Skrevet 22. desember 2009 #24 Skrevet 22. desember 2009 Hadde bestemt meg for å slappe av og ikke lete etter symptom denne mnd, MEN... alltid et men... Fikk skikkelig stikkinger i livmorsona i kveld. Varte vel et minutt ca. Det var SKIKKELIG stikking... Og så kom jeg på; er det ikke noe som heter festesmerter?! Huff! Nei, jeg skal ikke jakte symptom...
Sololight Skrevet 22. desember 2009 #25 Skrevet 22. desember 2009 Hei hei! Melder meg inn her jeg også:-) Trekker alltid inn på BIM uken før IKM, hehe. Ser noen av dere har begynt å få ømme bryst og andre symptomer. Spennende!! Jeg venter IKM 1. januar, og har foreløpig vært øm i brystvortene to kvelder. Rare greier, men det kan være innbildning:-) Og så sendte moren min melding i morges og spurte om jeg var gravid...hun hadde våknet etter en drøm i natt og lurt på hvem av oss søsknene som skal ha barn. Må si at hun sendte melding ca 6 dager før IKM da jeg ventet mini på 3 også:-) Men det kan også være min svigerinne hun har drømt om. Hun har 5 barnebarn og har visst det før vi fortalte det hver gang:-) Lykke til alle mann!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå