Gå til innhold

Flere med termin 6.februar?


chicomio

Anbefalte innlegg

Vært artig å holder hverandre litt oppdatert. Spennende å se hvem som føder til termin og hvordan folk har det nå i den siste tiden før nurket endelig kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen min er stort sett bra! Har hatt et veldig fint svangerskap, uten kvalme og alle de andre ubehagelighetene :) Nå begynner jeg å føle meg rimelig stor, og alt er mye tyngre. Sliter litt med at jeg sover dårligere om nettene, og at jeg ofte blir så varm og utilpass. Men kan ikke klage! Ikke lenge igjen nå :)

Hva med dere? Hvordan har dere det og har hatt det så langt? :)

 

Enig med deg EmmelineVinter. Gleder meg til han kommer ut nå, men håper han venter iallefall til slutten av januar, begynnelsen av februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krysser fingrene for at vi slipper å gå på overtid!

Jeg skal prøve på modningsakupunktur fra ca. andre uka i januar tenker jeg.

Men formen er fin da. Har ikke hatt noen problemer, men er sliten av å være så stooor ;-)

Har dere navn klare? Vi venter gutt nr.2, og klarer ikke bestemme oss. Har en Alexander fra før. Noen forslag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, prøvd det før? Hvordan funka det? Kanskje noe jeg også skal prøve. Er litt redd nåler og slikt jeg da. Tenker på akupunktur under fødselen også, men vet ikke. Noen som har erfaring med det?

Ja, kjenner meg igjen der. Magen er stor nå, og alt blir liksom litt tyngre.

Vi har navnet klart - Willian. Tar litt tid å venne seg til, men vi er veldig fornøyde! Aldri hørt noen som heter det heller.

Flere forslag: Preben, Oscar, Fillip, Kristoffer. Er jo såå mange fine navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere! jeg har UL termin 6 februar:) blir spennende å se nå disse her små kommer i forhold til termin! jeg er super lite motivert for å gå over termin, kanskje modningsakupunktur er noe ja.. bestiller man bare time hos akupunktør da eller? det er vanskelig å finne navn.. ser det er mange gode forslag over.. mange fine navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg begynner med modningsakupunktur 13.januar nå. Det skal gi styrke til fødselen, avspenne og hjelpe med blodsirkulasjon rundt livmor. Har skikkelig tro på dette og håper det skal få fortgang på ting, selv om lillebror selvsagt får komme når han selv vil :)

Jeg har begynt å fått veldig vondt i bekkenet, vagger rundt og har blitt STOR de siste ukene. Magen har begynt å sprekt også. Gleder meg til å være ferdig, og til å få hilse på skjønningen <3

Hvordan er det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen av å bli stor. Vokser bare mer og mer, og flere strekkmerker kommer til syne på hoftene. Synes det er rart jeg enda ikke har fått noen på magen. Sliter en del med at jeg føler meg veldig varm og ubehagelig, ørene tetter seg, blir svimmel og kvalm, så er nok blodtrykksfall. Enda ikke kjent stort til kynnere. Hva med dere? Var hos jordmor i dag, og hode har enda ikke festa seg. Vet dere om dette har mye å si for hvor lenge jeg vil gå? Han har ligget med hodet leenge nede. Føler også at det presser litt mere ned, og at jeg må oftere på do..

 

Jeg hadde min menstermin til 29.januar. Men ul terminen er 6. februar :) Skal føde på St. Olav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har heller ikke fått strekkmerker enda, håper de holder seg borte:) hodet til bebisen har festet seg og det merker jeg godt! så mye lettere å puste og spise osv, føler meg faktisk mindre stor og tung:) har en del kynnere og stikkinger i bekkenområdet, samt super hoven i ben og armer.. men har det ellers bra og begynner å se lys i tunnellen! tenk nå er det ikke mange ukene igjen til vi har termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også UL-termin 6, menstermin 4. så ikke stor forskjell. Noen som har fått enda? Jeg skal føde på Ahus, er vår nr 2 her. Vi venter på en liten Jonas, har Tobias fra før. Her har hodet festa seg og kjenner en del nedpress, håper han kommer i månedsskifte, orker ikke gå over, eller har ikke lyst heter det vel egentlig ;) Har tenkt på akupunktur jeg også, men hater virkelig nåler så tror ikke det kommer til å skje for min del, tar bringebærbladkapsler da og håper det hjelper litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, enda ikke fått. Men håper det snart begynner å skje noe :) Her hadde han ikke festa seg sist. Men nå er jeg begynt å kjenne en del nedpress, så håper på at han har festa seg til neste time hos jordmor :)

Har snakka med flere om akupunktur nå. De sier at under fødselen vil du ikke kjenne smerten fra nålene, fordi smertene har du en helt annen plass. Så jeg vurderer sterkt å prøve det, før jeg benytter meg av andre former for smertelindring.

 

Tar også bringebærblaskapsler. Off, de smaker forferdelig! Men får bare håpe på at det hjelper :P Hvilke andre kjerringråd skal dere teste ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle prøve å løpe litt i trapper (så sant jeg orker ;) ), skal få orgasme ofte, hører at det skal stimulere litt, og ber gubben massere pupper og skal legge varm klut på de. Ja, og spise sterk mat, gå turer.

 

Ja de kapslene smaker ikke godt, og de sklir ikke like greit ned som andre piller, føler de sitter i halsen i evigheter etterpå..

 

Kjenner endel nedpress jeg og, han var festa sist da, så håper det betyr at ventetida snart er over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg forlater dere! har fått time til planlagt keisersnitt 28 januar, så da blir det januarbebi alikevell.. hadde menstermin 27.

 

det viser seg at bekkenet mitt er for smalt til at vanlig vaginal fødsel er tilrådelig. 10 dager igjen!!!! håper han holder seg inne til da nå da, hadde en runde med falske rier i går kveld, så sterke at jeg ringte føden for å høre om jeg burde ha en sjekk siden jeg skal ta KS og var ikke så giret på å gå i fødsel. men det gav seg etter 3timer og har hatt litt murringer i natt. og i dag er det igjen tilbake til normalen:) bebien min ble forresten målt til 3850g på fredag, stooor:)

 

blir spennende å følge med på dere alikevell på hvilken dato de ulike har tenkt å få som sin fødselsdag:) jeg følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da, får håpe det blir noen rolige dager på deg fram til da. Kanskje vi møtes på barsel ;) Skal på Ahus jeg også, om han kommer i slutten av januar gjør ikke det noe gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen planer annet enn litt småinnkjøp og en barnedåp på søndag.. så jeg skal bare slappe av og prøve å holde han inne:) ble helt ærlig litt nervøs i går hehe

 

åh du må skrive her inne om noe er i gang da:) kanskje vi ender opp som naboer på barsel, hvem vet.. her er ingenting gitt, disse bebiene bestemmer til slutt, uansett hvor mye man planlegger og styrer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsie84-høygravid: Hvordan har du funnet ut at bekkenet ditt er for smalt til å føde vaginalt? Og kan legen/jordmor anta vekt på baby,eller har du gjort dette på ultralyd?

 

Jeg er også rimelig bekymret for at babyen i magen er vel stor. Men siden jordmor eller lege ikke har sagt noe om eventuelt keisersnitt pga dette, så er det kanskje ikke noe å bekymre seg over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symfysemålene mine har blitt veldig høye de siste ukene og jeg har vist tegn på svangerskapsdiabetes. bror har type 1 diabetes. mamma hadde trangt bekken da hun skulle føde meg. bebien min ble estimert til å være 3850g i uke 37+1, altså forje fredag med ultralyd undersøkelse på sykehuset. hadde på forhånd tatt et bekkenmål med CT som viser unormalt smalt bekken... så da blir det ks.

 

er du bekymret for str på bebien kan du jo høre om du få henvisning til UL. evt ta det privat.

 

ser mange skriver her at vektestimering kan være veldig unøyaktig, ikke vet jeg. alle her synser og har så forskjellige meninger.

 

ta det opp med jordmor at du bekymrer deg for størrelsen på barnet og hør hva hun sier. og så har jeg hørt at det først og fremst er hodestørrelsen som har størst betydning når bebien skal ut.

 

håer jeg kunne gi deg noen svar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...