Gå til innhold

barnevakt, kjenner jeg ble irritert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skulle ha eksamen fredag og lot en nær venninne passe barnet mitt. jeg tenkte ikke noe over det der og da, men tilbake til historien.

jeg dro halv 8 og samboer var der til 9 før han måtte dra, hun kom 9. når jeg komigjen i 13-tiden satt hun og min 7 mnd gammel baby, som har masse energi og er glad, og viss han får oppmerksomhet en liten stund klarer han seg alene en god stund, i stolen og såg på tv. babyen med smukk(!) slik at hun kunne se tv i "fred"(tror jeg).

hun sa hun var dødstrøtt og hun satt å så tv og sovnet med bebisen i hånden. men en sånn stor energiklomp som h*n er og om h*n hadde funnet ut at h*n ville utforske litt, hadde h*n tatt sats og hevet seg fremover, da hadde h*n stupt med hodet først i gulvet. jeg reagerte(selfølgelig) ikke,, da jeg var kjempe sint på meg selv at jeg hadde gjort en mega feil på eksamen.

vi dro på shopping og hun "forsnakket" seg hele tiden, men klarte ikke legge ihop to og to før jeg hadde kommet hjem og satt meg ned.

hun sa blandt annet at hun noen hun ikke hadde pratet med på evigheter hadde kontaktet henne på face og senere på kvelden hadde de møttest. jeg kikket på face og så han hadde skrevet i hal ni tiden om kvelden om hun skulle joine dem ut! hun svarte han ikke da. men de hadde møttest senere på kvelden. hun sa først jeg tror vi må ete snart for jeg har ikke spist frokost idag,så vi dro på kafe og så sa hun usj jeg tror jeg fikk i meg noe som har egg i seg i dag tili for jeg var så dårlig. (hun har eggallergi).

vi skulle lage god mat som takk for at huin stilte opp, men når vi kom tilbake i leiligheten var hun så var hun så trøtt at hun ikke orket. (var i 5 tiden) i ni- hal ti tiden får jeg melding.sov til nå jeg!

min samboer hadde hørt henne kaste opp før han dro, tenkte heller ikke over det(mannfolk). JEG TROR HUN VAR UTE TORSDAGEN, ikke sa hun noe til oss eller noe. jeg avtalte med henne at hun skulle være barnevakt for flere mnder siden, og så prioriterer hun og dra ut og ikke være 100% dagen etter?! sint jeg nå!

det var et langt rotete innlegg med mye skrive feil, but i dont care! måtte berre få det ut, og takk til den som orker å lese...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og ja, hun merket ikke engang at det var en bil som parkerte utenfor leiligheten, da mener jeg rett utenfor vinduet! jeg spurte "å, jeg så ikke at den kom engang jeg!"

Skrevet

Hvilken bil?

Det er umulig å få noen sammenheng i det du skriver.

Du er irritert for at venninen din hjelper deg og samboeren din ved å være barnevakt uten betaling?

Skrevet

Ble heller ikke så klok av dette innlegget.

Skjønner ikke helt hva du er irritert og sur for? Hun hjalp dere ved å sitte barnevakt. Vær takknemlig du!

Skrevet

Du trenger ikke skive h*n i innlegget ditt, når du allerede i første avsnitt skriver hAn.

Og dessuten virker både du og venninna di som uansvarlige drittunger.

Skrevet

jeg blir irritert over at hun ikke orket å ta ansvaret over å passe ett barn på alvor, da hun går ut dagen i forveien, vet ikke om hun drakk(for da bryr jeg meg ikke) men det at hun kastet opp når hun kom bort hit er vell ett lite hint om det. hvem lager seg egg til frokost om de har eggallergi?

vi avtalte at hun skulle være barnevakt for flere mnd siden, men så bestemmer hun seg for å dra ut.. hun sovnet når hun passet h*n.

jeg spurte hva hun ville ha som betaling, hun ville ikke ha noe. så da ble vi eni om at jeg lagde middag som betaling.

og bilen:det hadde kommeten bil som hadde parkert rett utenfor og om man ikke sover så hører man og ser man om det kommer en bil siden de må kjøre en halv meter utenfor vinduet.

Skrevet

hvorfor virker jeg som en uansvarlig dritt unge når jeg velger noen som jeg har kunnet stole på(tidligere) passe barnet mitt? skulle jeg ha latt hAn være alene da?

Skrevet

Dette tror jeg må være et av de tåpeligste innleggene jeg har lest her inne!

Get over it, dagen er ferdig. Og ikke spør venninna di om å sitte barnevakt igjen.

Ferdig!

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet over henne. Greit å ikke være fyllasjuk når man skal passe en baby.

Skrevet

La oss skrive historien på nytt:

Jeg avtalte med en nær venninne at hun skulle passe gutten min når jeg hadde eksamen, for flere måneder siden. Jeg måtte dra i halv 8 tiden, så samboer var der til hun kom i 9 tiden. Gutten min er kraftig plugg på 10 kg, og har mye energi. Han liker også oppmerksomhet og er alltid glad. Jeg er irritert og skuffet over at hun ikke ble gjort det hun sa hun skulle gjøre. Fo alt indikerer at hun var ute på byn dagen før. Hun sovnet med gutten i armene, og om han hadde blitt utålmodig nok er jeg 100% sikker på at han hadde hivd seg fremover slik at han kom seg løs og fikk komme seg på magen. Hun hadde kastet opp rett før samboer dro, hun enset ikke at der hadde komt en bil og parkerte rett utenfor vinduet.

Ville ikke dere ha blitt irritert, sjokkert over barnevakten deres om dere fant ut at de var på byen dagen før hun/han skulle passe barna deres? Og hvordan i F kan jeg være uansvarlig i denne sammenhengen?!

Skrevet

Og barnet har det fortsatt bra? Det teller vel?

Du har ikke noe med å legge føringer for folks liv utenom når du betaler dem for å gjøre noe. Og da er det føringen av den betalte tiden.

Skrevet

Langt og rotete. Der sa du det. Det var utrolig vanskelig å få sammenheng i det du sier.

Men om jeg har forstått deg riktig: Venninne passet barnet ditt. Barnet slo seg. Venninnen var trøtt. Venninne var antagelig ute dagen før. Du er sur.

Nei, du kan ikke forvente at folk ikke går ut fordi de skal gjøre deg en tjeneste dagen etter. Du kan derimot forvente at noen som tar på seg å passe et barn ikke sovner mens de har ansvaret for barnet. Det kan du godt være sur for. Ikke fordi hun var ute.

Skrevet

Om du leser litt til, pila, så ser du at "barnet falt" bare var et tenk-om-scenario........

Skrevet

en tjeneste? ja, hun gjorde de gratis, men hun ville ikke ha noe betaling. jeg synes det var altfor gale at hun skulle gå "tom hendt" der ifra så jeg ba henne på middag som takk. men hvordan betale noen som ikke gjorde det de ble spurt om?

og når noen skal passe et barn skal de være oppegående! å komme fyllesyk er bare helt utrolig! jeg hadde ikke brydd meg om hun dro ut på byen, bare hun ikke drakk. slik at hun kom opplagt dagen etter for å passe mitt barn!

ja det var langt rotete uoversiktlig, men jeg er skuffet irritert og sjokkert over at ett voksent menneske kan gjøre noe sånt! derfor kom alt på en gang.

Skrevet

Ah. Jammen. Som sagt, rotete. Sovning mens man passer barn tenker jeg likevel at er ugreit. Å ville kontrollere hva barnevakten gjør kvelden før den passer barn er like ugreit.

Enten har man såpass tiltro til mennesket at man forventer ordentlig barnepass, eller så har man ikke det.

Skrevet

Så alternativt burde hun latt være å sitte barnevakt fordi hun var på spontanfylla dagen før? Hadde det vært det greieste, sånn at du slapp å ta eksamen?

Altså, greit nok at du har fått barn og benytter nettverket ditt sånn at du får gjort ting som er viktig for deg, men alvorlig talt, du kan da ikke forvente at andre skal legge om livene sine fordi _du_ har fått barn.

Syns venninna di var grei jeg, som faktisk gadd å passe ungen din, selv om hun hadde drukket kvelden før. Andre hadde kanskje avlyst hele greia.

Skrevet

hun kunne ha sagt ifra for da hadde samboer tatt seg en fridag, og det var hun som meldte seg frivillig til å være barnevakt. dessuten kunne jeg ha spurt andre om hun ikke ville. hvis hun sa ifra dagen før kunne vi ha ringt til søstra til samboer som kunne ha passet han.

Skrevet

slik jeg ser det.. lekse lært.. da vet du til neste gang du trenger barnevakt, at du ikke spør henne..

forstår du blir sint/skuffa på henne... men samtdig, virker som om hun ikke har barn selv? muligens ung? er nok ikke alt hun vet, om dette irriterer deg lenge, er det bedre å ta det opp med henne! fortell hva du mener om dette..

Skrevet

Men seriøst? HVA ER DET MED DEN BILEN SOM DU DRIVER Å FABLER OM???

Haha.... jeg ler så jeg detter av stolen jeg altså. Våknet ikke venninnen/kompisen din av en bil? Hva har det med (den usaklige) historien å gjøre??

Skrevet

Jeg også lurer på hva bilen har med saken å gjøre.

Hører ut som det er du som ikke er helt med.

Hun passet ungen din og ungen har det bra.

Jeg syns ikke du kan be om mer.

Skrevet

Du synes kanskje ikke ungen har blitt nok stimulert?

Etter at du kom hjem, kunne du sikkert gjort noe bedre (for ungen) enn å dra på shopping med denne veninnna.

Skrevet

Jeg tenker at hvis barnet ditt har hatt det bra, så går det vel greit om hun var ute dagen før.

Med mindre hun var full når hun var sammen med barnet da.

Skrevet

Ja, hva er det med denne bilen?

Kjære HI - opplys oss!

Skrevet

Ha ha, jeg tror i alle fall ikke at du var edru da du skrev dette innlegget..!

Håper også at eksamen ikke involverte skriving av noe slag, da stryker du nok!

Venninnen din stilte opp som barnevakt, og barnet har det bra, ikke sant?

HVA ER PROBLEMET??!!

Skrevet

hehe.. ja nå fikk jeg meg en god latter... Morsomt innlegg og morsomme svar.. Men hva med den F.... bilen hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...