Gå til innhold

Har vi stebarna mye??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi en ordning at stebarna kommer til oss hver tredje uke ons-søn!

Dette mye fordi sambo jobber en rotasjon der han er hjemme 11 dager og ute 10 dager.Han virker å trives veldig godt med denne ordningen,men jeg syns ikke det er noe trivelig!Jeg skulle ønske det var annenhver helg.Han har også 1 ettermiddag(utenom) perioden han er hjemme sammen med barna. Jeg synes 4 netter på rad er masse,og vi har endel problemer med dem om nettene..de står opp,vil ikke sove osv..Slitsomt!

Ellers går dem jo i barnehage tors og fre,så vi har jo "fri" på dagtid.

Hva tenker dere?Er det formye?Eller vil dere kansje kalle det forlite?Har prøvd å forhandle med sambo om han ikke kan ta dem fra torsdagen (syns det holder mye med 3 netter) men han virker som å ville holde seg til avtalen....huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han vil se, og være sammen med, barna sine. Flott pappa:)!!

ps dere har ikke ungene for mye

Skrevet

Nesten samme som det loven sier er "vanlig samvær".

For mye, hva er det? Hovedomsorgen? Hva er for lite i dine øyne?

Skrevet

Har du ikke egne barn? Ser du ikke hvor egoistisk det er av deg å ville kutte ned på samværet mannen har med sine egne barn?

Tenk om noen kom til deg og sa du var for mye sammen med barna dine. Han er pappaen til disse barna! Håper virkelig han har baller til å stå opp mot deg og kravene dine, barna er heldig som har en pappa som vil ha de flere netter på rad så det blir litt sammenheng i samværet.

Skrevet

Jeg har selv et stebarn, men FOR MYE SAMVÆR??? Det er da ikke noe som heter det? Blir litt paff jeg. Har vært slitsomt i lengden for meg, men jeg har da ingen rett til å si til mannen min at jeg syns vi har sønnen hans hos oss for mye. Jeg valgte mannen min MED sønnen hans, og jeg syns ikke jeg har så mye jeg skulle ha sagt, for å være helt ærlig. Jeg blir selvfølgelig spurt hvis det blir endringer i samværsordningen (og jeg kommer selv med forslag), men jeg føler ikke at jeg har noe rett til å si at vi har han for mye. Han er sønnen til mannen min!

Skrevet

fy faen, HI! Du er jo et skrekkens eksempel på et grusomt kvinnemenneske. Du vil altså at mannen din skal se barna mindre, fordi du synes det er så slitsomt! Stakkars deg. Håper virkelig ikke at barna merker hvor uvelkommene de er i sin fars hjem.

Skrevet

Jeg synes dere må ha ungene såpass. De er forresten bare din "stebarn". De er hans barn, så du kan ikke si "at stebarna kommer til oss".

Pirkete kanskje, men det ligger nok mye holdning i det utsagnet...

Skrevet

Hvis du hadde elsket mannen din så hadde du elsket barna hans også.

Forhåpentligvis finner han seg noe bedre enn deg etterhvert.

Skrevet

Du tuller nå ikke sant? Det er da ingenting som heter for mye samvær med barna sine?

Nei, er overbevist. Dette er et tulleinnlegg fra noen som kjeder seg en lørdagskveld. Nice try :)

Skrevet

Å herregud, jeg hater utspill av typen 22:29.

Du kan ikke dømme noen på så tynt grunnlag, da er du ikke bedre enn de du dømmer. Tvert i mot!

La den som er uten skyld kaste den første sten....

Jeg er veldig glad både i mannen min og barna hans, men det betyr slettes ikke at jeg ikke synes de er slitsomme til tider, alle tre!

til HI: nei, dere har dem egentlig ikke mye, men skjønner jo godt at det blir mye for deg, da dere får veldig lite alenetid sammen. Dessverre er det slik det blir når man finner en med pakke.

Skrevet

Godt skrevet. Signerer her - og ønsker stebarna velkommen hver bidige gang med glede :)

Skrevet

Vel, noen har faktisk den ordningen at de har barna annenhver uke, så hvis du synes fire dager er mye på tre uker, så burde du være glad for at han ikke har den ordningen. Du valgte mannen MED barn, så da må du bare innfinne deg med å tilbringe tid med mannen OG barn. Herregud, enn hvis et mannfolk hadde sagt til en dame at han synes barna er for ofte hos henne?! Man tilbringer så mye tid med barna som det går an i følge avtalen og hva foreldrene har blitt enige i. Du har dessverre ingenting du skulle ha sagt.

Skrevet

Lite alenetid?? De har jo alenetid uker i strekk!!

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er spesielt mye. Det "normale" er jo annenhver helg og en gang i uka, og det er jo 10 overnattinger pr fire uker. Så du kan jo regne på om deres ordning er så sabla mye.

Skrevet

Kan hun vel si. Hun er jo også en del av pakka, og bor faktisk i samme hus som barna oppholder seg i mens de er hos pappan.

Men du mener vel at om en av ungene trenger hjelp til å knyte en skolisse mens pappan dusjer feks, kan ikke stemor hjelpe h'n, for det er hans barn og de er hos pappan, kun han som kan hjelpe de. Ha ha, jeg ler:)

Skrevet

Ehm.. Det er 8 overnattinger pr 4 uker.

Skrevet

Huff.. Stakkars små som må ha en sånn bitch til stemor.. Jeg er enig med hun lenger opp, håper virkelig mannen din finner noen bedre og at dere aldri får felles barn.

Skrevet

Ja jeg skjønner deg godt, hadde ikke orket det..

Skrevet

Må si meg enig med resten her. Hvordan kan du si at dere har "fri" på dagtid? Er stebarna en jobb? Jeg har vært stemor i syv år nå og vi har gutten annen hver uke. Jeg er den som kjører ham på skolen hver dag selv om jeg har et spebarn selv. Faren begynner på jobb så tidlig at han ikke har mulighet til å kjøre. Jeg kjører ham gjerne fordi jeg vet at faren og gutten setter pris på det, og fordi det er en selvfølge at jeg som stemor må stille opp når det gjelder sånt.

Har man funnet en mann med barn fra før, så må man bare leve med det. Jeg synes ikke du bør mase på typen din om at han skal ha de sjeldnere.... kan hende han heller vil se mindre av deg da..

Skrevet

Vi har stebarnet på heltid, vi. Synes ikke det er for mye heller, selv om hun står opp hver natt, krever mer enn de fleste på sin alder, og dessuten har en mor som virkelig kan å suge livsviljen ut av alle rundt seg.

Slutt å klag, du har skaffet en mann med bagasje og burde vel strengt tatt forutsett dette... Det er ikke verre enn å etablere gode rutiner og vaner når de er hos dere, det går nemlig an.

...og at samboeren din vil ha dem så mye som mulig, skulle da sannelig bare mangle. De er faktisk ungene hans!

Skrevet

Skal vi regne på det ved hjelp av ren matte?

I året er det 52 uker, minus jul/påske (man har halv jul og påske) og sommerferien (der man som regel har barna tre uker) så sitter man igjen med 48 uker.

Dere har barnet onsdag til lørdag hver tredje helg,

vi skulle hatt gutten en ettermiddag i uken og annenhverhelg, pga avstand (4 mil) har vi han nå torsdag til søndag istede.

48 uker delt på 3 er 16, gange 4 (ons-søn) er 64.

48 uker delt på 2 er 24, gange 2 er 48 + 48 (en dag i uka) er 96

48 uker delt på 2 er 24, gange 3 (tors-søn) er 72.

Skrevet

Nei, det blir 10. Kan du ikke regne?

Skrevet

Jo, jeg kan regne, brødhau! Er mattelærer på videregående. Her hat du to helger på fire uker, fredag-søndag = 4 overnattinger, så 4 overnattinger til for en gang i uken. Det blir 8. Hvor du får ti fra er et helt annet spm enn om jeg kan regne eller ikke.

Skrevet

Det blir 4 overnattinger på 4 uker med vanlig samvær. For vanlig samvær gir ikke en overnatting midt i ukene. Bare en ettermiddag. Og 2 netter overnatting annenhver helg. Om en tenker det som heter "vanlig samvær". Da er det en ettermiddag i uken + fredag-søndag annenhver helg.

Dette er da uten ferier og sånt samvær. Men for bidragets del, så skal en regne ut MED feriesamværet fordelt utover 12 måneder i tillegg. Og da blir antall netter mer enn 4.

Da blir antall netter pr mnd tilsammen 6 faktisk. Da er det "vanlig samvær" med helger, og så har jeg regnet med en uke til jul eller en uke påske, en uke høst- eller vinterferie, og 2 uker om sommeren.

I løpet av 1 år blir dette ca 72 netter inkl ferier, og 48 netter uten ferie medregnet. Hi har ca 51 netter med barnet, men her har jeg ikke regnet med ferier, for det står det ingenting om.

Skrevet

Hva om dere hadde gått fra hverandre, så hadde din mann funnet en ny dame som ikke ville ha barnet deres så mye fordi hun så på det som for mye jobb? Og mannen din gikk med på det, hva hadde du følt på ditt barn sine vegne?

BF til min eldste hadde en perfekt stemor til vår sønn! Vi hadde delt 50/50. Hun tok med vår sønn på turer, leverte han i bhg, hentet han, fant på ting med han og virkelig elsket gutten vår.

Når det ble slutt mellom dem etter noen år, spurte hun om hun fremdeles kunne få ha vår sønn litt.

Så avogtil tar hun han med på hytteturer en helg, går på kino med han, har han på overnatting osv.

Hun er rett & slett en perfekt stemamma, skulle virkelig ønske at flere kunne være som henne! Unik!

Du har selv valgt en mann med barn fra før. Hva om det skulle skje en ulykke e.l med mor, som gjorde at dere måtte ha barnet på heltid? Skulle du sagt "nei, det er for mye jobb gitt!"

Eller vi kan jo snu på det slik at du får en ny mann, som ikke ønsker at ditt barn skal være så mye hos dere fordi han syns barnet ditt er for mye jobb. Hadde du elsket han mer for den holdningen der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...