Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Er mamma og samboer med en som har 2 barn fra et tidligere forhold.Det går noe lunne greit,men det har gått endel opp og ned i perioder,(mye pga stebarna) Det ene barnet hans har et veldig spesielt utseende,og alle venner og folk som kommer innom eller ser barnet spør meg omtrendt alltid om det har Down syndrom,eller hva som feiler det.Barnet har hatt masse problemer når det gjelder utvikkling,og det har hatt ekstra hjelp i barnehage og oppfølging av leger og ppt+ alle mulige andre..Sambo er ikke så flink til å snakke om dette.Vet ikke om det kansje er vanskelig for han,men han påstår hvertfall at leger og doktorer sier at barnet regnes som normalt og at det bare ligger litt etter i utvikling.Det er nesten som om han pynter på saken,og jeg føler han forsvarer dette barnet på en måte siden han liksom snakker som at alt er normalt,når jeg og andre ser og opplever det som noe helt annet.Det andre barnet hans er ganske normalt,men trenger nå briller.Moren til barna og hennes familie er ganske kjent for å være veldig spesielle,og mange i hennes familie sliter med noe.(også utseende messig) Jeg var kansje litt kvass her tidligere,men det glapp ut av meg mens vi diskuterte dette syke barnet at;"Ja,det kan ikke være så enkelt for deg med 2 hemma unger,og det er ikke jeg som velger å få barn med en hemma person"!!Tydligvis tok han det veldig til seg,og syns det var galt av meg og kalle det andre barnet hemma.Ja,det var kansje litt på kanten og kalle det hemma,men jeg blir så frustrert når jeg føler han "sjuler" ting og holder tilbake info.. Pga den kommentaren ville han slå opp,og mente vi ikke kunne vær sammen osv..Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Ja, det går ikke an å si slikt! Tenk om noen hadde sagt slikt om dine barn? Skjønner at du blir frustert over at han ikke kan gi klar beskjed om hva som evt. er galt med det ene barnet, men du må da være svært barnslig som takler det på den måten!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Tror nok at dine ord var sårende for han. Han vil nok forsvare barna sine med nebb og klør.. Du er nok i siste rekken der desverre..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Er dette sant? Hvis det er det, forstår jeg samboeren din godt. Du var milevidt over streken der.
Gjest Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Synes dette var utrolig frekt sagt av deg! Skjønner samboeren din godt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Helt enig! Her er du ordentlig på villspor og om så er at kommentaren ble sagt i affekt, sånnt sier man bare IKKE! Det ville i hvertfall vært en "deal-braker" for meg med et vink og "hadebra" skrevet på tvers!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 Er dette et seriøst spørsmål? Du sier jo selv at du er mamma, hvordan hadde du reagert. Jeg synes at du høres umoden ut, av tre grunner: 1. Språket ditt 2. Spørsmålet ditt 3. Overfladiskheten din
DK+2 Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Syns dette var veldig feil av deg å si.. skjønner du og er frustrert, men prøv å sett deg i hans situasjon da. Hadde ikkje DU reagert om noen hadde sagt noe sånt til deg? Er han tilbakeholden når det gjelder komunikasjon generelt? Kanskje han ikke er så pratsom og barna hans og deres "problemer" er sikkert et VELDIG sårbart tema for han.. kanskje han prøver å overse det, for da er det ikke noe "problem" lenger. Skjønner dette kan tære på forholdet deres, men du burde heller støtte han i dette og be han prate med deg istedenfor å si sånne ting til han.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 Jeg vil ikke betegne et slikt utsagn som "litt på kanten", og dermed bagatellisere det slik du gjør, HI. Du kan jo sikkert tenke seg hvordan du ville følt det hvis din nærmeste og kjæreste kalte ditt barn noe slikt. Du hadde gjerne tatt det ille opp? Jeg tror heller ikke at jeg ville vært interessert i å fortsette et forhold til noen som kan synke så lavt at de slenger rundt seg med slike utrolig sårende kommentarer. Et engangstilfelle kunne kanskje blitt tilgitt hvis det oppstod i en ekstremt presset situasjon, men i ditt tilfelle virker det jo nesten som at dette kan være et tilbakevendende tema? Hvis du vil beholde mannen din, foreslår jeg at du kryper til korset og innser at du ikke kan bruke barna hans som skyts når du føler for det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 Hvis dette er ramme alvor, høres det ut som om du er aldri så lite "hemma" selv. Du virker jo helt blåst! Ja, det var galt av deg å si det. Veldig galt. Og jeg ville aldri i livet bodd sammen med noen som omtalte barnet mitt på den måten!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #12 Skrevet 12. desember 2009 Hvis jeg var samboeren din, tror jeg faktisk ikke at jeg kunne ha tilgitt deg den kommentaren. Skjønner godt at han ikke vil være sammen med deg!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #13 Skrevet 12. desember 2009 Mener at han har rett i at han burde gå fra deg.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #14 Skrevet 12. desember 2009 Jeg syns du er umoden og et troll som kan si slikt. Rett og slett. Bare for å oppklare; hva legger du i "hemma"? Slik du er, eller.......? Hvem skjuler hva? Skjuler han det faktum at barnet ikke har Downs? Kunne nesten tro du er sammen med min eks. Hun kunne nok funnet på å si slikt om hans og mine barn........
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #15 Skrevet 12. desember 2009 Om det er galt av deg? Du er faen meg ikke riktig bra i hue selv, hi.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #16 Skrevet 12. desember 2009 Er du mongo HI? Høres veldig sånn ut. Hadde heller ikke ville vært m noen som kalte barna mine hemma hvis de ikke var det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #17 Skrevet 12. desember 2009 Men hva om det faktis feiler barna noe da?!Tenkt på det??
tingeling87 Skrevet 12. desember 2009 #18 Skrevet 12. desember 2009 Dette var rett og slett stygt sagt av deg! Du burde virkelig skamme deg. Samboeren din fortjener en ordentlig beklagelse fra deg! Ang det at han dekker over ting, så vil jeg bare si det at mannfolk generelt ikke er så flinke til å snakke om følelser. Dette er et sårt tema for han, og derfor har han kanskje vansker med å snakke med deg om dette. Og med tanke på hvordan jeg har oppfattet deg ut i fra innlegget ditt, så skjønner jeg han godt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #19 Skrevet 12. desember 2009 Jeg tror dette må være et tulleinnlegg, skrevet av et forumtroll som kjeder seg, har åpnet en flaske vin og forsøkt å lage litt underholdning for seg selv. Om det mot all formodning ikke er tull, er jo svaret på spørsmålet ditt åpenbart: Ethvert menneske ved sine fulle fem ville gått fra deg etter en slik kommentar. Forøvrig foteller hele innlegget ditt at det er deg det er noe alvorlig galt med. Du virker jo mildt sagt svært lite intelligent.
Anna Anka Skrevet 12. desember 2009 #20 Skrevet 12. desember 2009 hohoho......for en hyggelig førjulsgave. Slemt ja.....
Gjest Skrevet 12. desember 2009 #21 Skrevet 12. desember 2009 For en stund siden leste jeg om en mann som mente han burde få fradrag på selvangivelsen for å ha ei kronisk vanskelig trollkjerring. Var det din mann kanskje?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #22 Skrevet 12. desember 2009 Hemma? Er det er ord som er i bruk i det hele tatt? Ut fra innlegget ditt tipper jeg du er en temmelig umoden, uskolert og uintelligent jente selv. Ingen voksne reflekterte kvinner sier vel noe sånt om sine stebarn eller sin mann for den saks skyld.. Håper dette innlegget er tull, om ikke håper jeg mannen har pakket tingene sine og kommet seg vekk fra en stemor med verdens værste innflytelse. Tenker du ikke på hva din motvilje gjør med disse stakkars barna, og prøv ikke innbille deg at de ikke merker det, for det gjør de!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #23 Skrevet 12. desember 2009 HI, du virker lettere tilbakestående.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #25 Skrevet 12. desember 2009 Jeg synes kanskje du burde gå fra han..Tror nok barna hans vil være ett krangle/uenig tema for deg alltid. Ja om dere ikke har felles barn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå