Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #26 Skrevet 13. desember 2009 haha, så morsomt! Men tar meg gjerne i å tenke slikt selv :-P Sean-Leander kommer fra "bøgda" feks. (forledre som ikke er sammen på 23 og 25 år), så har du Leon i massevis (alle virker utdannet, og prøver å være spesielle, og alle aldre virker å bruke det, nevner Katrine Sørland blandt annet).. Men hvem har Leila Sol da? I dette tilfellet en gammel mor på 41 som fikk sin førstefødte Leon Odinn da hun var 38 og så Leilia Sol da hun var 40. Og alle Remi, Ronny, Kim-Ronny/Kim-Andre/Kim/Kim-Are som jeg vet om i alderen 16 til 32 år er slasker/halvkriminelle osv. Men hvem er jeg/vi da - vår sønn heter TOBIAS ? Han er min/vår førstefødte :-) Tipp tipp tipp. Kan fortelle hvorfor jeg/vi valgte det etterpå.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #27 Skrevet 13. desember 2009 Hehe, tror at det ligger mye i det dere her sier, jeg tror også at alder på foreldre har mye å si. Min søster fikk en sønn for 18 år siden, da var hun 19 år, han heter Kristian. Nå har hun to unger til, som er 4 og 5 år (med samme mann) og de heter Tarald og Trym. De navnene er jo i 2 forskjellige kategorier vil jeg si. Selv har jeg ei Linea, jeg har 7 års høyskoleutdannelse, og min mann har også 5 år med høyere utdannelse. Vi faller vel utenfor vil jeg tenke? Det skal sies at vi aldri hadde hørt navnet Linea før vi hørte det da jeg gikk gravid. 2 år etter så hette jo "alle" Linnea.. (men med 2 n'er da;-))
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #28 Skrevet 13. desember 2009 Det er mye i dette, selv om det finnes mange unntak. Min datter heter Solveig, hvem er foreldrene? Og hva med mammaen til Pernille, hvem er hun?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #29 Skrevet 13. desember 2009 Jeg fikk mange reaskjoner på navnet jeg valgte til jenta mi. Hun heter Carmen og er oppkalt etter tippoldemora si.. Hvem er foreldrene til Carmen?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #30 Skrevet 13. desember 2009 Du har sikkert bra utdanning. Tenker du er motsatt av hva jeg ville trodd. De jeg kjenner med en Tobias er uten utdanning og jobber på Rema 1000 o.l.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #31 Skrevet 13. desember 2009 Foreldrene til Carmen er 24 og 27 år, bosatt på en knøttliten plass på en øy i Nordland. Faren er snekker og moren er hjelpepleier. haha,neida,mulig det er flere Carmen der ute..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #32 Skrevet 13. desember 2009 16:27! Ja du er sikkert veldig trivelig å støte på, man føler seg sikkert ikke analysert i det hele tatt! Sønnen min heter Lukas, og ja- jeg ble provosert over innlegget ditt. Det spiller da vel ingen rolle hvilke navn man velger for barna sine, så lenge foreldrene liker det selv! Både jeg og sambo har utdanning, og tjener så vi klarer oss. Men hvis du mener at en inntekt på 1.000.000,- i året, er det som skal til for å få et lykkelig liv, så du om det. Har aldri fått hørt noen negative reaksjoner på navnevalget vårt! Kan jeg forresten få høre navnet på dine barn? Og samtidig få høre hvorfor du er så mye bedre enn meg, bare fordi at mitt barn heter Lukas? :-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #33 Skrevet 13. desember 2009 Vi valgte med vilje ingen av navnene på topplistene. Våre barn heter Rafael og Letizia. Hvem er vi?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #34 Skrevet 13. desember 2009 He he Foreldrene til Carmen er 30 og 32 år. Far jobber offshore og mor i omsorgsbolig for rusavhengie og vanskeligstillte Bor ikke på en liten øy i nordland, men i en by i Sør-trøndelag
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #35 Skrevet 13. desember 2009 Man tenker vel sitt utifra enkelte navn, skla innrømme dét. Må vel regne med at det blir slik, folk er forskjellige og smaken ulik. Hvordan er foreldrene til Viljar og Eira da?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #36 Skrevet 13. desember 2009 guttene mine heter Iver og Mats Olav (bruker bare Mats, Olav er etter farfar.) hvem er jeg?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #37 Skrevet 13. desember 2009 Hvem er foreldrene til Tobias og Maja da?
prebs Skrevet 13. desember 2009 #38 Skrevet 13. desember 2009 Hei, HI. Dette er i så fall en "forskningsbasert fordom", for det er faktisk slik du antyder: Jo yngre mor og jo mindre utdanning - desto mer fancy og amerikansk navn. Samt at norske/norrøne navn er "forbeholdt" mødre i 30-årene med utdanning. Selvfølgelig med plenty av unntak.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #39 Skrevet 13. desember 2009 Forsket mye på dette ja. Ronny går oftest konkurs. Læreren sjekker alltid klasselista for Remi, Kevin, Dennis, Kenneth osv. Det er dessverre ikke slik at navnet ikke skjemmer... Men motsatt er like gøy, Victor Johannes og Ulrik Aleksander spiser julematen sin blant høyt utdannede på Oslo vest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå