Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #26 Skrevet 11. desember 2009 Som stemor taper man, samme hva man gjør. Dette er nok et "bevis" på hvor lite velkommen man er hos stebarna. Så lenge barna er små, blir alt ansvaret for den dårlige relasjonen lagt til stemor, men som voksent stebarn må man selv ta ansvar, og om man lager nummer av dette, da er man ikke helt god. Skjønner godt at hun ikke ville sitte barnevakt jeg, hadde ikke gidda å strekke meg så fryktelig langt verken for egne eller andre sine barn om holdningen til meg var så skrekkelig dårlig.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #27 Skrevet 11. desember 2009 Mine barn har 3 oldemødre, blir ikke samme sak, men ganske likt.. Vi sier oldemor i Ålesund, Bergen osv... Da vet de jo forskjell på de... Bestemor i Ålesund, bestemor i Bergen... El gaten de bor på osv da...?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #28 Skrevet 11. desember 2009 Neida, jeg har hatt et par snille stemødre jeg, problemet er at de forsvinner relativt fort, så ingen vits i å innlemme dem i familien mer enn nødvendig:)
Kleint Skrevet 11. desember 2009 #29 Skrevet 11. desember 2009 Jeg skjønner deg veldig godt. Når man er en "ste" mor eller far for deg, kan man bruke navnet, ikke bestemor/bestefar el.l. Det gjør vi hvertfall i min familie. Noe annet hadde bare blitt rart.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #30 Skrevet 11. desember 2009 Når jeg leser nedover her får jeg bare krysse fingrene for at min mann og jeg holder sammen til døden skiller oss ad:o) Hvor vanskelig skal det gjøres da? Alle barn har 4 besteforeldre (biologiske) Tenk så om denne stemoren(bestemoren) ikke er sammen med bestefar om 3-5 år, tror dere hun blir værende i familien likevel? Nei vet du, Hi. Jeg synes alle som ikke er biologisk i slekt, kan kalles ved navn. Hadde vært noe annet hvis dette var en stemor du hadde kalt mamma..... Noe jeg regner med at du ikke gjør. Her i familien kalles alle ste ved navn. Svigerforeldrene mine er skilt, så der er det bestefar og farmor (bare for å skille de litt) Svigerfars nye kone kalles ved navn. Min far er død, så der er det mormor og mammas samboers navn. Og min far som er død er morfar. Jeg kan ikke forstå at din pappas nye kone/samboer kan få seg til å si noe sånt. Jeg hadde blitt litt skuffet hadde jeg vært hennes barn. For da er jo liksom mammaen blitt bestemor da, før hun egentlig har blitt det, sånn rent biologisk. Så jeg synes ikke du er vanskelig i det hele tatt.....
Gjest Mylian med twins Skrevet 11. desember 2009 #31 Skrevet 11. desember 2009 Jeg syns egentlig ikke du er vanskelig, men kanskje moren din som ikke vil at stemoren din skal være bestemor. Her er stemoren min bestemor, farmor er også bestemor, og morfar er bestefar og det er jammen meg kjæresten til svigermor også. Dessuten er det barnet som skal kalle de for bestemor etc. Ikke vi:-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #32 Skrevet 11. desember 2009 Hvis du ikke vil at stemor skal kalle seg selv bestemor, så STÅ PÅ DET! Ikke bry deg om at de syns du er vanskelig, ikke bry deg om krangelen; stå på det du føler er riktig. Her har foreldrene til samboeren min nye kjærester, så når nurket kommer, så er jeg spent på hva de vil kalle seg selv. For jeg vil faktisk ikke at de skal kalle seg noe slags "bestemor\bestefar"opplegg. De er ikke det.
erteposen + 4 Skrevet 11. desember 2009 #33 Skrevet 11. desember 2009 Om din mor plutselig går fra mormor til bestemor når barnet er 2 år er du og din mor litt urimelige, om stemor har vært bestemor hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #34 Skrevet 11. desember 2009 Du er ikke vaskelig! Jeg har det akkurat likt med en "stemor" men hun kaller seg ikke for bestemor (hun er 32 år, hehe..) men hadde hun kalt seg det så hadde jeg ikke likt det.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #35 Skrevet 11. desember 2009 Hos oss har vi faktisk motsatt dilemma. Det er min stefar som er morfar til barna mine. Min biologiske far vet vi ikke helt hva vi skal kalle, da vi har minimalt med kontakt. Ikke akkurat et svar på spørsmålet ditt, HI, men en kommentar til alle dere damer over her, som mener at biologiske foreldre alltid skal ha rangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå