Gå til innhold

En aldri så liten Jule-spørreundersøkelse .)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva??

Rundvasker du til jul?

Hvis ikke, hva gjør du?

Ekte juletre eller plast?

Gran eller furu?

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år?

Ditt beste husmor- tips?

Hva har du til juleklær i år??

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Colakaker, berlinerkranser og kromkaker. Smultringer får jeg :-)

Rundvasker du til jul? Selvfølgelig! Da blir det jo så godt å sette seg ned til julemiddagen! Alt er rent :-)

Hvis ikke, hva gjør du?

Ekte juletre eller plast? Ekte.

Gran eller furu? Gran, selvfølgelig! :-)

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? en sofa til mamsen <3

Ditt beste husmor- tips? Tøm klorin i sluk før du legger deg, og tapp i kranene på morgenen. Få vekk litt svineri.

Hva har du til juleklær i år?? en tunika og tights.

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? produkter fra No.7, en dunjakke fra Bergans, og en trivelig jul!

Skrevet

Baker krumkaker,pepperkaker og marsipan.

Vasker stort sett alt unntatt tak og vegger,det tar jeg på våren.

Ekte juletre,vi har som tradisjon å dra i skogen til en bekjent og finne juletre,grille pølser og kose oss.

Gran eller furu ja.hehe..det blir forskjellig fra år til år,alt ettersom hvilket tre ungene finner.

Dyreste julegaven er til barna.

Husmortips ja..hmm..aldri gå ut av et rom uten å ta med deg noe å legg det på riktig plass kanskje..

Juleantrekket i år blir en kjole fra epilopgue.

Til jul ønsker jeg meg kenwood kjøkkenmaskin,spleiselag fra mor,far,svigers og mann:)

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? ja, baker pepperkaker, kokosmakroner, serinakaker og gjerne litt til :)

Rundvasker du til jul? ja prøver å rekke over alt :P

Hvis ikke, hva gjør du?

Ekte juletre eller plast? ekte

Gran eller furu? edelgran

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? til barna

Ditt beste husmor- tips? alt har sin plass

Hva har du til juleklær i år?? en lilla kjole fra i fjor

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? kjøkkenmaskin, tøffler og en sykdomsfri jul :)

Skrevet

Pepperkaker, colakaker, julenøtter.

Rundvasker du til jul?

Jepp.

Hvis ikke, hva gjør du?

Plast, men kostbart sådan,som ser ekte ut.

Gran eller furu?

Til ungene,Wii-spill,skiutstyr,skøyter og sjakkutstyr.

Ditt beste husmor- tips?

Legg plastfolie oppå kjøkkenskapene så blir vaskejobben mye lettere når du vasker ned. Bare ta av folien, vask lett over og legg på ny. :)

Vet ikke, sikkert en kjole.

Og sist men ikke minst;

Vet ikke.

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Pepperkaker, julemenn (kakemenn) og ristopper!

Rundvasker du til jul? Ja, prøver! Men er litt tungt når man går gravid med tvillinger ;)

Hvis ikke, hva gjør du?

Ekte juletre eller plast? Ekte

Gran eller furu? Hipp som happ

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Har allerede kjøpt dyr bursdags/julegave til min kjære.

Ditt beste husmor- tips? Slapp av, ikke stress? ;p

Hva har du til juleklær i år?? En svær tunika og tights. Kommer ikke inn i noe annet.

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? Aner ikke!

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva? - Sjokoladeboller

Rundvasker du til jul? - Nei

Hvis ikke, hva gjør du? - Bare vanlig rengjøring

Ekte juletre eller plast? - Ikke juletre i år

Gran eller furu? -

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? - Har ikke kjøpt noe enda.

Ditt beste husmor- tips? - Jeg er ingen husmor og har følgelig ingen slike tips

Hva har du til juleklær i år? - Skjørt, strømper og svart genser

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? - salt og pepperkvern

Skrevet

Baker du til jul? Har lyst, men her er det ingen som spiser noe særlig med kaker så da blir de bare kastet etter jul. Da lar jeg det være.

Rundvasker du til jul? Jeg vasker nøyere enn vanlig, men jeg vasker ikke vegger og tak. Vasker i kjøkkenskap og skuffer da!

Ekte juletre eller plast? Ekte selvfølgelig. Jeg skal jo kjenne den deilige lukta å da! Måtte jeg velge mellom plast og ingenting hadde jeg tatt ingenting...

Gran eller furu? Fjell edelgran faktisk :-)

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? meg og samboeren min trengte begge nye dataer, så da kjøpte vi en hver... Ikke så veldig romantisk men.. hehe

ditt beste husmor-tips? gjør litt hver dag så slipper du det store skippertaket på lørdag..

Hva har du til juleklær i år? Strikket kjole og tights, er ikke så mye annet som den store magen min passer inn i..

Og sist men ikke minst: Hva ønsker du deg til jul i år? I år har jeg allerede fått den julegaven jeg hadde lyst på, nemlig data.. Den gamle var 4 år gammel og har vært kasteferdig lenge..

Ellers ønsker jeg meg en velskapt datter i slutten av februar/begynnelsen av mars! Å få barn er vel den aller største gaven man kan få :-)

Skrevet

colapinner, krumkaker, serinakaker,pepperkaker,kokosmakroner, sjokolade/peanøtt cookies, rundstykker, julebrød, loff + forskjellige julegodt som risboller, sjokoflakes osv.. Høres ut som vi harhuset fullt av mat i julen - men baker bare litt av alt da ;)

-Rundvasker du til jul?

Ja, stort sett prøver jeg på det !

Hvis ikke, hva gjør du?

Ekte juletre eller plast? Ekte :)

Gran eller furu? edelgran

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Hmm..gavene til barna tror jeg!! Og mannen

Ditt beste husmor- tips? SYSTEM...:)

Hva har du til juleklær i år?? Har flere hyr i år.. Bla. svart tubekjole, og ett par -tre tunika m/tights

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? En liten spire i magen ;)

Skrevet

Tåler ikke mel, så da blir det mindre baking også. Lager risboller og cookies. Ingen her som spiser de sju slaga likevel.

Prøver å rundvaske! Tømmer skuffer og skap, pusser og gnikker.

Vil helst ha ekte, men et kompromiss førte til svart plast.

5-600 kroner på den dyreste. Vi spleiser på noen, så et par stykker får dyre ting, men fra flere.

Husmortips: Bruk aske for å vaske! Kan virke som om det er helt på trynet, men det blir skinnende blanke glass og vinduer.

Klær? Vet ikke ennå.

Ønsker masse skap!!!!!!!!! Eller til meg personlig: teleskop:-)

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Ja, boller, rundstykker, kringle, horn, pepperkaker, havremakroner med sjokolade, smultringer, potetmeltopper, kransekakestenger, krumkaker, sjakkruter.

Rundvasker du til jul? Nei, til våren.

Hvis ikke, hva gjør du? Tar en litt utvidet helgevask pluss vinuder.

Ekte juletre eller plast? Ekte.

Gran eller furu? Edelgran

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Vet ikke ennå, er ikke ferdig.

Ditt beste husmor- tips? Hm, det ble verre.

Hva har du til juleklær i år?? Vet ikke ennå. Mest sannsynlig skjørt og topp.

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? Gavekort på diverse steder, nye treningsklær, klokke osv.

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Ja, jeg baker lefser, krumkaker, pepperkaker, berlinerkranser, serinakaker og kokosmakroner.

Rundvasker du til jul? Nei, det gjør jeg et rom av gangen gjennom hele året.

Hvis ikke, hva gjør du? Jeg gjør alminnelig reint.

Gran eller furu? Gran

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Kamera til mannen (5000,-)

Ditt beste husmor- tips? Ved siden av å ikke stresse seg ihjel? Bruk meierismør i småkakene, da blir de mye bedre enn med margarin.

Hva har du til juleklær i år?? Litt av hvert, men det nye i år er en linkjole og en svart topp med paljettkant.

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? Snø! Bøker, ulltrøye, rettetang.

Skrevet

Baker litt pepperkaker.

Vasker ikke.

Ikke juletre. (Reiser bort)

Hm, tipper dyreste er ca. 1600.

Beste husmortips: ikke stresse med alt som burde vært gjort, men leve litt mer i "nuet".

Pen ullkjole tror jeg.

Øsnker meg solbriller og hårføne:)

Skrevet

- Siruppsnipper/pepperkaker, kokosmakroner, havreflarn, marsipan, julekake. Mamma har laget peppernøtter og sjokoladeboller.

Rundvasker du til jul?

- Njei, vasker mer enn den vanlige ukesvasken men ikke vegger og tak.

- Plasttree siden jeg har en allergisk mann. Sort også, måtte ha skikkelig fusk når vi først skulle ha kunstig tre.

- Spleiser på ridekurs til min manns ene datter, så hun får den dyreste i år heldigvis.

Ditt beste husmor- tips?

- Det blir jul selv om ikke tak og vegger er vasket, kos deg heller i førjulstiden enn å stresse.

- Aner ikke, ett eller annet som er i skapet tenker jeg. som jeg kommer inn i.

Og sist men ikke minst;

- Ikke noen spesielle ønsker igrunn. T-lys ønsker jeg meg.

Ønsker meg ett smykke fra min mann, men det tror jeg ikke selges lenger desverre. Fikk av han for snart tre år siden, og det forsvant i svømmehallen engang. Var kjempe glad i det, så har lyst på det igjen.

Skrevet

Baker du til jul? Ja, vi baker pepperkaker, berlinerkranser, kokosmakroner, havreflarn og peppernoetter. I tillegg tester vi gjerne en ny oppskrift eller to hvert aar.

Rundvasker du til jul? Nja, ikke like grundig som ved vaar-rengjoering

Hvis ikke, hva gjør du? Gulv, vegger, rydder i skap og bod og pusser vinduer ... og tar hva enn som syns ut over det.

Gran eller furu? Gran

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Lekekjoekken til barna

Ditt beste husmor- tips? Pass

Hva har du til juleklær i år?? Har ikke kommet saa langt enda

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? Noen spennende dokumentarfilmer, en god bok eller abbo paa blader.

Skrevet

baker du til jul? Bare pepperkaker.... :P

Rundvasker du til jul.... Iallefall nå, skal ha hele slekta her :-) Prøver å få vasket godt sånn ellers også til jul :-)

Ekte juletre :-)

Gran :-)

Usikker på hva den dyreste gaven blir.... Blir noen tusenlapper som flyr sin vei vet jeg....

Beste husmor tips er vel å ikke bruke masse rengjøringsmidler når en skal vaske, helst unngå det... :-)

Aner ikke hva slags juleklær jeg skal ha...

Hva jeg ønsker meg til jul.... Må være at alle skal samles, noe vi skal og at alle holder seg friske :-))) Alltid morro å få noe av barna som de har lagd selv :P

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Hadde bakt spekelasi, men de ble spist opp i det aller siste gravid-spisekicket mitt....

Rundvasker du til jul? Nope, ville vanligvis gjort det, men vi reiser uansett bort nå, å blir til januar, så jeg bruker dagene til å kose meg hjemme med baby istedet for å stresse med vasking:)

Hvis ikke, hva gjør du? Støvsuger, tørker litt støv, og holder det normalt rent:)

Ekte juletre eller plast? Elsker lukta av ekte gran, helt til allergien setter inn, så nå er det kun kunstig

Gran eller furu? Det var alltid gran før da...

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Jeg og samboer har kjøpt videokamera till oss selv, det ble nok det dyreste

Ditt beste husmor- tips? Gjør litt hver gang du har tid og overskudd, da er det ikke så mye som må taes på en gang. Kjekt når man har en liten baby, å få ledige øyeblikk til vasking og slikt:)

Hva har du til juleklær i år?? Venter enda i spenning på å se hva jeg kan passe til jul, i og med at jeg fødte for under 3 uker siden

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? Har allerede fått den aller beste julegaven, en nydelig sønn=)

Men utenom det ønsker jeg meg litt gavekort å sånn, økonomien er ikke på topp, og vi kunne trengt litt nye klær nå...

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Ingen bakst, min mormor baker en hel haug. Nok til å mette hele slekta fram til påske

Rundvasker du til jul? Nei, ikke mer enn til vanlig. feirer ikke hjemme i vår lille hybel...

Ekte juletre eller plast? Ekte, lukta er jo halve juletreet:)

Gran eller furu? Ekte grantre, ikke noe edelt

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? En Fein-sag til min kjære, han hadde nettopp kjøpt seg en også ble den stjålet fra bilen...

Ditt beste husmor- tips? Oi, kommer ikke på noe lurt.. litt dårlig husmor

Hva har du til juleklær i år?? Ingen ennå, må ut og shoppe litt

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? speilrefleks kamera, ullundertøy, tøfler, kokkekniv

Skrevet

I år blir det pepperkaker, kransekake, mintstenger, snickers-ruter, sjokoladeboller, kokosmakroner og colastenger. Det får holde!! Og så kommer det vel noen bokser med bla.a. havreruter, havrekjeks, smultringer o.l. fra svigerbestemor!

Rundvasker du til jul?

Ja, med god hjelp fra min kjære samboer. (Eller ble vel egentlig rundvasket til advent her da, så tar vi en grundig helgevask like før jul..)

Gran eller furu?

Ekte, og vanlig norsk gran. Jeg har vokst opp med enten plast eller edelgran, men det blir ikke jul for samboeren min før han har fått vært til skogs og hogd juletre, så det må han få lov til! Og så lukter det jo himmelsk!!! :)

Det blir vel til samboeren det, ikke helt ferdig enda, men regner med det ender på 3-4000 (ytterjakke, et lass med boksere, parfyme og deodorant, bok, skjorter) Ellers får svogeren min gave til rundt 2000,- (kaffeservise han samler på, + en leatherman).

Ditt beste husmor- tips?

Jeg simpelthen elsker swiffer duster!!!!!! Kommer til over alt og "fanger" støvet! Og på badet blir det så fort skittent, så pleier å ha noen sånne engangskluter liggende lett tilgjengelig, slik at jeg ofte kan tørke av vask og toalett!

Det blir vel det jeg får på den høygravide magen min, mest sannsynlig en tøyelig strikkekjole eller en svart bukse med skjorte til.

Kenwood kjøkkenmaskin, rettetang, veske til speilreflekskamera, MaM bæreomslag, løpere, ulvang-sokker, ammegenser, vintersko, sauskjele, Rosendahl glassasjetter og biffbestikk. :)

Gleder meg til jul! :)

Skrevet

NEI! Men planlegger å lage sursild. He he.

Rundvasker du til jul?

NEI! Vaskedama vasker en uke før jul, så tar jeg en liten runde på gulvene, bad og kjøkken på lillejulaften tenker jeg.

Norsk gran

Blir nok til min kjære, ca 2000 kr. Vet ikke hva ennå.

Ditt beste husmor- tips?

Polakker vasker bedre enn meg!

Ikke shoppet enda..

Spa og massasje

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Ja, jeg baker pepperkaker med ungene, ellers så blir det lefser og diverse kaker som feks eplekaker, nøttebunner, ostekake, sjokoladekake, hjemmelaget konfekt osv i stedenfor andre småkaker som blir liggende i kakeboksen til de blir kastet ut med Jula....

Rundvasker du til jul? Jepp....

Hvis ikke, hva gjør du?

Ekte juletre eller plast? Ekte i år siden vi feirer hjemme hos oss selv.

Gran eller furu? Gran

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Vet ikke enda, ikke ferdig med gavene.

Ditt beste husmor- tips? Jif vindussystem er supert og enkelt! Ellers så er det lurt å vaske ofte, så går det kjappere enn om det rekker å "gro ned".

Hva har du til juleklær i år?? Blir vel rød eller svart kjole, ikke bestemt meg enda.

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år? Ønsker meg diverse klesplagg/ tilbehør, hudpleieprodukter, parfyme og gavekort :-)

Skrevet

Har laga pepperkaker, kakemenn, fløtekaramellar og melkefri karamellar. Veit ikkje om det blir meir, har ein vond nakke som ikkje tillater mykje "sprell".

Rundvasker du til jul?

Njæi.

Hvis ikke, hva gjør du?

Har gjeremålslister som sørgar for at alle opphaldsrom alltid er bra. Alle hyller er rydda og vaska, golv støvsugd 2x og moppa 1x i veka, skapdører og skuffer vaska kvar veke osv.

Ekte.

Gran eller furu?

Furu.

Duplotog til 4-åringen.

Ditt beste husmor- tips?

For dei som ikkje klarar å holde huset ryddig: Gjeremålslister med ruter til å krysse av etter kvart.

Veit ikkje heilt enno. Sikkert svart penbukse og lilla tunika med belte.

Og sist men ikke minst;

Ullundertøy

Skrevet

kun pepperkaker (resten for jeg av mamma fremdeles hehe)

nei, vakser jevnt hele tiden vi så ikke ekstra julevask her

ekte juletre

husker ikke, men vi velger juletre som ikke drysser så mye

utenom gavene fra meg og samboer til hverandre så er det vel en 500kr

rydd hver dag etter hvert måltid, ligg aldri etter med klesvasken, ha system i alt fra barnas klær til plastikkboller på kjøkkenet...alt blir så mye lettere å finne å rydde på plass igjen:)

en fin svrt kjole med gull stasj på

Skrevet

*pepperkaker av julebakst. men også boller og rundstykker til frysern, opptines til frokost i romjula

Rundvasker du til jul?

*nja.. definisjonssak..

Hvis ikke, hva gjør du?

*støvsuging og gulvvask i alle rom, litt støvtørking

*plast, for setter det opp allerede 1. desember og tar det ned 13. dag jul ;)

Gran eller furu?

*hadde valgt gran om jeg skulle ha ekte

*til sambo, vet ikke hva enda. reise kanskje

Ditt beste husmor- tips?

*rydde litt hver dag!!

*sort noa-noakjole, trelags med stener og perledekor, empireliv

Og sist men ikke minst;

*ny sofa!

Skrevet

Baker du til jul? Evt hva?? Nei, pleier å ha bake en kake om dagen i romjula.

Rundvasker du til jul? ikke i år fordi vi ikke skal være her.

Hvis ikke, hva gjør du? Vasker grundig og tørker støv før jeg reiser.

Ekte juletre eller plast? plast, drømmen er et ekte og det får vi neste år.

Gran eller furu? da må det bli gran

Hva er den dyreste julegaven du kjøper i år? Ds-spill.

Ditt beste husmor- tips? Hvit edikk fjerner det meste av smuss og fettflekker.

Hva har du til juleklær i år?? Lang svart bukse, svart høyhalset genser og hvit tunika.

Og sist men ikke minst;

Hva ønsker du deg til jul i år?Joggedress, pilatesmatte, god helse og snille barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...