Gå til innhold

Normalt å ikke ha vekt i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en diskusjon med en venninne, hun mener det er unormalt å ikke ha en vekt i hus, diskusjonen dreide seg litt om vekt, hun lurte på hva jeg veier, jeg vet ikke nøyaktig, men jeg vet da sånn omtrent pga klestørrelsen, er det som er mer viktig, om klærne passer, og ikke den forbanna vekta.

Nå har jeg merka meg at buksene begynner å stramme litt mer i lårene og ræva, det forteller meg at jeg er nødt til å ta et grep å trene litt mer, samt legge om kosten. Har da bukser i størrelsen større fra tidligere også, men disse har jeg klokelig pakket bort og lagt på loftet.

Jeg veier meg hos legen når jeg har den årlige undersøkelsen, synes det holder.

Men igjen, er det virkelig så sært å ikke ha kroppsvekt hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vekt hjemme. bare en kjøkkenvekt. og den tåler ikke meg..haha.

Kommer heller aldri til å ha vekt i huset jeg! liker ikke å veie meg! og vil heller ikke ha noe fokus på det når ungene blir eldre.. hadde ei på bursdagsfeiring her i helga. hun er 5 år. og sa at man kunne ikke spise mye kake. da ble man tykk! Syns ikke man trenger å opplyse slik for unger jeg da.. tydeligvis har noen gjort det for henne,,

Skrevet

Jeg kjenner mange som ikke har vekt hjemme, og vi hadde ikke før jeg ble gravid og måtte følge med på vekta pga. komplikasjoner. Nå vil den være her for alltid, helt til den blir ødelagt:)

Skrevet

Vi har ikke vekt hjemme. Jeg har hatt alvorlige spiseforstyrrelser da jeg var tenåring - og ser ikke behovet for å ha vekt hjemme. Man merker på klærne når vekten endrer seg. Sønnen vår blir veiet på helsestasjon, og vi voksne lever sunt og aktivt og har ikke noe behov for å veie oss.

Skrevet

KJøkkenvekt kunne jeg trengt, er så lei av omregning av mål. Og sånne er skikkelig fine synes jeg.

Skrevet

Ikke sant. Den er i daglig bruk og hadde noen funnet på å gi meg noe mer moderne, hadde jeg levert den moderne vekten til Fretex. Den står til pynt sånn ellers:)

Skrevet

Jeg kjøpte vekt da jeg var gravid med snuppa. Før det hadde jeg ikke vekt i hus på mange år! Det var nemlig en tid, da jeg var ungdom, at jeg fokuserte veldig på dette med vekta. Var jo krise om jeg hadde gått opp 1 kg.. jeg tenkte jo selvfølgelig ikke på at da jeg veide meg gangen før, var gjerne tidlig på dagen -før mat, og ikke rett etter middag. Det skremte meg faktisk litt at jeg ble så fokusert på det. Jeg bestemte meg egentlig for at jeg aldri skulle ha en vekt i mitt hus, men så ble jeg gravid, og nysgjerrig på hvor mye jeg gikk opp.

Nå står no vekta bare på badet... Det var en periode jeg gikk på den ofte, for jeg gikk litt ned i vekt og da var det jo kjekt å følge med, men så stoppet det opp, og pila begynte å gå oppover igjen.. ikke mye, men nok til at jeg ikke orket å se tallet.

Nei, det er ikke sært å ikke ha vekt i hus. Man merker jo som du sier om klærne begynner å stramme...

Skrevet

Den eneste vekta vi har i hus er kjøkenvekta - ikke ulik den viste lenger oppe :)

Hadde personvekt tildligere - men den ble ødelagt. Har ikke rotet oss til å kjøpe ny. Og strengt tatt så har vi ikke savnet den heller. Så spørs om det blir en ny. Jeg veier meg hos hs eller hos legen - med klær å sko :P Er det så nøye da ;)

Skrevet

Jeg har ikke vekt. Svigermor er sjokkert over det og kan ikke fatte at jeg ikke vil ha en badevekt. Selv har hun tre, tilogmed en på hytta (!!). Det kom frem i en samtale der jeg satt å lovpriste en brødskive og måtte ha en til. Da hadde jeg gått ned 10-12 kilo på kort tid pga sykdom, og da presterer kjerringa å si: "Må du passe på så du ikke legger på deg igjen" I en mere enn spydig tone..... da jeg gikk å henta meg en skive til (nr 2).

Og jeg er IKKE tykk, ikke lubben engang.

Jeg svarte bare: "Så fint hvis jeg har lagt på meg, da har det betydd at jeg var frisk".. Da sa hun ikke mere.

Jeg veier meg når jeg er på besøk hos mamma, hun har en vekt i boden. Men grunnen til at jeg ikke har badevekt er vel egentlig mest at det er mye lettere å støvsuge badet når man slipper å flytte på så mye. (Har bekkenproblemer)

Skrevet

Jeg skaffet meg vekt da jeg begynnte å slanke meg.

Før det turde jeg ikke veie meg, hadde lite lyst til å se det alt for store tallet. For meg var det å kjøpe vekt en start på et bedre og sunnere liv.

Jeg har slanket meg over 35 kg og bruker vekten hver dag. For meg er vekten en påminner om å trene og spise sundt.

Skrevet

Tja... Jeg hadde ikke vekt før og under graviditeten, det er faktisk nå etterpå at jeg har kjøpt vekt. ette litt fordi jeg nok har lyst til å komme tilbake på idealvekta mi - den jeg hadde før jeg ble gravid. Men jeg prøver å ikke veie meg for ofte, kanskje en gang i uka. Egentlig liker jeg ikke å ha vekt i huset, man kan fort bli for opptatt av disse kiloene, men jeg har lovt meg selv at hvis det skjer, skal vekta ut av huset.

Skrevet

Vi har vekt på badet vi. Jeg kommenterte til mannen min for noen år siden at vi ikke hadde vekt. Var bare noe jeg sa i forbifarten, men siden mannen min husker alle uvesentlige ting (ikke de viktige) så fikk jeg badevekt i bursdagsgave!!

Slå den dere;=)

He-he, kolegaene til mannen min (bare mannfolk) syns han var tøff som turde å gi det til konen sin ja;-)

Skrevet

aner ikke hva som er vanlig.

Jeg har vekt og veier meg ganske ofte, men det er vel fordi jeg synes det er artig når jeg når målene mine med å gå ned noen kg hist og her. Jeg har nettopp født, så jeg synes det er stas at disse kg forsvinner. Noen dager viser ikke vekta det jeg vil se, men jeg blir da ikke skuffet av den grunn, jeg bare tenker "snåle vekta, veier ikke rett engang", så blåser jeg i det..

altså ikke så opphengt i hva den viser, så fremt den ikke viser trivselsvekta mi, da er jeg litt glad..

Skrevet

3.gang:

Jeg og mannen min var en tur på europris her forledendag. Og da tullet vi faktisk med det når vi gikk forbi der badevektene sto:-)) Han skulle kjøpe bursdagsgave til meg da jeg hadde bursdag for 1 mnd siden, men glemte det(?!). Og da jeg gikk forbi badevektene sa jeg at du våger ikke kjøpe en sånn til meg:-))

Skrevet

Haha, nesten som mannen min det, før jul et år strevet jeg med en elendig støvsuger på et teppe, der jeg freste ut: faen, nå skal jeg snart kjøpe en ny. Jo takk, jeg fikk støvsuger i julegave. Jeg tok det greit jeg, skjønte at tanken var god den..hehe..men min svigermor var målløs av sjokk og sønnen fikk så hatten passet, men han har lært så nå får jeg smykker, parfymer ol. ;-)

Skrevet

Joda, jeg skjønner den, men jeg har aldri selv had vekt som mål, men størrelser, synes det er mer riktig med tanke på at vekt ikke sier så mye om kropp som størrelser og mål gjør. Måler heller med målebånd enn å veie.

Skrevet

enig med deg, mål og størrelser sier nok mer ja.

Skrevet

Kjøpte akkurat en vekt da jeg holder på med en diett. Og har aldri hatt det før. Men var på vekta til foreldrene mine. Det veide jeg 2,5 kg mindre enn vekta hjemme. Så tenker hva er poenget med å ha vekt når man ikke kan stole på de. Får vel stelle meg på den gode gamledagse de har hos legen

Skrevet

Vi hadde ikke det foer svigermor ga oss det i julegave den jula jeg var hoygravid med foersten (ikke spesielt diplomatisk kanskje) og vi hadde neppe kjoept det selv heller.

Skrevet

Ohhh...baderomsvekt i julegave fra svigermor???? Oi oi oi......hvordan er forholdet dere i mellom nå?? Overlevde det? Nå har jeg et godt forhold til min, men en slik gave kunne fått meg ned i skyttergrava tror jeg..hehe...

Skrevet

Vel, hun paastod at den var tiltenkt min bedre halvdel, hvorpaa han forstaaelig nok ble rimelig gretten, og jeg trodde ikke helt paa henne der jeg vraltet med mine 20 ekstra kg og vonde bekken. Men forholdet vaart til henne overlevde det, vi er taalmodige med hennes saeregenheter ;)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Mulig det er unormalt ikke å ha badevekt hjemme. Selv synes jeg det er både fornuftig og smart ikke å ha vekt. Alt for mange henger seg opp i hva de veier, får veiemani og dårlig humør hver gang vekta viser for mye i forhold til hva man tåler/ønsker/håper.

Jeg har ikke vekt, og oppfordrer alle til å kaste badevekta si!

Skrevet

Ja, vi bruker ikke den vi har. Man merker jo godt om man er i god form eller ikke uten noen vekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...