Gjest Skrevet 9. desember 2009 #26 Skrevet 9. desember 2009 Vi har utbetalt ca 45000 i mnd pluss barnetrygd på 3000 så i alt 48000.Har lån på 1,4 mill i hus og billån så når alt er betalt(lån,mat klær osv)så sitter vi igjen med rundt 15000 hver mnd...så vil jo si vi har det godt økonomisk..
lille sprelle Skrevet 9. desember 2009 #27 Skrevet 9. desember 2009 det spørs jo selvsagt på hva man har av gjeld og hvor fort man vil betale ned den, om man har leieinntekter på huset osv. med et par inntekter på brutto rundt 400.000 hver bør man ha en meget god økonomi i Norge, hvis ikke har man bommet med valg av bolig osv.
Tøysetipp Skrevet 9. desember 2009 #28 Skrevet 9. desember 2009 Rundt 60 000 per måned netto. Jeg har ingen gjeld, samboeren min har noe gjeld, men eier bolig til rundt 6 mill. Vi har felles økonomi og har det godt. Kan reise på ferie når vi ønsker og har råd til det vi trenger. Jeg har ikke alltid vært i en slik livssituasjon, men begge har utdannelser + arv og tilgjengjeld bare en forelder som er i live.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 9. desember 2009 #29 Skrevet 9. desember 2009 Kjære vene damer, hva i all verden jobber dere med?? Begynner å skjønne at jeg med 6 års universitetsutd tjener ekstremt dårlig.. Vel, vi har ca 40-50 000 utbetalt (sesongvarierer for gubben), når huset er bygd blir det 2,1 i huslån igjen, billån på 150', og studielån på 220'.. Snart 2 barn under 2 år, så pengene går stort sett med til utstyr og bhg.. Går rundt hver mnd, men vil ikke karakterisere det som god råd.. God økonomi for meg er å kunne: -betjene gjelda m/avdrag - handle nødvendig (mat, klær, bhg etc) - sette av penger til sparing for ungene - har råd til en feriereise i året - sitte igjen med såpass i mnd at man ikke trenger regne budsjett om man plutselig ser at man trenger noe..
lavidaloca Skrevet 9. desember 2009 #30 Skrevet 9. desember 2009 vi har ikke god økonomi:( Vi har utbetalt ca.27.000 i mnd. Oppå det kommer barnetrygd for to barn. har huslån, billån og studielån på tilsammen 1 mill. Men synes det er knapt ja..... Vi har sånn at det går rundt, ikke noe mer. Nå er gubben arbeidsledig og har ca 10000 i mnd, jeg er førskolelærer og tjener 16000 i mnd. Må spare til tannlege, bilreperasjoner, nytt til hus og hjem. Kjedelig.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. desember 2009 #31 Skrevet 9. desember 2009 Har bare rett over 30 tusen utbetalt, men god økonomi fordi vi bare har 750 000,- i boliglån og bil som er billig i drift.
Gjest Gul stjerne Skrevet 9. desember 2009 #32 Skrevet 9. desember 2009 Inntektene våre er omlag 1,2 mill til sammen. Utbetalt har vi 75 000 ++, vet ikke helt nøyaktig. Vi har det veldig romslig økonomisk, lave utgifter,så vi legger opp mye penger til egen kapital på leilighet og kjøper i løpet av våren.
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #33 Skrevet 9. desember 2009 Har vel utbet ca 39000 med barnetrygd for to barn. Ca 1 750 000 tilsammen i his/bil/båt-lån. Klarer oss greit, men bruker mye penger på pendling til og fra jobb. Ikke noe luksus, men pleier å ha litt til overs da
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. desember 2009 #34 Skrevet 9. desember 2009 Vi har tilsammen ca 55000 utbetalt i mnd. og lån på 1.3 mill. Har enebolig med stor tomt og to biler... Lever fantastisk godt faktisk
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. desember 2009 #35 Skrevet 9. desember 2009 Vi har 40-50 tusen utbetalt i mnd. Og da jobber mannen som lærer\spes.pes koordinator, og jeg er student+ jobber i helsesektoren. Vi betaler ingenting på lånet vårt i mnd. da vi leier ut kjellerleiligheten og det dekker huslånet vårt og enda litt til. Har ingen lån på noen av bilene, så betaler i grunn strøm, tlf, bhg, internett og evt. kommunale avgifter etc. Grunnet gode investeringer, sparing og arv, så har vi ikke mye gjeld, og i tillegg gode penger i ulike fond. Det er godt å ha det bra, men jeg har også vært en fattig universitetsstudent i min tid, og levd på spaghetti og øl!
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2009 #36 Skrevet 9. desember 2009 Hva man har utbetalt har lite å si for begrepet god økonomi. Det er utgiftene i forhold til inntektene som teller. Så da er det veldig avhengig av hvor man bor, nytt eller gammelt hus, forbruk, antall barn, behov for bhg, SFO osv osv osv
Fruen i huset Skrevet 10. desember 2009 #37 Skrevet 10. desember 2009 Oi, jeg har aldri tenkt på at vi har god økonomi, men skjønner det utfra kommentarene her... Jeg tjener 450.000,- og min mann rundt 550.000,- Vi har i underkant av 2 mill i lån, fri bil, fri mobil, fri pc + en del gratis husholdningsprodukter gjennom jobben...
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #39 Skrevet 10. desember 2009 Hmm, man skal tjene graadig bra i Norge for aa kunne matche typiske (gode) loenninger der dere bor naa Vi har utbetalt litt over 50 tusen per mnd utenom barnetrygd og lignende og har helt ok raad i Oslo, men vi har jo ikke spesielt god raad heller. Mange tjener bedre enn oss og vi synes fremdeles ikke vi har raad til noe stoerre enn eventuelt et rekkehus etter hvert (hus med hage er dyrt, bare se paa finn.no).
Fruen i huset Skrevet 10. desember 2009 #40 Skrevet 10. desember 2009 Det spørs jo hvor i landet man bosetter seg, da. Jeg jobber i Akershus og tjener derfor bedre enn om jeg hadde jobbet i mitt fylke (Buskerud). Samtidig bor jeg ca 20 min fra storbyen, så husene er billige :-) Vi har en STOR enebolig som vi ga 1,5 mill for... Litt reisevei til jobb, men ... sparer en god del på å bosette oss litt "på landet"
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #41 Skrevet 10. desember 2009 Helt klart. Det var derfor jeg nevnte hvor vi bor
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #42 Skrevet 10. desember 2009 Nå varierer inntekten til mannen litt, men okt/nov/des snitt er at han har 75000 og jeg har 25000. Altså omtrent 100 000. Vi har jo egentlig god økonomi vi da, men noen gamle problemer som vi rydder opp i og som gjør at vi ikke har like mye å rutte med som inntekten tilsier, samt at vi har høye utgifter på faste ting, som bil og mc, strøm (selvfølgelig etter eget valg, og det kan jo selges ved behov) Vi har to barn, som går fulltid i barnehage. Vi har boliglån på 1 mill og annen gjeld (biler, studie etc) på ca 700 000,- I tillegg nedbetaler vi nå fra og med november gjeld for noen andre, som et lån som tilbakebetales med et mindre beløp hver måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå