Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #26 Skrevet 8. desember 2009 Hvor en mann er i fra spiller ingen rolle...Uansett religion, etnisitet, verdensdel han er oppvokst i,- så stopper det ikke meg fra å bli kjent med en person...På samme måte som jeg snakker med en etnisk norsk mann om hans tanker om kvinner og menns roller i forhold, barneoppdragelse, sjalusi, jobb, hvor man skal bo osv osv, så snakker jeg med en iraker, israelere, kurder, thai, om disse tingene...Man må jo vite en del elementære ting om den mannen man vil begi seg inn i et seriøst forhold med. Og, ja....Det oppstår nok oftere større uenigheter om mannen kommer fra en veldig ulik kultur, men en bygutt fra Oslo kan være like vanskelig og samarbeide med for ei jente fra landet, som en gutt fra Egypt eller Latin-Amerika f.eks..... SUmma summarum så handler alt om hvor rund i kantene BEGGE er. Hvor lett de har for å akseptere at partner har andre meninger og opfatninger av ting og evne til å finne og inngå kompromiss. Jeg ser på det som nødvendig og snakke mye før man blir "alvorlig" sammen med noen, uansett bakgrunn til mannen...SÅ kan man prøve og bo sammen en stund for å "teste" om man faktisk kan bo og leve sammen, og først etter en stund bør barn evt giftermål komme..Man skla ikke tro alt man hører, så derfor bør man, uansett bakgrunn til partner, bli godt kjent (klisjeaktig sagT) før man kaster seg ut i noe alvorlig...Irakere er like forskjellig som oss nordmenn..Det finnes drittsekker blant nordmenn også, på samme måte som det finne blant irakere..Spør rett ut om de ting du spesifikt kan være skeptisk til mtp hans bakgrunn..Hva han ønsker og vil, og for gudss kyld, ikke få barn eller gift deg med en mann før de føler du kjenner ham..BO litt sammen så ahr man komet langt på vei..Man er ALDRI sikker på hva man "får, men man kan gjøre mye for å forsikre seg best mulig.... Det faktum at han er iraker gjør jo faktisk ting enklere p en måte..Man har ofte frykt for spesifikke tin mtp hans bakgrunn og er derfor kapabel til å stille konkrete sprøsmål i forhold til dette...Bl.a annet hvordan han ser for seg framtid mtp jobb, land han skla bo i, hvordn et ekteskap/kjæresteforhold skal være, barneoppdragelse, feiring av høytider osv osv.....Med en nordamnn så blir straks problemstillingen så mye mer "diffus"...Og man må liksom avvente og se...Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #27 Skrevet 8. desember 2009 hehe du blir heller sammen med en utdannet utlending enn en norsk uutdannet mann. Er du så naiv at du tror utdannelse betyr normal? Jaja da er du en av de som har misforstått verdien av utdannelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå