su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 7. desember 2009 #26 Skrevet 7. desember 2009 Erfaring fra forrige gang sier meg at det er like greit å komme til sykehuset med åpent sinn og ta det derfra,hehe.. Forrige gang hadde jeg store planer om badekar/varm dusj, akupunktur osv... Men realiteten var at riene var såpass heftige at jeg hadde mer enn nok med å stå på kne i senga og supe lystgass til pressriene kom Og pese etter våte kluter på panna og kaldt vann å drikke mellom slagene.
bettyliss Skrevet 7. desember 2009 #27 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har et ønske om å få badekar, det sykehuset jeg skal føde på har bare et rom med badekar, og det var opptatt ved forrige fødsel, jeg satt i dusjen, og det hjalp. Jeg fikk også epidural, men det håper jeg at jeg slipper denne gangen. Ellers fikk jeg lystgass, men den kastet jeg opp av. Håper også at jeg slipper å bli satt igang på grunn av overtid slik jeg gjorde sist. Da var jeg 12 dager over tiden før jeg ble satt igang, fikk noen stikkpiller i skjeden, og riene begynte sånn "plutselig", skikkelig vonde rier med to minutters mellomrom, og jeg hadde det slik i nesten ti timer. Så håper jeg slipper å bli satt i gang, men at det skjer naturlig:)
2005&2010 Skrevet 7. desember 2009 #28 Skrevet 7. desember 2009 Håper jeg får en ganske så lik fødsel som min første. Med bare lystgass som smertelindring. Og som noen andre skrev, mindre innblanding fra jordmor. Var så mange innom meg sist gang. Skal prøve ihvertfall å være lengst mulig hjemme, før jeg drar på sykehuset. Ble laaange timer på sykehuset sist...
Mjølkekua Skrevet 7. desember 2009 #29 Skrevet 7. desember 2009 Jeg ville bare legge inn en kommentar :-) Jeg skulle føde på ABC sist og hadde en helt klar oppfatning om hvordan fødselen skulle være - Naturlig (ikke så mye mer enn det faktisk - selv om både akupunktur og badekar var med i fødebrev). Etter alt, alt for mange timer endte fødsel opp i hastekeisersnitt. Jeg gråt og gråt og synes det hele var forferdelig. Det var jo ikke sånn jeg ville at det skulle gå... Jeg var totalt uforberedt på dette! Jeg var jo fleksibel på hvordan det skulle gå naturlig for seg, men ikke at jeg skulle havne på operasjonsbordet. Jeg slet endel med tanker i etterkant om at jeg "ikke klarte å være kvinne". Nå har jeg falt til ro med hvordan det endte og at jeg fødte et friskt barn. De aller fleste får en fantastisk fødselsopplevelse (og nå synes jeg jo det jeg opplevde er bra også)... men det skader ikke å tenke igjennom alternativer, og kanskje lese seg litt opp. Ikke tenke for ensidig, slik jeg gjorde... :-) Men, merkelig nok, jeg gleeeeder meg til det er min tur igjen. Fantastisk å holde dette vakre, lille vesnet i armene mine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå