Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 5. desember 2009 #26 Skrevet 5. desember 2009 Her i huset tåles heller ikke melk, og vi lager saus slik: Lager jevning i stekepanne - melange og mel sammen med kanel og ingefær (vet det høres litt snodig ut, men er helt fantastisk godt) Dette brunes litt, slik som når man lager brunsaus, men pass på så det ikke brenner seg, det trenger heller ikke brunes like lenge som til brunsaus. Jevningen helles så over i en kaserolle med (helst varmt/kokende) vann og buljong (kylling eller kjøtt, kjøtt duger fint om du ikke har annet) til en tykk saus. Dette får koke ca 20-30 min før du sper på med sjy fra kalkunen, eventuellt sjy fra innmaten hvis du liker det. Kok så etter en stund, til kalkunen er så og si ferdig. Som avsluttning heller du i det du liker av melkeerstatning eller fløte om du lager egen til gjestene. Kjempegodt, har enda ikke fått klager på sausen I tillegg har vi potet, gulrøtter, rosenkål, brokkoli og erter. Waldorfsalat til dem som liker det. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå