Gå til innhold

NAV's håpløse "system".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes dette hørtes helt på trynet ut av NAV jeg! Hørtes absolutt ikke riktig ut..!

Har selv hatt det nesten slik som deg. Vi hadde et barn på veg, hadde nettopp flyttet til mitt hjemsted og ingen av oss hadde jobb. Vi fikk da dekt husleie, strøm og livsopphold av sosialkontoret .

Da søkte vi for 1 mnd om gangen. Tror det er lurest..

Ta med alt av kontoutskrifter, ligninger, regninger dere har, osv.. og be dem se på saken deres en gang til.. De har ikke lov å la dere stå på bar bakke når dere ikke har noen penger å leve av..

Vi traff heldigvis en dame som var svært behjelpelig! Hun gjorde alt hun kunne for at vi skulle få alt det vi hadde krav på (som bl.a. støtte fra den gang aetat for å få hjelp til å komme i jobb, søknad om bostønad, søknad om engangsstønad (som vi fikk beholde halvparten av den til å kjøpe nødvendig babyutstyr for), osv).. Var tidligere (et annet sted) borti en dame som nektet å ta imot søknaden vår.. Og hun kjeftet rett og slett på oss.. Veldig lite hyggelig, og svært nedverdigende.. :(

Så jeg og tror også det er alfa og omega om du treffer på en flink eller mindre flink sosialkurator..

Vil legge til at jeg er svært takknemlig for alt den snille forståelsesfulle sosialkuratoren gjorde for oss! Hun gjorde en svært vanskelig periode i livet vårt litt lettere for oss.

Etter ca et halvt år på sosialen fikk samboeren min seg jobb og kunne forsørge oss. Og når ungen vår var 18 mnd og begynte i bhg fikk jeg meg også jobb. Og det var, og er UTROLIG deilig å slippe å ha noe som helst med NAV å gjøre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...