Gå til innhold

Er det noen her inne som IKKE skal ta svineinfluensa vaksinen?


marie00

Anbefalte innlegg

Jeg skal heller ikke ta vaksinen. Aldri i livet. Ikke ti ville hester kunne ha tvunget meg til det.

 

Ikke spiser jeg antibiotika hele året i tilfelle jeg får lungebetennelse heller.

 

Det blir ikke noe sykdom rett i blodet på hverken meg eller baby'n min (som ikke kommer til å følge normalt vaksineprogramm etter fødsel heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal ikke ta vaksinen... den er ikke testet bra nok og man vet ikke hva den gjør med fosteret... og det er faktisk en gravide som døde etter hun tok vaksinen.. tror nok de fleste av oss overlever influensaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil oppfordre deg miss_knl'iselin*og lille spire til å lese innlegget mitt lengre opp... Den er testet bedre enn du tror vil jeg tørre påstå! Jeg har ikke hørt at noen har dødd av å ta vaksinen, for det skal strengt tatt ikke være mulig! Leser avisen daglig, og er inne på pandemi.no og helsedirektoratet sine sider jevnlig, og har ikke hørt noe om dette. Har du en link om mulig??

 

Kjenner mange gravide som har vaksinert seg. Vet faktisk ikke om noen som ikke har tatt den av gravide jeg har pratet med. Og jeg har pratet med mange! (selger merkeklær for barn;-) Det jeg vil fram til er at det har gått finfint med alle, og flere har født nå. Og ingenting skummelt og melde...

 

Jeg respekterer at vi alle er forskjellige, og at noen er mer skeptiske enn andre, men vil oppfordre alle til å sette seg skikkelig inn i fakta rundt svineinfluensa og vaksinen før dere tar det endelige valget! Det skal sies at sjansen for å dø av svineinfluensa er minimal, men vi har mistet en gravid (frisk!) dame allerede her i Norge, og det er en for mye spør dere meg! Synes det er skummelt jeg!

 

Mener ikke å provosere noen her, og ønsker ikke å fremstå som spydig... Er bare engasjert, og det må vel være lov !??? ;-))))

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke vaksinen, og det er det en rekke grunner til: 1 det er flere som har død av vaksinen. Friske mennesker! Har lest om utallige mange som har blitt lamme, havnet i respisator osv.

2. Den er laget i all hast, ingen form for tester er gjort av den. Å min baby og meg selv har virkelig ikke tenkt til å være frivillige prøvekaniner.

3. Den inneholder kvikksølv, som 110% sikkert ikke er bra å putte i seg. Man snakker om alkohol i svangerskapet hvor skadelig det er for fosteret. Men kvikksølv det blir nå anbefalt??!

4. De begynner ikke forske ordentlig på vaksinen og hva slags bivirkninger den kan ha på gravide å foster før i 2010.

5. De forskerene som gikk ut med at denne svineinfluensa er en pandemi, er merkelig nok betalt av selskapet som lager vaksinen!

6. Og av 850,000 mennesker i Norge som har hatt influensaen, er det 26 som har død. Og om en av disse 26 var gravid, er jeg ikke så redd for å være i risikogruppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke... er veldig usikker, og klarer ikke å bestemme meg.

 

Snakket med en venninne på Rikshospitalet for å høre hva hun hadde å si om saken og hun sa at når du ser de unge pasientene som kommer inn med svineinfluensa og som kjemper i respirator for livet, så vet i hvertfall jeg at det IKKE skal være meg.

 

Skjønner jo selvfølgelig at når man ser slikt på nært hold så får man et helt annet syn på det enn jeg som sitter her og ikke har noe forhold til det.

 

Føler også det er vanskelig å vite hva som er verst: Potensielle senvirkninger på barna av å ha tatt vaksinen eller senvirkninger av å ha hatt svineinfluensaen. Forskning på gutter i militæret som var født rundt tiden da Hong Kong syken herjet viste seg i form av lavere IQ hos flere av disse rammede barna, sammenliknet med barn som ikke hadde vært utsatt for pandemien. Mao vi vet jo ikke hva influensaen kan gjøre med barnet heller.

 

Synes dette er veldig vanskelig. Nå har jo liksom ting roet seg litt - i hvertfall i mediene. Og jeg skal ikke stikke under en stol at det absolutt har hatt innvirkning på meg i forhold til tvilen min. Det er vel den kraften mediene har...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke ta den! Legen min sa det og. Jeg tror jeg er imun, ellers hadde jeg fått den! Så er jeg ihvertfall mer negativ nå som den PRØVES ut på norske spebarn!!!!!!! Og hvorfor skal gravide ta den når de helst ikke skal ta vaksiner under graviditeten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemmer meg fra uke til uke... men ett av argumentene for å ta vaksina er at ungen da får antistoffer som kan være til hjelp de første seks månedene før ungen selv kan få sprøyte. Ser for øvrig veldig mørkt på en influensa når jeg går "ban-diger" og peser bare jeg går opp trappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal heller ikke ta den. Er det ikke i sveits at de ikke gir denne vaksina til gravide, fordi vaksina kan gjøre størrre skade på barnet enn influensaen kan gjøre.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lenge tenkt å ta den, men nå har jeg bestemt meg for å la være. Føles ut som en riktig avgjørelse og mannen min og jeg er enige om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...