Gå til innhold

Er det noen her inne som IKKE skal ta svineinfluensa vaksinen?


marie00

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke tenkt å ta den foreløpig. Leste at Norge står på venteliste for en annen vaksine, men at den ikke blir tilgjengelig for en god tid ut i 2010. Det er vel en grunn til at de prøver å få tak i en annen vaksine til gravide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal heller ikke ta den,spurte fastlegen min om det. Og sa jeg ikke hadde tenkt til å ta den,da sa han mens han smilte ;jeg kan jo ikke anbefale deg å ikke ta den,da jeg er ansatt av staten,men jeg synes ikke det virker som et dårlig valg.

Så hopper lett over,og føler meg sikker på at det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det er flere:) Jeg har ikke tenkt å ta den, men hver gang jeg sier det føler jeg at folk ser dumt på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Men hva skjer når den "3.bølgen" kommer...

 

Jeg tar ikke sjansen på ikke å vaksinere meg iallfall... Vi har en død gravid i Norge allerede, og det er en for mange spør dere meg! Har også lest en artikkel i New York Times som virkelig åpnet øynene mine, ble rett og slett skremt!!!

 

Men håper selvsagt dere som ikke tar den holder dere friske og fine! Og mest sannsynelig kommer det til å gå fint... Det er den: "enn hvis" som jeg ikke helt klarer å slå meg til ro med, har allerede en datter, og hva gjør hun og mitt ufødte barn uten meg... (satt på spissen her!) Man kan dø av H1N1, men man dør IKKE av vaksinen!

 

Min mening:-))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt til å ta den.

 

Og til deg som skrev at man kan dø av denne influensaen men ikke a v vaksina. det er sant.

Men har du tenkt på hva vaksinen kan gjøre med den lille i magen?

Det er det ingen leger som kan svare deg på fordi de ikke har forsket på ddenne vaksinen lenge nok enda. Så nei du dør ikke av vaksina, men har ingen garantier om den lille tåler det di får sprøytet inn i kroppen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pittrine:

 

Dem har med hell gitt sesonginfluenza vaksinen til både barn og gravide uten skumle bivirkninger, og anser derfor Pandemrix som trygg. Det er ingenting som tyder på at dette på noen som helst måte vil gjøre noe med den lille! Men du har rett i at det har gått fort å produsere denne vaksinen, og dem har ikke testet akkurat denne på gravide!

 

Vi skal ikke glemme at dem som lager disse vaksinene vet hva dem gjør, og når tom.WHO går ut og anbefaler vaksinasjon da er det nok for meg. (Det som er endret på i Pandemrix kontra vanlig sesonginfluensa vaksinen er rett og slett selve viruset( i dette tilfellet et dødt virus)...)

 

Har hentet dette fra Statens legemiddelverk:

 

-Gravide

Pandemivaksinene kan gis til gravide til tross for at det ikke foreligger data fra kliniske studier. Fordi gravide har økende risiko for komplikasjoner ved influensa gjennom svangerskapet, anbefaler bl.a WHO at gravide bør ha prioritet ved vaksinasjon med pandemivaksine. Vaksine mot sesonginfluensa er i flere land anbefalt til gravide og man har utstrakt erfaring fra vaksinasjon i alle tre trimestere. Sikkerhetsdata og bivirkninger fra overvåkning og epidemiologisk undersøkelser gir ikke grunn til bekymring. Bivirkningene hos gravide er ikke forskjellige fra bivirkninger andre voksne får. Studier av pandemivaksinene i dyr gir heller ikke grunn til bekymring med hensyn til fosterskade.

 

Pandemivaksinene er antatt å gi tilsvarende immunrespons hos gravide kvinner som hos andre voksne.

 

Så en siste lille ting: Jeg for min del hostet i 3 mnd da jeg gikk gravid me datteren min, og har kjent på det med svekket immunforsvar i forbindelse med graviditet! Nå i mitt andre sv.skap har jeg for andre gang som gravid hoste som fører til at jeg er sykemeldt i noen dager. Er aldri syk til vanlig, blir derfor ekstra bekymret mtp H1N1 som dere sikkert skjønner...

 

Men vanskelig er det, forstå meg rett! Det er aldri gøy å ta en vaksine, ihvertfall ikke når man har en spire i magen!

 

Ønsker alle juni jenter lykke til svinevaksine eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig i det med svekka imunforsvar. Eg har no gått sjukmeldt sidan 22.oktober pga svak feber og førhøga crp som dei ikkje veit grunnen til, så eg håpar berre å få normal crp så eg kan få tatt vaksina. har vore heime heile sjukmeldingsperioden for å unngå smitte før eg får vaksina, og er kjempelei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var veldig dårlig.. gikk ned 7 kg på 2-3 dager! holdt på ingenting.. febern lå på 39 men prøvde å dra den ned med paracett( de jeg klarte å holde på) hele kroppen var sykt vond, med spenningshodepine, tett, hoste.. osv.. fikk ikke tamiflu pgr sv.skapet. men jeg overlevde og har hørt hjertelyden på lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal absulutt IKKE ta den! :) Og føler på samme måte som trådstarter at det ikke er så veldig akseptert å ha den holdningen.

 

Alle får gjøre opp sin egen mening er min holdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler seg jo nesten som en morder når man sier at man ikke skal ta vaksinen når man er gravid... nå spurte ikke trådstarter om hvem som skulle TA vaksinen og grunner FOR å ta den heller(eller egne meninger for hvorfor man skal ta den), så syns sånne kommentarer som dette kunne man holdt for seg selv.

 

etter som det jeg skjønte så spurte hun rett og slett for å ikke føle seg alene og slem..

 

alle som er for vaksinen får det til å høres ut som om "herregud, du dør jo ikke og du dreper jo ikke ungen, skjerp dere paranoide dumminger"

 

*hormoner hos meg altså*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så godt å sjå at det er fleire her som er skeptiske til vasinen!! Eg blei nærmast håna på jobb i dag for mitt standpunkt ..Eg respekterer at folk har andre meiningar enn meg,men det gjeld tydeleigvis ikkje begge veier!! Så lenge eg har eit valg,skal ikkje min familie ta vaksinen! Basta ! Der er heldigvis eg og min mann heilt enige!!! Så lykke til til alle sammen ,og følg magefølelsen!! Til alle dere som har tatt eller skal ta vaksinen : vær så snill å respekter oss som velger å ikkje gjere det!!! Det gjer ikkje oss til nokre dårligare mennesker fordi! Vi gjer det i beste meining vi også !! Lykke til med resten av svangerskapet alle sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...