Gå til innhold

Til dere som ikke vil ha flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange barn har dere?

Hvor gamle er de?

Når bestemte dere dere for at dette var siste?

Hva var grunnen?

Jeg har to med 2års mellomrom,har alltid tenkt på 3 barn, muligens 4. Men 2 barn er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nok akkurat nå.. lurer på om jeg tenker det samma når de blir litt større. (er 2,8 år og siste mann er 7 mnd)

merker og at rent praktisk er det veldig ok med 2 pga bilen og litt det der med økonomi oxo (barnehage er jo ikke billig med 3 barn heller).. Men alikavel har jeg i fremtiden like lyst som ikke lyst på fler..hmm!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har 2 barn

de er 6 og 1 år

bestemte meg ca 30 min før sistemann kom - keisersnitt, steriliserte meg samtidig ;)

har hatt noen tøffe svangerskakap og er syk selv. har ett barn med spesielle behov, så jeg tenkte at 2 fikk holde i massevis! skal klare å ta seg av de man seter til verden også. kjenne egne begrensinger...

Skrevet

Har to gutter på 3 år og 5 år.

Er selv 32 år.

Bestemte det egentlig mens jeg var gravid med siste, og definitivt da minsten var baby.

Jeg er ikke noe "baby-menneske", og syns at det er helt supert å n¨å ha to relativt store og ganske uavhengige barn. Nesten ingen gråting, nesten ferdig med bleier etc :-D

Skrevet

Vi har 2 barn. En på 3,5 år og en på 16 mnd.

Bestemte meg da jeg gikk gravid for at det var sistemann. Kroppen min tåler nok ikke flere sv.skap.

Jeg har ro i kroppen nå og er så glad for at jeg er ikke skal gå gravid mer. Når jeg ser andre som er gravide, synes jeg faktisk litt synd på de...he he, så da vet jeg at jeg er ferdig.

Er også 50 % (snart) ufør, så har ikke kapasitet til å ta meg av flere barn heller.

Skrevet

Vi merket babylysten kom tilbake da yngstemann ble 3 år og den ble sterkt rundt 4 år. Vi var veldig usikre selv, men fikk jo tvillinger.)

Skrevet

Får barn nr.2 om ca 6 uker, har da to jenter. Storesøster fyllte nettopp 2 år.

Vi ønsket oss egentlig 3 barn, helst veldig tette, men det tok 2 år å bli gravid med første, inkl. 1 SA og 1 MA. Hadde full utredning for ufrivilllig barnløshet(også laparoscopi), men ingenting galt. Andre tok det 1,5 år med, om du regner med tida jeg venta på å få tilbake eggløsinga etter fødsel.

Jeg har hatt to lange, tøffe svangerskap, med ekstremkvalme største delen av graviditeten, trøtthet, null energi, følelse av å være syk hele tida m.m.

Det har vært utrolig tøfft å gå gravid med ei lita jente i tillegg å passe på(har vært hjemmeværende med henne frem til jeg var 5 mnd på vei med det nye barnet, og deretter hatt henne i b.hage halve dager.) når jeg har vært så dårlig, så å gjøre det igjen med 2 små barn, er helt uaktuelt. Vet jeg kommer til å bli dårlig nok en gang, det orker jeg ikke. Dessuten er det i grunnen nok med 2:-) Er heldig som har de jeg har. Mannen min er helt enig!

Skrevet

Jeg glemte å skrive at nå er vi veldig ferdige, i alle fall jeg!!! Min mann er så glad i babyer at han veldig gjerne vil ha flere, men avtalen var 3 og max 4 om vi hadde kapasitet. Jeg bare merker jeg er klar for å ha større barn, ta de med på turer som de vil ha utbytte av sammen med oss, fjellturer osv. Jeg synes barn mellom 4-11 er helt fantastiske.

Skrevet

Vi har 3 tette barn som nå er 5, 3 og 1,5 år gamle. Har alltid hatt lyst på 3 barn, så nå er vi fornøyde =) Gubben steriliserte seg for ca ett år siden. Hadde jeg følt den minste lille tvil på om vi var helt ferdig med å få barn hadde vi ikke gjort det. Ikke er jeg typen til å angre meg på sånt heller. Og uansett er vi begge åpne for å ha feks fosterbarn eller lignende dersom vi en eller annen gang i framtida føler vi har overskudd til det =)

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg to barn. En gutt og en jente. Nå var jeg VELDIG HELDIG å fikk ei jente i 2004 (5 år nå) og en gutt i 2006 (3 år nå). Snuppa var akkurat fylt 2 år når minstemann kom til verden.

Mannen min har sterilisert seg, så hvis jeg skal ha flere må jeg kanskje fri til nabo`n eller postmann? ;)

Iallefall..... beslutningen om sterilisering var vi begge giret på, da vi følte at vi hadde fått det vi ønsket oss, i tillegg var det to velskapte og friske barn!

Skrevet

Har 4 barn på 7 år, 5år, 2,5 år og 3 mnd. Vi bestemte oss vel for at nr 3 var siste fordi vi var slitne og mente det holdt. Var ikke helt 100% sikker da, holdt åpen en mulighet for kanskje en til mange år senere, men ville egentlig stoppe. Nr 4 var uplanlagt, men velkommen likevel, og nå føler vi begge at familien er helt komplett (akkurat som vi "visste" at vi manglet vesla, for vi hadde ikke samme roen på oss om å være ferdig med barn før hun kom). Grunnen er bare at vi føler oss ferdig nå, at vi ar fått de barna det var meningen vi skulle få, og ett sted må en jo stoppe uansett ;-)

Skrevet

Har ei lita frøken på 3 mnd, som ikke var planlagt, men vel mottatt :) Hadde egentlig ingen ønsker om barn før hun kom til verden, og både jeg og pappaen hennes er sikre på at vi ikke vil ha flere. Han har barn fra før av, og hadde snakket om å sterilisere seg, men jeg tror at innerst inne ønsket han seg ei lita "prinsesse" :o)

Hadde et særdeles problemfritt svangerskap og en rask og enkel fødsel som ifølge jordmor var "uvanlig til å være førstegangsfødende". Noe hun helt sikkert har rett i, men jeg opplevde det ikke sånn.

Er helt oppslukt i lillesnupp og synes det er stas å være mamma.

Men jeg gjør det ikke igjen. Ikke snakk om.

Har derfor fått prevensjon som varer i 5 år fra nå, så håper jeg han tar valget om å sterilisere seg etterhvert.

Er nok noen som mener jeg kommer til å få lyst på fler etterhvert, men jeg har tatt et valg og er sikker i min sak.

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

2 jenter.

Nøyaktig 2år mellom dem.

Vi er FERDIGE!:)

Det er veldig travelt med 2 små tette, og de skal følges opp:)

Er strålende fornøyd med de 2 jentene jeg har..alltid ønsket meg 2 barn...og etter jeg fikk det så har jeg aldri tenkt på å få ett til barn...det samme tenker mannen min heldigvis:)

Skrevet

Vi har to med 2,5 års mellomrom. Minsta er snart 4 mnd/4 uker korrigert men vi var sikre på avgjørelsen allerede får hun kom. Det var en slitsom graviditet med tidlig vannavgang, langt sengeleie, prematur fødsel og mange uker på nyfødt intensiven så hele opplevelsen bare forsterket avgjørelsen. Glad det ikke var barn nr. 1 for da hadde hun kanskje blitt enebarn. Svigerinnen min har 4 barn, og de har det veldig fint men jeg kunne aldri klart det. 1 barn pr voksen er akkurat passe for oss :-)

Skrevet

1 barn

Han er 2 år

Etter fødselen.

Traumatisk fødselsopplevelse kombinert med store bekkensmerter fra uke 16.

Valget vi har tatt er på om vi skal ha flere EGNE barn. Det er mulig vi adopterer eller blir fosterforeldre om noen år når jeg er ferdig med utdannelsen min, men hverken jeg eller han har noe brennende ønske om flere barn for øyeblikket.

Skrevet

Vi har fire barn på 8 år, snart 6 år, 2,5 år og 9 mnd, var vel egentlig enige om at tre sykker holdt. Mest pga økonomi og frykten for at noe skulle gå galt (hadde en ganske dramatisk fødsel med nummer tre som endte med at hun ble fysisk skadet). Likevel var ikke følelsene med, mannen min mente fornuften sa nei og hjertet ja til å få nummer fire..

Vi hadde ikke helt bestemt oss da jeg ble uplanlagt gravid. Så da ble vi firebarnsforeldre :)

Nå er vi helt ferdige, både fornuften og hjertet er enige denne gangen så beslutningen om sterilisering var lett å ta. Nå glerder jeg meg til å følge opp disse ungene. Skulle det bli kjedelig en gang i fremtiden når ungene begynner å bli voksne og før det blir noen barnebarn å ta seg av får vi heller bli besøkshjem eller lignende. Jeg er veldig fornøyd nå, ingen flere svangerskap og fødsler på meg!

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Hvor mange barn har dere? 3.

Hvor gamle er de?

2.5 år og twins på 8 uker

Når bestemte dere dere for at dette var siste?

Da tvillingjenta vår var 9dager og nesten døde. Samme med broren smo ble syk samme dag.

Hva var grunnen?

At vi ikke vil det igjen. Og fordi de har kolikk. Og jeg vil ikke ha tvillinger igjen. EVER.

Skrevet

To gutter på 3 og 5 år. har vel ikke bestemt meg 100% for at aldri blir noen flere. Men nå nyter jeg tiden med litt større barn som er bleiefrie, sover hele natten og smører maten sin selv:-)

Men jeg er ung enda og kan få barn i sikkert 15 år til så jeg det kan jo hende jeg ombestemmer meg en gang i fremtiden.

Skrevet

Vi har 4 barn på 12, 10, snart 4 og 15 mnd.

Vi bestemte oss for at fjerdemann var siste allerede før hun var unnfanget. Synes 4 holder, er mye å følge opp.

Skrevet

Har 4 barn, alder 2 år, 5 år, 13 år og 16 år.

Vi bestemte oss etter nr 4 at dette var siste. Har rett og slett nok. Vi skal følge opp alle barna, lekser, fritidsakt, osv.

Pluss at vi er blitt eldre.

Skrevet

4 barn på hhv 12 år, snart 7 år, 2,5 år og 6 mnd gammel.

Vi bestemte det var nok etter to første (gutt og jente) fordi jeg da var 38 år og hadde hatt to MA og to fullbårne (orket ikke flere MA). Det var andre grunner også, så mannen steriliserte seg.

Over tid fikk jeg lyst på flere barn, merkelig, men etter passerte 40 år tikket den biologiske klokka enormt...

Og for de med steriliserte menn - vi oppsøkte Klinikk Hausken, og han kan fikse prøverørsbarn også for steriliserte (sperm kan hentes ut fra testikler og bitestikler med nåler).

vha Assistert befruktning kom da nr 3 og 4 til verden, så nå er vi komplett!

Mistet livmora under siste fødselen, så nå er jeg helt ute av stand til å bære fram flere barn - og greit er det tatt alderen i betraktning og at vi har favnen full av barn allerede! Stress med to tette gitt!

Skrevet

3 gutter her.... 4 år, 3 år og 4 mnd... Skulle gjerne hatt flere med pga alvorlige komplikasjoner nå på sistemann under fødsel og etterpå så må vi desverre stoppe...:(

Skrevet

jeg har 5 barn, som nå er jente 21, gutt snart 20, jente snart 14, jente 8 og gutt 3 år.

jeg orker ikke flere...enkelt og greit, jeg er blitt 42, (43 i april,neste år)

mannen er sterilisert.

venter på barnebarn jeg...;-))

Skrevet

Har tre

14, 12 og 4

Før nr 3 ble født

- Vanskelig svangerskap, svangerskapsforgiftning fra uke 25, 12 uker prematur med enda dårligere utsikter for evt neste svangerskap

- kolikk, sov fra 4 til 7 på morningen ellers var vi våkne

- baby i evigheter

- Tre unger krever sitt av oppfølging, treninger, kamper etc

- Nr 1 var sjalu på nr 2, nr 2 var sjalu på nr 3...

- Upraktisk med tre unger i bil, men det går, fire er håpløst

- Jeg har ikke lyst på fler unger. Jeg orker ikke engang babyer. er blitt av dem som smiler søtt til de små men som ikke gjør noe for å dikke, holde eller kose. Det tiltaler meg rett og slett ikke

- Jeg vil fortsette livet mitt, alt står på hold så lenge man har unger, gleder meg til de blir store så jeg kan gjøre som jeg vil

Skrevet

Har ei på 2år og venter en til i juli:-)

Vi brukte 6år på og få tulla våres,pluss at vi sto på vente liste på prøverør men vi avlyste for etter mange prøver og ut og inn fra sykehuset så fant de ingenfeil. Nå sist gang tok det 5mnd også satt spira:-) Men om jeg er ferdig det vet jeg ikke enda...blir veldig fort sliten og rekker og føde før jeg fyller 35år så jooo..jeg tror nok det blir med disse to her :-)

Skrevet

Har 3 barn på 8, 3 og 4 mnd.

Når jeg hadde fått nr 2 var jeg helt bestemt på at det var siste,fikk såå nok.hun var urolig som liten så frem til hun ble halvannet var jeg sikker i min sak..

men så kom tankene på at 2 er egentlig en for lite,tenkte vi kom sikkert til å føle det når de ble eldre.mannen var ikke overbevist først men så ombestemte han seg.så når minsta ble 2 så ble jeg gravid igjen.og jeg kjente i svangerskapet at dette kom absolutt til å bli siste og det føler jeg enda..

Så 3 er punktum her!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...