Gå til innhold

første gangs gravid,flere?


takamar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei og hå, første gangen for meg også ja! Aner ikke hva jeg går til, selv om jeg har en skokk med småsøsken og venninner med barn. Kom som en overraskelse med andre ord.

 

Jeg er litt ute i uke 8, og begynner så smått å planlegge mitt første ordentlige legebesøk. Var bare innom legen for fire uker siden for å konstatere at hjemmetestene ikke lurte meg ;)

 

Er ganske kvalm til alle døgnets tider, fullstendig uforutsigbart, og er ellers i et helt vanvittig humør. Griner, er kronisk utålmodig og får raserianfall som en fjortis, og har plutselig fått angst mot matvarer og andre påvirkninger for kroppen. Det er tydeligvis et hormonkaos uten like som foregår inni meg.

 

Er 26, og blir antakeligvis 27 før knerten kommer i august. Hadde vært morsomt om den kom på bursdagen min ;) Fisende fin bursdagsgave.

 

Bor i Bergen, så det hadde vært hyggelig å treffe andre førstegangere i nærheten for å utveksle rare erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Jeg er også førstegangs gravid. Spennende, morro og skummelt på en gang. Hvordan vet man hva som er normalt å ikke når man ikke har vært gravid før? Er 6 uker på vei nå og har hatt mens murringer i magen siden før jeg fant ut at jeg var gravid. Har vært kjemperedd, men det fikk jeg beskjed om at var helt normalt :) Livmoren skal jo vokse fra 50g til ca 1kg! Så da er det jo naturlig at man merker litt til det.

Ømme bryster og litt kvalme har jeg også, men tar alt som posetive tegn på at det foregår noe spennede i magen :)

 

Er ganske nervøs for å miste pga at min mor har 4 spontanaborter og en utskrapning pga at fosteret lå utenfor livmora. Men jeg er jo ikke min mor eller hva? Kan jo ikke tenke sånn heller;) Har mange venniner som har barn og de har det gått supert med, så prøver å se fremover å tenke posetivt.

Har tenkt til å bestille time over nyttår til tidlig ultralyd slik at vi kan få høre det lille hjertet banke.

Visste dere at når man kan høre det lille hjertet banke er det 90-95% sjanse for at alt går bra?:)

Og når man er mellom uke 5-8 er det 90% sjanse for at det går bra:)

Så det er sånne ting som beroliger meg iallefall :)

 

Noen førstegangs gravide fra Østfold/Fredrikstad her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også gravid for første gang. For meg er dette starten på en nytt og spennende kapittel. Selv om jeg ikke helt vet hva jeg går til, så tar jeg det helt med ro. Jeg orker ikke å beskymre meg.

 

Det som er værst for meg er at jeg ikke kan dele nyheten med noen enda. Og det dreper meg innvendig. Nå er det bare 5 uker igjen til jeg kan avsløre den store nyheten...både gleder og gruer meg til å si det, men gleder meg mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også helt nytt for meg. det er ingen grunn til bekymring. dette går nok bra :) jeg har allerede fortalt nyheten til mine nærmeste. foreldre og søsken. grunnen til at jeg har valgt dette er at jeg syntes det er godt å kunne snakke med noen og ha noen å støtte meg til uansett hvordan det går =) de har også erfaring og kan bidra med mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på her jeg:)

Er gravid med min første og er 8+5 på vei:)

Tanken på å miste luer under huden men skjer det så skjer det..ikke mye å gjøre med det,da var det en grunn til at det skjedde..

Jeg bestilte time hos legen da jeg fant ut at jeg var gravid og fikk time uken etter,da var jeg 6uker på vei..tok blodprøver og blodtrykket å han kikket på livmoren om alt stemte..

Gratulere til dere alle..vi er bra flinke vi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg 10+1, og dere andre her har vel kommet dere godt på vei nå dere også?var på UL i slutten av uke 8, her skal jeg gi dere en lettende statistikk å ha på veien!

 

For most normal, healthy women in their first pregnancy, the statistics look like this:

 

 

Week of Gestation Percentage Likelihood�

of Miscarriage

1-2(Before your period is due) 75% (this includes eggs that never grow past fertilization, and it would have been impossible to know you were pregnant; after implantation, which occurs 7-10 days after ovulation, the odds go down to 31%)2Before taking an early detection home pregnancy test that gives results before you expect your period, please read about the concerns with it.

3-6 10% (at 14 days post ovulation when hCG levels reach 50-80)2

6-12 5% (or less if heartbeat heard)

2nd trimester 3% (considered stillbirth after 20 weeks)

3rd trimester No longer considered miscarriage once fetus is beyond one pound (500 grams) around 24 weeks gestation. Stillbirth rate is 1%.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...