Gå til innhold

Gått opp i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 23+3 uker på vei, og har faktisk gått opp hele 12kilo allerede!!! :o Var på kontroll hos jordmor igår, der jeg bruker å veie meg siden jeg ikke gidder kjøpe badevekt til hjemmet (da blir jeg manisk!!). Fikk rimelig sjokk da jeg veide hele 78 kg. Før graviditet og normalt ligger jeg på 64-65.. Har jo enda noen måneder igjen, så ender vel opp som hvalross.. Har heldigvis ikke lagt på meg i ansiktet (ennå...) og alle sier jeg ser fantastisk ut, noe jeg også synes, men etter den veiinga, så har selvtilliten gått kraftig ned. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dollyXxX

Jeg er litt i samme bane som deg. Er i uke 24 og har gått opp ca 11kg! Jeg har økt jemnt hele tiden (har badevekt :o), men spiser som vanlig, trener aktivt hver dag og jobber full stilling.

Jeg ble litt sjokkert over at jeg skulle få så mange kilo på meg så tidlig, men de aller fleste rundt meg sier jeg kun har fått de på magen og brystene. Jeg ser at dette må være normalt - så jeg trøster meg litt med det.

 

Lykke til videre :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første gikk jeg opp 20 kg.

Nå er jeg i uke 20 å er snart tilbake på den vekta jeg lå da jeg ble gravid. Gikk ned 7 kg, men nå hadde jeg litt mere enn de andre gangene jeg var gravid.

 

Spennende å se om jeg havner på det samme som de andre gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid med nr 2. uke 22. Lita jente på 1 år fra før.

 

Har vel ca 4-5 kg pluss. Gikk opp ca 20 sist og da var jeg veldig aktiv. Ikke så aktiv nå,sliter med rygg/bekken. Men var 4 uker lenger på vei v/ul enn jeg trodde,så jeg har trent aktivt og spilt aktiv fotball frem til uke 17.

Kan kanskje trøste meg med at snuppa ble født i nov i fjor og julaften var jeg 3 kg mindre enn jeg var før jeg fødte. Håpe håpe at dette skjer med nestemann også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid med nr 1. og i uke 23. Har gått opp nesten 5 kg. Har ikke vært kvalm i det hele tatt under svangerskapet så langt, og har fått til lett trening ca 2 ganger i uka ( I begynnelsen sykling, nå er det svømming), i tillegg til en og annen lang gåtur i marka i helgene.

Hadde vel 4-5 kg for mye før jeg ble gravid, så jeg håper å ikke legge på meg alt for mye det siste trimesteret:)

 

Satser på å komme i gang med moderat aktivitet og masse gåturer så snart lillejenta har kommet til verden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart uke 25 og har gårr opp 5.5 kg.

 

Men lilligutt lå jeg på det samme ved denne tiden. Ble totalt 17/18 kg, men de siste 8 kom helt helt på slutten... :/ mye vann ja...

 

er spent hvor dette ender da, føler meg større denne gangen, men ser på bilder at jeg ikke er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uke 27 her, og fikk sjokk når jeg gikk på vekta i dag og den viste at jeg har gått opp 16 kilo!!!! føler jeg ser så fæl å ekkel ut, ikke noe glød her nei! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg for føste gang igår. 7 kg tyngre. er i uke 24. Er stort sett på magen, puppene og rompa ting har lagt seg. Synes ikke det er så ille igrun, og føler det er så verdt å få noen kilo ekstra for det lille nurket som skal komme i april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 55 til vanlig gikk ned ca. 3 kg på grunn av kvalmen. Nå er jeg 22+4 uker på vei og har gått opp 2 kg. Ønsker å gå opp i vekt, men det kommer jo ettervert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er i uke 27+noen dager og har gått opp ca. 11-12 kg. Så jeg er veeeeldig bekymret for hvordan jeg ser ut på slutten av sv.skapet :o Er ganske kraftig bygd fra før av, mye muskler..(+dårlige gener), og ikke så veldig lang heller. Trent mye før jeg ble gravid, men lite under sv.skapet. Er førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var for tynn når jeg ble gravid, så jeg prøvde så godt jeg kunne å gå opp mye i starten. har gått opp 13 kg og er i uke 28. Magen er ganske stor, men ellers ser jeg normal ut, så er ikke så opphengt i vekta.

 

med førstemann gikk jeg opp 22 kg, men da var jeg også for tynn da jeg ble gravid.. har en helt frisk og nydelig gutt, så har troen på at noen kilo ekstra i svangerskapet er bedre enn noen for få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker og nærmer meg 10 kilo opp.

La på meg over 20 kg før den første kom ut, de kiloen kom nå av iløpet av halvannet år etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her : ) Uke 28 og 10 kg opp. Er litt rundere i kinnene og rundt armene, resten har lagt seg på magen, pupper og rompe\lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 25+2 nå, førstegangsfødende. Har gått ned 4 kg siden jeg ble gravid. Megen vokser jevnt å trutt så det blir tatt fra andre deler på kroppen, noe som passer meg utmerket :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 26+5 idag, og har bare gått ned i vekt. Gått ned 4 kg, ikke så mye da, og er jo overvektig. Håper nå på nesten kontroll at jeg har gått litt opp da, fordi magen har vokst mye de siste 2 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 uker og har gått opp 10 kg fra pregravid vekt. I begynnelsen gikk jeg ned et par kg pga mye oppkast, men jammen har kg'ene kommet snikende etterhvert likevel... Ingen vektøkning før i uke 16, og fra uke 16 til 23 la jeg på meg hele 8 kg! Mulig sammenheng med at jeg sluttet å kaste opp, matlysten økte betraktelig og at magen skjøt ut også på samme tid. ;-)

 

Er imidlertid svært opptatt av å begrense vektøkningen, selv om det er lettere sagt enn gjort. Spiser sunt, regelmessig og trener 5-6 ggr pr uke, i tillegg till fulltidsstudier og 20% jobb ved siden av. Så synes det er litt "urettferdig" at jeg likevel går opp i vekt for hver gang jeg veier meg, mens andre sitter på rompa og spiser det de vil og legger på seg 8-9 kg totalt hele svangerskapet... Men man får leve med de genene man har fått!

 

Var normalvektig før svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei...

 

Har "lest" igjennom "alle" innlegg her og synes ALLE er heldig!!

 

Selv er jeg nå i skrivende stund 27+5 på vei og gått opp 30 fra i sommer... Jeg la på meg 10 kg SÅNN når jeg ble gravid, så gikk det ett par mnd hvor det sto "litt stille" og nå siste mnd har det rullet på igjen.

Har gått på krykker nå i 2 mnd og har hatt bekkenløsning siden uke 12... Selv om jeg er førstagangsgravid...

Vant til ett aktivt liv da vi er oppdrettere og har noen hunder, men jeg går nå bare å håper at svømmingen jeg begynte med rett etter nyttår skal ha hjulpet litt så det nå står stille resten av mnd som er igjen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...