Gå til innhold

Gått opp i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har dere gått opp i vekt og i hvilken uke er dere i? Jeg har en fra før og da gikk jeg opp så innmari mye. Nå passer jeg godt på og er forsiktig, men hva er normalen på denne tiden i svangerskapet egentlig? Jeg vet det er normalt å gå opp 10-12 kilo i løpet av svangerskapet, men hvordan blir det fordelt? Jeg er 22 uker nå. Og lurer veldig på hvordan dere har gått opp i vekt så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snitt er vel 12. Synes alle jeg kjenner har gått opp 15-25 kg!

 

Er i uke 22 og har gått opp 8 kg. I grunn ikke blitt så feit, men gigamage da. Begynner merke litt på låra nå. Ish ass, kunne tenkt meg å slippe noen kg nå. 23 og 26 på de to forrige (den jeg var mest sunn og trente til mnd 7 med gikk jeg opp mest med!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk ned ca 5 kg i starten pga kvalme (dette var før jeg visste jeg var gravid da)..har nå ca 0,5 kg til før jeg er oppe i den vekta jeg var før jeg ble gravid...men det er godt å se at vekta er på vei oppover i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 uker i dag, halveis! :-)

 

Jeg gikk opp 4 kg de første ukene og var litt engstelig for hvor dette skulle bære. så gikk jeg ned de samme når jeg ikke hadde så veldig matlyst (kastet opp svært lite, men mat fristet bare ikke) Nå den siste uken har jeg endelig gått opp en kg utfra vekten jeg har vært på i de siste årene. Men skikkelig kulemag har jeg fått, (og endel på rompa!)

 

Jeg spurte mammaen min hvor mye hun gikk opp, da jeg synes det var litt rart at jeg tydelig har fått mage, men ingen kilo, og lurte litt på om den lille jenta mi får nok å spise! Hun gikk nesten ikke noe opp før i 6. måned, men gikk da til gjengjeld opp over 20kilo de siste tre månedene. I følge legen min er det veldig individuelt hvor mye en går opp og når en begynner å legge på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 uker i dag :) Og for ca 1,5 -2 uker siden veide jeg meg hos legen og hadde da bare gått opp 3 kilo. Har hatt veldig dårlig matlyst... Så er nok derfor jeg har gått opp så lite.

 

Har ikke vekt hjemme så vet ikke om jeg har gått noe mer opp på de 1,5 -2 ukene til nå :)

 

er nok veldig individuelt hvor mye man legger på seg. Med forrigemann hadde lagt på meg iaf det dobbelt, om ikke mer, i uke 20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies jeg i perioder måtte spise hver time (senest annehver!) for å ikke kaste opp i flere uker. Kastet opp en del og. Men trøkka jo så ofte mat i trynet. Nesten litt kjedelig å spy og øke i vekt:( Gruer meg til å li tung. Ikke bare pga utseende, men det er tungt, gir andre plager, vann, hovne ben... jepp. Des er det ikke så kult etterpå da. Å bare ha 20 kg å gå ned *mumle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 22 og har gått opp 6,5 kilo. Er førstegangsgravid.

Jeg har ikke hatt noe kvalme eller oppkast da, jeg ble bare veldig sulten jeg de første 3 månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 19 og spyr enda... I første svangerskap var jeg også dårlig, men ikke på langt nær så dårlig som nå... I første svangerskap hadde jeg lagt på meg 6 kg i uke 20, men nå ligger jeg 2,5 kg under det jeg veide ved unnfangelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Jeg veide meg for første gang i helga... Trodde ikke at jeg hadde gått opp noe særlig, men veide 10 kg mer enn jeg gjorde fø jeg ble gravid. Synes ikke jeg har blitt så mye større, fått mage og store pupper. Er i uke 20 forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 19 og vekten viser det samme som da jeg ble gravid. hadde litt ekstra polstring i utgangspunget så det er bare bra at vekta fortsatt står på det samme, men kiloene kommer nok snikende snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 20 og har lagt på meg 2-3 kilo..

Ligger litt bak vektøkningen i forrige svangerskap foreløpig.

Da la jeg på meg 18 kilo tilsammen. Men de gikk heldigvis fort av igjen:o) Myyyyye vann i kroppen gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 19 førstegangsfødende, gått opp mellom 4-5 kilo. Ikke vært noe særlig kvalm men har hatt god appetitt hele veien. Vet ikke hva som er vanlig å legge på seg jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide i utganskpunktet 53kg i starten. gikk ned 3 kg pga kvalme de første 3 mnd. er Nå i uke 21+2 & er gått opp ca 6-7kg. Er 2. gangs gravid & venter ei jente ;)

 

Gikk opp til sammen 17kg i første svangerskap og veide 50kg i starten. Da fikk jeg en gutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 uker på vei og har så langt gått opp 5,5 kg. Med første gutt gikk jeg ned 8 kg fra utgangspunktet, da var jeg i kjempeform og i masse aktivitet og med gutt nr 2 endte jeg opp med full sykemelding fra uke 7 pga bekkenløsning, da gikk jeg opp ca 35 kg, så det spør hvordan det ender denne gangen med gutt nr 3 og akkurat konstatert bekkenløsning med gangvansker, men vi får se, jeg prøver å være påpasselig med hva jeg spiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 uker og 4kg. Det samme hadde jeg gått opp med 1.mann på samme tiden. Med han gikk jeg opp 17kg totalt, men slet virkelig med å få av meg de siste 5-10kg. Brukte vel 18mnd!! Dette håper jeg virkelig ikke neste gang! Det jeg gjorde feil sist var å proppe i meg de siste 6 ukene av graviditeten. Så må nok passe meg litt denne gangen. Men så har jeg ikke like stor aktivitet denne gang, da jeg jobber brae 40% nå,og etter jul skal jeg ikke jobbe i det hele tatt. Forrige gang jobbet jeg helt ut.. Så vi får se da :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 20, førstemann! Har ikke hatt sære spisevaner, har heller ikke kasta opp, har ikke lagt på meg og ikke fått noe særlig større pupper, men magen kommer nå..;) Føler meg litt rar...Liksom ikke noe som stemmer med hva "alle sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 19+2 nå. andregangs. ingenting opp enda. ligger på 6-7kilo minus. gikk ned masse de første 10ukene grunnet kvalme og litt oppkast. de neste 4-5ukene slet jeg med dårlig matlyst. men har fått stor mage og babyen har det veldig bra i følge ultralyden vi var på igår.

i første svangerskap la jeg på meg 1,5kilo. skal nevnes at jeg har rundt 15-20kilo ekstra å dra på fra før av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse gode svar! : ) Det er leit å høre dere som har gått ned pga kvalme etc. Jeg har selv vært mye kvalm, men det har vært bedre på kveldstid så har klart å spise da. Nå er det litt bedre. Nå spiser jeg 4 faste måltider med samme mengde som jeg spiste før jeg ble gravid og holder meg unna snop i ukedagene. Jeg er mindre aktiv nå enn jeg vanligvis er fordi jeg blir så svimmel og er fortsatt like trøtt, men har endelig klart å dra meg selv til treningsstudioet 2 ganger i uken for å trene vekter nå de siste ukene. Utenom dette er jeg mye på sofaen (er sykemeldt) og sover mye. Jeg begynte på 60,5 kilo og veier nå 67,5. 7 kilo i slutten av uke 22 virker normalt for noen vierker det som. Jeg får la vær å få panikk enda.. Sist gang gikk jeg opp 19,5 totalt og brukte 1,5 år på å få det bort igjen. Og da trente jeg 2 timer+ en times gåtur hver dag! Så jeg vil virkelig ikke havne i samme situasjon igjen.. Prøver virkelig å være forsiktig, men julen blir nok ganske tøff. Jeg har en godisdemon som hvisker meg i øret hver gang jeg er i nærheten av søtsaker.. Det er så mye digg i butikkene nå!!! Jeg blir fullstendig gal av å se all den "deilige" godisen!!!

 

 

HOLD ON AND BE STRONG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

med jenta mi la jeg på meg 11 kilo, nå er jeg 20 uker på vei med nummer 2, har lagt på meg 2 kilo. Håper det blir litt mindre denne gangen, selv om jeg har en enooorm matlyst...:) hehe men synes det er helt ok, man skal kose seg litt i graviditeten også. har alltid vært glad i frukt så det er ingen problem, trenger ikke bare være søtsaker man må dytte ned........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker og har vel gått opp 3-4 kg....

Dette er tredje svangerskap, og er ikke i spesielt mye aktivitet:(

med jenta gikk jeg opp 25 kg, ble kvitt alt etter en god stund, med gutten ble det bare 9 kg, men jeg trente spinning tom uke 32 iallefall... denne gangen blir det ei lita jente til, så bør vel hive på meg treningsskoene så ikke det blir like tungt som med førstemann... uff mye vann da:(

 

 

Men den som hadde nok viljestyrke til å gjøre alle de tingene man bør da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, fant en tabell et eller annet sted jeg ikke husker som sier noe om gjennomsnittlig vektøkning i et svangerskap, og med en tabell når man legger på seg. Selvfølgelig er det store individuelle forskjeller på folk, men her er den iallefall:

 

uke kg vektøkning

4 0,5

8 1

12 1,5

14 2

16 4

20 5

24 7

28 8

32 10

36 11

40 12

 

Jeg har tenkt ganske nøye på hva jeg har spist siden jeg ble gravid, og har ikke vært dårlig i svangerskapet i det hele tatt. Har trent litt mindre enn vanlig etter uke 9, da jeg startet å pendle med jobben og ikke får trent i ukedagene. Jeg har vel lagt på meg mellom 6-7 kg nå og er i uke 23. Hadde jeg lagt på meg tilsvarende uten å være gravid hadde jeg nok vært småfeit (er bare 161 cm høy). Nå ser jeg normal ut, men har fått litt mage og større pupper, ikke noe særlig gravid mage enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 20 og 4 kilo. Gikk opp mesteparten av dette i 1. trimester faktisk, etter det har det gått slakere oppover. Har ganske stor gravidmage selv om jeg er gravid med nr 1 og har monsterpupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...