Tigerpote Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #51 Skrevet 9. desember 2009 Hei Anettemor, jeg mener å ha sett nicket ditt ja:) Så fin og stor en gutt du har:) Jenta her veide 5450 gram uten bleie da hun var 5 uker (tror det var den vekten), og det blir spennede å se i neste uke, da er hun 7 uker når vi skal ha seksukerskontrollen;) Hun er nok nærmere 6 kg da ja! Er spent på lengden, de har ikke målt henne siden hun ble født. Er det noen andre her som sliter med vond/stiv nakke og rygg? Jeg tror det må skyldes amminga, og kanskje løftene av henne? At jeg får en feilstilling på et vis... Hadde vært deilig med massasje hver kveld;P
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 9. desember 2009 #52 Skrevet 9. desember 2009 Wow, fikk du faktisk dusjet på dagen uten at hun forstyrret deg? Heldiggris! Jeg har feiret bursdag idag uten sminke og med håret i uorden, fordi lillingen ikke lar meg stå foran speilet lenge nok til at jeg ser sånn passe i orden ut. HAN så smashing ut, men jeg så ut som en dass. Hehe. Disse siste tre siste dagene har altså vært så herlige, gutten bare smiler og prater og er SÅ blid! :-D Og det beste er at nå har han begynt å skjønne dette med legging og soving! Hva har skjedd?? I går fikk han ligge på puppen til han selv var ferdig, og så sovnet han. Så våknet han fire-fem ganger etter det, men da var det nok at jeg kom inn i rommet og satt ved siden av han. Så sovnet han av seg selv og sov til slutt tre timer i strekk. I dag var jeg inne hos han én gang etter at han hadde spist, og da satt jeg også bare ved siden av han, så sovnet han. Det er tre timer siden! Og hver gang har han sovnet innen ti minutter, uten hyl og skrik. Dessuten sovnet han av seg selv på sofaen tidligere i dag. Så jeg har troen på at jeg snart kan legge han, også sovner han helt av seg selv uten å våkne. Herlig! :-D I kveld har jeg rammet inn bilder som skal bli julegaver til besteforeldrene, og så har jeg så smått begynt på babyalbumet. Herlig å få litt tid til sånne koselige gjøremål :-) Ah, det er fint å ha baby når man begynner å få litt orden og rytme på ting! Jeg gleder meg allerede til morgenkosen i morgen, han er bestandig så superduperglad på morgenen!
Tigerpote Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #53 Skrevet 10. desember 2009 Hehehe, sånn er det her også igrunnen, hun er nydelig med brune øyne og svart hår, ren og pen i tøyet, og jeg har ingenting å ha på meg og ser generelt ut som en shabby utgave av meg selv - også de dagene jeg får ordnet meg;) Hvem hadde bursdag da, du eller? Om det var deg, grattis med dagen! Hun her er våken, og gråter innimellom, og gir meg de søteste smil når jeg tar henne opp! Får jo helt vondt av å legge henne ned når hun er sånn. Men jeg er stuptrøtt selv, og må legge meg snart. Så deilig at det begynner å ordne seg med leggingen for dere også! Når man minst aner det, går det fint! Jeg regner med at noen våkenetter vil det komme, men det er jo greit så lenge de ikke er i flertall. Hm, ramme inn bilder ja, kanskje jeg også skulle tenke på det som julegave! Det har jeg ikke tenkt på, men har fått laget julekort med henne på da:)
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 10. desember 2009 #54 Skrevet 10. desember 2009 Hvilket land er det mannen din kommer fra? Mener å huske at han er utenlandsk... Det var jeg som hadde bursdag, så takk. Hehe, det var ganske rart å fylle år og avslutte kvelden halv syv, det var ikke helt sånn jeg planla at det skulle bli i fjor ;-) I dag var pappaen til lilleknøtt her, han skal øve seg på å ha babyen uten at jeg er tilstede, hehe. Jeg pumpet 75 ml melk som jeg satt i kjøleskapet, bare i tilfelle, og ammet knøttet før jeg dro. Så var jeg borte i en halv time før jeg kom tilbake. Og med en gang jeg kom inn, sa pappen "Takk og lov at du er hjemme igjen!". Ungen hadde begynt å grine med en gang jeg gikk ut døra og hadde drukket opp melka, selv om han ikke var sulten. Stakkars pappaen var helt svett, haha! :-D Lurer på om det finnes noen gode triks mot separasjonsangst? Er det ikke rart at ungene bestemmer seg for å være kjeeempesøte akkurat når vi skal legge dem? ;-))
snille_snille Skrevet 11. desember 2009 #55 Skrevet 11. desember 2009 Nå har jeg vært til manuelterapaut med mini. Det viste seg at han hadde stivhet i nakken slik at det gjør vondt for han å vri hodet den enen veien. Vi skal på flere behandlinger så får vi krysse fingrene for at det er dette som er grunn til at han er så urolig på kveldene og nettene. Eelis, hvordan har det gått hos dere? Er han bedre etter flere behandlinger?
hønny-bunny Skrevet 11. desember 2009 #56 Skrevet 11. desember 2009 Heia folkens,jeg er ikke inne hos dere enda,men hvis legene får det som de vil,blir jeg satt igang neste fredag,da er jeg i uke 37. Har ligget inne i natt pga,begynnende svangerskapsforgifting,og blodet mitt er for tykt selv om jeg tar blodfortynnende. Men siden trykket mitt roet seg i natt,har jeg fått slippe hjem til sofaliv i en uke,for at nurket skal få en uke til i hybelen sin. Men hvis jeg blir dårligere igjen,blir det baby fort. Gleder meg til og skravle litt med dere her,nesten ingen igjen på BIM,litt kjedelig...sett fra sofaperspektiv hi-hi
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 11. desember 2009 #57 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har neste runde nå på mandag, men allerede er han mye bedre. Nå ligger han ikke i en "bue"
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 11. desember 2009 #58 Skrevet 11. desember 2009 Her gikk det litt fort (og så litt sakte, pcn min trengte en time-out). Det jeg mente var at han ikke lenger ligger i en "bue" når han ligger på magen. Og han "knirker" ikke like mye, det er lite knøvling på han nå. Men han trenger nok en liten runde til, han er ganske stiv enda. Regner med det går bedre etter neste gang :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå