Gå til innhold

Vestlandsfanden, Uglemamma og evt andre, er dere her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er jo vanvittig glad for at hun har en pappa hun roer seg hos. Noen ganger er det nok tilfeldig, andre ganger er jeg sikker på at hun merker at jeg og blir lei meg når hun gråter:P

Mi er egentlig veldig snill og grei og gråter lite så når ho først setter igang og ikke lar seg trøste så lett så blir jeg litt fortvila...

Håper behandling hos manuellterapeut fungerer for dere da, er jo ikke noe vits i å slite unødvendig mye når det kansje er noe de kan gjøre noe med:)

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+pepperkakemannen!
Skrevet

Jeg har også hatt urolig baby (urolig hele døgnet). Han gråter ikke, men knør noe sinnsykt. Han har også en "favorittside" å legge hodet på, og bruker konsekvent den siden. Han sover utrolig lite på dagtid, av og til bare en time på fjorten timer. Fødselen min gikk greit uten komplikasjoner, men det gikk sinnsykt fort, så han fikk hard medfart. Jeg var hos manuellterapeut i dag, og hun fant en låsning i nakken. Så hun dyttet og dro litt i han (det så brutalt ut, og ungen hyyylte, men det var ikke så ille som det virket som), og etter det har han sovet. Han sovnet tilogmed på gulvet uten at jeg trengte å bære han, og det har han aldri gjort før! :-)

Så dra til manuellterapeut, det anbefales!

Skrevet

Det der hørtes kjempebra ut eelis! Legen viste ikke om det kunne være noen låsninger, men gutten min har også en favorittside og han likte ikke når hun prøvde å få han til å snu hodet. Som nevnt var det en veldig brutal fødsel så hun ville ikke utelukke noe. Nå har jeg fått time neste uke så får vi se om det kan hjelpe. Må du ha flere behandlinger eller holder det med denne gangen?

Skrevet

så utrolig kult med denne tråden, slenger meg med i gruppen av andre jeg også! fikk lille junior 15.10, godt å ha han her ute og få kroppen for seg selv igjen... følte meg litt vel mye som en hvalross på slutten, hehe!:) mange kjente navn fra tiden på bim, moro å få en oppdatering på hvordan det går med dere og den nye tilværelsen.

kjenner meg såå igjen i innleggene her, både med skriking på kveldstid og snudd døgnrytme.. heldigvis har vi en naprapat som har lært oss div.øvelser som vi kan bruke når skrikingen, og "knyingen" er på det verste.. det hjelper, han får ut mye luft. junior sov godt på dagen, 2-3 timer i ett strekk, men var og er mye våken på natten. ofte måtte vi opp hver time, grøss og gru... vi fikk råd om å gi mme på kvelds og natterstid for at han skulle sove lenger, men det endte med at han fikk mye forstoppelse,magesmerter og jeg fikk mindre melk..ikke sov han så mye bedre heller. og nå når jeg har gått tilbake til å fullamme, så stagnerer vekten hans.. fra å legge på seg 300 gram i uka, til bare 100 gram denne uka. æsj og usj!! ikke lett dette altså..barnelegen ga oss råd om å flytte han i egen seng på soverommet vårt, han lå nemlig sammen med oss, hun mente at vi vekket hverandre på natten. tror kanskje det har hjulpet litt, men som nevnt over her, når man tror de begynner å lage rutiner, så endrer de dem igjen! begynner å lure på når han skal flytte på eget rom, sambo vet jeg ønsker han ut så fort som mulig, men det er ikke på tale for min del enda! har dere tenkt på hvor lenge deres søte små skal sove på samme rom som dere? og, så fikk jeg spørsmål om når vi skulle døpe han her om dagen. dåp har jeg liksom ikke rukket å tenke på enda engang!! har dere?

Skrevet

Jeg veldig koselig og lese om alle de kjente her inne altså:) Ang å la den lille sove på eget rom tenker jeg frem til 6 mnd, tenkte ikke amme så mye lenger enn det rett å slett hehe. Det blir kanskje litt lenger da vi flytter rundt den tida, men tror det er greit å få de "ut" etter en stund hehe :)

Uff dåp ja, nei det har ikke jeg rukket å tenke på heller, syns dagene og ukene flyr, lille er 8 uker idag allerede, blir nesten trist av tanken jeg. Er nesten sånn noen ganger at jeg savner fødselen, (selv om det var litt tøff) og dagene på sykehuset. hadde familierom så vi var der alle tre sammen, var liksom noe magisk over de dagene..

Har også prøvd mme, men tror ikke det gav noe særlig mer effekt egentlig, for i natt sov han fra 20.30- 03 tror jeg.

Er det bare meg som er så trøtt noen ganger at jeg ikke husker tidene for mat gjennom natta når morgenen kommer hehe, husker liksom ikke om det var igår eller i dag hans spiste kl 05 osv hehe...

Skrevet

snille_snille: Jeg skal tilbake om fjorten dager, men jeg fikk ikke helt med meg om det var fordi han ikke er fikset enda, eller om det er fordi hun vil sjekke ståa, hehe. Det har i hvert fall hatt god effekt hittil, han hadde en liten time der han var våken tidligere, og så har vi tatt oss en to timer lang lur på sofaen :-) Han har knødd lite, og er i veldig godt humør, selv om hun sa at han kunne bli litt ekstra grinete utover kvelden. Håper på samme effekt for dere! :-D

Ang dette å flytte ungen på eget rom. Jeg har bare ett soverom, men kjenner at jeg trenger eget soverom snart. Så jeg er på flyttefot en gang til våren/sommeren. Hadde jeg hatt et til soverom, hadde jeg nok flyttet han med en gang ;-) Det blir sikkert annerledes for dere som ikke er alenemødre også, dere har jo et samliv som skal pleies litt og en mann som skal på jobb.

Skrevet

Hallo!

Er her jeg også! Bruker imidlertid adskillig mindre tid på internett nå enn for noen små uker siden.. Tiden flyr så fort! Her går det stort sett i amming og bleieskift. Fikk aldri til ammingen med storesøster, så går virkelig inn for det denne gangen. Men jeg må innrømme at jeg ikke er verdens største amme-fan.. Synes rett og slett det er ganske så kjedelig å sitte rett opp og ned og amme store deler av døgnet. (sikkert forferdelig politisk ukorrekt å si, men sånn er det nå engang..) I tillegg gjør det fremdeles ganske så vondt i underlivet etter alle riftene, og da er det å sitte ikke akkurat veldig behagelig i seg selv. Og småen er ikke særlig velvillig når det kommer til å amme liggende.

Håper det går seg til etterhvert, skal kjøpe smokk i dag, mistenker nemlig at han bruker meg litt som smokk også..

Alt har gått bra med storesøster, litt ekstra trassing første uken, men nå ser det ut som om hun har akseptert den nye situasjonen. Er så stolt av lillebror og skal vise ham frem når vi har besøk. Og kommer løpende inn hver morgen for å si hei til ham. Så det er jo bra!

Nå kommer snart helsesøster på hjemmebesøk, er kjempespent på å se om han har lagt godt på seg. Håper det, så jeg ikke føler all ammingen er bortkastet..

Skrevet

Hei igjen, så artig at denne tråden lever da!:D Jo fler jo bedre. Fint om vi kan holde kontakten!

eelis; jeg lekker ja! Det hender seg at jeg er klissblaut foran om natta, både av svette og melk, det er skikkelig lækkert;P har nattsvette innimellom også, jeg har begynt å veksle mellom det og å hutre og fryse! Merkelige greier. Får meg ikke til å sove med bh og innlegg, men sover i singlet etc og pleier av og til å putte papirinnlegg inni, men de sklir jo til alle kanter.

Har ikke prøvd kokt vann til øynene, skal det hjelpe? Jeg får høre med barnelegen, vi skal dit om et par uker.

I dag har hun skreket MYE:O Ligger i senga si nå, og er rolig selv om hun ikke har sovnet enda!:D det er ganske utrolig, siden jeg knapt fikk dusje før i dag, og lagde meg middag kl 2230! Måtte nemlig bære og bysse og synge. La jeg henne ned var det hundre og ett ute for henne... Var på barseltreff i dag også, der hun illskrek og jeg ble dritstressa og svettet som bare det, og måtte dandere med putene mine for å gi henne mat. Vi forstyrret jo timen, vi hadde med fysioterapeut:) I morgen skal vi på ammepoliklinikken, jeg HÅPER de kan hjelpe oss å amme på klassisk vis, for det er virkelig slitsomt å ikke kunne det. Men vi får iallfall til å amme, og jeg har mye melk, så skulle vel egentlig være fornøyd med det også da:)

Godt å høre at det er flere med babyer som gråter! Innimellom er det jo nesten umulig å komme seg ut, for jeg må jo dusje og ordne meg selv også, og ikke minst spise! Er dere mye ute, og er dere med i barselgruppe? Vi har hatt to treff på helsestasjonen nå, og skal begynne å treffes selv. Det blir nok artig å være sammen med andre mødre og babyer:)

Så inne på bim at Tigerlise har født!:) Hun skulle komme med fødselshistorie senere.

Skrevet

Ja, kokt vann skal visst hjelpe, man må bare huske å vaske innover mot øyekroken :-) Nattsvette hørtes rart ut! Blir du varm da, eller bare svetter du? Jeg må være litt ekkel og spørre dere, har dere merket at svetten lukter mer etter at dere fødte? Her nytter ikke deo for menn engang! Æsj!

Kian har også vært vanskelig i dag. Vi var på besøk hos farmoren og farfaren hans i dag for første gang, og da ble han holdt våken, så han var overtrøtt til tusen da jeg skulle legge han. Heldigvis var han i godt humør da han var på besøk, besteforeldrene ble jo såå sjarmert! :-) Men nå sitter jeg og lurer på legging av baby, hvordan gjør dere det når ungen gråter "uten grunn" etter at dere har lagt den? Altså bare fordi den vil opp og få kos? Gutten min hyler og vræler og vil IKKE ligge alene i sprinkelsenga, men jeg vet liksom ikke om jeg gjør rett i å ta han opp/legge han til puppen (han bruker meg som smokk, er ikke sulten)? Han kan bruke både en og to timer på å sovne, og da sovner han i armene mine før jeg legger han forsiktig ned i senga og lister meg ut. Skal jeg bare la han skrike seg i søvn, eller hva skal jeg gjøre? Tror jeg må lage egen tråd om det, hehe...

Vi er ute hver dag! Enten det er bare trilletur, bytur eller besøk. Jeg var med på sånn svangerskapskurs med Amathea, og nå har vi avansert til å bli mor/barn-gruppe. Vi møtes på fritiden også, det er kjempekoselig :-)

Skrevet

Hei:)

Jeg plages med nattsvette ja, føler meg som ei kjærring i overgangsalderen;P Jeg vil tro det er hormonelt og at det vil gå over? Svetter mest på brystet og i nakken, er skikkelig blaut æsj. Jeg kjenner vel ingen annen lukt av svetten, men tror jeg har hørt at det kan skje.

Angående å la babyen ligge å gråte, klarer IKKE jeg det iallfall... Jeg får så dårlig samvittighet om jeg lar henne ligge i 10-20 min fordi jeg må bli ferdig i dusjen, henge opp klærne, smøre ei brødskive og spise den etc.. Men av og til må jeg bare, om hun har dager som denne, der hun nesten ikke sover og bare vil bli båret. Det heter seg vel at man ikke skal la babyer skrike mer enn 2-5 min før man tar de opp, det hender seg at det blir litt lenger her dessverre, men da snakker jeg til henne iallfall. Og går bort til henne innimellom selv om jeg ikke tar henne opp. Jeg tenker at skriking er jo deres måte å kommunisere på, og om de blir liggende alene og gråte lenge blir de vel veldig redde? Jeg begynner å grine selv jeg, om hun er utrøstelig:( Men jeg tenker at hun er baby nå, og når hun blir litt større blir det jo bedre. Så jeg bysser og laller så godt jeg kan...

Har noen av dere andre noen råd eller tips kanskje? Kanskje flergangsmammaene?

Skrevet

Hei jenter. Samme problemet her, ikke bare bare å komme seg ut døra om jeg ikke har samboer hjemme, hehe. Gullet her er på samme måte, ofte syns jeg. Enten sove, spise eller ligge våken og gråte hvis han ikke får oppmerksomhet, han er ikke flink til å ligge å pludre for lenge... slitsomt!!! Men så er de så skjønne da, hehe

Vi har ikke startet barselgruppe ennå, men begynner neste uke, det blir spennende, håper det er noen man er litt på nett med liksom. Ikke bare supermødre som er perfeksjonister hehe, for der er ikke jeg føler jeg...

Tigerpote: Tar babyen din flaske?? Jeg er ikke kjempe komfertabel med å amme ute da jeg får det best til liggenede, og han kaver så når vi sitter, så jeg tar med flaske når vi skal på kafe, og varmer den bare der. Kan liksom ikke slenge meg på sofaen der hehe...

Jeg klarer ikke la han ligge å gråte mer enn et par min egentlig, så når jeg legger han, legger jeg han ofte i vår seng, for da sovner han der etter pupp. Han ligger på en liten dyne, men en over, letter å flytte han senere uten å vekke. Så 1 timen våkner han stadig og sutrer, men han roer seg så fort han føler ansiktet mitt i sengen inntig han, så gjør jeg det et par ganger, og da sover han. Begynte med det denne uka, kl 20 tre dager på rad nå, og må si det er litt deilig og få stua for seg selv noen timer før man køyer.

Skrevet

Jeg er jo enig at man ikke skal la de små ligge å skrike uten at vi tar de opp, men hva gjør dere når de ikke slutter å skrike når dere har tatt de opp? Gutten min kan skrike som bare det på ettermiddag/kveld/natt, uansett hva vi gjør skriker han. Det har endt opp med at vi ligger i sengen vår (han ligger godt mellom meg og pappane) og vi holder rundt han mens han skriker. Er dette også "feil"? Han får jo all oppmerksomheten vår, men vi går ikke og bærer på han. Når han holder på slik som dette nytter det ikke å gi pupp hvis det ikke er mat i den, han spytter den bare rett ut!

(tror jeg legger denne inn på tråden din om skrike seg i søvn også eelis)

Skrevet

Hoi hoi, her er jeg også :) Hvis noen husker meg da :) Fikk gutten min en dag over termin, 18.10. Har ikke vært så mye på dib, døgnet strekker ikke til, hehe..

Her går det over all forventning, jeg har virkelig fått en snill og harmonisk baby. De første dagene bare spiste og sov han, og ble litt etter litt mer våken. Utrolig lite gråt på han, kun hvis han var sulten.

Ammingen gikk veldig bra fra dag 1, men så begynte jeg å stresse med at jeg ikke hadde nok melk, og ble redd han var sulten, og supplerte med mme. Det gjorde igjen at jeg mistet melk..

Men jeg ville jo ikke slutte og amme, så jeg kuttet ut mme tvert, og lot han bare ligge og suge på puppen hele døgnet, og etter 2-3 dager, så var melkeproduksjonen oppe igjen :)

Har vært heldig med ammeteknikk, han suger fra alle vinkler, hehe, og jeg er komfortabel både sittende og liggende. Bruker også tvillingstilling av og til. Men jeg koser meg ikke like mye med ammingen denne gangen, for jeg føler at jeg aldri har tid nok til å la han ligge og kose seg med maten.

Da jeg fikk Emma, så var det skikkelig kose-tid for oss, kunne sitte og stryke og kose henne i timesvis, mens hun lå og puppet på meg. Da var det jo bare oss to, så jeg trengte ikke ta hensyn til noe eller noen.

Men jeg føler at det går bedre nå enn for et par tre uker siden, klarer å kose meg mer nå :)

Vi var på helsestasjon igår på 6 ukers kontroll, og det gikk veldig fint, bortsett fra litt avvik på vekten. Han har lagt på seg 920 gram siden fødselen, og hadde ikke lagt på seg så mye som han burde gjort fra sist veiing, så kurven hans hoppet ned en linje, på minus-feltet.

Helsesøster sa at hun ikke bekymret seg enda, men vi skulle se på det til neste kontroll.

Jeg syns han spiser bra, men han gulper som regel opp ganske mye etter han har spist.

Han har sovet natten igjennom fra fødselen, avbrutt av to måltider, som han da har fått i sengen min. Men forrige uke begynte han å sove uavbrutt hele natten, og det ser han ut til å fortsette med :) Sover fra halv tolv-tolv om kvelden, til alt mellom sju og ni på morgenen.

Revnet en del under fødselen, og slet med mye smerter etterpå. Ble sendt flere ganger opp på barsel-polen, pga infeksjon og masse sting som ikke løste seg opp. Var ikke helt forberedt på at jeg skulle få så mye smerter etter fødsel, så jeg ble veldig nedfor og deppa av å ha så vondt.

Men nå har endelig ting grodd, betennelsen er på vei bort, og livet er bare herlig om dagen :)

Dere som har vært på 6 ukers kontroll: Hva veide babyen, og hvor mye hadde den lagt på seg fra fødsel da? Hva med lengde og HO?

Mathias var 3700 g ved fødsel, 50 cm lang og 34 cm i HO.

På 6 ukers kontrollen var han 4620 g, 57 cm lang og 38 cm i HO.

Skrevet

Kian var 3022 g ved fødsel, 46 cm lang og 34 cm i HO.

På 6-ukerskontrollen var han 5110 g, 52,5 cm lang og 38,5 i HO.

Vektkurven hans er nesten vertikal, hehe...

Så godt å høre at ting går bedre, og at du ikke gav opp ammingen, mamman til Emma+lillebror! :-)

Idag la jeg lillegutten min klokka 21 i min seng. Han sovnet momentant, og har vært våken én gang for å få mat. Han sovnet igjen med en gang. Lukter jeg suksess??

Skrevet

Min veide 4430 g 53 cm og 37 i hode, ved 6 ukers, som var når han var 7 uker :) veide han 6480 g hehe og var 61 cm, hode husker jeg ikke helt, men stor gutt.

Han har begynt å gulpe veldig mye i det siste, og kommer mye, men hs har sagt tidligere at det er ikke så mye mat som det ser ut som, for er mye spytt blandet i det.

eelis, SÅ bra, håper det hjelper:)

Skrevet

Hei!

Jeg er her! (Jeg setter også meg selv under "andre" ;)) Er jo sen novembermamma, så er litt senere ute enn mange av dere andre her... Gutten er bare 2 uker, så her går det mest i soving, bleieskift og litt grining. Han blir mer og mer våken og kravstor! Lys våken fra klokka 6 om kvelden og til han endelig sovner i 01-tida! (Og da har vi gjerne prøvd en og en halv times tid med å få han til å sove.) Men sånn er vel barn..? Godt å se at han har en selvstendig og sterk vilje, i alle fall! (Og mammaen min sier at han kanskje ligner litt på meg i temperamentet ;))

Skrevet

Hei;) Jeg var inne å leste mye på bim, men er ikke så flink med innlegg selv..;)

Kjekt å lese hvordan det går med dere andre:) Her kom prinsessa den 27 okt, 2 uker før termin.. Hun var 3604 gr, 50 cm lang og 34 cm rundt hode. Skal på 6 ukers kontroll på onsdag, blir spennende å se hvor mye hun har lagt på seg;)

Hun er heldigvis veldig rolig av seg, sover veeeeeldig mye:) Har noen økter hvor hun er urolig, men det må man regne med;) Har enda ikkje begynnt å legge henne på noe tidspunkt, legger henne når vi legger oss;) Så nå er det natta:)

Skrevet

kjekt å sjå at det va liv i dekan. blei så stille her ei stund. veit ikkje om de hugsar meg, men eg hugsar vertfall dekan. Eg fekk ein skjønn gut som heiter Peter den 19 okt. 4070g, 51 cm og 36 rundt hovudet. han et og søv og e berre kjempe snill. han et kansje 2 gonger om natta og eller so søv han :D kjempe deili.

Skrevet

Kjenner igjen mange hær =)

Var en del aktiv inne på bim,

men sjelden man får tid no:)

Fikk en liten jente den 10september,

så på torsdag er hun 3mnder.

Tiden flyr...

Skrevet

Hei igjen, så artig å se at tråden lever fortsatt!:D

Jeg synes dagene bare flyr jeg, og plutselig har jeg ikke vært her på dødslenge, eller noen dager iallfall;) Siden sist har vi forsøkt å etablere noen rutiner!:D Vi har vært ute hver eneste dag nå de siste 8 dagene, og det er gøy! Jeg legger henne i senga si hver kveld, og der pleier hun nå å roe seg ned, og sovne (unntatt nå i kveld, da har jeg måttet ta henne opp noen ganger, for å bysse lalle). Hun sover godt nesten hver natt, og våkner noen ganger for pupp. På det meste sov hun i 9 timer!i strekk!! Da ble jeg nesten redd over hvor lenge det var siden sist hun hadde fått mat.

Også har vi begynt i barselgruppe, de virker koselige alle som er med der. Og vi har vært på ammepoliklinikken og NÅ FÅR VI TIL KLASSISK AMMESTILLING! Det er så befriende. Jeg må fortsatt ha noe under henne helst, men det holder med jakka mi om vi er ute feks. Tvillingstilling er fortsatt favoritten, men vi har iallfall lært den vanlige stillingen:) Flaske vil jeg ikke begynne med. Orker ikke enda en oppgave med pumping, koking av flasker osv. Og vil ikke forvirre henne med smokk, flaske og pupp.

Jeg er så innmari glad i den lille ungen min!:D Også har hun fått så ekstra god lukt de siste dagene, jeg spør henne om hun har hatt på seg babyparfymen sin:) hva kommer lukta av egentlig??? JEG har jo ikke på henne noe hehe...Ups, nå gråter hun igjen!

Skrevet

Jeg fikk på meg en av mine gamle bukser i størrelse XS i dag!! Jeg som har gått ned "bare" 14 kg :-D

Jeg har hatt en kjempetrivelig morgen med en unge blid som sola. Han prater og smiler masse, også ler han, bare uten lyd. Så søt! Pappaen hans badet han i går kveld, og da plasket og "lo" han. Jeg var heldig som hadde kameraet innen rekkevidde - fikk mange morsomme bilder :-)

Gratulerer med ammestilling-suksess Tigerpote! Og at leggingen går så greit må jo være himmelriket, jeg har bare gitt opp å få knøttet til å sove i egen seng...

Skrevet

Wow, så tynn du er, xs er nok en str jeg aldri har brukt, kanskje da jeg var 10;) hehe. Men jeg er født robust jeg da, var den største babyen av alle;)

Men jeg har også gått ned 13-14 kg (13 i dag, jeg går opp og ned 1 kg), så har 9-10 kg igjen til startvekta... Men det har liksom stoppet opp, jeg ble nok bortskjemt med å gå ned 13 kg på 2,5 uker! Men jeg spiser en sånn stor sjokoladeplate hver dag, gjerne Bergene melk, så det er kanskje ikke så rart at jeg ikke går ned. Herlighet, det der må jeg slutte med.

Så fine blider av dere begge, eelis! Så nydelig han er:) Så artig at han smilier og ler så mye da! Hun her har også smilt siden fødselen av, men da er det kanskje mer mimikk enn uttrykk for glede så tidlig, men nå smiler hun ofte til meg, spesielt på stellebordet:) Hun liker visst både stellebordet og senga si!

Angående leggingen, har jeg ikke gjort noe spesielt, men bare lagt henne der og tatt henne opp eller prøvd med smokk først når hun gråter. Bare prøv, så venner han seg kanskje til det?

Skrevet

Da har jo du også gått ned MYE! Jeg gikk ned 10 kg på 9 dager eller noe sånt, men så stoppet det litt opp, før jeg begynte å gå ned ett og ett kilo, hehe. Jeg vil egentlig ikke gå ned noe særlig mye mer, selv om jeg enda har 9 kg igjen til jeg når vekta jeg hadde før jeg ble gravid. Jeg var alt for tynn da, bare skinn og bein :-S Hehehe, jeg spiser en pose julemarsipan om dagen, så da kan vi jo slutte sammen!

Takk takk, han er ganske søt ja! En liten tjukkas, jeg vurderer å skifte nick til eelis+julegrisen ;-) Jeg vil se jenta di også, jeg eeer så nysgjerrig! Er det ikke herlig når de smiler fordi de er glade? Herregud, de er så skjønne med de tannløsene glisene sine, også smiler de jo til oss! Åh, jeg blir helt skjelven av den der morslykkefølelsen når bebbisen smiler til meg, hehe.

Men før du begynte å legge henne i senga si, har hun vært av typen som kan sovne på egen hånd? Sånn at du legger henne fra deg, også sovner hun uten "hjelp"? Kian har sovnet av seg selv to eller tre ganger i hele sitt liv (utenom i vogna), og den ene gangen var han helt i koma hele dagen, han våknet ikke engang når jeg skiftet bleie på han... Huff, jeg får vel kanskje bare sette av en uke eller noe sånt til å trene på legging uten at jeg pupper han i søvn. Det funker jo, det er ikke det, men i dag lå han og smattet på puppen i halvannen time, og DET gidder jeg ikke!

Hvordan gikk det med leggingen hos deg i kveld?

Skrevet

Her er jeg også hvis noen husker meg. Fikk en gutt 7. oktober på 3900 og 52 lang. Har en gutt som blir 2 år fra før av. Denne gutten har lagt godt på seg. var 5740 gram og 57,5 cm lang på 6 ukers kontrollen:) vi kaller han av og til for ollebolle.hehe. Han er en litt urolig gutt som gråter en del. vi har funnet ut at han har en stiv nakke slik som storebroren hadde så vi går til behandling hos kiropraktor og håper på at det har like god effekt som med storebror. *Ellers når han smiler er han jo verdens nydeligste synes jeg. Koser meg en del hjemme, men gleder meg til han gråter litt mindre. Ammingen går det helt supert med:) han spiser annenhver time på dagen og hver tredje på natten.

Skrevet

Hallo igjen;)

Frøkna her er ikke av slaget som sovner av seg selv, iallfall gjorde hun ikke det før. Da måtte vi bære og synge og bysse. Vi (eller mest mannen min) kunne gå rundt med henne i timesvis på natta, eller hun hang i puppen min. Gud, så glad jeg er for at det ikke er sånn lenger! Det var sliiiitsomt:/ På dagtid ligger hun i baggen, hun kan sovne der i kortere perioder, men da har jeg gitt henne mye melk og kos først somregel, og hun ligger da som oftest med smokk. Det er ikke alltid hun vil ha smokken, men med litt "jobbing" fra min side, tar hun den somregel tilslutt:) Jeg tror hun tar den litt feil noen ganger. Som i dag sovnet hun i baggen, og jeg kunne dusje og ordne meg uten at hun gråt en eneste gang - luksus! Men når vi skal noe spesielt, rekke noe, da er det ofte ikke så enkelt for meg å ordne meg hehe.. Da vræler hun, og jeg må løfte henne opp og trøste, så tar det et minutt også er det på'n igjen;P Så da må jeg skynde meg å sminke et øye og trøste henne før jeg tar det andre osv hehe..

Jeg sjekket frøkna nå, og hun sover!:D La henne for en time siden, hun sutret litt, og måtte på do, vi skiftet bleie og jeg gikk litt med henne. Men nå sover hun søtt med smokken:) Kan jo hende hun våkner igjen da, men jeg synes det går veldig fint!

I går sovnet hun etterhvert også, men jeg husker ikke når:) Jeg er i tåkeheimen, og det er mye jeg ikke husker...

Jeg vil anbefale deg å sørge for at han er god og mett, gjerne at han har vært på do og fått en del kos før du legger ham:) Nå våknet hun igjen, kanskje fordi smokken hadde falt ut. Jeg gav henne den på nytt, så vi får se. Om hun gråter igjen nå, kommer jeg til å gi litt mer pupp, det hender seg at det gjør susen;)

Angående pupping, kosepupp om kvelden synes jeg det går veldig greit egentlig. Jeg slenger da i en dvd, Sex and the city feks, bryter opp sjokoladen min, setter fram drikke (MÅ drikke mensjeg ammer, blir syyykt tørst!) og lar henne henge der så lenge hun vil. Som oftest ammer jeg ikke lenger enn en halv time tilsammen på begge brystene, med mindre hun vil ha noen pauser da. Det er veldig koselig synes jeg, og er ikke som da jeg kunne sitte hele natta. Men det som funker for oss, trenger ikke å funke for dere, det gjelder nok bare å prøve seg fram:) Håper dere finner den rytmen som passer for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...