Gå til innhold

Vestlandsfanden, Uglemamma og evt andre, er dere her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så busy man blir med de små!:) Rekker ingenting jeg!:oo

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+pepperkakemannen!
Skrevet

Haha, jeg tror det er bare jeg av oss oktoberjentene som er her inne! Jeg skjønner liksom ikke helt hvordan dere får til å være altfor opptatt til dib? ;-)

Hvordan går det med deg da? Trives du som mamma?

Skrevet

Hei!:) Sorry, vi får skylde på ammetåka at jeg glemte å nevne deg!:=00

Jo, jeg trives veldig godt som mamma!:D elsker den lille frøkna vår, hun er helskjønn:)

Nattevåk og det å snu døgnet opp ned gjør at jeg ikke har tid til noe! Det hender seg at jeg sover feks fra to til fem om ettermiddagen, etter det skal hun ha pupp,skift,pupp igjen og 2 skift til , så blir det frokost på meg sånn...klokka 1800??? så kanskje litt hyl og gråt og litt mere pupp, før jeg kommer meg i dusjen klokka 19:) klokka 20 henter jeg posten og lager middag..eller det blir bare brødskive. Da bestemmer jeg meg for at jeg skal prøve å snu døgnet vårt igjen, og legger meg ved midnatt. Men enten sovner ikke frøkna, eller så sovner ikke jeg grr... så blir det mere nattevåk og jeg må legge meg på dagen. Puh. Innimellom slaga må jeg gjøre litt hjemme, spise og sove. Men det er sikkert bare meg som ikke klarer å ha gode rutiner...

Hvordan er dagene dine? Har du gode rutiner? Trives godt med den lille mannen?;)

Skrevet

Hehe, ingen fare, jeg satt meg selv under "andre" ;-) Har jo ikke plass til alle i overskriften vettø!

Så godt å høre at du trives! Snuppa er jo enda liten, så det går seg sikkert til etter hvert. Man må vel være sånn passe beinhard på rutinene, så får du sikkert snudd døgnet :-) Er mannen flink til å hjelpe og avlaste deg når du er sliten? Hvor gammel har jenta di blitt nå (jeg husker ikke, skylder på ammetåka ja!)? Og hvor mye sover hun sånn ca i løpet av et døgn?

Dagene mine er avslappede og behagelige, jeg kan ikke skjønne at gutten er så snill! Jeg legger han klokka 22 ca, og da sover han helt til klokka 10 neste morgen, bare avbrutt av to-tre bleieskift/måltider. Klokka 10 er han drittlei av å ligge i senga og vil stå opp, hehe. Så vi står opp, koser oss med morgenstellet, så ligger han på leketeppet eller i vippestolen og gurgler og koser seg mens jeg spiser frokost. Så pupp, bleieskift, kos og lek, pupp, skift, og en tur ut i vogna. Så sover han gjerne noen timer i vogna mens jeg suller litt for meg selv i leiligheta, så inn og få pupp og kos igjen. Og sånn fortsetter det helt til klokka blir 22 og det er tid for kvelden :-) Han hadde en grei døgnrytme da han kom, så jeg har bare fortsatt på den, hehe.

Åå, han er så herlig!

Skrevet

Å, så herlig:) Sånne dager vil jeg også ha! Vi må virkelig prøve å få til noen rutiner ja. Det var jo det som var planen, at vi skulle legge oss litt tidlig og stå opp tidlig, så leke og gå turer osv.

Hvor mange timer hun sover? Jeg aner virkelig ikke. Noen døgn sover hun kanskje bare 8 timer? Andre døgn mer. Men det er veldig forskjellig, og hun er ikke glad i å ligge i senga si. Vil helst at vi skal bære henne og synge... Andre dager vil hun ha pupp hele tiden. Men de siste nettene har hun faktisk ligget i senga si uten for mye gråt, og hun har færre måltider enn før.

Hun var en måned i går:) hvor gammel er den lille mannen din nå?

Mannen min reiste denne uka for å begynne i ny jobb laaangt unna!:0 Han kommer ikke hjem før til jul. På nyåret blir det 3 uker på og 1 uke hjemme med oss. Men heldigvis er det bare midlertidig, fram til høsten. Mens han var hjemme med oss i hele 4 uker, var jeg jo så bortskjemt;) Han tok seg av nesten alle bleieskiftene, bysset og lallet om natta, handlet, lagde middag og gjorde husarbeid. Merker godt at han ikke er her!

Men jeg får legge meg snart jeg også, og prøve å stå opp i rett tid. I morgen skal vi pynte til advent og setter fram litt nisser også, for vi skal feire jul et annet sted, hos foreldrene mine i en annen by:)

Skrevet

Jeg syns jeg hørte lillen klynke inne på soverommet, så det kan hende dette blir kortere enn planlagt, haha!

Min lille tass sover også dårlig i senga si. Jeg har nå begynt å legge han i senga når han legger seg, men det funker ganske dårlig (han må sovne godt i armene mine, og så må jeg nesten kaste han opp i senga før han våkner av for mye bevegelse). Aner ikke hva jeg skal finne på, jeg hater tanken på at han skal gråte seg i søvn, men det virker som eneste løsning. Dessuten kommer han opp i senga mi en gang i løpet av natta uansett. Jeg sovner nemlig alltid mens jeg ammer på natten, hehe ;-) Hvordan gjør du det?

Han var 6 uker gammel på onsdag, tida går jammen fort! Vi var på kontroll på torsdag, og han har lagt på seg 2300 gram siden vi kom hjem, lille tjukkasen min. Skulle tro jeg matet han med fløte, hehe. Hvordan går det med amming og sånt da? Får du det til?

Så kjedelig at han er så mye borte! Du fikser det nok, men kan tenke meg at det blir noen tunge dager. Du er nå heldig som har en så flink og snill mann når han er der i hvert fall, hehe. Må være heeerlig å slippe å skifte bleie på natta!! Håper snuppa di får snudd døgnet, så det blir i hvert fall litt enklere for deg. De trenger jo ikke å gjøre det så alt for vanskelig for oss, disse bebisene!

Juul ja, åh, som jeg gleder meg! :-))) Jeg hengte opp stjerna i går, gleder meg til å få lys i den!

Skrevet

Vi putter smokken i munnen på henne:) det er ikke alltid hun vil ha den, men når hun tar den virker det som om hun blir trøtt av det (noen ganger) og da kan hun sovne i senga. Jeg tør ikke ha henne i senga vår , er så redd jeg skal legge meg oppå henne! Har henne i senga for å kose og amme, men ikke sove. Når mannen min er her kan hun ikke sove med oss uansett fordi han røyker. Ellers pleier jeg å amme, skifte og så amme litt til og forhåpentligvis slippe å skifte en gang til, for da våkner hun. Noen ganger går vi rundt med henne og synger:) det kommer veldig an på, noen ganger blir hun lys våken i det sekundet vi legger henne ned.

Ammingen går fint - i tvillingstillingen - men vi får ikke til noen andre stillinger!:0 Jeg blødde jo i starten og det var driiitvondt, men det gikk seg heldigvis til etter et par uker. Men å amme liggende eller i den klassiske ammestillingen, ender bare med gråt, vi får det til hvert jubelår. Jeg har visst "perfekte" ammebryst iflg sykehuset, men likevel går det ikke. Hun får ikke tak, det blir gliper og hun glipper. Jeg må liksom presse puppen i en eller annen merkelig vinkel, så det går jo ikke... Men tvillingstillingen er super for oss:) bortsett fra at jeg har fått så vond rygg og nakke:/ ulempen med tvillingstillingen er at jeg må jo ha med meg pute hvor enn vi går, og det gjør at jeg gruer meg for å amme andre steder enn hjemme...må dandere med puter og greier, og blotter puppen mye mer enn ved den vanlige stillingen. Men melk har jeg da! Det er som å slå på en kran. Hun legger på seg godt hun her også, ved første veiing hadde hun lagt på seg over 600 gram på en uke!:0) ammingen går fint til deg og? Hvilken stilling bruker du mest? Hva med nattammingen? Jeg får det ikke til liggende heller, så på natten må vi på med lyset og dandere med alle putene våre...

Det har gått greit uten mannen min egentlig, jeg har liksom ikke hatt tid til å savne ham.. Og nå går det så fort til jul, og da skal han ha 2 ukers juleferie med oss:D

Enn du, du er vel alene om omsorgen? Eller deler dere?

Skrevet

Piiiiip! :D *Vinker og hopper opp og ned* Hei dere! Stakk innom for å se etter kjente og vips,der var dere jo! Koselig å lese postene her, og kjenner meg så veldig igjen,Tigerpus :) Her begynner rutinene å komme seg,men er litt døgnvill generelt ja. Men det er sånn det blir i begynnelsen. Et nurk som har hatt det mørkt og lunt i mange måneder styrer løpet, og da innretter man seg. Men jeg merker jeg har mye bedre døgnrytme denne gangen enn forrige gang. Mye pga at nå må jeg ha det siden jeg har Isa på 3 år fra før. Kan ikke snu alt på hodet da... :)

Døgnet er slik ca... Han får pupp ( ellers flaske med MM siden jeg har slitt med ammingen denne gangen også og må pumpe som avlastning...Men nå begynner jeg å se et lys i enden av den mørke tunnellen... Endelig!) sånn i 23-midnatt-tiden, da får han ca 150 ml,- så sover han gjerne til 4-5 tiden om morgenen...Så får han pupp/flaske da i en time-to,- så sover vi begge til rundt 10-11...Og så står vi opp... Han får mat igjen og tar seg gjerne en ny lur til 15-16-tiden og så opp igjen med mer mat. Så er han våken og opplagt og får mye og oftere mat fram til han er trøtt i 23-tiden igjen. Merker at han "spiser seg opp" til natten...

Det er veldig deilig med en baby som sover så lenge om gangen, da blir det menneske av meg også. Han hadde litt gulsott i byrjan, så jeg måtte vekke ham hver natt for at han skulle få mat,- ellers sov han glatt i 7 timer i strekk.... Sovnet masse på puppen og generelt hele døgnet.

Nå er han mye mer våken og jeg flytter snart opp på soverommet vårt igjen. Gleeeder meg! Jeg har nemlig flyttet oss ned i stuen, hvor jeg sover på sofaen og han i vugge. Isa og gubben er oppe i 2. etasje og jeg ville at de skulle få hele netter med søvn. Og her har jeg tven hvis jeg må mate ham/ pumpe meg i 2 timer om gangen...Samt at det er lettere for meg å stå opp fra sofaen for å være med Balder enn fra sengen min. Her nede har jeg PCen, kjøkkenet med varmt vann og stellebordet på vaskerommet.

Men jeg husmødrer meg fortsatt, finner fram klær til Isa hver kveld som hun skal ha på seg neste dag og legger fram bananer og epler som minifrokost til de når de løper ut døren ca syv. Så har jeg god samvittighet for bare å snorke når de går...

Var på babykino forleden forresten og så Twighlight 2, kjempekos! Masse babyer og mødre og kjempekoselig. Heia for god idè!

Går det bra med dere? Jeg har heller ikke vært flink til å stikke innom her i det siste. Har begynt å spille litt wow igjen,så det tar min tanketomme tid i disse dager. Ellers går det masse i rydding og baby ;P

Så kos å se dere da! :)

Skrevet

Hei, jeg var ikke så aktiv inne på bim, så dere kjenne meg kanskje ikke igjen, men jeg kjenner nå dere igjen;), Jeg er blitt mer aktiv her inne, det er så mye jeg lurer på og så går jeg hjemme alene på dagene så jeg henger en del her inn ja.. Jeg fikk gutten min 15 okt.

Tigerpote, jeg fikk også kun til amming i tvillingstilling, husker hvilket styr det var å komme hjem og finne alle puter og sånt for å klare å amme. Jeg fikk time på ammepoliklinikk og fikk hjelp til å amme i "standard" posisjon. Det er jeg kjempegla for nå! Jeg kjøpte også en ammepute for at det skulle bli lettere å amme. I et par uker så trente vi på liggende amming, vi fikk det til til slutt, men han er så utolmodig at hvis han ikke tar puppen med en gang blir han sur. Jeg sitter derfor og ammer hver natt. Har vendt meg til det og jeg sovner også sittene;)

VI sliter også med døgnrytmen og føler vel ikke vi har en særlig rutine heller, dvs når jeg tror vi har fått en rutine så endrer han den neste dag;) Han er stort sett veldig snill og grei, men holder det gående med skriking kun avbrutt av mat fra ca 22-23 til 01-02. Det ender med at han skriker seg i søvn i armene mine... syns ikke det er noe særlig!! Den siste uken har han sovet i sengen med oss for at vi skal få noe søvn. Gleder meg til han finner ut av dette med dag og natt!

Nå skal jeg prøve å skape litt julestemning i leiligheten jeg og:)

Skrevet

wiiii!! har masse familiebesøk for tiden og nå ammer jeg... busy? jaaa! er på flyttefot også. pakke pakke!

skal skrive mer senere! :)

Skrevet

Å så kos å samle så mange i en tråd!!!:D

Dagen i dag har gått i ett her. Men før klokken 13 var vi oppe, søtnosen min hadde fått frokost og stell også. Det er BRA til oss å være! Og innen klokka to hadde jeg fått ryddet og dusjet også, ikke verst!:) Hun har vært veldig flink til å ligge i senga si både i natt og natta før, så håååper at vi er på vei til riktig spor! Hun virker tryggere i senga si på et vis, og våkner ca hver 3. time for å få mat/skift. Og har sovnet relativt fort etterpå! Ellers i dag har hun grått og grått, jeg tenkte den ene gangen at jeg "bare" skulle bli ferdig med klesvasken og gå på do, med do måtte jeg knipe igjen, for hun gråt så jeg trodde hun skulle revne stemmebåndene sine!:o hun gråt så fælt at jeg begynte å grine jeg og:( Hun sover nå, og vi har fått hengt opp julestjerna og satt fra adventsstakene og satt fram litt nisser:) Nå må jeg lage meg litt mat (les: kyllingvinger og potetsalat), så er ikke så mye å lage egentlig..:) et par venninner sa jeg burde kjøpe meg Fjordland for en periode, for når hun har disse gråtetoktene har jeg ikke sjans til å greie å lage meg noe! Så det får jeg gjøre. Det er bedre enn bare brødskive iallfall.

Snill_snille, jeg tror nok jeg husker deg jo! :) koselig at du henger deg på. Det er ikke bare meg da som ikke får til alle ammestillinger, det virker som om alle får det til unntatt meg nemlig...Jeg har kjøpt ammepute, den er ganske grei, men av og til synker den sammen så vi må dandere og dandere, og når jeg ikke gir henne puppen sporenstreks blir hun nesten hysterisk...:/ det er noe av grunnen til at jeg ikke prøver så veldig med de andre stillingene også.. Jeg lar meg stresse av henne når hun gråter som om hun ble mishandlet, jeg får helt vondt langt inn i sjelen!! Har tenkt på å kontakte ammehjelpen jeg også, for det er egentlig ingen grunn til at vi ikke skal klare vanligs stillinger. Og å ligge og amme hadde jo vært skjønt om natta...

Skal du flytte vestlandsfanden??? FLytte fra kopplammene dine? Lykke til!:)

Uglemamma, deg har jeg savnet! Hvordan går det med brystvorten din som revnet?? Virker jo som om det går fint med dere, det var godt å høre:) Du, jeg så noen bilder inne på barnet ditt, på profilen din, var det Isa du hadde bilder av der??? For jeg viste de til mannen min, og den babyen der er jo kliss lik frøkna her!!;D mannen min ble helt overrasket også over den slående likheten hehe..

Skrevet

Ja, jeg er alene :-) Altså, jeg og faren er jo venner og sånt, og han har blitt veldig glad i guttungen (og for en forandring, han var jo såå negativ!), men det blir nok dårlig med delt omsorg foreløpig, hehe. Til nå har vi samarbeidet veldig godt da, så vi får se hvordan det blir fremover :-)

Hehe, man legger seg ikke oppå ungen! Jeg har i hvert fall gjort det sånn at Kian ligger på andre siden av senga, inntil veggen, og under egen dyne, så da skal det godt gjøres at jeg legger meg oppå han. Selv om han klarer å knø seg fra ett sted til et annet, våkner jeg som regel før han er helt borte hos meg. Men selvfølgelig, det er jo noe man må finne ut av selv. Det er jo deilig å ha senga for seg selv også! :-) Dessuten tror jeg at hvis man samsover, så er det vanskeligere å få ungen til å sove i egen seng etterpå. Det syns i hvert fall jeg, hehe..

Åh, den ammingen er vanskelig altså! Jeg fikk ikke til å amme i den klassiske sittestillingen, jeg heller. Jeg løste problemet med ammepute, anbefales! Nå får til jeg uten den også, men jeg foretrekker liggende amming. Det er det det går i på natten, jeg syns det er så greit å bare dra ungen inntil meg og stappe puppen i kjeften på han når han vræler. Haha. Jeg får ikke til tvillingstilling, men det hørtes så komplisert ut at det kanskje er like greit ;-))

Slå på en kran, hehehe! Kjenner meg igjen i det i hvert fall! Er snuppa di plaget med å sette melk i "vranghalsen"? Her hoster og kaver han så jeg lurer på om han holder på å dø hver gang han spiser... Er det normalt, tror du? Hehe. Gulper hun mye?

Koselig å høre fra Uglemamma også! :-D

Skrevet

hei damer!!! jeg også slenger meg inn under "evt. andre", håper det er greit, hehe! så koselig å lese om dere alle, og at det går greit med dere!!

vi har det kjempebra, lille Gunvor er SÅ grei, litt mageknip av og til men ellers blid og glad. hun sover fremdeles bare et par timer i strekk, men er ennå bare 15 dager, så jeg skal jo ikke klage helt enda, hehe. som du Uglemamma sier så må jeg ha en tilnærmet normal døgnrytme pga Alfred! det går heldigvis bra med ham, han er kanskje litt mer anspent enn vanlig, det er kortere vei fra latter til fortvilelse, men han er kjærlig og snill med lillesøsteren heldigvis. :)

ammingen går også greit, hadde veheheldig såre pupper den første halvannen uken, men nå er det heldigvis på stell, og jeg er kjempeglad for det. hun spiser MYE, og legger på seg bra. :-) hun har en tendens til å sovne etter tre minutter ved puppen, og så vil hun jo ha mer like etterpå, sukk - litt slitsomt med sånn småspising, hihi! men det begynner å bli bedre det og.

gruer meg litt til mannen skal til Korea igjen...han reiser neste lørdag og kommer tilbake rundt 29 des...andre julen uten ham :-( men jeg får holde fokus på the big bucks, sukk. så blir det dåp 1 januar (eneste dagen de hadde ledig til oss!), før det bærer avgårde igjen til Korea med oss alle rundt 10 januar. det blir min siste økt, da, regner med å flytte hjem for godt rundt juni/juli, HURRA!!!! :D:D:D så følger mannen etter ca september.

kjempekoselig å "treffe" dere alle igjen!! :)

Skrevet

Ja, der er du også!:D så artig at vi klarte å "møtes" så mange! dumt å skrive "navn" egentlig, da blir noen utelatt, sorry til deg også!;) Så bra at det går bra med dere alle. Skjønner godt at du gruer deg tl mannen din drar til Korea igjen! Men for meg var det egentlig verre å gå å grue meg til han skulle dra, enn å faktisk måtte klare meg alene. Men så har jeg bare gjort det ei uke også da;)og du har jo 2 barn...

Jeg må si jeg beundrer de som har tvillinger el flerlinger, hvordan klarer de det??? Hadde jeg aldri klart;)

eelis, det gjør hun her også! Svelger feil hver eneste dag, hender seg mange ganger om dagen. Jeg lurer også på om det er normalt? Jeg tenker at det "bare" er melk da, og ikke mat, og om det ikke går bort når jeg setter henne opp, kan jeg vel legge henne over fanget med ansiktet nedover, og slå mellom skulderbladene? Men ekkelt er det ja!:o svelgeparese?? håper ikke det!

Hun har fått kviser i løpet av natten! Mange i ansiktet. Jeg har sett at hun har hatt noen få på haka, men nå er det mange både i kinnene og på haka. Har noen av deres bebiser det? Jeg klinte på litt mm jeg, kanksje det er sunt? Hun verker også fælt i øynene, det har hun gjort helt siden hun kom til verden. Har på mm på det også, men det ser ikke ut til å hjelpe nevneverdig..

Skrevet

hei. skriver under evt andre:) vet ikke om dere kjenner igjen meg, men jeg føler jeg kjenner dere ganske godt=)

Skrevet

Jo, husker deg;P Kan bare snakke for meg selv, men jeg flyttet regelrett inn på bim i en periode, så ikke rart om noen har sett nicket mitt noen ganger iallfall...;)

Går det bra?

Skrevet

Hehehe, kviser ja!! Hormonutslett hadde Kian også, i DRØSSEVIS! De på helsestasjonen ba meg om å bare la det være og gå over av seg selv, men det ble så ille etter hvert at hele ansiktet ble rødt og hovent, og huden sprakk og blødde. Han fikk ikke sove inne i normal romtemperatur, fordi det var så ubehagelig. Det ble bedre i kald luft, så vi var mye ute den verste uka! Jeg laget en tråd om det her inne, og fikk mange gode tips. Det som hjalp for oss var A-creme (en liten brun krukke fra apoteket). Det ble bedre med en gang jeg smurte det på, og forsvant helt i løpet av noen dager :-) Mm skal visst også funke, men jeg var alt for utålmodig, hehe. Så hvis det blir like ille som det var for stakkars gutten min, kan du jo prøve det. Har du prøvd å vaske øynene med kokt vann?

Jeg lurer på om svelgeproblemene kommer av at vi har så mye melk. Det må jo være som å drikke fra en foss! Lurer på produksjonen stabiliserer seg etter hvert, hehe. Det hadde vært kjekt, da slipper man jo lekkasjer også. Er du mye plaget av det? Jeg våkner hver natt og lurer på hvorfor dyna er så våt, og da har jeg lekket melk ut over hele senga. Tisselaken for voksne? Tjaa...

Skrevet

Hei dere. Skriver inn her jeg også, for kjenner alle navnene deres godt fra bim :)

Uff rutiner ja, godt å lese innleggene deres, for jeg begynner nesten å tro de er vi som ikke får det til. Her er det også litt kaotisk til tider, og spesielt den siste uken har han blitt skikkelig sutrete.

Føler at hvis han ikke sover eller spiser gråter han mye. Han kan ihvertfall ikke ligge for seg selv og pludre særlig lenge, og da mener jeg kanskje max 4-5 min, sliiiiitsomt!! hehe Begynner nesten og lure om det er tenne på gang her, han har 1 hvit prikk, men den har vært der siden fødsel, men som sagt, siden han er så fryktelig sutrete. Har også begynt å tygge på hendene sine, men vet ikke om det er fordi det klør, eller om det bare er fordi han akkurat har oppdaget de :) han er forresten 8 uker imorgen.

eelis, han sette melka i halsen her også noen ganger, nå bryr jeg meg ikke lenger, men i begynnelsen spratt jeg opp og trodde han skulle dø ;( haha...uff. Ammestillinger ja, får best til liggenede vi egentlig, syns det er vanskelig å sitte...får det liksom ikke helt til, så er han så stor. 6500 g allerede, de vokser altfor fort :)

Skrevet

eelis, er litt som en foss her også, spruten kan jo stå 1 meter ut av puppet i perioder hehe, ikke så lett for de da tror jeg. Men pøv å ta det værste i en klut eller noe kanskje, og legg han til igjen. Gjør det med lille her, han blir skikkelig forbanna for at jeg avbryter måltidet i 1 min hehe, men fort glemt.

Jeg føler han lille blir så tett i nesa og surklete etter mat noen ganger, og en gnag kom det melk ut av nesa etter amming, hmm... noen andre som har opplevd det?

Skrevet

Så morsomt med så mange oktobermammaer her da:) Kjenner igjen det meste av det som er nevt her og det er utrolig godt å vite at andre går gjennom det samme. Det er jo kjempestas med den lille gutten min, men han tapper meg for energi.

Jeg hadde jo tenkt å pynte til jul i dag, men han satte igang med skikkelige skriking fra ca 4 til 9 kun avbrutt av mat. Jeg eller pappaen var nødt å gå med han hele tiden, satt vi oss ned så skrek han. Han sovna noen ganger og når vi prøvde å legge han i vognen så våkna han, og da var det på an igjen. Håper han ikke skal ha en ny slik periode om et par timer slik han vanligvis har...

Dere som har babyer som ikke har laget seg rutiner selv, gjør dere noe for å få inn rutiner? Jeg har de siste dagene begynt å skru av lys og prøve å synge "når trollmor har lagt sine 11 små troll" (som kun synges før legging) når jeg ønsker at han skal ta natt. Jeg vet ikke om dette har noe for seg, men jeg prøver hvert fall. Har til tider følt at døgnrytmen hans er helt omvendt fra vår, men egentlig så tror jeg ikke han har noe rytme i det hele tatt.

Skrevet

åh så godt og høre du har en dag som vår hehe, samme greiene her gjerne fra 16-7 tida til kanskje alt mellom 20-23 om kveden den siste uka. Enten mat eller gråt, sovner i armene, men våkner nå vi legger han ned.

prøver ikke for mye, da de sa vi bør vente til ca 3 mnd på hs, men litt sånn legge inn på rommet tidligere enn før, kanksje 20 tida, men varierer fra dag til dag hvor mange ganger man orker gå t/r stue soverom hehe..

Ja mange oktobermammaer her, min hadde termin 19 sept, men drøyde til 5 oktober hehe, så ble oktobergutt på oss :) men derav nicket .)

Skrevet

Her kommer det både melk og gulp ut gjennom nesa, i tillegg til at han har vært plaget med tett nese og snørr. Den tette nesa fikset jeg ved å helle litt melk oppi der (klemte ut litt på en teskje), og så nøs han så alt kom ut. Jeg aner ikke hva man skal gjøre når melka kommer andre veien, hehe. Jeg tørker det bare bort og håper det går bra ;-)

Den svartens ungen vil ikke sove! Grrr!

Skrevet

Her var det mange kjente navn fra bim:)

Slenger meg inn under "evt andre":)

Jenta mi ble født 28. okt og har siden da hatt nok å gjøre med å bli vant te livet som mor og har også hatt endel besøk langveisfra så har blitt lite tid på nettet.

Blir nok mer framover nå som jeg er alene hjemme igjen.

Kort oppsummert går amminga strålende, Vilde spiser og legger godt på seg:)

Bruker litt tid på å roe seg på kvelden, men sover stort sett hele natta med spisepause/bleieskiftepause hver 3-4 time.

Tror jeg har vært heldig med en såpass snill unge, gir meg selvtillit nok til at jeg ikke knekker heeelt sammen når ho har urolige perioder med mye skriking.

(Begynner nesten å skrike selv når ho virker utrøstelig, blir så lei meg....:P)

Skrevet

Er ubeskrivelig deilig å lese her om andre som opplever de samme tinga som meg med utrøstelig unge, kviser, unge som "drukner" i morsmelk, snudd døgnrytme osv

.

jeg gikk her i hele går og var dum og tenkte at vilde ikke ville ha meg som mamma fordi ho var urolig og roa seg bedre hos pappaen.... Satt og sippa og prøvde å tenke ut åssen jeg skulle skafe ho en ny mamma...

Hehe, så mange desperate tanker i et trøtt hue:)

Skrevet

Hehe Baremeg&Sprellami... her er det også sånn noen gagner at gutten min kun roer seg hos pappaen... Er jo bra at noe kan roe han, men det er litt sårt å være mamma og ikke klare å roe ned sin egen baby! Jeg prøver å fortelle meg selv at han sikkert bare blir urolig siden jeg lukter melk, men jeg vet nå ikke. Uansett så er det bra at han roer seg et sted, er utrolig slitsomt med disse skrikeanfallene..

I dag var vi på 6 ukerskontroll. Gutten har blit stor:) lagt på seg ca 1200 gram og strekt seg hele 7-8 cm! Men vi har blitt anbefalt å ta kontakt med manuelterapaut, han ble tatt med vakum og brakk kragebenet og legen ville at vi skulle sjekke om det kunne være låsninger som er grunnen til at han er så urolig ved leggetid. Er i hvert fall verdt et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...