Gå til innhold

Jeg er 22 år og er gravid med nummer tre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut at jeg er gravid igjen, ikke planlagt...

Jeg ble 22 år forrige måned og venter nå altså nummer tre... Det er helt vilt, syns jeg. Hadde ikke sett for meg det. Jeg skulle ta utdanning til høsten igjen og begynne å jobbe etter det.

De andre barna mine er 1 og 2,5 år. De har samme pappa..

Den i magen er med en annen igjen.

Hva tenker folk om sånt egentlig? At jeg er en jævla hore? At jeg får unger i hytt å pine for å sitte hjemme å snylte på nav?

Og et spørsmål til.. Høres det værre ut å ha tre barn med to menn, enn å ha to barn med to menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ventet nummer 3 når jeg var 21.Men med samme mann.

Tenker aldri over hvem som har barn med hvem, fordi jeg er altfor opptatt med mine egne problemer og mitt eget liv.

Lykke til! Koselig for barn å få søsken. Håper ting ordner seg for deg.

Velger å ikke svare på siste spørsmålet ditt. Det er så irrellevant.

Skrevet

Må du beholde?

Hva skal du gjøre med utdannelsen og penger?

Skrevet

Nei, jeg må ikke beholde. Men jeg beholder heller, enn å angre på en abort...

Jeg er alenemor nå, og får fremdeles penger av nav. Jeg ville begynt på utdannelse og jobb til høsten igjen, men det blir isåfall satt på vent enda et år.. :(

Skrevet

Det var jo et sinnsykt dårlig svar: "Må du beholde?"

Jeg tenker ingenting spesielt, annet enn at det kan bli litt tungt.

Jeg er også 22 år, har to barn på dine alder med samme mann.

Man er ikke idiot selv om man er ung mor, og som med eldre mennesker som unge, så har man ingen garanti for at forhold kommer til å vare.

Folk klarer å ta utdanning selv om man har barn, er ikke et nytt fenomen. Og vil man vente noen år med utdanning, så finnes det tross alt jobber hvor en fortsatt drar inn penger.

Lykke til, hva enn du finner på :)

Skrevet

Om du ikke er sammen med denne ungens far heller syne jeg det bare er dumt å skulle beholde enda en ungen når du ikke har jobb og utdannelse og heller ikke kan forsørge dere.

Skrevet

Hva jeg tenker?

At du er utrolig dårlig til å planlegge livet ditt.

Skrevet

Hehe, ja som sakt var dette uplanlagt ;)

Hi

Skrevet

Hva jeg tenker? At det er mindre smart å skulle få nok en unge når du allerede er alenemor, ikke har penger og ikke har utdannelse

Skrevet

Det er vel sånnt som skjer :) Du får vel hjelp fra staten vil jeg tro..? :)

Er du alene eller blir dere samboere?

Men om du ikke synes det er lurt med flere barn, så finnes det både kondomer og p-piller og masse rart å sikre seg med :P

Ville satset mer på jobb enn en utdannelse den første tida jeg da.. Greit å ha en jobb som er ferdig når du kommer inn døra hjemme, og som gir deg ordentlig lønn :)

Skrevet

Jeg har ikke fortalt noe til barnefaren enda... Vi har ikke så mye kontakt lenger... Men vi blir nok ikke samboere nei.

Jeg får enda penger fra nav, og gjør jo det i to år til om jeg må for minste min. Beholder jeg denne så kan jeg jo få noen år til. Men det er ikke det jeg vil, jeg gleder meg til å tjene mine egene penger!

Tusen takk for svar :)

Hi

Skrevet

Lett for andre å dømme. Jeg tenker stakkar deg og stakkar barn. 3 barnsmor og 22 år. Hvem setter seg selv i en slik situasjon tenker jeg. Når du i tillegg sier to forskjellige fedre og at du nå er alenemor... Jeg tilegner deg visse egenskaper og dømmer deg uten å kjenne deg. Dårlig gjort av meg egentlig... Men så har jeg sett mye og jobber med barn som havner litt på skråplanet og det er en del fellestrekk. Lett å ta alle under en kam da, selv om det finnes unntak og gode mødre.

Lykke til uansett!

Skrevet

Syns du er tøff jeg, som velger å beholde :)

Du er ung, og jeg håper virkelig du har mange som stiller opp.. Studier får du alltids mulighet til senere..

Det er utrolig hva man får til med rett innstilling!!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tenker ikke at du er en hore... Hadde ligget med flere enn 2 jeg før jeg var 22 =P

Men tenker vel kanskje at det ikke er helt smart å være 22 og alenemamma til 3, for å være helt ærlig.

Men noen ganger blir det jo sånn, og da må du jo bare gjøre det beste utav det...

Skrevet

... "folk" kommer jo til å tenke at du får enda ett barn for da får du offentlig støtte enda ett år til. det må du bare forberede deg på at folk kommer til å tro. men gjør det noe?

jeg er 23 og venter barn nr 3. jeg har "snyltet" på statskassa jeg!

men nå har jeg jobb (bare ringevikarjobb), er sykemeldt nå og blir sikkert det frem til fødselen, jeg har samboer som også er far til barn nr 2 (barn nr 2 er 10 mnd, jeg skal ha en gutt i februar) vi har vært sammen siden jeg ble gravid med barn nr 2, men ble først samboer for ett havt år siden.

du sier dette var uplanlagt, (og det tror jeg på!) men regner med at du har gått på prevansjon? visst jeg forstår det rett, så er du sjokkert over at du er gravid? eller slurva du med pillene? for da, kan det jo ikke ha kommet som noe sjokk..

det som er mest dritt her, er jo at du har ingen jobb, ingen utdannelse, ingen KJÆRESTE, og ingen SAMBOER. så er du gravid...

det jeg mener her, er at det er jo litt voldsomt at du har 2 unger, venter nr 3, ingen jobb, ingen mann...

men som sagt, har jeg vært der selv, og jeg klarte meg fint!

det kommer til å bli jævlig travelt, men det vet du vel.

og folk kommer til å snakke om deg, men drit i det! du vet jo at du ikke gjør dette for å få penger av staten! men at du er blitt gravid, og velger å beholde babyen.

Skrevet

Jeg tenker egentligt bare det at du får det frykteligt travelt fremover;) 3 så tette barn blir en utfordring uansett hvordan du ser på det. Men det kommer jo også ann på hvordan fedrene til barna, hvor flinke er de til og stille opp??

Men uansett så har du 2 valg: å beholde eller og ta abort. Beholder du babyen så kommer du aldri til og angre. Tar du abort er det store muligheter for at du kommer til og angre. Men ikke sikkert du gjør det heller, med tanke på hvordan livssituasjonen din er nå.

Du er ennda ung, og har livet foran deg. kanskje ikke så enkelt og finne deg en ny mann etter hvert heller med 3 unger? utdannelse kan du alltids ta senere. Dessuten har lånekassen gode ordninger for aleneforsørgere.

Du må rett og slett bare tenke godt igjennom dette og hva du vil evt sankke med noen om dette. bare du som kan ta denne avgjørelsen, men tenk deg grunndig om;);)

Skrevet

Jeg har gått på ppiller, men de har svikta meg en gang før, altså blitt gravid på piller før. Siden jeg hadde eggløsning ca to dager før vi hadde sex, så hoppa han av i svingen i tillegg... Så dette kan jeg vel egentlig kalle max uflax! :( Skal sies at jeg har hatt omgangssyka, så kan være ppilla har kommet opp igjen, jeg vet ikke. Men tatt hver eneste en til samme tidspunkt hver dag..

Jeg tenker og tenker og tenker enda mer... I kveld kommer bestevenninna mi over for å snakke med meg om dette. Jeg har ikke fortalt det til noen andre, ikke engang han som eventuelt blir far til barnet. Jeg håper det hjelper å snakke litt med hun.

Hi

Skrevet

Vil ikke tørre å påstå at dette er et smart valg, men det er iallefall et valgt som du står ved. Du trenger ikke nødvendigvis å være ei hore, da skulle du jo hatt flere. At du får unger for å forsørge deg tviler jeg også på siden det koster flesk å ha barn etterhvert.I det tilfelle ville jeg ha antatt at du var stokk dum! Jeg ville nok ikke ha valgt det samme for meg selv, men det er svært få liv som blir akkurat sånn man tenkte.. Hadde enkelt klart å tilgi en abort fordi jeg kunne ha fått barn senere og sett den situasjonen man er i er grunn nok..

Tre så små unger er krevende for alle, alene er det enda verre, så sender deg et lykke til!

Regner med at du kommer til å jobbe beinhardt og når du er tretti kan du sende fingeren til alle oss som hever øynbrynene og rynker pannen nå.

Skrevet

Jeg tenker at sånne som deg koster samfunnet, men det er bare å stå på å få det til å funke.....for det er tross alt JEG som betaler for dette!!

Skrevet

Jeg er 23 og har to barn, en på 3 og en på 1, min samboer er far til minste. Vi har bodd sammen siden juni 2008 og gifter oss til våren. Vi planlegger å prøve på nr 3 etter bryllupet, men jeg vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon. En ting å klare barna nå, men når den eldste kommer i skikkelig trass da er det ILLE å være alenemamma, jeg var alene i 5 mnd da min kjære jobbet på en annen kant av landet. Med et trassetroll og en liten en på 4 mnd (da han dro) var det tøft å være meg til tider.. En kamp for å kle på, en kamp for å rekke buss (jeg har ikke lappen) en kamp for å levere i bhg, en kamp for å hente, spise middag og legge... PUH!!!

Men jeg har verdens herligste unger og er ikke skremt fra å få fler, men det er MYE jobb.

Nå kommer 3 åringen ALLTID hjem med klær som vaskes og tørkes før neste dag, full av gjørme og shit, det krever mye planlegging, mye tålmodighet og mye energi..

Jeg ønsker deg masse lykke til med det du velger, men tenk deg nøye om, et nytt barn nå kan gå på beskostning av tiden de to andre har med deg og en sjalusifaktor kan oppstå, eller det hele kan veldig bra..

Lykke til :)

Skrevet

17:16 27.11.2009

''Jeg tenker at sånne som deg koster samfunnet, men det er bare å stå på å få det til å funke.....for det er tross alt JEG som betaler for dette!! ''

-Huh? ja, du merker vel dette kraftig på lommeboken din? du får heller tenke på alt annet dritt du betaler til staten, enn akk. dette. Tåpelig sagt av deg..

HI: synes du er tøff, jeg!:) har selv 2 små, med 15mndrs mellomrom, og er 21:) men jeg bor med BF:)

vet ikke hvilken utdannelse du har planlagt, men jeg vet at skoler kan tilrettelegge undervisningen for deg, om dette er nødvendig:) via nett.

Holder selv på med utdanning (grunnleggende) via nett. så den yngste ungen er barnehagemoden til jeg skal ut i praksis:)

Masse lykke til:)

Skrevet

Ja vi tenker slik, Og fy faan du kommer til å angre deg!!

Skrevet

Om du bruker p-piller har du IKKE eggløsning.

Om du har blitt gravid når du har brukt p-piller før skulle du valgt annen eller dobbel prevansjon.

Har du kastet opp eller hatt diare skal du bruke annen prevansjon.

Skrevet

Man angrer ikke på barn man har fått! :S

Skrevet

enig med 21:07.

og jeg har tatt en abort, og angrer som bare det:( anbefales ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...