Gå til innhold

De som tigger om klær pga. "stram økonomi" osv.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere på dem?

Jeg tenker at det er folk som bare prioriterer pengene sine feil, f. eks de har valgt for dyr bolig eller bil, så skal de sko seg på andres medlidenhet.

Jeg vil heller gi klærne til Fattighuset eller andre som VIRKELIG trenger dem. Ikke folk som ikke greier å styre økonomien sin.

Blir litt kvalm, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror på dem.

Ikke bare bare å spør andre om å få klær.

Skrevet

Så lenger klær blir brukt omigjen og ikke kastet ,så driter eg bokstavlig talt i om de har stram økonomi eller ikke!!!!

Det kastes for mye i dette landet!! Jaaaa til gjenbruk!!

Skrevet

Jaja, jeg har ikke problem med gjenbruk. Her gis det bort, byttes osv.

Men jeg har problem med at man spør fremmede folk på et internetforum. Tenker at det bare er noen kyniske folk som vil spare litt penger, og at folk som frekventerer Fattighuset f. eks har mye mer bruk for de klærne.

Skrevet

Hvem tigger etter klær da? Og hvor gjør de det? Tviler på at noen vil nedverdige seg til tigging hvis de hadde andre muligheter. Du har tydeligvis fritidsproblemer...

Skrevet

Det har jo vært flust av episoder hvor folk har gjort dette utelukkende for å legge klær og annet utstyr ut for salg på Finn. Svindel kalles det, og forekommer uten anger fra mange, mange mennesker.

Gjør som HI, jeg: Leverer heller tøyet til organisasjoner som er ment for å hjelpe.

Skrevet

Dette er tapere som ikke skulle hatt barn!

Har man ikke engang muligheten for å holde ungene med basale behov som mat og klær, burde man seriøst sterilisere seg og evt adoptere bort barna man har.

Skammelig å sette barn til slike situasjoner!

Skrevet

Da mit eldste barn ble født, så var jeg virkelig fattig. Jeg hadde ca 7 500 inn på konto hver måned. Og av dette skulle jeg betale husleie, mat, regninger, bleier, toalettartikler, strøm, forsikring, morsmelkerstatning og alt annet som er nødvendig. Jeg eide så og si ingenting.

Det var ett slit, og det å be andre om ting og klær var en høy terskel å komme over. Da viste jeg jo utad hvordan det sto til. Jeg klarte aldri strømregningen, og jeg fikk hjelp til telefonregningene. Der vi bodde var der ikke telefonkiosker, og mobiltelefon var ikke allemannseie den gangen.

Jeg ba jo om hjelp, og håpte noen kunne låne eller gi meg utstyr til babyen.

Så det har ikke alltid med dårlig styring, men rett og slett mangel på penger.......

Så bare sitt og vær kvalm i din uvitenhet, og at dette kanskje gjør deg enda kvalmere der du sitter på din pidestal og tror verden er slik DU mener. På seg selv kjenner en andre, er det noe som heter..........

Skrevet

Og du valgte å sette barn inn i den elendigheten?!

Ikke rart det står dårlig til med mange unger rundt om, nei...

Skrevet

Jammen bra at foreldrene har vett nok til å be om hjelp når de trenger det, det betyr jo at de vil det beste for barna istedet for å nekte andre å hjelpe pga stolthetsfølelse eller redsel for å komme borti folk som HI.

Jeg gir gjerne klær til enkeltpersoner som virkelig trenger det.

Og signerer det som ble sagt over her: Ja til gjenbruk!

Skrevet

Jeg gir klærne etter mine barn til de av mine venner jeg vet har dårligst økonomi. Uavhengig av grunnen til at økonomien er dårlig. Så lenge jeg har venner som trenger klærne, gir jeg de heller til dem enn til fremmede på et nettforum eller til Fattighuset.

Men har aldri tenkt at folk lyver om sånt

Skrevet

ja, det finnes mennesker som er så fattige at de må "tigge" om klær. Og til dere som anklager foreldrene pga situasjonen de har satt barna sine i, fy!!!

Mange foreldre burde ikke hatt barn, mange foreldre bruker penger på andre ting en barn. Men når noen først spør etter klær o.l, så tenker jeg at barnet oppi det hele er en uskyldig part, og klærna kommer barnet tilgode. Jeg vil heller risikere å bli lurt på nettet, og fortsatt være et medmenneske.

Skrevet

Mannen valgte å stikke da jeg var gravid, helt på slutten. Jeg satt tilbake høygravid og i sjokk........

Så hvilke valg hadde jeg?

Skrevet

Du kunne på forhånd ha sørget for at du aldri ville være avhengig av en annens inntekt for å klare deg?

Du vet, stå på egne ben?

Skrevet

Har du beviser for at folk tigger til seg klær her inne for så å legge det ut på finn? Er ikke det mye pes for lite utbytte (brukte klær er ikke akkurat gullgruver)?

Kan være at de som trenger hjelp lever over evne, men de trenger hjelp uansett. Skal barna lide for foreldres dumskap?

Skrevet

Så sur du er da!

Hva vet du om meg om hva og hvordan ting skjedde? Ingenting. Så bare ta det jeg skrev for det det er, og ikke lag din egen historie til grunn for hva som ligger bak.

Du er det jeg ville kalle BITCH. Og det er noe jeg aldri har kalt noen før......

Skrevet

Uff, da. Det er nok ikke jeg som er den sure av oss, tror jeg.

Det spiller ingen rolle hvordan det skjedde, skjønner du, da du tydeligvis ikke hadde tatt deg bryet med å ta forholdsreglene du burde ha tatt. Kommer ikke utenom det, ser du.

Ha en fin dag ellers, da. Og kanskje du skull bruke mer tid på ¨å gardere deg mot at slikt skjer igjen, fremfor å gå til angrep på folk som kaller en spade for en spade her inne?

Skrevet

For å mene det er et minstekrav at foreldre skal kunne sørge for basale behov i form av mat og klær?

Da må jeg si at nicket ditt er særdeles passende for deg!

Skrevet

Wow...store ord fra en liten kvinnfolk 12.32.

Skrevet

12.32 burde bli fratatt barna.

Noen har det økonomisk trangt, andre har det trangt i hodet. Det siste er verst!

Skrevet

hehe.. ja, det første kan en jo gjøre noe med;)

Tenker litt over hvilke holdninger enkelte gir sine barn. Ikke alle har den flotte egenskapen som heter empati, og den er vanskelig å lære.

Jeg har hatt det vanskelig, og dermed forstår jeg hvor "lett" det er å havne der uforskyldt. Og jeg forstår at det er tøft, og at det tar tid å komme ut av det. En sitter lett fast i en vanskelig hverdag uten hjelp, for en strever så med det mest elementære i hverdagen at en har ikke overskudd til det arbeidet det er å komme ut av det.

Skrevet

Ja jeg tror på dem, og ja, jeg har sendt klær på kryss og tvers av landet, og jeg har gitt til organisasjoner som trenger det.

Hvorfor skal dem lyve om noe sånn? Det er brukte klær vi snakker om.

Jeg gir bort med glede:)

Skrevet

Her inne? I såfall hadde JEG begynt å handle på Fretx. Der får man jo en hel garderobe, for alle anlednigner, fra topp til tå, fra innerst til ytters, for hele familien til under 1000 pr/pers...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...