Gå til innhold

Har dere pakket klar sykehusbagen?


baby82

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i uke 29, det er kanskje litt tidlig å tenke på fødsel ennå. Men for to dager siden lå jeg å tellte på regelmessige, vonde kynnere i 3timer før jeg sovnet. Da begynnte jeg å tenke på at jeg ikke har pakket noe ennå og om jeg kanskje burde snart. Har dere bagen klar?? Noen spes tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 31, med termin 01.02.2010, og ser for meg at jeg begynner å pakke om et par uker. Skal skrive ned det jeg vil ha med, slik at om det skulle skje så lenge før tiden kan samboeren min ta med det jeg vil ha om jeg ikke rekker det selv. Hvis du føler for å lage bagen klar kan du jo gjøre det, men jeg føler at ventetiden blir litt lengre om jeg gjør det allerede nå. I tillegg er det jo en del ting som skal med som jeg bruker til dagen, eks. tøfler og morgenkåpe. Har blitt tipset om å ta med slipperser og, i tilfelle man må dusje i en dusj som ikke er så veldig delikat, da kan det være kjekt å ha på seg noe på føttene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok det med delikate gulv..slipperser var lurt. Notert! Lebepåmade, halsdrops og en god hudkrem har jeg tenkt å ta med, det er irriterende tørr luft på sykehuset. Jeg skal jammen lage en liste jeg og som mannen evt. kan hjelpe til med å pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sjekkliste så langt:

- Hårbørste

- Shampoo og balsam.

- Toalettmappe med alt av sminke og tannkost

- Fukighetskrem /evt. fuktighetsspray da det er tørr luft på sykehuset

- Bellybandit (se: bellybandit.com)

- Druesukkertabletter

- Fotoapparat med lader

- Ammeinnlegg

- Hårbånd

- Tyggis

- Drikkeflaske

- Rock Star Baby brystvortekrem

- Magasiner

- Varmepute til korsrygg

- Våtservietter

- AmmeBH

- Gode elastiske hotpants

- Tøfler

- Ammetopp

- Til lillebror:

- sutt

- kosepledd i babyfleece

- en fin blå drakt

- kjøredress

- lue (en tynn og en til kjøreturen hjem)

- bærebag

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå virker jeg litt Monica Geller her.. ;)

Tingen er at jeg synes det er koselig med alt av forberedelser til lillebror kommer, derfor har jeg sittet og skrevet liste. Jeg kommer nok ikke til å pakke bag'n før riene starter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig Monica Geller ha ha, koselig det da. Utrolig gjennnomtenkt liste! Takk. Jeg har ikke hørt om Rock Star Baby brystvortekremen før, har selv brukt Avent sin men vil gjerne prøve en ny type. Selges den på vanlige babybutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en tube med PureLan også, men denne Rock Star Baby kremen kjøpte jeg på Ultra faktisk. En rund flat krukke. Kjøpte også massasjeolje fra Rock Star Baby som heter mama's little helper :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig god og gjennomtenkt liste ingeborg okt07 yum in my tum.

skulle hatt en slik sist eg var på føden med vetlo :D men kopierer litt av denne til denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er nå i uke 30, og tenkte ikke jeg skulle pakke bagen før rett over nytt år, men har pakket klar klærene til lille gutt da =) men jeg har skrevet en liste over alt jeg vil ha med meg, og hvor det ligger sånn ca i leiligheten, sånn tilfelle det skjer noe før jeg rekker å få pakket og mannen min må tilbake hit og hente det, så finner han det lett, uten å måtte mase på en da sikkert sliten meg.

 

tips som jeg har fått er skrivesaker, og mp3 spiller/ipod =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 32, termin 6. februar :) Vil så gjerne begynne å pakke bagen, gleder meg sån! Men som du sier, føler ventetiden blir lengre om jeg skal pakke den allerede nå. Men man vet jo aldri hva som skjer, så er nok lurt å skrive opp en liste slik at mannen kan hente saker dersom man ikke rekker det i farta. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32 nå, termin 6. februar :) Gleder oss så mye, og jeg lengter etter å begynne å vaske klær og pakke bagen. Men som du sier, føler at dersom jeg begynner nå, blir ventetiden lengre, så jeg prøver å drøye den litt. Men man vet jo heller aldri hva som skjer, så er nok et smart tips å skrive ned en liste slik at samboer kan hente det som trengs dersom man ikke skulle rekke å pakke.

 

Lykke til alle andre kommende mødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter snart på uke 32, og har fått vasket klærne og handklær til lillemann. Alt ligger klart i stellekommoden, men det er tydeligvis veldig vanskelig for meg å få begynt å pakke bagen. Føler at det er så lenge til fødselen, men i realiteten er det bare litt over 60 dager igjen.Må få vasket resten av tingene til lillemann.

Samt få montert senga snart.. Ellers er det ganske så rolige dager her. Han er vill i magen min, barnefar er spent og litt nervøs. Jeg er alt på en gang!!! Flere som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

jeg er i uke 34 og har termin 19 februar og jeg har fotsatt ikke pakket bagen enda.men jeg har begynnt å vaske klærne til lillemann og tenkte å begynne å pakke en av de nærmeste dagene.

Det er jo fortsatt 7 uker igjen,men alt kan jo skje,greit å ha det i orden og.

Har ikke bestillt barnesete enda så jeg begynner å bli mer nervøs for det akkurat nå,men heldigvis ikke lang leveringstid på det heller.

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 11.februar. Har heller ikke pakket sykehusbagen. Men alle baby klærene er vasket. Men begynner nok med å pakke bagen i løpet av en av de nærmeste dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5 uker igjen til termin nå, og tenkte at i løpet av ett par uker, så er baggen ferdig pakket, eller sånn någenlunde ferdigpakket, tenkte jeg.. Men, så har jeg fått to forskjellige terminer, og den ene er om 2uker, så bare for å være litt klar i tilfelle vil jeg ha baggen klar til da. Med første barnet mitt, pakket jeg med meg det jeg skulle ha når jeg dro på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg begynt å vaske baby klærne i dag, så når det er tørt og lagt sammen, blir sikkert det jeg vil ha med på sykehuset pakket rett i baggen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at jeg hadde god tid til å pakke baggen, og det har jeg sikkert også.

 

Men måtte en liten tur innom til sykehuset i dag og fikk beskjed om at fødselen kan lissegodt starte om noen dager som noen uker.

Så sykehusbagen blir pakket i kveld. Har hatt sterke kynnere siden igår kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36 + 4 i dag (termin 1.febr) og har lagt fram det jeg kan. Synes det er så mye jeg bruker i hverdagen at jeg ikke klarer å pakke det bort. Men har laget liste til samboer slik at han kan ta seg av resten om det blir tid til det (og det blir det jo som oftest). Første termin jeg fikk er 21. januar, så det kan jo skje hvilken som helst dag nå egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+3 i dag og har igrunn ikke tenkt så mye på det før nettopp i dag. Jeg var på sykehuset til kontroll i går og de sa "i forbifarta" at det kanskje var greit å reise hjem og finne fram det som jeg ville ha med meg. Det kunne visst være fare for at ting måtte skje fort. Jeg synes det er helt sykt å tenke på. Har jo ikke termin før mot slutten av februar! Det er altfor tidlig å begynne å tenke på slikt enda.

Det er snakk om svangerskapsforgiftning her...

Uansett så har jeg fått vaska siste rest av babyklær i dag og skrevet ferdig lista over hva jeg skal ha med. Samboeren har funnet fram bagen og bedt meg pakke, men jeg greier ikke. Det føles bare feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 37, og har tenkt og tenkt og tenkt at jeg skulle pakke bag i en måned nå... men får det aldri gjort!!

helt utrolig...men fikk nå vasket babyklær i julen, så det er jo egentlig klart. Men å få det ned i en bag er visst veldig vanskelig...

og liste har jeg heller ikke skrevet, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pakket ned klær til meg og vår lille sønn <3 :)

Toalettsaker tror jeg at jeg har tid å kaste med meg før jeg reiser. Og det lille jeg trenger påfyll av eller har glemt får min kjære samboer ta med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lagt fram endel jeg vil ha med, litt uoversiktlig å legge alt i bag ennå..det kan være alt fra 2-6uker til jeg føder. Jeg har lagt alt i en tom hylle i klesskapet, når jeg kommer på noe nytt så legger jeg det der. så kan mannen også pakke det med for meg om jeg ikke er i stand til det.

off..tenk vi skal snart føde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...