Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 sikkert vært bortimot 100 tråder om dette før, men det skader vel ikke med en liten gjentakelse;) Her har pinnekjøtt blitt fast tradisjon, pga mannen min fra vestlandet har introdusert det og vi alle er enige om at det smaker best, veeeldig glad for det etter mange år med kjedelig ribbe ja;)
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 lutefisk er min tradisjon, mens mammens er torsk. Sammen har vi blitt enige om at det er egentlig ikke så nøye:) Men fersk torsk er ikke livretten til noen av oss - så da kan vi heller spise noe vi liker.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Ribbe og medisterkake eller -pølse, gode poteter, rød- eller surkål og god saus. Enkelt, greit og godt.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Lammestek. Mannen er vant med pinnekjøtt. Jeg er vant med ribbe (hos min mor) og svinestek (hos min far). Svinematen utgår fordi det ikke er godt. Pinnekjøtt elsker vi alle, men vi ville ha egne tradisjoner.. Pinnekjøtt nyttårsaften da.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Hos mamma spiser vi kalkun (åh, deilige tradisjon etter at ribba ble avskaffet av besteforeldre som helsemessig hadde behov for sunnere mat etter hjerteinfarkt natt til første juledag), mens hos mannens familie (på vestlandet som vi bor) blir servert pinnekjøtt.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Pinnekjøtt!! Har aldri hatt noe annet på julaften, vi..:-)
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Vokst opp med pinnekjøtt, men serverer ribbe selv nå når vi har begynt å feire julen hjemme. Pinnekjøtt 1 juledag =)
alvamamma Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Ønsketenking: Pinnekjøtt Realitet siden vi er bedt bort: Ribbe (æsj og fysj - liker ikke...)
Hikken Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Kalkun! Med deilig stuffing, og pølser og medisterkaker og rosenkål og saus og salat og poteter og herrejeminijeggledermegtiljulaften! Bestemor, den søte lille bergenseren, prøvde å inføre torsk et år. Jeg begynte å gråte da vi kom inn hos tanta mi og det lukta fisk :-P (var 8 år) Mannen er vant til å få både pinnekjøtt og ribbe, så blir uvant for han i år ;o)
minni08 ♥ Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Har ikke noe egen tradisjon siden vi har vår første jul i eget hjem i år. Hjemmefra har vi ribbe - han har ribbe/juleskinke. Men tenker jeg skal prøve meg på ribba. Pinnekjøtt har vi nyttårsaften.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Pinnekjøtt heldigvis. Svineribbe er jo ikke godt :-P
ღhælgelainnღ Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 I år blir det ribbe. Vi skal feire jula her hjemme på Hedmarken og da er jo ribba en selvfølge. Jeg er vokst opp med fisk på julaften (er fra Nord-Norge), så da har vi som regel spist kveite eller lutefisk. Jeg syns ribbe er fryktelig tung mat, så skulle gjerne spist fisk, men men.
Anne-B. Skrevet 25. november 2009 #15 Skrevet 25. november 2009 Ribbe. Mannen min må ha det, ellers blir det ikke jul. Jeg er sånn som kan spise ribbe eller pinnekjøtt, eller stekt kveite, eller lutfisk. Bare det er innen kategorien julemiddag.
LilleDachs Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 Pinnekjøtt med alt det vanlige tilbehøret. Mmm.. Gleder meg
chrisallic Skrevet 25. november 2009 #17 Skrevet 25. november 2009 Pinnekjøtt,poteter,kolerabistappe,rødkålsalat og nydelig saus.
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 vi spiser en eller annen type for vilt stek, med masse godt tilbehør som kantareller og god saus til;D gleeder meg allerede.. spiste ribbe før men ingen i familien liker det sånn egentlig så da bestemte vi oss et år for å bytte ut den tradisjonen med noe vi virkelig liker!!!!
Ranveig R Skrevet 25. november 2009 #19 Skrevet 25. november 2009 Har alltid hatt laks på julafta. Laks med kokte poteter, hollandaise, agurksalat og brokkoli. I "gamle dagar" hadde vi kokt laks, no har vi gått over til ovnsbakt.
Dailis Skrevet 25. november 2009 #20 Skrevet 25. november 2009 Pinnekjøtt. Med normalt tilbehør, samt lammekabonader.
verdens heldigste mamma Skrevet 25. november 2009 #21 Skrevet 25. november 2009 Er vant til lutefisk hjemmefra og veldig glad i det. Mannen min er vant til ribbe ++, noe jeg syntes er utrolig kjedelig, fett og tungt. Så vi har nok muligens en diskusjon foran oss når vi skal feire jul hos oss selv neste år. Jeg har en følelse av at hvis jeg ikke får overtalt ham til lutefisk så enes vi om pinnekjøtt. Det er noe vi begge er veldig glad i. Men multene mine skal jeg kjempe hardt for!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 25. november 2009 #22 Skrevet 25. november 2009 Pinnekjøtt. Jeg er bare så inderlig glad for at jeg fant sammen med en mann med samme juletradisjoner altså. Tror jeg hadde begynt å gråte om jeg måtte spise svineribbe på julaften. Jula er hellig for meg, og da hører tradisjonsrik mat med.. Har faktisk spist annet på julaften. Feiret jul i Stockholm og da ble det naturligvis svensk julemiddag. Godt, men julestemningen kom ikke på samme måten...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. november 2009 #24 Skrevet 25. november 2009 Jeg spiser ribbe og kanskje litt julepølse og surkål, poteter, tyttebær og kålrabistappe. Gubben spiser det samme, utenom kålrabistappa. Jeg er vokst opp med pinnekjøtt og ribbe derfor kålrabistappen =))) Siden mamma og paps skal feire her i jula skal vi ha både pinnekjøtt og ribbe. Og så spiser vi rakfisk 1.juledag =)))))))
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 25. november 2009 #25 Skrevet 25. november 2009 Vi spiser Ribbe med tilbehør, både tradisjonelt, og noen ganger litt utradisjonelt tilbehør Svigerfamilien er vant med pinnekjøtt, men vi begge ville helst ha ribbe på julaften (jeg er vokst opp med det), så da ble det det. Noe Sviger ikke kan forstå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå