Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Er bra forbannet nå, ja! Har skrevet et innlegg om dette før, men for de som ikke husker/har lest det kan jeg kort oppsummere: Min samboer og jeg (ingen barn enda, men ett på vei) er bedt til julefeiring sammen med min familie. Han har ikke familie her, og har ikke mulighet til å reise til dem i jula pga jobb.. Men så har det seg sånn,at han vil ikke feire sammen med dem, han vil feire jul her, alene jeg og han.. Det vil derimot ikke jeg, og jeg har for lenge siden (før jeg visste at han ikke ville feire med dem) sagt at ja, jeg kommer, og gledet meg til å feire jul.. Men så kommer han i dag og presterer å si til meg at hvis jeg ikke vil feire alene med han, så kan jeg bare komme meg ut av leiligheten! Det er da like mye min leilighet, ettersom vi betaler like mye i leie og begge navn på kontrakten! Og man kaster da ikke UT sin gravide kjæreste fordi HAN har funnet ut at HAN ikke vil feire jul med min familie, og dermed forventer at jeg skal sitte her alene sammen med han på selveste julaften?! Jeg er så forbanna nå at ÅH!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Lykke til med kjærligheten, barnet og resten av fremtiden. Det kommer du nok til å trenge...(Ikke ironisk ment).
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Det tror jeg og, for den der såkalte mannen henger i en tynn tråd.. Først snakker mye dritt om familien min til meg, så forlange at jeg skal sitte med han alene på julaften fordi han ikke liker de..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Jøss, d var jo en "flott og intressant" grunn for å avslutte et forhold!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Hvorfor takker du ja til en invitasjon uten å spørre han hva han vil?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Hmmm.. Er det slik at du har bestemt hvor dere skal feire jul? Er ikke det noe man bestemmer sammen? Kommunikasjon og ofring er noe som hører et forhold til. Du respekterer ikke hans ønske og omvendt. Synes faktisk det var dårlig gjort av deg å takke ja uten å spørre han hva han ønsker først, jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Jeg takka ja til at JEG kom, ettersom jeg ikke hadde hørt om noen andre invitasjoner, og at det faktisk var snakk om min familie, og at _jeg_ hadde lyst til å feire med dem. Vi har ingen felles barn enda, så skjønner ikke problemet med å feire hver for oss om han ikke har lyst til å bli med.. Men å kaste meg ut pga jeg ikke vil være her alene med han, som jeg ellers er HVER DAG, det synes jeg er idiotisk, egoistisk, korttenkt og sykt!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Du virker som en forbanna egoist hi.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 hØRES UT SOM EN KNALL KAR... Og han kommer sikkert til å vinne.. Du blir hjemme med ham i julen og sier nei til invitasjonen.. Og så har du vist ham at ham er sjefen... Vi hører nok mer om ham etter barnet er født..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Jeg hadde pakket sakene mine om han kom med et slikt ulitimatum.. Og dratt til familien min på julaften.-. Så kunne han sittet der.. Hadde aldri tolerert at min mann snakket slik til meg.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Uenig med anonym 20.31. Setter han hardt mot hardt, så får du bare se om han velger å gjøre alvor av trusselen. Gjør han det, så vet du omtrent hvor dypt det stikker... Feir jul med familien din, så får han bare sitte der og surne.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 Visst dette er innstillingen til hi, så er det kanskje ikke så rart han svarer som han svarer? du fremstår som en tulling.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Hvor man skal feire jul blir man enige om i fellesskap!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 Hvorfor i helvette virker HI som en forbanna egoist? Fordi hun vil feire jul sammen med familien sin? Sånn som jeg ser det- er det HAN som er en jævla egoist! Å be deg komme deg ut av leiligheten, bare for at du ikke vil sitte alene med ham på julaften, er jo bare patetisk! Fortell han at slik oppførsel tolererer du ikke, og at om han skal fortsette å være så frekk i kjeften mot hans kommende barns mor- så kan han komme seg til helvete ut av leiligheten! LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #15 Skrevet 25. november 2009 Du som snakker om ofring og kommunikasjon.. Det går altså bare en vei altså? Hvem er det som ikke har forståelse for at partneren vil hjem til sine foreldre og feire jul? Hvem er det som ofrer seg da? Hun sier hun sa ja til at HUN skulle komme, fordi han må jobbe i jula og hun ikke vil være kun de to alene på en familietid som julaften. Synes det er utrulig dårlig gjort av han jeg, ikke HI. Fram til vi fikk barn så feiret vi hver for oss på julaften hos hver vår familie.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 Ja, klart er jeg en egoist som vil ha ei koselig jul med storfamilien, som jeg alltid har hatt.. Ikke han som ikke vil feire med dem pga han ikke liker dem, og dermed forventer at jeg skal ta hans parti og si at vi heller vil feire her.. Forbanna er jeg ja, men egoist er det han som er. Jeg har mange familiemedlemmer som kommer reisende for å feire jul sammen med familien, og da sitter ikke jeg i en leilighet en km bortenfor med julegaveåpning og middag for to, mens hele resten av familien sitter og lurer på hvorfor ikke vi er der sammen med dem!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #17 Skrevet 25. november 2009 Bor din familie langt unna? Kan dere ikke bare dra dit å spise feks, så drar dere hjem og koser dere alene på kvelden? Så slipper han å være der hele dagen om du skjønner, kanskje han ikke føler seg komfortabel å feire hele julaften (det er snakk om det?) med folk han ikke liker....Men er jo rart å ikke ville være med svigerfamilien om dere er i lag og venter barn også..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 Jeg hadde blitt skikkelig pissed om mannen min sa ja til en juleinvitasjon uten å spørre meg. Man er TO om å ta en slik avgjørelse, IKKE EN!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #19 Skrevet 25. november 2009 De bor rett borti her, ca en km unna.. Han sa han ikke ville dit i det hele tatt, at det til å ødelegge julaften hans.. Min familie har alltid likt han,og spør alltid hvordan det går med han, og hvorfor han ikke kom når vi er bedt i bursdag osv.. Jeg vil jo feire med bestemor, og mamma og søskenene mine, og nevøene.. At han ikke vil være med er da ikke min feil, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal være nødt til å gjøre som han sier, bare fordi han har bestemt det..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #20 Skrevet 25. november 2009 20:37.. Hun sier at han skal jobbe i julen og derfor ikke har muligheten til å reise hjem til sin familie som antakelig bor et godt stykke unna. Kan de ikke da snakke om hvordan de vil gjøre det? Eller skal hun si: vi har ikke barn, så jeg reiser til familien min og du sitter her alene på en familietid som julaften? Jeg sier ikke at hun skal ofre seg, men at de må snakke sammen og orfe litt. Dårlig gjort av henne å bestemme seg for at hun drar dit uansett hva det innebærer for han. Han har ikke forståelse for at hun vil hjem til familien sin og hun forstår ikke at han vil feire jul med bare henne. De respekterer ikke hverandre og det skrev jeg også i det forrige innlegget mitt. Jeg skrev heller ikke at hun skulle ofre noe hvis du leser det en gang til. Jeg snakker om BEGGE partene, ikke en. Til HI: Hva med å foreslå at dere spiser middag med familien din også reiser hjem til dere og åpner gaver sammen?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #21 Skrevet 25. november 2009 Er dere virkelig blinde hele gjengen? Hun sier jo at hun sa ja kun for seg. Er jo ikke meningen at de skulle dra sammen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #22 Skrevet 25. november 2009 Synes ikke han virker noe mer egoist enn deg. Han vil ikke, du vil. Hva må dere da?! Kompromiss!!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #23 Skrevet 25. november 2009 Okey, så så lenge DU vil, så drar du? Da kan han bare sitte der alene?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #24 Skrevet 25. november 2009 Jeg skjønner da for helvette ikke hvorfor han skal bli med å bestemme hva jeg skal gjøre?! Ikke er vi gift, vi har vært sammen 1,5 år, og har et barn på vei, men ingen fra før. Er da normalt at kjærester feirer litt hver for seg i blant, om de ikke har felles barn!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #25 Skrevet 25. november 2009 Hvis han heller vil sitte alene enn å feire sammen med svigerfamilien som har sagt personlig til han at han er hjertelig velkommen, så får han bare gjøre det! Skal han være SÅ sta så ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå