Gå til innhold

Sparer dere barnetrygden til barna deres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Vår hoved investering er bolig, og den vil jo komme ungene til gode også.

Skrevet

Absolutt ikke! Her brukes alt.

Dersom barnetrygden spares, så synes jeg den har utspilt sin rolle. Da har mean rett og slett ikke behov for den lenger.

Skrevet

Vi setter den inn på tvillingene sin konto.

Skrevet

Nei den går til det den skal gå til. bleier, mat osv til ungen:)

Skrevet

"Dersom barnetrygden spares, så synes jeg den har utspilt sin rolle. Da har mean rett og slett ikke behov for den lenger"

For en tåpelig kommentar 09.42. Det kommer ann på hvordan man prioriterer pengene. Selvfølgelig har man behov for barnetrygden selvom enkelte setter den av til ungene.

Skrevet

Om man har råd til å spare barnetrygden er det virkelig ikke nødvendig å motta den. Da kan heller de som ha dårlig råd få en ekstra. Noen lever fra hånd til munn, mens andre lever i overflod. Johoo for velferdsstaten.

Skrevet

Nei, vi sparer den ikke. vi har det så greit med penger at vi kan hjelpe ungene når de trenger hjelp senere - uten å ha den lille barnetrygden på konto..

Skrevet

Vi har boliglån. Så lenge en har lån er det økonomisk idioti å spare!

Helt utrolig at det er så mange som synest det er så fryktelig smart å spare til 0,8 % rente, når en har lån en betaler 3% rente på.

Beste sparing for ALLE med lån er å betale ned på lån, eller andre investeringer som gir bedre avkastning enn låne renta.

Da er det jo mye lurere å betale litt ekstra ned på lån, og heller cashe ut litt ekstra når barna skal kjøpe seg bolig, betale for lappen, eller andre ting en ønsker å bruke pengene på.

Helt hinsides er det at bankene greier å få så mange til å tro at sparing er lurt. Fint å spare for de som ikke har lån. Men for resten av oss, er det hinsides.

Skrevet

Problemet er bare at om barnetrygden behovsprøves (som du foreslår), så blir den som en hvilken som helst annen sosial stønad. Da vil kun de som VIRKELIG trenger den ha krav på den, og barnetrygden som vi kjenner den ville forsvinne.

Vi har sosiale ordninger for de som ikke har nok. Barnetrygden er og har alltid vært universell i likhet med aldrestrygden. Derfor overlever disse ordningene uavhengig av regjeringsskifter. Universelle ordninger har bred støtte i befolkningen.

Skrevet

Ja, la oss straffe de som tenker framsiktig og har ordnet seg slik økonomisk at man ikke trenger å leve fra hånd til munn.

Skrevet

Av og til, med mindre det er dårlig råd..

Skrevet

Skal vi som sparer den da straffes for å ha god økonomistyring og en nøktern livsstil? Hva med de som sløser bort alle pengene sine, skal de fortsatt motta barnetrygd?

Har absolutt ikke dårlig samvittighet for å spare barnetrygden kun fordi andre har dårligere råd enn meg.

Skrevet

Ja, det gjør vi. Det er ikke dermed sagt at vi har overflod av penger. Det er ikke nå det koster å ha barn, men når de blir større. Det er greit å ha en liten buffer i tilfelle noe skjer. Det kan være alt fra at en av oss mister jobben til førerkort når barna blir store nok til det.

Skrevet

Ja,hvertfall litt av det,sparer 700 kr til tulla i mnd,eller det vil si,hvis hun skulle trenge noe senere,som er dyrt,har vi da råd til å kjøpe det:) Også i forhold til utdanning senere,førerkort,bil etc:)

Skrevet

Det er skammelig å si at de som sparer den ikke trenger den. Vi har ansolutt ikke for mye penger, men vi er veldig flinke med penger, derfor har vi råd. Er ikke sikkert vi har noe mer penger enn de som ikke sparer den, men vi bruker penger på forskjellige måter. Tulling.

Skrevet

Dersom noe skulle skje, og du går personlig konkurs/sitter i dyp gjeld den dagen du egentlig skulle cashe ut litt til barna dine, hadde det ikke vært kjekt at de hadde den oppsparte barnetrygda på egen disponibel konto til dem da? Dersom du likevel hadde tenkt å bruke pengene på dem, mener jeg?

Skrevet

Jeg synes barnetrygden burde behovsprøves. Har man råd til å sette den på sparekonto, så trenger man den ikke lenger.

Skrevet

godt poeng Salad fingers! :-) Kanskje vi må begynne å spare den her i huset. Jeg har tenkt at, siden vi snart er gjeldfrie og har det greit økonomisk er det ikke noe vits i, men der hadde du jaggu et poeng jeg ikke har tenkt på :-))

Skrevet

Tror ikke du disponerer pengene dine bedre enn meg. Jeg kan ikke spare fordi det betyr at ungene ikke har mat. Pengene mine går til barnehage, sfo, husleie, strøm og mat. Jeg kjøper ikke klær, drar ikke på ferie, etc. Dere som sier folk som ikke sparer ikke vet hvordan de skal disponere penger må våkne. Kjenner få som klarer å strekke penger så langt som jeg.

Skrevet

Nei, den går til hus, hjem, bleier ol

Skrevet

Akkurat nå så har vi egentlig ikke råd til det, er 2400 for begge barna.

Men vi gjør det slik at hver mnd, så går min 400 kr inn på sparekonto til de. Har vi bedre råd noen mnd, så får de mer.

Så går alt ekstra inn på lån eller til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...