Gå til innhold

du som har 100% plass i barnehage til barnet ditt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg har barselsdepresjon og det å gå hjemme med lillesøster er mer enn nok for meg, er jeg sjeleglad for at de to eldste er i barnehage 100%.

Jeg fungerer virkelig ikke som mor hvis jeg må være alene hjemme med alle tre!

Min lille deltidsjobb som får meg ut av huset noen timer i uken er det som redder meg fra psykiatrisk avdeling!

Vi trappet forresten opp fra 80% i fjor til 100% i år!

Jeg synes at mine barn fortjener å vokse opp med en mor!

Det ble mange utropstegn i dette innlegget, men det var for å svare på alle smilefjesene HI la inn i sitt innlegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har 100% plass, og er hjemme i utvidet permisjon med den minste.

han er ikke 100% i barnehagen forde, men han får lekt å kost seg

Skrevet
Jeg studerer. Pappaen er død. Sønnen min er i barnehagen selv om jeg ikke har forelesning, jeg må faktisk lese også. Nei, jeg er eneste forelder og forsørger. Jeg kan ikke studere eller jobbe redusert. Vi skal leve.
Skrevet

Har 100% plass og jeg har permisjon med lillebror. Men, det vil ikke si at han er der 100%. Kommer vel en gang mellom 10 og 11 og blir hentet i 15 tiden. Av og til blir han med oss i åpen bhg, men stort sett vil han i sin bhg.

Greit å ha muligheten :)

Skrevet

Vi har 100% plass i bhg fordi det er fleksibelt for oss i forhold til jobb. Det koster ikke så mye mer enn deltidsplass, og fordi det kan være vanskelig å få 100% plass senere dersom vi hadde trengt det og bare søkt om redusert plass i utgangspunktet.

Jeg har hatt permisjon uten lønn fram til barnet vårt begynte i bhg (17 mnd), jobbet 60 % fra da og begynner med 100% over jul. Mannen min jobber 100%.

Når jeg har fri har ofte barnet vårt fri, men ikke alltid. Drar til frisør, tannlege osv uten barn. Noen dager blir også brukt til husarbeid.

Hvis jeg kunne velge er det viktigere med kortere dager enn nødvendigvis 1 dag fri(selv om det er veldig praktisk å ha fri da.)

Jeg jobber turnus, så selv om jeg jobber 100% kan jeg gi barnet mitt fri og korte dager av og til . Det innebærer dog helge, og høytid-jobbing men sånn er livet.

Skrevet

Mannen kunne sikkert valgt å jobbe redusert, men han har ikke lyst. For meg hadde det ikke vært aktuelt. Det tror jeg ikke bedriften ville tåle. Uansett har jeg ikke lyst til å jobbe mindre. Tror ikke det hadde vært noen fordel for ungene å være mer hjemme heller.

Skrevet

Har ikke mulighet til å jobbe redusert, å mannen jobber mer enn 100 %.

Hadde jeg kunnet så hadde barna og jeg vært mere hjemme.

Skrevet

Vi har tre barn i barnehage på full plass. Jeg er gravid igjen, og er nå sykmeldt pga bekkenløsning. Barna våre er i barnehagen hver dag dersom de er friske, og dersom vi ikke skal noe spesielt. Det er mye mer moro for barna å være sammen med andre barn, enn å henge hjemme med meg, som skal vaske, rydde, lage mat, sove, etc etc. Våre barn har det veldig fint, er veltilpassede, sosiale barn. Jeg tror det er bra for barna å være sammen med andre barn på egen alder, og det har jeg ikke hjemme. Jeg kunne valgt å gå redusert stilling, men ønsker ikke det, fordi det gjør at jeg ikke føler at jeg får gjort jobben min ordentlig, samt at vi da måtte kutte ut en del goder vi har nå. Derfor har vi full plass i barnehagen. :)

Skrevet

Jeg jobber 75 % og barna går i barnehage hver dag. De kommer mellom 9.30 og 10 hver dag da praktikanten følger de- også på fridagen min. Jeg storkoser meg for meg selv mens barna er i barnehagen, treffer venninner, trener, ordner praktiske ting og slapper av i et stille hus. Jeg henter de litt tidligere- en uthvilt mor som gleder seg til å få barna hjem.

Og vet du hva- jeg elsker barna mine like høyt som du elsker dine- du synes kanskje det er rart- men det er helt sant!

Skrevet

Jeg har dritmasse penger i banken, så jeg jobber ikke akkurat nå. Sitter hjemme hele dagen og ser på tv, mens guttungen er i bhg fra kl. 8 om morgen til det nesten stenger.

Livet er herlig!

Skrevet

Lurer på hvorfor ingen tør å stille det spørsmålet i virkeligheten.

Kan det være fordi de faktisk vet at de legger seg oppi noe de ikke har noe med å gjøre?

Eller kanskje (håper det) ingen i min omgangskrets er så snevre.

Skrevet

Fordi eg er under 100% utdanning, og har reiseveg på 20 minutter med buss, 10 minutter gåing (i tillegg til 10 minutters sykling til barnehage). Og joda, kvar fredag er eg ferdig klokka 1245, då er eg i barnehagen klokka 1330 og får henta dottera mi tidleg.

Du er vel kanskje ikkje ferdig med å dømme meg enno? Eg er i tillegg åleineforsørger! åneiånei! Stakkars barnet mitt!

Skrevet

Hun er i barnehagen 100%, jeg er trygdet og går hjemme. Godt å ha dagene for seg selv, og hun har det bedre i barnehagen enn hjemme hos meg, akkurat nå i alle fall.. Ettermiddagen, kvelden og ca 3 timer om morgenen har vi tid sammen.

Skrevet

100% plass fordi jeg aksepterer at jeg også betaler 2.330 pr måned, som de fleste andre.

Selv om mitt barn ikke bruker plassen 100%. Det gjør faktisk heller ikke en god del (halvparten?) av de andre.

Skrevet

tulla vår går i 100 % i barnehagen og det er fordi at vi jobber 100 % begge to. Jeg er langtidssykemeldt nå, og hun går i barnehagen hver dag uansett. Har ikke mulighet eller helse til å ha henne hjemme noen dager. Hun trives så godt i barnehagen, så hun har ikke vondt av å være der....

Skrevet

Ja vi har full jobb begge to. Jeg jobber skift, og er hjemme med fri en uke om gangen, men gutten er ofte i barnehagen i kjernetiden (ca 5 timer) uansett, han vil mye heller dit å leke enn å være hjemme mens jeg gjør husarbeid:)

Er det et problem for deg?

Skrevet

Mini hadde 50% i fjor, var faktisk bhg som anbefalte å ta 100% for han var veldig usikker :/ Men nå når han har 100% storkoser han seg, og de i bhg sier han er en helt ny unge. Og det merkes hjemme og. Han gleder seg til å gå, og sier selv i helgene at han skal i bhg. Vi koser oss hjemme og, men han kjeder seg veldig fort uansett hva vi finner på. Da er det greit å ha noen i bhg å leke med. Det er ingen på hans alder her.

Jeg studerer og har fri hver fredag, det er digg å ha den dagen til å lese på, gjøre husarbeid og bare kose meg. Og jeg har ikke dårlig samvittighet en gang :o) For jeg vet han har det bra i bhg, og han får en blid og opplagt mor hjemme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...