Gå til innhold

du som har 100% plass i barnehage til barnet ditt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor? jobber du 100%? og mannen? har du barnet ditt der selv om dere har fri? kunne du valgt å jobbe redusert stilling og hatt barnet ditt hjemme en dag? bare lurer:):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa hun med en dømmende undertone...

Skrevet

Har ikke noen annen mulighet. Jobber 100%, og er alenemor for 3 små fra 1,5 til 4,5 år.

Hadde jeg hatt den økonomiske muligheten til å jobbe redusert så JA hadde jeg gjort det :o)

Skrevet

Selvsagt jobber vi 100 %og hvem ville ikke gått redusert hvis man hadde råd. Har skjønt det slik at ikke mange skjønner hvordan det er å ha dårlig råd (de fleste har reservekonto, aksjekapital, forskudd på arv, velhavende foreldre osv.)

Skrevet

He he ja minst.

Hvis de kunne valgt å jobbe redusert og hatt barnet hjemme en dag, hadde de vel gjort det?

Skrevet

Mannen og jeg jobber. Sønnen vår storkoser seg i barnehagen og merker han har gått av å omgåes andre barn. (Var/er ganske sjenert).

Når vi har fri er han hjemme. Om jeg hadde jobbet redusert stilling tror jeg likevel jeg hadde sendt han i barnehagen. Hadde brukt dagen til å rydde, innkjøp ol, det hadde vært deilig å slippe gjøre sånt med sønnen vår "hengende på slep".

Skrevet

Vi jobber 100% begge to ja. Men siden mannen er lærer har han jo fri i tide og utide;)

Fra gutten vår var 1 til 2 år hadde vi han hjemme en dag i uka. Etter det syns vi det fungerer godt med full plass. Han trives og har alltid lyst i bhg.

Skrevet

vi har 100% plass til datteren vår, men hun er ikke i barnehagen 100%.. jeg jobber 80% for å ha tid hjemme. men ved å ha 100% plass har vi større valgfrihet i forhold til når hun kan være der.. har jeg fri, er hun hjemme, men jobber hver dag.. har korte dager, men lang vei.

Skrevet

det er flere som velger å måtte jobbe 100% fordi de har huslån som gjør at de må det. hva med et billigere huslån? jeg dømmer ingen! hadde en prat med de på barselgruppa i dag hvor de syntes jeg var så heldig som jobber "bare" 60%. jeg forklarte at vi valgte å bo "billig" i en treroms leilighet slik at jeg kan gå hjemme 40%. men de var selvfølgelig IKKE et alternativ!

så dømmende var det ikke meningen å være, men litt provosert; ja, det blir jeg når noen sier at de overhodet ikke har råd til å jobbe redusert, også har de topplån, reimaklær+++

Skrevet

Vi har 100% plass, jeg jobber 50, mannen 100. Mye større valgfrihet! Ene barnet har fri fast 4 dager i mnd, mens andre barnet er hjemme når vi har mulighet. Levere sent, hente tidlig... kunne legge opp dagene litt selv.

Skrevet

Vi er selvfølgelig millionærer og trenger ikke jobbe, men jobber 150 % begge to allikevel for å slippe å se barna våre. Eller, vent litt, det stemte ikke helt ;-)

Mener du virkelig at dette er spørsmål du lurer på? Og hvorfor interesserer det deg hva vilt fremmede svarer på disse spørsmålene? Eller mente du egentlig å framsette noen påstander om hvordan du syns foreldre skal prioritere, uten å ha motet til å si det rett ut, men heller forkle det som spørsmål?

Skrevet

har 60 % , jobber 50% og må bare si at det er helt nydelig hvis jeg har fri og han skal i bhg...

kan jeg handle, vaske osv og hente en glad gutt som har lekt masse med andre barn osv... for hjemme med meg er ikke fult så moro

da kjeder han seg, og jeg har ikke 110 %energi å gi hele dagen,

han er 2 og trasser og tester oss ,så deilig at han får noen i bhg og "bryne" seg på.

har ofte tenkt på husmødrene på 50 og 60 tallet som gikk hjemme med en hel ungeflokk og mann som forventet ro , middag tøfler og rent hus hverdag!!!

ikke misforstå jeg koser meg stort de dagene han er hjemme men er nok ikke alene om at og ha en dag helt for seg selv i ny og ne faktisk gjør meg til en bedre mor.

Skrevet

Jeg har 100% plass til ungene i bhg, men det betyr vel ikke at de ER der 100%?

Jeg har 37% stilling, men tar vikartimer utenom, eg vet derfor ikke når jeg skal på jobb. Sambo jobber i nordsjøen, og da er det meg det står på. Derfor. Selvsagt er ungene hjemme med meg både titt og ofte. De har korte dager de dagene de er, og har både en og to fridager i uka.

Har du noe å si på det? Gjør jeg det "riktig"? (regner med du har fasiten her)

Skrevet

Jeg vil ikke jobbe redusert, jobber 100% og når jeg har ferie har vi ferie sammen hele familien. Det har vi stort sett både i jula og på sommeren. Gutten min har det bra i barnehagen og jeg ville ikke hatt han der litt engang om jeg ikke trodde han hadde det bra. Det ville jo vært dårlig gjort. Jeg vil ikke lære gutten min at det er ok å bare gå og slenge hjemme.. De fleste av oss har det best når vi får gått på jobb/skole daglig og får møtt folk, lært noe og gjort noe nyttig:)

Skrevet

Jeg var hjemme da yngste gikk i barnehage 100%.

Grunnen var at ungen gikk i bhg for å få spes.ped-hjelp, og trening. Så det var ikke for min del. Det var fagfolkene rundt oss som sa at 100% plass var best, siden dette ville bety jevnere og bedre behandling og sosialisering.

I tillegg har jeg et barn til med et annet handicap, som krever mye.

Så derfor er jeg hjemme; jeg trenger pauser og tid til å gjøre det som skal gjøres rundt og i huset.

Har ikke mann.

Skrevet

Vi har slett ikke god råd, men har valgt bla å kjøpe en leilighet som ikke er så fryktelig dyr og flott, men som passer oss utmerket i størrelse og beliggenhet:)

Vi kommer til å gjøre det vi kan for å ikke ha mer enn 50% bhg plass, iallefall fram til snuppa er tre år eller så. Det kommer sansynligvis til å bli sånn at jeg jobber halv stilling, eller finner en jobb der jeg kan jobbe mye hjemmefra.

Det største problemet i forhold til det er faktisk at det kommer til å gå hardt utover meg når jeg en gang skal pensjoneres.. Men det finnes helt sikkert en måte å løse det på også, med pensjonskonto og sånt :)

Skrevet

Jobber 100%, men sønnen min har fri 2 dager etter hverandre en gang i blandt for å sove en natt hos besteforeldrene sine. Dette er etter ønske fra besteforeldrene. Og om jeg skulle ha en fridag, så har jeg han hjemme sammen med meg.

Skrevet

Jeg har begge barna 100%,jobber 100% selv. Har ikke noen mann heller. Noen ganger er barna der når jeg har fri,fordi jeg trenger litt tid for meg selv,noe jeg sjelden får selv om barna er hos far annenhver helg,da jeg jobber turnus med arbeid hver 3 helg ++.

Skrevet

Fordi vi trenger den plassen.Men hun er ikke 100% i bhg selvom,noen dager halv dag,andre dager nesten fullt.Kommer helt an på hvordan vi jobber.Men vi trenger den fleksibiliteten,og hun trenger å komme seg ut med andre.

Skrevet

har 100% prosent plass til barna mine. er alenemor, har ikke noe avlastning, så jeg har valgt og ha 100% plass pga det. jeg er jobbsøker, men de har korte dager når de er der

Skrevet

Alltid artig å svare på disse her! Ja, de har 100% plass, men vi bruker den ikke. Jeg står faktisk opp 4 hver dag jeg for å kunne hente ungene tidlig. Mannen kommer sent på jobb hver dag for at de skal få sove ut og få en rolig start hjemme... Er i bhg ca fra 8.30 - 14.30. Burde jeg søke om redusert plass? Vil jeg være en bedre mor da?

Vi bor i et billig hus, men i nærheten av Oslo koster det penger. Men for oss er det viktig at ungene kan vokse opp i et trygt og godt, landelig miljø i nærheten av arbeidsplassene våre. Noe må vi jobbe med og skal man ha et sted å bo her i nærheten må man nesten jobbe begge to også! Vi jobber 100% begge to

Skrevet

Ja, jeg kunne jobbet redusert og latt barnet ha fri en dag i uka. Jeg kunne faktisk hatt barnet hjemme hele tiden om jeg hadde ønsket. Istedet har jeg full plass. Og det er fordi BARNET ønsker rutiner, hun digger å være der - og jeg tar heller noen kortere dager enn å ikke ha henne der. Skal sies at vi har en del ferier da:) men det anbefales faktisk å heller ha full plass enn deltid pga at da kommer ungen mye lettere inn i rutiner og slikt.

Hadde hun vantrivdes med ordningen hadde vi funnet nye rutiner så klart. Men jeg liker å jobbe, hun liker bhg - også tar vi fri når det passer.

Skrevet

Jepp har 4-åringen i 100%. jeg er student på høyskole og vet aldri når jeg har fri eller må være på skole eller er i praksis. Jeg leverer sent og henter tidlig :) Når eldste gikk i barnehage jobbet jeg, men gikk redusert 80%. Ikke så store forskjell på lønna og fikk en dag (fredagen) hjemme med godjenta! Hvis du har anledning til det hadde jeg ikke nølt!! Dyrebar tid den småbarnstiden!!

Skrevet

Har 100% barnehageplass. Er hjemmeværende og nyter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...