Gå til innhold

Lettere sjokkert her jeg sitter og har funnet ut noe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer hadde jeg sex med en fyr også ble jeg gravid og jeg som fikk beskjed i 20 års alderen at det var lite sannsynlig at jeg kom til og bli gravid på den normale måten vil jo selvsagt ikke ta abort.

Nå fikk jeg tips fra en venninne om at mannen skal gifte seg i Mai neste år, sjekket med bryllupsdagen.no og der står navnet hans og lyser mot meg.

Får nesten sjokk, visste ikke at han hadde slike planer, men enda mer usikker er jeg på om han vet at han er gravid med hans barn for hver gang jeg har ringt han så legger han på og sist jeg prøvde og ta kontakt så fikk jeg beskjed om at telefonnummeret ikke er i bruk lenger.

Bør jeg foreta meg noe, eller bare late som? Synes jo det er fryktelig om ekteskapet hans går dunken bare pga et barn som jeg har valgt og bære frem.

Trenger gode råd nå og fort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjip situasjon da. Men når du skriver at han legger på osv når du ringer til han da er han fullstendig klar over situasjonen og gjør bare tingene værre. Det er hans egen ansvar å skulle fortelle dette til sin fremtidige kone, ungen kommer og har rett på å vite hvem pappaen er, og du har rett på barnebidrag. Så situasjonen han befinner seg i vil komme frem før eller siden, konen vil vel reagere på brev fra nav i posten, mindre penger å rutte med pga bidrag osv.

Kanskje han ikke tror at det er hans barn. Med en gang barnet er født og dersom han ikke vil erkjenne farskapet må du få tatt dna testing slik at alt er slik som det skal være.

Syns ikke du skal late som (hva late som egentlig?) ingenting, men dersom du ikke er 110% sikker på at det er hans barn ville jeg nok ventet til barnet var født slik at dere kan ta dna testing. Og angående det at eksteskapet skal gå dunket, infoen vil komme frem før eller siden uansett om det blir nå eller senere, og dersom de har gifteplaner og du ble gravid nå i sommer, da har han nok vært utro. Så konsekvensene må han ta følger av selv, er ikke du som har satt han i/tvunget han i denne situasjonen.

Alle vet hva sex kan medføre, det var da hans vaøg å ha sex med deg. SÅ uansett hva som skjer med ekteskapet er det ikke noe du kan gjøre fra eller til, det er ikke din feil selv om du vil bære frem barnet. Desverre for han, men slikt skjer, sex kan føre til graviditet;) Og man kan aldri regne med at den personen vil ta abort om noe slikt skulle skje, så det er absolutt ikke på dine skuldre dette her!

Han bør jo virkelig snakke med deg, snakke ut om alt sammen. Alt jeg har skrevet her til deg nå er noe han bare må innse, før eller siden. Han kan ikke legge deg og barnet inn i glemmeboka fordi han tror at den fremtidige konen ikke vil få vite noe. Når folk har spurt hvem pappaen er, har du da sagt navnet hans? Er jo også dumt for deg å skjule at han er pappaen, og vil han ikke snakke med deg for så å evt ta det med fruen sin så vil det jo da evt bli gjennom rykter hun får vite det. Bedre det kommer fra han. Men nekter han så er det ingen andre muligheter desverre, at ryktene tar han igjen.

Ville ikke gått selv til fruen og sagt det. Men hva med å dukke opp på jobben hans etc? Eller skrive et brev til han (uten avsender bakpå konvolutten selvsagt) og forklare alt som det er. Det beste er jo om han sier det selv og tar ansvar. Barnet kommer og slik er det bare, et levende menneske som abslutt ivertfall bør vite hvem pappaen er. Og elsker hu dama han så driter hu i om han har en unge, men blir nok sur pga utroskap. Men slik er det jo bare, var hans valg.

Mye frem og tilbake her, men håper du forstår hva jeg mener;) Har selv vokst opp uten pappa og gikk gjennom dna testing når jeg ble 18, og det er styr det! Best å få alt i orden med en gang barnet er født...

*lykke til*

er bare å sende en pm om det skulle være noe:)

Skrevet

Jeg skal være brutal og ærlig:

Hvis du har valgt å bære frem et barn av ren egoisme (og ja, det er egoisme hvis grunnen til at man skal ha et barn er at man ikke vil misse sjansen, selv om man ikke engang kjenner barnefar),

uten så mye å snakke med han, så mener jeg at "far ukjent" er eneste alternativ.

Det er en del damer her som kommer til å skrive at det var han som var utro osv. Ja, også? Han var utro mot sin forlovede, skal han bli "straffet" for det på livstid?

Og ja, alle barn har rett på en far. En far som ønsker de til verden.

Denne mannen ønsker ikke dette barnet til verden. Han vil ikke engang snakke med deg og det sier vel mer enn tusen ord egentlig kan.

Ikke tving en mann til å være far bare fordi du mener at din ufødte datter/sønn har rett på en. Det kommer ikke noe godt ut av dette.

Skrevet

ALLE vet hva sex kan føre til, men gjør det det til mannens ansvar å se til at det ikke blir noe barn ut av det? Jeg vil tro at de fleste damer i 2009 har hørt om noe som heter angrepiller? Det er dette man bruker når man har hatt sex med en mann ikke har et fohold til (eller ikke kjenner i det hele tatt) og ikke brukt prevensjon, kondomen sprakk eller man glemte p-pillen.

Når man ikke er såpass påpasselig selv, så mener jeg virkelig at man ikke skal la mannen ta støyten. Det er en grunn til at det sitter så mange alenemødere i dette langstrakte land.

Skrevet

Selv om man går på p-pillen kan man bli gravid, uten å ha glemt en pille. Man kan bli gravid, og da uten å vite om det før noen uker har gått, for sent til angrepille.

Det er like mye hans ansvar som hennes å bruke beskyttelse. Og ja, alle vet hva sex kan medføre. Så hvordan blir det da at mannen tar støyten når det er like mye hans ansvar ang beskyttelse, som hennes.

Ja hun blir alene med barnet, han har en annen. Noe det virker som at hun ikke var klar over på tidspunktet de hadde sex. Ja man bør evt ta angrepille dersom man ikke går på noe eller har glemt en p-pille, men nå er hun gravid og de var to om det.

Vil ikke han stille opp så vil han ikke, ikke noe å gjøre med. Men slik han holder på er rett og slett uansvarlig, han bør i det minste snakke med henne om situasjonen. Sannheten vil komme frem før eller siden, mer sjokk når et eldre barn kommer på døren.

Hun straffer ikke han på noen måte med å føre han opp som far, de var som sagt to om dette, også når det gjelder beskyttelse.

Skrevet

Så fordi mannen ikke brukte kondom så kan han ha det så godt?

Nei, vet dere hva.

For min del så går ikke denne saken ut på hans utroskap. Det kan til og med hende at det ikke var noe utroskap i bildet.

Slik jeg ser denne saken så handler den om en kvinne og en mann som er ute på byen, finner hverandre, tar en taxi hjem sammen og deler seng en natt. Det er snakk om sex, uforpliktet sex. Tydeligvis uten noen form for prevensjon, men dette kan man faktisk fikse i hele 72 timer etterpå.

Når man er en voksen kvinne vet man også konsekvensene av å ha sex med en mann man ikke kjenner. Man kan bli gravid eller få kjønnsykdommer. Hvis man har sex med mennesker man ikke kjenner er det viktig å bekytte seg selv. Dette gjelder for begge kjønn.

Egoismen til HI lyser i det hun forteller at hun trodde hun ikke kunne få barn og dermed mest sannsynlig ikke bruker prevensjon.

Når hun likevel ble gravid (med 50% "skyld") prøver hun å ringe faren. Han tar så klart ikke telefonen, da dette var tøm og røm (og dette var det fra begge parter). I stedefor da å gi han et hint via en melding eller rett og slett møte opp i en setting der han er, så tar hun heller valget på egen hånd. Hun vil bære frem dette barnet. Så fint for henne.

50% vil dermed ha dette barnet. Men hva med den parten som ikke vet noe? Hva med hans ønsker og planer? Har ikke de noe å si ettersom han ikke dro frem noe gummi?

Jeg sier ikke at man skal tvinge noen til å ta en abort, men jeg mener også det at hvis man har sex med en fremmed så er det ikke riktig å tvinge han inn i et farskap etterpå.

For HI er ikke glad i denne manne. Hun kunne like godt kjøpt sperm.

Skal samfunnet fortsette å fortelle kvinner som "lurer" til seg barn at det er helt greit? At man kan rive andre mennesker opp med røttene bare fordi de har hatt noen timer i samme seng? Er det ikke på tide at samfunnet sier stopp? At det skal bli greit for "far" å takke nei til farskapet? De kan jo betale bidrag, men det gjør de ikke til fedre.

Jeg synes synd på denne utenksomme mannen med fire øl for mye innabords. Jeg håper HI ødelegger livet hans på en skånsom måte og ikke hyler og skriker her inne når det går opp for henne at denne mannen aldri kommer til å bli hennes barns far.

Skrevet

Oi! Du må jo da ha termin rundt bryllupet du da?

Dette kan ikke være lett for deg.

Prøv å få tak i han og fortell han det. Jo før, jo bedre.

Dere må jo finne ut av ting før han skriver papirene til bryllupet osv.

Skrevet

Hallo hvorfor tyter dere sånn om prevansjon ho har jo fått beskjed om at ho er steril og da er det jo en GLEDELIG nyhet å plutselig oppdage at ho kan bli mamma når ho mest sannsynlig hadde syka seg opp på aldrig å få oppleve det!! Egoistisk å få barn uten å ha en pappa.. Hallo.. Mange barn har det helt topp med bare en foreldre!

Til poenget så tror jeg kansje du bare skal la barnefar få ordne i sine ting, hva vet du om hans forhold..

DU får bare gi ham valget så må han få velge selv. Jeg ville ikke gjort noe i forhold til forloveden hans, verken løye om det eller fortalt.. Altså bare si sannheten og hatt mitt på det reine..

Skrevet

Hi her! Grunnen til at jeg ikke har brukt prevensjon er etter råd fra min lege fordi jeg tidligere har opplevd bivirkninger av til dels alvorlig grad med p-piller, p-stav etc.. Har etter jeg sluttet med dette fått en regelmessig menstruasjon. I tillegg så må jeg bare si at dette slettest ikke var planlagt og jeg tenkte aldri tanken på at jeg kunne bli gravid med 1 samleie når legen og gynekolog har fortalt meg at det var minimale sjanser for og bli gravid via naturmetoden, og jeg er heller ikke steril at den grunn!

Ikke visste jeg heller at denne mannen hadde gifteplaner da han sa til meg at han var singel og likte og leve livet. Har jo som sagt ingen hensikt og ødelegge hans ekteskap, men ønsker jo at han skal vite at han har et barn, er det ikke bedre det enn ryktene som kanskje kommer ut?

At jeg vil bli enslig mor er jeg fullt klar over og jeg krever ikke noe fra far utenom bidrag og barnets juridiske rettigheter.

Om jeg sender brev kan det jo hende samboeren/ den kommende fruen åpner brevet derfor vil jeg helst ikke sende slike opplysninger i posten.

Skrevet

Jeg ville tatt abort. Å få barn på den måten synes jeg ikke noe om. Barn fortjener skikkelige rammer.

Nå vet du at du kan bli gravid. Javel, men ta det senere når det passer bedre.

Skal du beholde og ikke får tak i han. Send en sms da vel, så får han hvertfall vite det. Så får det være opp til han om han vil kontakte deg eller ei.

Skrevet

Har man ubeskyttet sex, må man ta følgene. Menn vet at det er opp til kvinnen om hun vil beholde eller ikke. Brukte han ikke kondom, får han skylde seg selv, det er menns eneste mulige garanti mot å komme i den situasjonen (hvis vi forutsetter at den ikke sprekker).

Selvsagt skal du ikke ta abort, og selvsagt skal han betale bidrag.

Gjør som en her foreslår, møt opp på jobbeb hans. Eller kontakt nav, så får du hjelp om hvordan det gjøres ang bidrag. La de andre diskutere etikken så mye de vil, men dette er loven, og det er det eneste du bør forholde deg til.

Skrevet

11:05 : Selv om det klaffet nå og hun ble gravid så er det ikke sikkert at hun kan bli det igjen, vet du.

Ja, barn fortjener skikkelige rammer. Men der fins INGEN garanti for at barn vil få det selv om man er samboer eller gift. Så jeg synes å råde henne til å ta abort er smakløst!

Skrevet

Det kommer litt an på situasjonen din og hvordan du tenker. Hvis jeg var i dine sko og ikke var økonomisk avhengig av bidrag osv. hadde jeg unnlatt å fortelle samt registrere han som far. Det som da er kjedelig er situasjonen som oppstår når barnet spør hvem som er pappan hans/hennes.

På den andre siden så vet man hva som kan skje dersom man har sex - så du skylder han absolutt ingenting - det er han som har ødelagt ekteskapet sitt. Og hvis jeg var hans blivende fru ville jeg nok satt STOR pris på å vite hva han har gjort FØR jeg hadde giftet meg med han...

Så det er IKKE din skyld at ekteskapet går dunken for å si mildt - er han som har vært idiot.

Skrevet

Du trenger gode råd fort, vel her er mine: hold mannen utenfor (du trenger vel ikke ødelegge hans fremtidige kones liv i tillegg til hans), velg selv om du vil ha barnet. Neste gang: bruk kondom. Det beskytter ikke bare mot graviditet men også mot kjønnsykdommer. Galskap å ha sex med ukjente uten å beskytte seg mot HIV/Aids, gonore, chlamydia, syfilis og det som verre er.

Btw å spre slike ting på nettforum er skummelt, noen som kjenner dere kan fort legge sammen 2 + 2 (eller i dette tilfellet 1+1=3)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har helt andre tanker om dette enn de fleste andre.

Her syns jeg vi kvinner har for stor makt over menn. Han har ingen medbestemmelse, og i tillegg skal han betale?!

Enig med henne over. Hvis du velger å beholde barnet, bør du ta ansvar for dette selv. "far ukjent" er det rette her.

Skrevet

Det er klart hun ikke skal ta abort!! Herregud, damer, vis nå litt forståelse, imot alle odds har hun blitt gravid, også skal hun liksom bare fjerne det og kanskje aldri ha muligheten igjen??

Jeg kjenner ei som faktisk klarte å adoptere alene, ungen har det kjempefint med bare en forelder..

Straffet for livet fordi han var utro mot forloveden?? Eh.. Ja!

Men et barn er jo ikke den verste straffen man kan få, de må jo bare lære seg å leve med situasjonen, om forholdet overlever..

Lykke til, HI, dette klarer du fint :) Og gratulerer med graviditet... :)

Skrevet

Jeg vil ikke fortelle deg hva du bør gjøre, men hadde det vært meg hadde jeg fortalt denne mannen at jeg var gravid, skulle beholde og at jeg ikke forventer noe av ham. Hadde holdt forloveden hans utenfor, det får være opp til han. Tror faktisk ikke at jeg hadde krevd barnebidrag da det er mitt valg og mitt ønske. Men jeg synes det bare er rett og rimelig at han er klar over at han har et barn. Hva om han får vite dette på et senere tidspunkt og blir fly forbanna for at han ikke engang har fått muligheten til å være en del av barnets liv? Han må i det minste få muligheten til å velge.

Skrevet

Når en mann har sex, VET han 100% at det kan bli barn av det... Prev. eller ikke. Tilogmed med kondom kan det skje. Eneste måte, er å IKKE ha sex.

Kan godt hende denne mannen ikke var singel når du traff han, og det er derfor han legger på. Eller at han har truffet denne damen i ettertid og ikke vil ha kontakt med tidligere "onenightstands".

Uansett, så har han rett til å vite at han venter barn, og barnet har rett på å vite hvem hans far er.

Om han var singel når han hadde sex med deg, da skjedde det FØR han traff hans tilkommende kone.

Jeg har en kamerat hvor det skjedde noe lignende med.

Han hadde hatt en dame i noen år, så ble det slutt. I denne perioden hadde han sex med 1 dame, 1 gang.

Så ble han sammen igjen med sin tidligere kjæreste.

Plutselig dukker denne onenightstand dama opp igjen, med beskjeden om at han har en datter på 10 mnd'er.

De tok dna test, og han valgte å ikke si noe til hans daværende kjæreste før han fikk vite med 100% sikkerhet at datteren var hans.

Når han fikk vite dette, ga han beskjed til kjæresten sin og de tok en pause før de valgte å gjøre det slutt. For henne ble det for sårt.

Men hans liv har blitt noe heeeelt annet :))

Han er en overlykkelig pappa som har datteren sin så mye som mulig! :D

Han har kjøpt hus, landlig til slik at han & datteren kan kose seg så mye som mulig sammen.

For han er datteren ALT her i livet, og han skulle gjerne ønsket å bli kjent med henne tidligere.

Så det er ikke sikkert at denne mannen du har vært med, vet at han skal bli far.

Det er heller ikke sikkert at han ønsker å delta i livet til barnet ditt, men det bør da vel være opp til han å velge?

Skrevet

Den eneste det skal tas hensyn til her, er det lille barnet som har krav på bidrag, arv og kunnskap om sitt opphav. Å ta hensyn til voksne mennesker som bf og kona hans, er jo helt urimelig. Før ham opp som far og krev bidrag. Skulle bare mangle. For en jævla gjeng med drittkjerringer som svarer deg.

Skrevet

"Straffet" for livet? Beskytte hans fremtidige kone?

Her er det mange DUMME kjerringer som har svart deg!!

Han er ikke en gang gift enda! Tror dere ikke forloveden hans vil ønske at hun hadde visst dette FØR bryllupet, hvis dette først kommer frem når de har vært gift i X antall år, og han sikkert har vært utro flere ganger??

HI, synes ikke du skal trenge å forholde deg til forloveden hans selv om hun bør få vite dette. Men jeg mener at du bør sørge for at han blir informert på en eller annen måte om at han blir registrert som far, at du kommer til å kreve bidrag og at dere kan ta DNA-prøve etter fødselen hvis han ønsker det. Du kan jo si at du ikke er ute etter å skape drama, og at han selv får ta ansvar for hva han ønsker å gjøre ihft forloveden, men at du ikke kommer til å hemmeligholde farskapet.

Det eneste rette her er at rett mann blir registrert som far. Det er fryktelig urettferdig å la et barn vokse opp med "hemmelig" far bare fordi en utro fjott skal skånes før bryllupet.

Tenk litt langsiktig, damer!!

Lykke til!

Skrevet

For et tåpelig innlegg dette er (og flere andre her). Gjør det som er riktig overfor barnet ditt og masse lykke til.

Skrevet

Jeg ville ha prøvd å funnet ut en måte å få snakket med ham på uten at hans forlovede vet om det.

Jeg ville ha fortalt ham at du var gravid med hans barn, men at det var helt opp til han om han ville ha noe med dette barnet å gjøre. Du ville bare si ifra til ham slik at han kan ta denne avgjørelsen selv!!

Siden dette var en onenight og du sier at noe av grunnen til at du beholder er fordi du har fått beskjed om at det er lite sannsynlig at du kan bli gravid, så synes jeg ikke du kan kreve noe av ham av bidrag osv. Det ser det jo heller ikke ut som om du hadde noen intensjoner om. Som flere andre her sier, uten beskyttelse og uten å ha tatt angrepille så vet man hva som kan skje og da er det din egen "feil".

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg sitter i nesten samme situasjon som deg. Bare at jeg var sammen med fyren og brukte pillen. Jeg ble gravid, det ble slutt og han ville ikke bli pappa. Jeg valgte å beholde barnet. Jeg prøvde gjennom hele svangerskapet og etter at den lille ble født å ta kontakt med BF. Han gadd ikke svare verken på mail, telefon, sms, brev. Tenkte at vi skulle få snakket ordentlig ut før jeg gikk til NAV. Endte tilslutt med at jeg kontaktet NAV og oppgav han som far. Han nektet å skrive under på farskapspapirene. Dette resulterte i at jeg, den lille og han måtte ta en DNA test, pålagt av NAV. Jeg visste jo resultatet; 99,9999% på at han var den lilles pappa.

Det som skjer nå er at han fortsatt ikke har kontakt med barnet, han må betale barnebidrag og han går rundt med en stor hemmelighet for familien sin da han ikke har fortalt at han har blitt pappa.

Alt dette kunne han ha unngått hvis han hadde kunnet hatt en dialog med meg.

Og til dere som sier at det er egoistisk å få barn alene. Har dere tenkt på hvor mange foreldre som går fra hverandre, hvor foreldrene kun krangler om barnet eller hvor far ikke stiller opp i det hele tatt. Sier ikke at dette skjer hos alle, men det skjer. Det er ikke bra for barnet det heller.

Og til dere som maser om prevensjon, det er ikke bare kvinnen som skal passe på dette. Og HI hadde fått beskjed om at det ville være vanskelig for henne å få barn. Hun har også tatt ansvar og ikke brukt abort som et prevensjonsmiddel som dessverre mange gjør i dag.

Ja, jeg vet at mange har tungtveiende og gode grunner til å ta en abort. Jeg er ikke abortmotstander.

Til dere som mener at BF ikke har noe ansvar; "Er man med på leken så får man tåle streken" De fleste oppegående mennesker vet at man faktisk kan bli gravid selv om man også bruker prevensjon. Selv om dette ikke skjedde i HI's tilfelle. Sex kan faktisk føre til barn, noe som det virker som kommer som en overraskelse på noen mennesker. Og har man sex så får begge ta ansvaret for resultatet!

Til deg kjære HI.

Det er et vanskelig valg å vite hva man skal gjøre i en sånn situasjon. Men gjør det du føler er det beste for deg og barnet. Om du ikke får kontakt med han igjen, så vil hans nye familie en dag få vite dette uansett. Rykter spres desverre....

Jeg selv valgte som sagt og oppgi BF tilslutt, dette med tanke på barnets rettigheter når det blir eldre. Men sier ikke at dette er det rette for deg å gjøre.

Og en siste ting tilslutt: En dag så vil du nok finne en mann som vil være pappa for barnet ditt uansett biologisk eller ikke:)

Skrevet

Barnet har da sine selvstendige rettigheter uavhengig av omstendighetene rundt unnfangelsen. Hva faen mener dere med at hun skal ta fra barnet sitt det han/hun har krav på? Beskytte dakars mannen og forlovede? Stå på krava HI. Det er bare barnet som er viktig her. Lykke til.

Skrevet

Skjønner ikke argumentet om at mannen du hadde sex med skal slippe unna fordi han ikke ønsker dette barnet. Slike holdninger gjør det jammen lett for gutta å bare stikke av med halen mellom beina. Kjipt for jenta som faktisk står alene om dette barnet. Det er ikke akkurat første gang i historien noen blir gravid etter en one-night med eller uten prevensjon. Sånn er livet, har man sex, VET man at det kan bli barn ut av det!!!!!!! Når det kommer til abort, ser jeg at flere tar dette som en selvfølge som et reelt alternativ, og tydeligvis også det eneste rette alternativet. Selv ville jeg aldri klart å ta abort, for meg er fosteret et MENNESKE, ikke bare en klump. Ser man sånn på saken, er faktisk ikke abort et alternativ i det hele tatt. Mannen får i det minste skrive under på farskapspapirene og betale bidrag, det skulle bare mangle!!!!!!!!!!

Lykke til, du må på en eller annen måte få snakket med denne mannen (som virker en smule feig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...