Gå til innhold

Jålebokstaver (skrivemåte i navn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Christoffer kommer fra St. Christoffer som bar jesus over elven. Navnet kom til Norge med kristendommen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om noen som staver navnet til sin datter Viktorija (ikke skrivefeil, JA på slutten) Hun skriver navnet på sønnen sin Kristijan.

De ungene må nok stave navnene sine en del.

Har også vært bortig Wanja, Webjørn (søsken), Truhls, Bhenny, Wilde, Akselander (et av de rareste navnene jeg har hørt)

Skrevet

Hva med Elisabeth? Det burde jo være Elisabett. Elisabeth virker så veikt og unaturlig.

Og Tomas? Har noen hørt om det? To-mas? Det burde skrives Tåmmass.

Skrevet

Helt enig med deg, HI. I alt du skriver :-)

Skrevet

Enig med deg, HI.

Mine barn heter Katrine og Teo. Har fått mange kommentarer på Teo. Flere som mente jeg ikke kunne skrive det navnet uten H, men jeg liker rett og slett ikke ekstra, stumme bokstaver i navn.

Skrevet

enig i det meste her, men da synes jeg de hjemmesnekra navna er verst. carosander f.eks.

Skrevet

Om man staver navnet Mattias eller Mathias, eller Christine/Kristine, synes jeg er likegyldig. Så lenge det er vanlige stavemåter som folk har sett før, ser jeg ikke problemet, det blir en smakssak.

Hjemmesnekrede navn er noe helt annet. Pluss når man kommer med navn som Chaspar, Chatrine, Cay, Kristijan etc - hvor man har tatt vanlige navn og lagt på ekstra/nye bokstaver bare for å være "spesielle". Det er ikke spesielt, bare dumt, og barnet må gå gjennom livet og stave navnet sitt hver bidige gang.

Det er noe helt annet enn å si at man heter Christine med ch!

Skrevet

Enig med HI. Så engang en jente med navnet Lhinnea i avisen. Stakkars... Lurer på om ikke broren het Nhoa også.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Elisabeth er greit,men det er lettere uten h tilslutt.

Skrevet

Husker det var ei dame her på DIB som hadde en sønn, med det velklingende navnet: Chaspher ;-)

Skrevet

huff da, har to barn og den ene har en ekstra c og den andre har en ekstra h.. Det er jo måten navnene skrives internasjonalet og mine er ikke engang født i Norge, gleder meg til å måtte forklare det til alle som mener det er kunn jålenavn..

Skrevet

Vi har ei Sarah, ganske enkelt fordi vi synes h'en hører til, når man sier Sarah, så er den en slags fortsettelse på a'en.. :)

Skrevet

Den beste/verste versjonen jeg har sett er "Xander" istedetfor "Sander". Men folk må få gjøre som de vil.

Skrevet

Synes disse "jålenavnene" er fine jeg! Men hjemmesnekrede navn som er laget for at de skal være sjeldne og orginale har jeg ikke så mye sansen for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...