Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #26 Skrevet 21. november 2009 jeg har ingen søsken, men ville tatt til meg barna til min samboers søsken eller mitt søskenbarns (som er som en søster for meg) sine barn uten å blunke!!
FrøkenSprøken Skrevet 21. november 2009 #27 Skrevet 21. november 2009 Uten tvil! Nå har verken min søster eller min manns søstre egne barn enda, og de er så unge at vi regner med at de venter noen år, men den dagen de får barn, uten tvil! Vi sliter mer hvis vi faller fra nå, for søstrene våre er alt for unge (17, 18 og 19 år) og foreldrene våre er alt for gamle. Det eneste alternativet vi har er et vennepar hvor hun jobber i barnevernet. De er fantastiske! Men de har to ganske store barn selv, samt en fostersønn. Så to unger til hadde kanskje vært i overkant for dem... Aner ikke... Men om noen år hadde mannens eldste søster fått ungene. Kanskje hadde hun klart det allerede, hadde hun bare vært ferdigutdannet. Hun er enestående smart og flink, og en perfekt tante! De andre er fortsatt for "unge til sinns" Men sånn økonomisk, så får man vel penger fra barnevernet for å ta barna, gjør man ikke? Man blir jo en fosterfamilie? Så økonomi bør vel ikke være en grunn til å si nei.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #29 Skrevet 21. november 2009 Jo, det virker jo som om de får litt penger fra staten, men om det var barnevern eller noe pensjonsaktig aner jeg ikke. Jeg tror forresten ikke at dette "kloke" kvinnemennesket siktet til økonomien, men mer at det må være slitsomt med ansvar for fem barn. Men man velger da virkelig ikke at ens søster skal gå bort heller da! HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #30 Skrevet 21. november 2009 Ja det ville jeg. Vi har sakket om det og hun ville tatt våre barn om noe skulle skje med oss. Jeg ville tatt broren min sine unger også. Skulle bare mangle. De er jo tanteungene mine.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. november 2009 #31 Skrevet 21. november 2009 ja. skulle jeg tatt over broren min sine, måtte jeg ha flyttet her i fra. men jeg hadde nok gjort det.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. november 2009 #32 Skrevet 21. november 2009 Ja ,har allerede hatt delvis ansvar for 2 av hennes barn ,fordi hun bor i Usa og de i Norge.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #33 Skrevet 21. november 2009 Jeg husker du har skrevet innlegg om det Du er flink du mamman til william. HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #36 Skrevet 21. november 2009 søsteren min døde for snart 4 år siden, nå var ikke hennes barn små de var 19 og 21...men har likevel blitt en slags morsfigur for han ene -det er meg han ringte når han var kommet inn på skolen han ville,når han fikk tilslaget på sin første leilighet, trenger noen å prate med osv.... hadde guttene vært yngre hadde jeg definitivt tatt ansvaret for dem!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #37 Skrevet 22. november 2009 Har ikke søsken eller onkelbarn.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #39 Skrevet 22. november 2009 Jeg ville tatt over de uten å blunke ja. Nå har jeg en svoger som er en super pappa for de, så tanken er ikke noe som har slått meg enda. Men jeg vet at både min søster og min svoger hadde tatt over ansvaret for mine barn om jeg hadde dødd også. Selv om jeg tror min mann hadde adopert mine barn. Barnefar er ikke noe serlig inne i bildet, og vet hele min familie og barnefars familie hadde kjempet hardt for at han ikke skulle få ha de. Hadde tatt over min manns tantebarn også, selv om jeg ikke har møtt alle.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #40 Skrevet 22. november 2009 Ja , dette løftet har jeg gitt til begge mine søstere da de spurte. Her er det andre som forsovidt kunne ta ansvaret men det er meg de ville skulle ha det om noe skjer.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #41 Skrevet 22. november 2009 Får gå litt imot strømmen her.. Jeg hadde nok ikke gjort det i mitt tilfelle der barna er veldig små, og har selv 3 tette små barn. Hadde blitt 5 små på under 4 år.. der de har et veldig krevende barn med spesielle behov, og jeg har et med spesielle behov+en nyfødd. Hadde ikke syntes det hadde vert rettferdig mot mine egne barn eller deres barn som krever mer enn jeg kan gi. Hadde det skjedd min svigerinne med 2 eldre barn på 12 og 14 hadde jeg tatt imot de uten å blunke.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. november 2009 #43 Skrevet 22. november 2009 Om min søster døde hadde jeg lagt meg inn på Gaustad.. i og med at jeg ikke har noens søster, ..og jeg ville antakelig sagt fra meg all omsorg for egne barn og i så tilfelle... Men, rent hypotetisk, dersom atte hvisom atte jeg hadde hatt en søster, som hadde barn uten en far.. Selvfølgelig. Jeg hadde en gang en stesøster som hadde barn, og jeg hadde over noen år (før jeg fikk egne barn) disse barna mer enn hun hadde de selv. De er nå barnevernsbarn, plassert i hvert sitt fosterhjem, da barnevernet mente at jeg var for ung til å ha de på den tiden de ble tatt fra henne. På tross av at jeg hadde hatt det meste av ansvaret for de over 4 år før jeg flyttet til en annen by for å studere. Men... selvsagt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå