LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 22. november 2009 #26 Skrevet 22. november 2009 hmmmm da ble jeg enda mere overbevist om at jeg ikke skal vaksinere ungene. Minste har allerede hatt HSP og det er vel det verste jeg har opplevd med ungene. Hvis hun allerede er disponert er sikkert sansynligheten for et nytt utbrudd større ved vaksinering. Så må jeg le litt av all krangling vedrørende kildehenvisninger. De legene og sykepleierne som svarer på spm på nett jobber som regel hver dag som lege/sykepleier på et sykehus eller på et legekontor. De er ikke skuespillere som tjener litt ekstra på fritiden:) Dessuten finnes det eksperter som ikke blir enige. Er det bare de som støtter opp om ditt valg som er flinke og dyktige i faget eller hva? Ikke alle vaksinemotstandere er idioter med en fantastisk fantasi om konspirasjon o.l. Det er bare mye enklere å henvise til dem for å latterliggjøre saken.
Mrs. X Skrevet 22. november 2009 #27 Skrevet 22. november 2009 Og 50-100 mennesker får Guillain-Barre i Norge hvert år, uten svineinfluensa/vaksine....
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. november 2009 #28 Skrevet 22. november 2009 Det er myyyye rart på nett, er en grunn til at leger ++++ fråråder og søke råd på nett, men derimot tar kontakt med lege selv. Jeg kjenner til en lege som er klin gæærn, for alt jeg vet kan han dukke opp på nettet og si det samme der, at man må skjære opp puppen ved begynnende brystbetennelse. Jeg har tilgang til en side hvor all info er sjekket av et fagteam, og tro dere meg at det er MYE rart på nett!!! Man skal ikke stole blindt på de som kaller seg leger\sykepleiere\ergoterapauter m.m. Og jeg var veldig i tvil ang. vaksinering. Men, når helsemyndighetene anbefaler det, helsedirektøren anbefaler det, barnelegen, legen, helsestasjon og mennesker jeg stoler på i helsevesenet, så har jeg faktisk ingen autoriasasjon føler jeg til å gamble med det! Jeg tenkte, nei, jeg vet ikke senvirkningene av vaksinasjonen ( men, barnet mitt har jo fått andre vaksiner, andre preparater ved sykdom etc.), men jeg vet heller ikke hvordan han ville reagert på en svineinfluensa, eller om han har en uoppdaget underliggende sykdom. Hvordan ville jeg levd videre dersom jeg ikke fulgte helsemyndighetenes råd, om det skulle tiltre ham noe? Kunne jeg levd videre med mitt valg da? -Svaret er nei.
Gjest bananplussisplusssjokoladekrem Skrevet 22. november 2009 #29 Skrevet 22. november 2009 I fra statens side er vel tanken bak massevaksinering følgende: 1. beskytte folk i risikogrupper 2. praktisk-/økonomiske sammfunshensyn Så får det være opp til hver enkelt å ta et valg... - hvor man ihensyntar kollektivt ansvar og egne ønsker. Vi har alle lov til å ta våre egne valg, og takk og pris for det.
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. november 2009 #30 Skrevet 22. november 2009 Ja, takk og lov for det. Og takk for solidariske mennesker som tenker på barn\voksne i risikogrupper, eller de som ikke kan vaksineres. Kjenner selv til en liten gutt som døde av SI, uten underliggende sykdom... Det satt en real støkk i meg!
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 22. november 2009 #31 Skrevet 22. november 2009 Selvfølgelig er det mye rart på nett og man skal være kritisk. På samme måte som når man ellers går til lege. Det er lov til å være kritisk.
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. november 2009 #32 Skrevet 22. november 2009 Ja! Er meget kritisk selv. Derfor stoler jeg ikke blindt på en lege på lommelegen. Samtidig som jeg også innser at en lege stort sett vet bedre enn meg selv, hva sykdom angår, både for mitt barn og meg selv.
~**nuttis**~ Skrevet 22. november 2009 #33 Skrevet 22. november 2009 http://www.youtube.com/watch?v=x_d1SHR_VYU
Har 2 jenter Skrevet 22. november 2009 #34 Skrevet 22. november 2009 Etter å hatt ett nært familiemedlem av samboeren min i koma pga svineinfluensaen tar vi ingen sjanser på å ikke ta vaksinen. Han hadde 10% sjanse for å overleve, og var heldigvis en av de som våknet igjen. Ingen trodde det, hverken leger eller sykepleiere. Han har fått dårlig syn, kan foreløpig ikke gå, og må på rehabilitering i lang tid etter han blir skrevet ut fra sykehuset. Vet jo ikke hva slags sen-skader han må leve med, men vi er jo veldig glade for at han greide å kjempe seg tilbake til livet. Var noen forferdilige uker der vi ikke visste hva som ville skje.
minesøtesmå Skrevet 22. november 2009 #35 Skrevet 22. november 2009 nå har jeg fått vite av 3 ulike leger at de blir selv blir anbefalt å anbefale vaksinen til sine pasienter.. jeg kommer nok ikke til å vaksinere mine barn.mye grunnet at ulike leger selv sier at influensaen ikke er noe skummel for oss friske,,den er på lik linje med den vanlige influensaen bare litt mere smittsom ! de som har dødd av influensaen har vært i risikogruppa og i følge det som står på nett osv så er det flere som har dødd av vanlige influensaen ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå