~sjiraff~ Skrevet 20. november 2009 Forfatter #26 Skrevet 20. november 2009 Det er en av hovedgrunnen ja, i tillegg til beskyttelse av risikogruppene.
solstråle69 Skrevet 20. november 2009 #27 Skrevet 20. november 2009 Men det er vel heller ingen tvil om at en utrydding av sykdommen vil være den beste beskyttelsen for risikogruppene?
~sjiraff~ Skrevet 20. november 2009 Forfatter #28 Skrevet 20. november 2009 Det er jeg ikke uenig i, men hvordan utrydder man en sykdom da man ikke har en 100% effektiv vaksine?
solstråle69 Skrevet 20. november 2009 #29 Skrevet 20. november 2009 Som sagt, jeg har ikke fått med meg dette med 70%. Men 70 er uansett bedre enn 50.
Gjest Skrevet 20. november 2009 #30 Skrevet 20. november 2009 vannkoppevaksine finnes. den er bare ikke en del av barnevaksinasjonsprogrammet. Men den eksisterer for den som vil ta den på eget initiativ. Jeg tror også at denne pandemien er farligst for et fungerende samfunn. Det har jo vært nevnt i media flere ganger at man har et kjempeproblem om veldig mange skulle bli syke samtidig. For ikke snakke om utgiftene. WHO har forresten i juni gått ut og anbefalt medlemslandene og igangsette tvangsvaksinering. Så med en dæsj skremselspropaganda i tillegg til nøktern informasjon, så blir det kansje ikke så mange igjen å tvinge..... bare en tanke.
Libido- Skrevet 20. november 2009 #31 Skrevet 20. november 2009 Sina. Jeg hadde vannkopper da jeg var 2 år. Da jeg var 10 hadde jeg helvetesild. Det var ingen plager med det, kun noen utslett på magen. Og et ganske kult navn for en 10 åring ;-) Så vil jeg poengtere noe Solstråle (mulig noen har nevnt det lengre ned i tråden, men har ikke kommet så langt) Hvorfor vil Norge bruke så mye penger på vaksine? Før who erklærte pandemi var det mye frem og tilbake. Om vi skulle ha vaksine eller ei. Men den dagen who erklærte at det var en pandemi, var vi automatisk tvunget til å kjøpe denne vaksinen. Dette fordi det står i kontrakten mellom Norge og GSK som produserer vaksinen. Jeg sier ikke at vedtaket om at alle skal ha vaksine er på grunn av dette, det er bare en liten tanke vekker.
Libido- Skrevet 20. november 2009 #32 Skrevet 20. november 2009 Tvangsvaksinering?! Det er det sykeste jeg har hørt siden Hitler. Nå ble jeg skremt. Ikke fordi jeg er redd noen skal komme å vaksinere meg, det håper og tror jeg aldri vil skje. Men at de i det heletatt tenker tanken? Slikt blir det krig av. Menheeen? Dette vil jeg gjerne ha en kilde på =)
Gjest Skrevet 20. november 2009 #33 Skrevet 20. november 2009 leter som faen. Det var sagt på et møte 13.juli.2009 finner ikke tilbake til den seriøse siden jeg fant det på. finner bare 100.vis av useriøse nå
Gjest Skrevet 20. november 2009 #34 Skrevet 20. november 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Pandemrix mest seriøse jeg finner i farta. skal lete mere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå