Gå til innhold

Vaksinerer dere barna deres (som ikke er i risikogruppa)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer ikke at du skal skjønne det heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt! Selv har jeg ingen kompetanse på området som overgår Folkehelseinstituttet sin...

Skrevet

På`n igjen...

Spm var vel i grunn om vi skulle vaksinere, ikke spm om meninger hvorfor og hvorfor ikke... Den har vi hatt en del ganger her inne. Og vi må bare bli enige om at vi aldri blir enige...

Skrevet

Ja. Guttungen har tatt den. Jenta var syk, og fikk desverre ikke tatt den. Vet ikke når neste mulighet er enda. Minsta er for lita. (Er til dels pga. henne vi andre har tatt).

Skrevet

Vet ikke om det var til meg eller ikke. Ja det er vanskelig å vite om man har hatt det men både jeg og datteren min har hatt nærkontakt med smittede som har fått påvist viruset og ingen av oss ble smittet. Så derfor er jeg rimlig sikker på at vi det var den influensaen vi pådro oss tidligere i sommer i Thailand(var skikkelig utbrudd der i sommer)

Skrevet

Nei, ingen av oss i huset her skal vaksineres. Fordi den er lite utprøvd, og fordi det er så masse dritt i den vaksinen jeg rett og slett ikke vil sprute inn i blodårene til datteren min.

Og en ting: Vaksina for svineinfluensa, er IKKE den samme vaksina man får for vanlig sesonginfluensa.

Skrevet

Enig i det Alva skriver. Det er lett å kalle dette hysteri og sammenligne dette med vanlig sesonginfluensa inntil man sitter der hjelpesløs med et sykt barn i armene.

De fleste burde ha fått med seg til nå at dette ikke hadde blitt definert som en pandemi og det ikke hadde blitt satt igang pandemitiltak dersom dette var likt en vanlig sesonginfluensa. Den rammer unge mennesker og mennesker som ikke på forhånd vet at de har en underliggende sykdom før de blir kritisk syke. Denne influensaen angriper også lungene på en særskilt måte. Det er ikke det man forbinder med vanlig sesonginfluensa.

Skrevet

Ja, det gjør jeg og det gikk veldig fint. Ingen bivirkninger. :)

Skrevet

Ja, vi har gjort det. Vi har heller ikke kompetanse som overgår folkehelseinstituttets.

Skrevet

Ja, har nettopp gitt vaksine til femåringen, og de andre får når banr over 9 år får tilbudet.

Føler meg trygg på at dette er det beste.

Skrevet

Sjekker man felleskatalogen og innholdet i influensavaksinene, så er det ikke adjuvans i de vanlige influensavaksinene. Adjuvansen i denne vaksinen er skvalen og det stoffet flest er skeptiske til. Kvikksølv er heller ikke i de andre vaksinene da de kommer i engangsdoser. kvikksølv i denne vaksinen er tilsatt for å forhindre vekst av sopp og mugg i vaksinen da de kommer i doser av 10.

Skrevet

to av fire er vaskinert i familien. Bare storesøster og far i huset gjenstår..

Er ikke i tvil, og kan nesten ikke få det unnagjort fort nok..

Skrevet

Enda i tvil, men tror IKKE vi skal det nei.

Skrevet

vi hadde bestemt oss for å ikke ta den. Blant annet fordi jeg sliter med senvirkninger av en annen vaksine jeg har tatt, og dermed gjør det meg skeptisk.

Men nå har vi hatt svinet i hus, så da er det ikke mere å tenke på uansett:-))

Skrevet

Chrissie09: Det har stått i media at han hadde en underliggende sykdom jo. Er ganske sikker på at det sto på pandemi.no også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...