Trolleliten Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Mandag er det vaksinasjon i bhg til 2-åringen... Veldig fint at de kommer til bhg og de fleste skal visst ta den...jeg er litt usikker.... Hun er jo frisk og de har hatt svineinfluensa på avd uten at hun ble noe dårlig... Hva gjør dere? Bor på østlandet, og det virker jo som det værste er over her, eller?
~sjiraff~ Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Nei. Var veldig usikker mtp vaksinasjon og har vurdert frem og tilbake lenge. Nå har vi etter all sannsynelighet hatt influensaen her i huset (hvertfall pappaen og minstemann) så da har valget falt på å ikke vaskinere.
solstråle69 Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Ja, det gjør vi, for vi tør ikke la være.
cherry coke Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Ja! Selv om datteren min mest sannsyneligvis har hatt svneinfluensa, kan ingenting vites 100% sikkert. Har snakket med så mange, og blitt eng med meg selv at vaksinasjon er det eneste rette for oss. Men det skal sies at jeg har gått mange runder med meg selv og tok ikke valget med lett hjerte.
Turtelduen Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Nei jeg har faktisk ikke tenkt til det. Har to som ikke har diagnose som tilsier at det er i risikogruppen, men som gjenntatte ganger har vært på legevakt for å puste i maskin ved forkjølelse. Dem vaksinerer jeg. Han ene er vaksinert. De fikk komme før pga historien og ikke nødvendigvis måtte ha diagnose. Så det var fint. De andre og min mann dropper det faktisk...
Trolleliten Skrevet 20. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2009 Men, hva med bivirkninger? Er selv gravid og har vaksinert meg. Var ikke sikker på dette heller, men er rolig nå og må bare vente å se om det var rett eller ei. Hvor gamle er barna deres? Føler hun er så liten og det er så mye som enda skal utvikles...
Chrissie09 Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Ja selvfølgelig! Jeg ville aldri tigi meg selv om han ble syk og jeg hadde latt være å vaksinere. Det er mange som er døde av influensaen, men ingen døde av vaksinen. Burde ikke være så vanskelig å bestemme seg for å vaksinere. I tilegg om man vaksinerer så mange som mulig beskytter vi de som er små eller svake i og med at vi da får en masseimmunitet som er kjempebra. Gå og vaksiner!
aomeg Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Vi dropper vaksinen.Den er alt for lite utprøvd.Vi har mest sannsynlig hatt SI i hus allerede og ingen av oss er i risikogruppen.
winneboo Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Jeg er i risikogruppen men skal ikke vaksinere meg siden jeg mest sannsynlig har hatt det. Datteren min på 4 år er ikke i risikogruppen og hun skal heller ikke vaksineres. Har gått mange runder med med meg selv og har bestemt meg. Mest fordi vi begge har vært syke. Er mest redd for senvirkninger, de vi ikke ser nå, men om 5,10 eller 15 år. Er det som bekymrer meg. Så siden vi allerede har vært syke så vil jeg ikke attpåtil ta vaksinen.
MrsLene Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Nei. Hvorfor er folk så sinnsyk redde for å bli syke?! Da må man holde ungene borte fra skole og barnehage hver gang det går noe der for å inngå at de blir syke. Det kommer alltid til å være noen som blir ekstremt syke og noen tilfeller at noen dør av en type sykdom. Influensa, svineinfluensa, lungebetennelse, osv. Folk vaksinerer fordi de er redde for at ungene skal bli syke, da må vi vaksinere for ALT! Man vet aldri hva man kan dø av. Skjønner ikke hysteriet.
Chrissie09 Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 senvirkninger? Influensavaksine blir gitt til mange mange mennesker hvert eneste år. Det er ikke noe spesielt nytt med denne vaksinen i forhold til de som er gitt tidligere år. Aldri hørt om senvirkninger.
Chrissie09 Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Hva med de som har mistet noen ? Her om dagen var det en 12 åring som var frisk som en fisk, han sa til mammaen sin at han frøs så veldig når han kom inn, etter å ha vært ute og lekt. Han sa han ville ta seg en dusj pga han var så kald. Ta deg ett bad i stedet da vel, det er bedre om du fryser sier mammaen til han. Han ble funnet rett etterpå død i badekaret. Han døde ikke av drukning, men av svineinfluensa.
Gjest Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Selvsagt, her er hele familien minus hun på 3,5 mnd vaksinert i dag:)
winneboo Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Ja men er den tidligere gitt til babyer\små barn og gravide? Nei det er den ikke. Ingen forskning på dette. Jeg er ingen grunn til at jeg og barnet mitt(spesielt barnet mitt) skal være prøvekaniner når vi allerede har vært syke.
§iris§ Skrevet 20. november 2009 #17 Skrevet 20. november 2009 nei skal ikke.. det er bestandig noen som dør.. her er det en lege som nektet å vaksinere sin gravide kone for han er redd for nervesystemet til ungen.. så når til og med en lege er i tvil så blir man mer sikker i sin sak..
minni08 ♥ Skrevet 20. november 2009 #18 Skrevet 20. november 2009 Han hadde underliggende sykdom og var vel i risikogruppa. Det er nå 23 stk som har dødd i Norge som følge av SI, 21 av dem hadde underliggende sykdommer.
Ella & gull med smilehull Skrevet 20. november 2009 #19 Skrevet 20. november 2009 Ja, vi har vaksinert fnugget, det gikk helt fint. Pappaen og jeg kommer til å vaksinere oss straks vaksinen blir tilgjengelig for oss også.
Gjest Skrevet 20. november 2009 #20 Skrevet 20. november 2009 Ehh... Fordi flere barn har dødd av denne influensaen og veldig, veldig mange blitt så syke at de har blitt innlagt på sykehus og til og med lagt i respirator. Dette da barn som er normalt friske i utgangspunktet, de fleste i risikogruppene, men ikke alle. Tror ikke du hadde sittet der og skrevet så overlegent om at folk ikke må være redd for litt sykdom om ditt barn hadde 41-42 i feber og så store pustevansker at de måtte ha hjelp på sykehuset? Hva med senskadene fra dette? Høy feber i lang tid og stor belastning på lungene? Noen som har tenkt på dette? Ja, de fleste blir ikke så syke, heldigvis, men man vet ikke alltid hvem som blir så syke. Vi har valgt å vaksinere, men jeg respekterer de som velger å la være, fint om de som lar være også kan respektere de som velger å vaksinere...
Gjest Skrevet 20. november 2009 #21 Skrevet 20. november 2009 Begge er vaksinert, 8 mnd og 3 år gamle. Det har ikke vært en lett avgjørelse, men vi tar ikke sjansen på å la det være og at det skulle skje noe fryktelig med en av dem. Jeg skjønner virkelig ikke hva folk forventer av senvirkninget om 5-10-15 år. Influensavaksiner og hjelpestoffene de bruker er veldokumentert gjennom mange år. Denne vaksinen er jo ikke noe de aldri har laget før. De tilpasser jo de vanlig sesonginfluensavaksinene fra år til år, og håper å treffe riktig virus det året.
Chrissie09 Skrevet 20. november 2009 #22 Skrevet 20. november 2009 Jeg hadde tenkt meg grundig om om jeg hadde vært gravid, enig i det. Og de gir den ikke til barn under 6 mnd, men de som er eldre enn det kan trygt ta den. Ved å vaksinere alle som kan, beskytter vi andre de minste og de som ikke kan ta den. Det er vanskelig å vite om man har hatt influensaen eller ikke, om man ikke har testet seg ved sykdom.
Chrissie09 Skrevet 20. november 2009 #23 Skrevet 20. november 2009 han hadde ingen underliggende sykdom. Ingen som visste noe om dette
Gemini77 Skrevet 20. november 2009 #25 Skrevet 20. november 2009 og det gjør vi jo (respekterer dere som vaksinerer)! VI bare utdyper hvorfor vi IKKE tar vaksinen... akkurat slik som dere gjør på hvorfor dere tar den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå