Gå til innhold

Inspirert: Hvilken er Norges fineste dialekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes norge har utrolig mange fine dilaketer, og synes det er flott at de holdes ved like.

Den jeg synes er aller finest er dialekten som tales i Vinje, Telemark.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sogndal og Ålesund har de fineste dialektene, syns jeg.

Stavanger-dialekt er ille

Skrevet

jeg syns de stort sett snakker finest i Oslo.

Skrevet

Jeg er veldig svak for Bergens-dialekt :-) Synes det er flott å høre på.

Skrevet

Valdresdialekta!

Kåra til Norges mest populære dialekt!

Skrevet

voss, sogndal, ålesund, og Ændals dialekt ;)

Skrevet

Bergensdialekt er fint. Det blir jeg varm i hjertet av å høre. Men det er vel fordi jeg savner Bergen...

Ålesundsdialekt syns jeg er grusomt. Og en del andre fra oppi de omkringliggende områdene klarer jeg heller ikke helt å fordøye. Men er mye pga dårlige minner om folk som snakket slik tenker jeg.

Ellers er det jo flott å snakke vestfoldsk da. ha ha:) Veldig spesielt og stilig liksom...

Skrevet

Hehe... takk, arendals-dialekt har jeg, og samboeren min påstår at det må være en av Norges styggeste, så jeg skal vise ham dette:)

Jeg synes den fineste dialekta er voss og sogndal, jeg klarer ikke høre trøndere, det er veldig lite pent...

Skrevet

:-) Ja, men det er jo sant!! Super sjarmerende!!=)

Skrevet

Hi hi, den veldig spesifikke "strile-dialekten"? ha ha:)

Skrevet

Hahaha, rundt omkring Bergen dialektene da, om det var bedre=)

Skrevet

Jo, men de kan jo variere litt da. Var mitt poeng. :) (de heter kanskje ikke striler utenfor andre byer forresten).

Men jeg skal vel egentlig si enig enig siden min mann er stril og snakker en strilete dialekt.

Skrevet

Bergensk er desidert finest :)

Stavanger dilekt og østlandsk er forferdelig.

Skrevet

Sunnhordlandsdialektene, Sunnfjorddialekt og Haugesundsdialektå! ;-)

Skrevet

Trønderdialekten fra ytre Fosen;)

Oslo har vel ingen egen dialekt??

Skrevet

Bergensk er fint, bryr meg ikke noe om stavanger dialekt eller østlandsk hvis den blir altfor "berg og dalbane". Ellers har vel de fleste sin sjarm.

Skrevet

Liker å høre på dem som kommer fra Stavanger:)

Skrevet

Bergensdialekten er finest!

Ålesunds- og sunnmørsdialekt er verst syns jeg.. Høres så sint og skummel ut! Stavangersk, den fisefine versjonen, er heller ikke noe særlig..

Skrevet

Jeg liker godt "Hardanger" dialekten om den finnes:) Vinje er også kjempe fin, og sunnmørsdialekten. Den styggeste er en "bokmåls" dialekt jeg ikke klarer å plassere geografisk, og pent vestkant (litt sånn som jeg snakker). Ålesundsdialekten synes jeg er ille.

Skrevet

Jeg synes Ålesundsdialekten er utrolig ille, men områdene rundt har mange fine dialekter:)

Skrevet

Jeg liker Haugesundsdialekten og Bergens dialekten best. Nå er jeg selv sunnmøring og synes ikke den er så ille den heller:) Sogndal er også sjarmerende,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...