Januar Baby <3<3 Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Kom opp på KK i natt med Rier, og måtte undersøkes ... Riene dabebt av i løpet av natten og eg fikk reise hjem.. Men de tror ikke det er lenge til fødsel... og eg som har termin i januar ... kordan skal dette gå? Målte også livmorhalsen som låg på 15mm.. Som egentlig skal ligge på mellom 35 til 50mm ... Så om den flates ut er eg i gang ... Så dere som sa eg aldri ringte føden , joda gjore det , og er ikke lenge ijen :)
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Er du glad for at fødselen kanskje er i gang snart?? Siden du skriver ikke lenge igjen etterfulgt av 2 smilefjes??? Kor fra Bergen er du?
LilleSolstrålen Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Fint at du har kontaktet føden og fått hjelp. Tidligere har du skrevet endel om at folk her er så spydige mot deg osv. Tror kanskje det mange her reagerer på er at 1: Ved så klare symptomer på nærstående fødsel, SKAL man ta kontakt med føden. Ved mistanke om vannavgang, blødninger og rier, SKAL du ta kontakt med føden. 2: Du har ikke termin før i januar, men allikevel skriver du "er ikke lenge ijen :) ", med 2 smilefjes (!!), og det virker derfor som du har et stort ønske om å få fødselen i gang allerede nå...?? Dette er ingen ønskelig situasjon, og som et medlem skrev her for ikke så lenge siden: "et hån mot de med premature barn". Virker ikke som du helt skjønner alvoret med det å føde såpass lenge før tida. Men som sagt; bra at du kontaktet, og fikk hjelp fra føden. Får bare håpe alt går bra med barnet ditt.
Nordlandnøtta Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Det va jo bra at du kom deg opp på sykehuset.Hvordan stod det til med fostervannet? Var det det du"lakk" i går da du lurte?? var babyen stor går utifra at dem tok UL for å se hvor stor den er vist den kommer for tidlig..
Januar Baby <3<3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2009 nei ,vasje sånn ment at eg er glad for det ... Men eg er glad for å ha fått noen svar ... så eg vet ka det går i og eg ikke trenger engste meg så mye mer :) Derfor smilefjes ....!
Januar Baby <3<3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2009 Det var bra med fostervann... Og det var det eg lakk, men var ikke mye ... så har fått beskjed om å følge nøye med ... (noe eg absolutt skal gjøre) :) Hun var såpass stor at om hun hadde kommet no hadde det ikke vært problematisk (Sa legen på KK) .. Så det går fint uansett om hun blir der noen uker til, eller om hun skulle komt før eller etter .... Så no er eg godt fornøyd med masse svar på ALT eg lurte på :)
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 men han sa vel at det var ønskelig at babyen ble i magen lengst mulig???
Lacey*har fått erta Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Men kjære vene! Det er da ingen lege i verden som kan garantere deg at det går fint uansett om babyen din kommer 2 mnd før tiden eller om den skulle kommet til termin! Det må du bare ha klart for deg. Selv fikk jeg en prematur gutt i fjor, og jeg skal love deg at det absolutt ikke er en dans på roser. Selv rynker jeg pannen litt for hva du forteller i samsvar med hva som er virkeligheten!
Januar Baby <3<3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2009 Joda, de vil jo ha hun der lengst mulig det sa hun ..... Men sånn at eg ikke sku få noia , så forklarte hun kordan ting la ann . og at det kom til å gå fint om det sku skje noe ... Men selvom det er en del som har skjedd på kort tid, vil jo ikke det si at det skjer noe mer .. Så no skulle eg bare holde roen , og ikke finne på så masse sprell .. ( Som å vaske hus, shopping osv) ( Sånn at dere ikke missforstår den også)
Januar Baby <3<3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2009 Grunnen til at hun sa det var for at hun var såpass stor, og for at alt var fint no .... Om hun hadde vært en del mindre der i mot, hadde det ikke vært så lett .. Er 34 uker no...... ... Ikke missforstå då folkens , eg HÅPER at hun blir der til januar ..... !!!! MEn eg kan liksom ikke kontrollere dette ... Og synst bare at det var ufattelig godt med noen svar og se at alt sto bra til !!
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 I følge profilen din så er du 33 fulgåtte uker akkurat i dag.. Så da må du kanskje forrandre på den da.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Hvis du har termin 8 januar blir det vel?
Januar Baby <3<3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 18. november 2009 Så lenge hun har det bra når hun kommer ,så spiller det ikke så VELDIG rolle for meg korti hun kommer ... Så sant hun er frisk å rask Men SELVFØLGELIG vil eg ha hun der til januar Det sier seg vel selv Kordan går det med deg då? ...... Høres ikke noe artig ut :S
Myy Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 Syns at de som har svart deg her inne har vært litt slemme mot deg Januar Baby <3 <3. Virker jo som om alle bare går i mot deg her inne nå fordi du ble glad for at dersom du hadde født hadde det gått bra. Herre gud hva feiler det folk. Jeg er hvertfall glad på dine vegne! Og dere andre trenger jo ikke akkurat og gå helt til "angrep" på folk her inne da. hehe..
Januar Baby <3<3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 18. november 2009 Takk ,takk ..... Synd at det er så mange som ikke gidder å LESE det som står der ,men skummer ,og tolker det nett som det passer de :S Litt oppgitt .. men men ... Alt er jaffal bra med lille spurven :)
Lacey*har fått erta Skrevet 18. november 2009 #18 Skrevet 18. november 2009 Det er vel ikke akkurat det at hun er glad for at det kan gå bra om hun hadde født nå, som gjør utslaget for hva folk svarer henne, Kirsten20. Mye av svarene her grunner i endel innlegg hun har hatt før, som faktisk har vært langt over kanten av hensynsløshet ovenfor seg selv og barnet. Selvfølgelig er det ingen her inne som hadde reagert på denne måten om det bare var snakk om et enkelt innlegg hvor hun forteller at det hadde gått bra om babyen ble født nå.
snupsy-2englejenter +spire Skrevet 18. november 2009 #19 Skrevet 18. november 2009 Vil bare si at jeg håper og tror at du ikke håper på for tidlig fødsel. Er selv i litt samme situasjon, og forstår hva du skriver. Jeg var innlagt i uke 23, ingenting skjedde da heldigvis. Var innlagt igjen nå i uka med premature rier. Går nå i uke 32...(tror jeg) Har nå fått beskjed om å ta det med ro, og at jordmor håper at småen ikke kommer før uke 35 for da er lungene modne. Leser litt forskjellig her inne, men nå stoler jeg på jordmor. Altså er mitt første "mål" 35 uker... etter det er det 37 som er målet, for da er det ikke prematurfødsel, og etter 37 uker så har jeg 01.01.10 som mål... og etter det har jeg som et lite ekstramål om å gå litt overtid, for å få en vannmann i stedet for en steinbukk=) Tror babe at det er veldig greit når man er i en slik situasjon at man får høre at "ting nok går bra" og å ikke bekymre seg mer enn nødvendig. Må også være noe i at det faktisk er "klart" etter uke 35, siden en fødsel da somregel ikke blir stoppet om den skulle sarte.
Nr3-2012 Skrevet 18. november 2009 #20 Skrevet 18. november 2009 Og kansje dette er det faktisk legene har sagt til henne?? Legen min sa og at det kom til å gå greit etter uke 32 om barnet ble født! Tenk litt over hva bakgrunnen for at hun teker detter er da!! Leger er ikke alltid like flink til å gå i dybden om hva som egentlig skjer i slike tilfeller, dessverre....,
Gullfisk80 Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 Vil bare si til alle som tviler på om de skal ringe til føden eller ikke, gjør det!!! Som min jordmor sa til meg om sykehuset jeg skal føde på: De har ca. to fødsler i døgnet og kjeder seg mye av tiden, og er derfor sjeleglad for de telefonene og henvendelse de får. Det er mye bedre å ringe enn å gå rundt og lure. Da får man svar fra eksperter på området. Så er det noe, ring! )
Nordlandnøtta Skrevet 18. november 2009 #22 Skrevet 18. november 2009 Unnskyld meg,men var ikke du bare i uke 32 på mandag da du skrev et innlegg?? Og no er du i uke 34!!! Ukene går fort men det får være måte på,,Mener ikke å være ekkel mot deg..Alt blir jo tolka negativt uansett.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 18. november 2009 #23 Skrevet 18. november 2009 Nå må dere SKJERPE dere her!!! Hun prøver å fortelle at ting er bra, men hvis det skulle skje noe, så kommer det til å gå fint !! Hrregud, ikke hakk ned på jenta og skrem ho! Er seriøst helt villt det mange av dere har skrevet, sier ikke alle!!! Det er ikke FARLIG og føde i uke 35, ja,det blir nok litt tid på sykehuset osv. og hvis babyenb n er så stor som ho sier, så er det hvertfall ikke farlig ) Syns heller dere skulle støttet hun, er sikkert ikke lett å være i den situasjonen.. var nok derfor hun brukte mangen smilefjes, fordi ho var glad for å ha fått svar, og blitt beroliget over av hvis ungen skulle bli født nå, går det som regel bra =) Og til du som skriver, "føde to mnd før tiden".. hallo ? når ble 6 uker til 2 måneder.. det er 1,5 måned det HI: jeg tror dette går kjempefint, du er i trygge hender kos deg og slapp av, masse fint på TV om dagen hehe!! Spis godt og nyt den siste tiden som gravid =)
Lacey*har fått erta Skrevet 18. november 2009 #24 Skrevet 18. november 2009 Igjen, se den store sammenhengen. Er visst vanskelig det! Innleggene begynte for 2 uker siden-dermed skrev jeg 2 mnd som en grov sammenregning. Jeg har faktisk også litt greie på hva jeg snakker om!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 18. november 2009 #25 Skrevet 18. november 2009 Ser dere ikke at hun skriver som bekymring kordan skal dette gå?? er det da et ønske om at bebien kommer nå?? Å kunne få ut tanker og søke støtte her er sikkert godt for henne,å at det er smilefjes bak er vel positivt det da..skal hun kun få lov å være deppa i denne perioden.. Lykke til HI:) dette går nok bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå