Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 I aftenposten i dag kan man lese om helsidesannonsen i Dagbladet mot vaksinen, og to av dem som står bak annonsen. Kjetil Dreyer, den ene av dem, driver en nettbutikk for alternative varer og presenterer seg som en som "gjennom spirituell søken etter svar har fått dyp kunnskap i det som styrer våre liv". Ingunn Røyseland, den andre, skriver i en kronikk i blant annet Telemarksavisa at den amerikanske etterretningsorganisasjonen CIA kan stå bak vaksinen, og ar hensikten er å plante GPS brikker i alle. Kjære innbitte vaksinemotstandere, er det slike folk dere ønsker å assosiere dere med? Vel, da velger jeg å følge det store flertallet av de som stoler på fagfolkene. Og ja, i tilfelle noen av dere lurer, menneskene bak Aksjon mot svineinfluensavaksine har ikke noen som helst form for faglig kompetanse innen medisinske eller etiske problemstillinger.....
mamarama og lille banan Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Haha, er det sant? Må google Ingunn Røyseland
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 leste også om denne "Aksjonen mot verdens styggheter" som denne svineinfluensavaksinen så tydelig er for noen...herregud, kan de ikke få seg et liv?la folk få bestemme selv og hold de forbanna idiotiske konspirasjonsteoriene for dere selv!! disse folka er jo laaangt på jordet...
Magia Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Selv om du syns det gjorde dem lite troverdige, må jeg nok si meg uenig med deg! Har du også gravd opp hvordan de som jobber i FHI er på fritiden eller? Om de spiller bridge, tror på gud, kanskje de har tvangstanker som gjør at de skrur av og på lyset tre ganger før de legger seg Poenget er at den informasjonen de har klart å grave opp er vel ikke noe mer "uekte" fordi de ikke har utdannelse innen det? Også må man jo se hvem som har egeninteresser i å fremme eller å boikotte vaksineringen..
Magia Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Anonym 10:13, det er jo det de vil; at folk skal få bestemme selv UTEN propaganda fra myndighter og FHI, men med informasjon om begge sider av saken.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 så en alternativ behandler har ikke egeninntresser av å motarbeide vaksine trur du??
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 når informajsonen består av idiotiske konspirasjonsteorier så må jeg virkelig si at jeg ikke tar dette på alvor.synd egentlig, for det er jo bare positivt å få høre begge sider ved en sak...men ikke om den ene siden blir useriøs.og jeg må si at denne aksjonen blir svekket endel når ingen av de 13 bak den har noen form for medisinsk bakgrunn...hvor får de informasjonen sin fra da,internett? for det kan man stole på...not anonym 10:13
mamarama og lille banan Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Det er jo lov å komme med motargumenter hvis man kan komme med argumenter som holder. Røiseland derimot, kommer jo med svada tilsvarende at hun burde blitt grundig vurdert av en psykolog.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Magia: Mener du virkelig at et menneske som tror en vaksine er designet for å plassere GPS brikker i oss er troverdig?? Hva FHI folka gjør på fritiden er jo revnende likegyldig, de har medisinsk kompetanse! Det har ikke de to andre uansett hvordan du vender og vrir på det. Ville du latt deg operere for feks hjerteinfarkt av en lege eller en blomsterhandler? HI
Libido- Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Det var to stykker kjære Annie. Fordi om du er for vaksine driver jeg vel ikke å sammenligner det med en radikal vaksineforkjemper. De største gruppene av meninger og mennesker finner du i midten. Det går ikke an å sammenligne to ytterpunkt på den måten.
Magia Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Hvor har du det fra at han er alternativ BEHANDLER? Tror ikke folk renner ned dørene hos de som faktisk ER alternative behandlere heller om dagen. Han er dessuten ganske så opptatt med kampanjen sin mot vaksina vil jeg tro, at om han er behandler av noe slag har han ikke tid til den slags i disse tider. Jeg ville nok heller stilt litt spørsmål til en ikke-statlig organisasjon (som i fortiden har gjort MANGE feilvurderinger) som FHI. Hvis det hadde vært et annet sted i verden at statsoverhodet og hans familie tjente direkte på at akkurat den vaksina som blir valgt i det landet blir valgt, og at så enorme ressurser hadde blitt brukt på å "selge" vaksina til folket ville vi kastet oss over det, og kalt det korrupt. Vi er vel for nærme problemet til å se det tydelig nok.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Vel Libido, kan du vise til en eneste seriøs og høyt medisinsk kompetent person som støtter argumentene mot vaksinen? Det nærmeste jeg har sett er medisinere som argumenterer med at vaksinen er lite utprøvd, men det er jo ikke det samme som at den er farlig. Den medisinske ekspertisen her i landet og andre land er jo tvert om ganske enige i at vaksinen er det beste valget. Hvem mener du er "de fleste vaksinemotstanderne" som ikke befinner seg på et ytterpunkt?
Magia Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Poenget mitt var at hvem hun eller han er som person har ikke noe å si for den saken de kjemper for. Det de presenterer er jo bare fakta, uansett hvordan DU vrir og vender på dét. Da er det jo revnende likegyldig om hun tror på konspirasjonsteorier. Tipper mange av de som anbefaler vaksina er kristne, syns det er mer far fetched å tilbe en 2000 år gammel snekker enn å tro på mange av konspirasjonsteoriene (som faktisk må LESES litt om før man dømmer det!)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Nå ligger jo både medisinske tidskrifter og forskningsresultater på nett. Utgitt av legene them self. Hvorfor skulle man ikke kunne bruke det som materiale? Hvor mange ganger har ikke FHI stått for store vaksine skandaler oppigjennom tidene? Hvor mange liv har de ikke øldelagt? Hvor mange har vaksineaksjon skadet?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 Magia, man trenger ikke akkurat "grave opp" noe om dette, det står omtalt i Aftenposten i dag på side 10 og 11. En riksdekkende avis med en seriøs profil.......
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #16 Skrevet 18. november 2009 Men hun er ikke lege!! Hun har ikke medisinsk ekspertise! Hvordan kan man vurdere dette på linje med folk som har kompetanse på området? Jeg spør igjen, ville du latt deg operere av en blomsterhandler?????
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #17 Skrevet 18. november 2009 Det er opptil flere leger her i landet som absolutt ikke vil ta denne vaksinen selv, eller gi den til sine barn. Så også et intervju på amerikansk fjernsyn der en lege som er spesialist på akkurat dette feltet (immunolog), og han var helt bestemt på at denne vaksinen ikke var bra og at han mye heller ville ha SI enn vaksinen...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #18 Skrevet 18. november 2009 "Hvis det hadde vært et annet sted i verden at statsoverhodet og hans familie tjente direkte på at akkurat den vaksina som blir valgt i det landet blir valgt, og at så enorme ressurser hadde blitt brukt på å "selge" vaksina til folket ville vi kastet oss over det, og kalt det korrupt. Vi er vel for nærme problemet til å se det tydelig nok." Men kjære vene, hverken Kongen og hans familie eller Jens Stoltenberg eller hans familie tjener da personlig på denne vaksinen, hvor har du det ifra? Og hvor mye ville den norske stat tjent på å anbefale en vaksine hvis den potensielt kunne skade tre generasjoner skattebetalere, tror du?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #19 Skrevet 18. november 2009 Tosk. Synes du virkelig det er så vanskelig å forstå vaksinens gang? At du må sammenligne en oprasjonslege med en blomsterhandler? Og hva kan fakstisk en oprasjonslege om vaksine? akkurat, det lille han leste om det på skolen. Ikke mer enn du kan lese i en bok om vaksiner. Leger, helsesøstre, pandemrix-ansatte, what ever vet ikke mer om langtidsvirkningene på denne vaksinene en deg og meg. Og du, hvorfor kaller de babyene under 6 mnd som tar vaksinene for studie da? Hæ?` De er stakkars små uskyldige forsøksrotter med aper til foreldre.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #20 Skrevet 18. november 2009 nå er det faktisk forskjell på filk i risikogruppen og de som ikke er det angående denne vaksina.en anonym sier at en lege i USA ikke ville ta vaksinen men heller få SI.ja greit det om han ikke er i risikogruppa,men vi som er det da?i verste tilfellet for meg selv som er gravid kunne jeg ha dødd og forlatt mannen min, 3åingen min og den nyfødte til seg selv... da tar jeg FAKTISK vaksine istedet! men om jeg ikke hadde vært i risikogruppa hadde jeg ikke ville tatt den fordi jeg er veldig veldig syk og man må huske på at dette er en influensa, ikke svartedauen. men det er forskjellige grunner til å ta /ikke ta denne vaksinen, kanskje alle skal ha det i bakhodet når det diskuteres...det er faktisk snakk om liv og død for mange, og mange har ikke noe valg...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 "veldig veldig SJELDEN syk" skulle det stå...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #22 Skrevet 18. november 2009 He he, er et kjent fenomen at dem som er imot vaksinen er lite opplyste mennesker....I noen tilfeller har de en skrue løs også. Man ser det på de som velger å ikke ta vaksinen som er her inne i tillegg. Utrolig dårlige argumenter, dårlig kildehenvisninger og snakk om en amerikaner...og noen leger her og der som er mot, uten at de har satt seg inn i at disse legene generelt er mot all vaksinasjon, ellr historien rundt. Synd at dere som er mot vasinasjonen(eller vaksinasjon generelt?) sluker all propaganda fra VG og andre nettsteder som er mot vaksinen helt rått, men ikke hører på de fremste ekspertene i Norge og i verden, og det store flertallet som faktisk syns vaksinasjon er en bra ting. Uten vaksinering hadde mange av oss ikke levd i dag..... Ja, nå snakker jeg om vaksinering generelt og ikke bare svineinfluensa-vaksinen. Grunnen til det er, for å gjenta meg selv, at de artiklene etc. dere henviser til ofte er mot all slags vaksinering og ser på usikkerheten rundt vaksinasjonen nå som en bra grunn til å få flere til ikke å vaksinere seg. Og nei, svineinfluensa-vaksinen er ikke værre på noe som helst måte enn andre vaksiner. Det var noe usikkerhet i begynnelsen, men nå er den såpass godt testet ut at jeg er overrasket over at det fortsatt finnes tvilere der ute- Ihvertfall dere NEI-mennesker. Med mindre dere er mot alle forskning generelt da?Virker nesten sånn.....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #23 Skrevet 18. november 2009 VIL DU LA DEG VAKSINERE AV EN UPRØVD VAKSINE SOM ANBEFALES AV FOLK SOM GÅR UT MED DETTE? *– Jeg vil overfor alle som stilte opp i vaksineforsøket beklage at det ikke ble gitt god nok informasjon, sier direktør Geir Stene-Larsen i Folkehelseinstituttet. Selv om situasjonen var vanskelig og behovet for en ny vaksine var stort, finnes det ingen unnskyldning for å bryte etiske og juridiske normer, sier han. Jeg vil på vegne av den nåværende ledelsen be om unnskyldning overfor de deltakere som ikke ble møtt og fulgt opp på en tilfredsstillende måte, sier Stene-Larsen. – I iveren etter å løse et alvorlig helseproblem, tok ikke prosjektledelsen nok hensyn til kritiske røster og meldinger om mulige bivirkninger og skader. *I TV 2s dokumentar om trippelvaksinen ble historien om 25 år gamle Eilert Berner belyst. For første gang har staten erkjent at det er en sannsynlig sammenheng mellom en trippelvaksine som ble gitt på 80-tallet og hjerneskadde barn. Faren til Eilert har kjempet i en årrekke for å få innrømmelsen fra myndighetene. løpet av 80-årene fikk Folkehelseinstituttet flere hundre bekymringsmeldinger om trippel-vaksinen. Men meldingene ble hverken fulgt opp eller videreformidlet. *Samtidig som norske myndigheter utbetalte erstatninger til vaksineofrene, ble den samme vaksinen eksportert til New Zealand og brukt på små barn. - For å si det svært forsiktig er det å utsette hundretusenvis av små barn for et gigantisk eksperiment, sier Jan Helge Solbakk, professor i medisinsk etikk. informasjonsbrosjyren om forsøket fikk ungdommene vite at "det er usannsynlig at det skal oppstå alvorlige komplikasjoner", mens det i en Stortingsproposisjon står at "... alvorlige bivirkninger ikke kan utelukkes" i forsøket. *Dokument 2 kommer det frem at helsemyndighetene grep inn og stanset produksjonen av vaksiner ved Statens institutt for Folkehelse (SIFF) i oktober 1983. I et brev undertegnet daværende sosialminister Leif Arne Heløe og helsedirektør Torbjørn Mork heter det at "en ser med stort alvor på det som i den senere tid er fremkommet om bivirkninger og spesielle produksjonsvansker ved instituttet." FHI ER GUDER OG VET BEST?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #24 Skrevet 18. november 2009 "Kjære innbitte vaksinemotstandere, er det slike folk dere ønsker å assosiere dere med? " Ja, for det er ikke mange idioter som er FOR vaksinen, som da DU assosierer deg med.. Herregud for et argument! SKal man bli FOR vaksinen kun fordi 2 tullinger kommer med idiotiske utsagn?? Noen av oss kan faktisk tenke selv... imotsetning til DEG!
Libido- Skrevet 18. november 2009 #25 Skrevet 18. november 2009 Vel det er vel omlag 50% av englands befolkning som ikke lar seg vaksinere og 40% av Norges befolkning. Så om du kaller alle dem for ytterpunkter, lurer jeg på hvor du sitter. Det er mange leger som anbefaler å ikke ta denne vaksinen. Desverre er det slik at de ikke bør rope så høyt fordi de må følge AS Norges råd. Men hvor mange inlegg har du ikke lest her inne om folk som har fått frarådet denne vaksine av sin lege? Det ligger dessuten mange diskusjonsprog. fra nyhetssendinger, dokuprog osv. på youtube fra USA. Der er det mange leger som blir intervjuet. Er hele den Danske regjering inkompetente som ikke gir vaksinen til sine friske borgere? Hva med Tyskland? De gir ikke denne vaksinen til barn og gravide. Samme med Frankriket, USA og Sveits. Og det er mange fler. Hvorfor skal vi ta alt for god fisk? Anbefalingene kommer av folk som tjener grovt på pandemrix vaksinen. Av folk som har tabbet seg ut gang på gang. Hva tjener vaksinaksjon.no? Ikke en døyt. De har kronerulling for å få ut plakater og annonser. Jeg som forbruker og borger har ingenting å bevise et stort selskap som FHI. Det er deres jobb å bevise meg. Det har de ikke gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå