fumlis og skrikerungene Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Ja, nå er de lenge siden fumlis har vært på krangle. Har vel egentlig ikke vært så kranglete det siste året men nå er jeg på'n igjen! Har dere savnet meg?? Vel, over til temaet: Svineinfluensaen. Et hysteri tatt ut av en annen verden. Hvorfor? Jeg kan ikke forstå det! Vesla her i huset har nå fått nøff nøffen og jeg bekymrer meg ikke det grann. Hun er normalt ei frisk jente, så derfor ingen bekymringer. Selfølgelig kjedelig at hun er syk, men det har alltid vært, og vil alltid være en del sykdom på denne årstiden. Minsten har også hatt svineriet, men dog han har astma bekymret jeg meg heller ikke så mye for ham. Taklet det så bra så. Og det store spørsmålet er: Hvorfor prøver myndighetene å prakke på oss en vaksine som for folk flest er TOTALT meningsløs å ta? En vaksine de egentlig vet veldig lite om. Hvorfor er ikke folk mer skeptiske? Folk går jo mann av huse for å ta denne "livsnødvendige" vaksinen. Bare tull!!Propaganda vil jeg faktisk kalle det. Om det er økonomiske årsaker eller hva det er gidder jeg egentlig ikke å spekulere noe særlig om, men jeg er nå ihvertfall såpass oppegående at jeg aner ugler i mosen! Såvidt jeg kan forstå er jo dette egentlig en ganske harmløs influensa. Hittil har den vel tatt 21 liv ( og i noen av disse tilfellene vil jeg også påstå at det IKKE er selve influensaen som har tatt livet av vedkommende) Les bare om 12 åringen som druknet i badekaret, men neida det var akutt svineinfluensa som tok livet av ham. Ikke drukning. Selvfølgelig er det tragisk at mennesker dør. Ingen liv er mer verdt enn andre, men dette er naturens gang selv om det ofte er urettferdig. Men i den store helheten er ikke dette mange! Vanlig sesonginfluensa tar vel noe sånt som 1000-1500 liv pr år her i landet. Jeg kjenner flere som har blitt ganske syke etter vaksine, og noen av de angrer at de tok vaksinen. Det er jo også flere tifeller hvor folk har dødd av vaksinen også! Og et lite notat til ettertanke helt til slutt: Hvorfor er det slik at de i risikogruppene (f.eks kreftpasienter,hjertesyke osv) som får svineinfluensaen dør av influensaen(da har det ingenting med den underliggende sykdommen å gjøre). Men dør noen etter vaksinen så er det den underliggende sykdommen som har tatt de av dage, ikke vaksinen.... Snodig??
Gjest Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Jeg kom altså inn hit på krangle for å nettopp krangle. Første gang jeg er her inne faktisk:-) Krangle- jomfru. Jeg er så forbanna over denne vaksinen og hele greia at jeg spyr snart. Så etter alle på anonym har lagt seg tenker jeg .....AAAA krangle..... og luffer inn hit klar for en skikkelig diskusjon. Men så treffer jeg på innlegget ditt først, og det var jo ikke noe morsomt, for jeg og du er jo fullstendig enige:-) Da blir det jo ingen krangel:-) Må si jeg også lurer på hva som egentlig skjer, synes hele fokuset mot svineinfluensaen virker så opphauset at man skulle tro at det har en annen angenda enn å beskytte mot svineriet. Men den som lever får se, regner med dette må handle om noe mere enn folket sitt beste. Og hvorfor får man ikke høre at mange av de som har dødd av influensaen har fått vaksine eller tamiflu? DET holder de kjeft om
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Kan ikke annet enn å si meg enig. i 1998 døde 1000 mennesker av sesoningfluensa i DESEMBER... hva blir grisesyka i forhold da? Nada.. Vaksiner seg den som vil. Jeg vil ikke.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Selv om det er min hjertesak å opplyse mennesker, ser jeg meg selv slått i bakken av frykt. Så jeg er så enig med deg Doppler; vaksiner seg den som vil. jeg vil ikke.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Jeg må innrømme at vi har bestemt oss for å ta vaksinen. Men om vi ikke hadde hatt ei nyfødt jente så hadde vi absolutt ikke tatt den! 4 åringen klarer seg fint, vi også, men nyfødte med influensa tar vi ikke sjansen på. Så gjenstår det å se da om denne vaksina fungerer i det hele tatt. Forresten så var samme influensaen veldig smittsom på 70tallet også. Og verden gikk ikke under av den grunn... Jeg mener egentlig at hele greia er oppskrytt, men som sagt... med nyfødte i hus tar vi ingen sjanser. Så får det gå som det går med bivirkninger og virkning generellt. Da har vi gjort vårt.
fomle somle Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 kom egentli inn hit for å krangle, men når jeg leser innlegget ditt, kan jeg ikke annet enn å nikke! takk gud d ikke bare er meg som mener det:) synes hele greie er oppskrytt og overdrevet. er møkk lei av at folk som lar seg vaksinere ser ned på de som velger å ikke gjøre det. Vil ikke påstå vi er noe dårligere mennersker av den grunn!
Gjest sug lut Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Nei, men antakelig av dusinvis andre grunner.
fomle somle Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 hehe... kan ikke anet enn å le av deg sug lut.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Den har hun nok tatt allerede, kan nesten kjenne stiv arm syndromet ved å se nicket
fumlis og skrikerungene Skrevet 18. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2009 Godt å se at det finnes oppegående mennesker som ikke ukritisk tar helsemyndighetenes propaganda som god fisk
Gjest Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 http://www.nettavisen.no/nyheter/article2756805.ece jeg har ikke fått med meg dette fra nyhetene, er det bare jeg som har fulgt dårlig med? (ang dødsfall etter vaksine, og spontanaborter)
Piri Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 Og dette kaller dere krangling???????????
Gjest Skrevet 18. november 2009 #16 Skrevet 18. november 2009 nei kranglingen har vi tatt på skravle, her slapper vi av:-))
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. november 2009 #17 Skrevet 18. november 2009 Men å linke til nettavisen er som å grave sin egen grav. Du kunne like godt linket til se og hør.. Ikke en troverdig kilde. Helt på høyde med FHI.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #18 Skrevet 18. november 2009 det er jo derfor jeg spør om det har vært på nyhetene, eller om det er bare tull.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 19. november 2009 #19 Skrevet 19. november 2009 3 gode grunner til å vaksinere seg selv og familien: 1. Beskytte seg selv og sine kjære mot sykdommen og et eventuelt livstruende forløp av den. 2. Vise solidaritet med andre mennesker. Ved å vaksinere deg sprer du ikke smitten til andre som kan komme til å få et alvorlig sykdomsforløp. En er smittet opptil en uke før sykdommen bryter ut (inkubasjonstid). Det er ikke sikkert at du rekker å holde deg hjemme uten å smitte andre hvis du først er blitt smittet selv. Ønsker du å ha på samvittigheten at din smitte til andre vil kunne gi eventuell død hos noen?? I teorien kan dette skje. 3. Hvis vi alle oppnår immunitet mot Sv.infl. gjennom feks vaksinen vil sv.infl dø ut.
Nitte Skrevet 19. november 2009 #20 Skrevet 19. november 2009 Eeehh... Er ikke argumentet " Vanlig sesonginfluensa tar vel noe sånt som 1000-1500 liv pr år her i landet" LITT oppbrukt? Svineinfluensaen kan ikke sammenlignes med andre influensaer. Vanlig sesonginfluensa tar livet av mennesker i aldersgruppen 80+, og noe må disse menneskene faktisk dø av. Svineinfluensaen tar livet av langt yngre mennesker. Virker som mange glemmer dette. Jeg velger å stole på mennesker med argumenter bygget på fagkompetanse. Og jeg er ikke så paranoid at jeg tror hele legestanden og alle medisinske forskningsmiljøer er kjøpt og betalt så til de grader at de velger å påføre mennesker skade gjennom vaksinering. Nå vil sikkert mange si at jeg er naiv, dem om det.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2009 #21 Skrevet 19. november 2009 FEM TUSEN, og bare fem tusen er bevist smittet av grisesyka. Det betyr at av FHIs antatte 650 000 smittede så er 545 000 gjetninger. Noen har grisesyke, noen har snue, noen har sesonginfluensa. Og nei. Jeg er ikke for vaksine i dag heller. Og det er ikke sånn at jeg er vaksinemotstander. Jeg ville vaksinert meg mot malaria om jeg skulle til land med malariamygg osv. Men ikke mot en influensa som kun dreper syke folk.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #22 Skrevet 19. november 2009 er det satt likhetstegn mellom det å tro på konspirasjonsteorier og ikke ville ta denne vaksinen? Det høres sånn ut for dere som er begeistret for denne vaksinen. Jeg hadde bestemt meg for å ikke ta den pga hensyn til egen helse, ikke fordi alle er kjøpt og betalt. Men når det er sagt, så må jeg si at jeg synes noe skurrer over hele pandemi-saken.
fumlis og skrikerungene Skrevet 19. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 19. november 2009 Enig Myrtel. Det ER noe som skurrer. Jeg vil ha meg frabedt å bli kaldt konspirasjonsteoretiker fordi jeg velger å bruke hodet og ikke stole blindt på fhi. Og jeg synes virkelig ikke påstanden om at sesonginfluensaen dreper langt flere liv enn denne influensaen er oppbrukt. Det er fakta. Og, som jeg skrev i HI, så tror jeg tallene på dødsfall av H1N1 er feil. Flere har vært ekstremt syke og ville antagelig gått bort innen kort tid med eller uten svineinfluensaen. Media dekker hele denne saken fra en side. De er der for å skremme folk i denne saken. Det er så mye dumt som kommer for tiden at jeg blir helt paff. Det er grunnen til at jeg aner muffens. Med tanke på saken hvor 12 åringen som druknet i badekaret døde av akutt svineinfluensa så jeg en kommentar som jeg synes var ganske beskrivende over hvor dumt dette begynner å bli :"det neste nå er vel at mann blir påkjørt, dør av svineinfluensaen" Det skulle ikke forundre meg. Jeg er ikke her for å nekte folk å ta vaksine. Det må hver enkelt få lov til å avgjøre selv.Er ikke min kropp. Det eneste jeg skulle ønske var at folk ikke blindt stoler på helsemyndighetene. Det er et voldsomt hysteri som gudskjelov flere og flere begynner å stille spørsmål ved. Det er faktisk en stor forskjell på å være konspirasjonsteoretiker og ta bevisste valg utifra at man ikke ukritisk stoler på at andre vet hva som er best for en!!
Gjest Skrevet 19. november 2009 #24 Skrevet 19. november 2009 ja he he. fikk akutt svineinfluensa og kjørte i grøfta he he. redaksjon 1 i går var vel i grunn et opplæringsprogram i hersketeknikk spør du meg. var ikke mye fornuftig som ble sagt.
MrsLene Skrevet 19. november 2009 #25 Skrevet 19. november 2009 Ja og så kommer neste type influensa og vi må vaksinere oss mot den osv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå