Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Nå har det vært så mye utgifter på hus og hjem siste året at i har bestemt oss at julen skal forbi gåes i stillhet. Ungene furter men det går seg sikkert til. Utrolig befriende å tenke på at jeg ikke skal kjøpe en eneste gave eller bake en eneste kake.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Er det mulig!!!!!!!! Er så mye rare mennesker her inne at jeg blir helt uvel...
Gjest Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Hehe... Godt forsøk, men ikke godt nok ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Det er da mange mennesker som ikke feirer jul uten at de nedenom og hjem av den grunn. Det er overhode ikke synn i barna våre hvis det er det dere mener. De har både PC og mobil og merkeklær så de klarer seg godt. Men i år blir det ingen jul,dermed basta!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 For julens budskap om nestekjærlighet, å ta seg litt ekstra tid til hverandre og kose seg sammen med familie og venner man ellers ikke tar seg så mye tid til, det er bare dritt....Tid er vel penger, så da er det bare og skippe hele dritten......Og så bruker man dagene på å ta etter litt overtidsarbeid, rydde og vaske litt hus og sette ungene foran tv og pc så man slipper og anstrenge seg for å gi barna gode minner..(og da tenker jeg ikke nødvendigvis på masse gaver, snop og brus i hauger; men litt kvalitetstid sammen. Flere måltid SAMMEN som familie..Ikke nødvendigvis et overdådig julemåltid, men måltid man inntar i ro og mak som en sammenspleiset familie) Antar dette er ment for å provosere, men det FINNE folk som HI der ute..Som ikke "Orker " å markere jul, fordi de av egoistiske grunner ikke synes barna er verdt og ofre såpass med tid på for å gi de gode minner, sunne verdier og et pusterom fra DERES grå og trise hverdag... Og jeg kjenner de som ikke feirer jul som vi gjør det, men de bruker likevel den høytiden på å gi barna minner og kvalitetstid og koser seg sammen uten at de i det hele tatt blander inn vår tradisjonelle julemarkering.... Det er fullt mulig, og jeg har respekt for det...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Det er heldigvis ingen andre enn oss som bestemmer hvordan vi velger å ha det,i år blir det ingen jul,yes!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 Julen handler ikke om utgifter ditt nek:) Solen "snur" og dagene blir lysere uansett om du velger å markere det eller ikke. Det går ikke an å avlyse noe som naturen sørger for....
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #12 Skrevet 16. november 2009 Julen handler om forskjellig ting for forskjellig personer.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #13 Skrevet 16. november 2009 Ok så derer danser soldansen dere da den 24 og driter i gaver
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #14 Skrevet 16. november 2009 Husk å si fra til annen familie og venner slik at de ikke trenger kjøpe gave til dere da.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #15 Skrevet 16. november 2009 OG når ungene blir voksne og får egne familier så skal du se at de ordner skikkelig JUL i huset....Trivelig steming, kvalitetstid sammen med barna sine og masse kos og hygge..Men de inviterer IKKE mamma og pappa, forde siden DERE ikke synes det er bryet verdt og gi barna et pusterom fra hverdagen midt på svarteste vinteren, så er ikke DERE som foreldre verdt å bruke tid og krefter på når den tid kommer heller... Jul er så mye mer enn pengebruk og stress..Det er et avbrekk fra skole, arbeid, rutiner og kaos ..Tid for omtanke og ettertanke, tid til å være sammen med barna sine og gi de minner og opplevelser som de kan ha i hjertnene sine når hverdagen blir litt for trist og grå. Det er viktig å ha gode ting å se frem til for å komme seg gjennom hverdagen, og nå har der tatt dette vekk fra barna fordi dere er late og ikke gidder ofre tid og krefter på å bruke de ekstra fridagene i jula på å gjøre det koselig..Trengger ikke ødsel ut på pakker og mat og godsaker, men sett i det minste av tid til et fellemåltid hver dag i jula..Ta de med på en opplevelse hver fridag i jula og gi de minner som de kan ha med seg videre. Og la juleaften og de påfølgende dagene være like grå,-nei ENDA gråere og tristere enn en vanlig hverdag,- hva er vitsen med det..VIL dere ha triste unger, så vær så god..VIL dere at ungene skal være utafor de først to ukene påskolen etter ferie, så vær så god..VIl dere bli utelatt fra familieselskap ungene holder når de blir voksne,- så vær så god.... Jeg synes man er OND når man plutselig avstår fra alt det KOSELIGE julen har å by på, bare fordi man er sliten.....Om man ALDRI har feiret jul, det er en ting, men plutselig ikke gidde...Det er egoisme og latskap.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #16 Skrevet 16. november 2009 Jeg hører mannen din har tenkt å skippe bursdagsfeiringen din til neste år...Han synes dere har brukt nok tid og penger på huset...Bryllupsdagen skal også forbigåes i stillhet...FOr ikke snakke om morsdagen. Det skal bli deil å slippe å tenke på hva du ønsker deg for en gangs skyld.:BLir feil okke osm...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #17 Skrevet 16. november 2009 Ja, vi danser soldansen, spiser god mat med gode venner der alle er med å lage og gir gaver fra hjertet(som ikke koster allverden i kroner, gjerne hjemmelagde eller "tjenester" f.eks):):)
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 16. november 2009 #19 Skrevet 16. november 2009 En ting er at enkelte ikke feirer jul, og aldri har gjort det. Noe annet er å plutselig en dag etter massiv julefeiring i årevis komme med bomben om at "sorry, barn, i år blir det ingen jul for vi har brukt for mye penger på huset vårt"! Ja, den er enkel å skjønne for et barn. Håper inderlig at dette er tull og tøys...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #20 Skrevet 16. november 2009 Burrsdag om mors/farrsdag har vi aldri praktisert
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #21 Skrevet 16. november 2009 Ja til barnehage og skole året rundt! Bhg/skole burde ikke legge så stort fokus på julehøytiden av hensyn til foreldre som ikke orker å være med på juleracet. Fy så tungt det er å ha ungene hjemme hele ferien!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #22 Skrevet 16. november 2009 Jeg er dønn seriøs og synes at ungene bør klare seg fint uten gaver et år. Vi spiser da for guds skyld mat og koser oss uten gaver da. Det er bare gaver og kaker og tre vi utelater. Kan vell være like glad i ungene om de ikke får enda flere WESK gensere og datamaskiner
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #24 Skrevet 16. november 2009 Ja, men da mener jeg at dere IKKE har avlyst jula.....Å skippe gaver hadde mange hatt godt av et år eller fler...Men synes faktisk man bør pynte, tre kan utelates av mange andre grunner enn å spare penger, men all den julepynt man har,- hvorfor ikke sette den frem? Mye av julepynten er jo glass, glitter og lys.....Ting som er med på å lyse opp et mørkt og trist hus i en mørk og trist tid??? Jeg selv har nestn ikke en nisse...Røde gardiner, duker og puter og ellers er det lys..Masse lys, også slår vi av de "vanlige lysene" og koser oss i det mer behagelige, dunkle og rolige lyset fra julelysene rundt omkring... OG det er viktig å bruke tiden sammen med barna da..LEgge opp til gjøremål sammen, måltid sammen, se en film sammen.og vise barna at man kan kose seg, ha det trivelig og slappe av UTEN og ksote på masse på gaver... Man trenger ikke vaske rundt til jul, men å ikke pynte huset,- DET blir litt grått og trist, og er med på å understreke at jula ER gaver og pengebruk..Ingen gaver, ingen jul.....Men om dere ELLERS gjør som dere pleier til jul, men kutter ut gaver, da har dere faktsik et GODT poeng, og argument ovenfor ungene......Mener jeg..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #25 Skrevet 16. november 2009 Jada. Godt forsøk. Det er rart at de klarer å feire jul i fattige land da. Jeg kan ikke fatte og begripe hva dere bruker penger på som er så dyrt i jula jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå